iPon Hírek

Új Radeon HD 7990, Malta kódnévvel?

Dátum | 2013. 03. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD Southern Island kódnévre keresztelt videokártya családjának leggyorsabb tagja, a két grafikus processzorral ellátott Radeon HD 7990-es modell tavaly debütált, igaz, a termékből nem készült referencia dizájn, így azt csak kevés partner kínálta, illetve kínálja azóta is. Elsőként a PowerColor, a VTX3D és a Club 3D mutatta be saját Radeon HD 7990-es videokártyáját, amelyek mindannyian két darab 28 nm-es csíkszélességgel készülő Tahiti grafikus processzort, illetve 6 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriát tartalmaztak. Az említett videokártyák esetében a GPU-k 950 MHz körüli magórajelen ketyegtek, a memóriachipek esetében pedig 5,5 GHz-es effektív órajel állt rendelkezésre. Később az ASUS is belépett az elit körbe, méghozzá nem is akármilyen videokártyával: megszületett a ROG ARES II, ami egy bestiálisan gyors Radeon HD 7990-es modell. A GPU-k ennél a példánynál már 1100 MHz-en ketyegtek, a 6 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória esetében pedig 6 GHz-es effektív órajel állt rendelkezésre. Az 1600 dolláros, folyadékhűtéssel is rendelkező ROG ARES II az AMD állítása szerint a GeForce GTX Titan érkezése után is megtartotta piacvezető pozícióját, már ami a nyers teljesítményét illeti.

A jelek szerint az AMD lát még fantáziát a Radeon HD 7990-es videokártyákban, ugyanis a vállalat arra készül, hogy új, magasabb órajeleken üzemelő Radeon HD 7990-es modellekkel törjön borsot az Nvidia GeForce GTX Titan, illetve GeForce GTX 690-es videokártyáinak orra alá. A korábbi Radeon HD 7990-es videokártyák még "New Zealand" kódnév alatt futottak, ám hamarosan megérkeznek a "Malta" kódnévre keresztelt kiadások is, amelyek alap felépítés tekintetében teljesen megegyeznek majd elődeikkel. Az AMD illetékesei az elmúlt hónap folyamán, egy telekonferencia alkalmával már említést tettek róla, hogy idén újabb Radeon HD 7990 akcióra számíthatunk - ekkor valószínűleg a "Malta" kódnévre hallgató fenevadak érkezésére utaltak a cég szakemberei. A Technic3D beszámolója szerint az AMD illetékesei a korábbi 925 MHz-es GPU órajelet 1000 MHz fölé lövik be - valószínűleg ezzel együtt a memóriachipek is kapnak majd némi tuningot, így azok 5,5 GHz-nél magasabb effektív órajelen ketyeghetnek majd. A vállalat referencia dizájnt ezúttal sem készít. Az új, versenyképes árcédulával érkező Radeon HD 7990 "Malta" modellek várhatóan még július előtt elrajtolhatnak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. dfsz34
2013.03.05. 10:02
Épp időben, kell a kraft a Crysis 3-nak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jaszy.peti
2013.03.05. 10:45
Nekem a HD6670-en 1366*768 (all medium) szaggatás és akadás nélkül elmegy. Nem kell neki olyan hű de nagy gép ám. Ha tényleg számít a szép grafika, akkor sztem egy HD7870 is elég lesz neki. Meg egy i5, vagy FX-6100 kb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. deviant93
2013.03.05. 10:50
Lehet rossz voltam matekból, de elvileg 2 * 1 (kétszer egy) = 2 (kettő)
Két top grafikus csip dolgozik benne, és nemkétszer(2*) jobb, a mondjuk 7950től?
Mi értelme? Dobálják egymásnak a 3Dmark rekordokat. a***d. Ez a véleményem erről a kártyáról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Crytek01
2013.03.05. 10:50
Hát igen full HD-be minden maxhoz kell a Crysis 3hoz bőven egy GTX 680 vagy 7970 de ezeken is sokszor 30 fps körülire lassul a cucc.
És most itt az új Tomb Raider amiben hála a Trees FX haj animációnak zabálja a gépeket szintén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Crytek01
2013.03.05. 10:58
Hát igen full HD-be minden maxhoz kell a Crysis 3hoz bőven egy GTX 680 vagy 7970 de ezeken is sokszor 30 fps körülire lassul a cucc.
És most itt az új Tomb Raider amiben hála a Trees FX haj animációnak zabálja a gépeket szintén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. MrFox
2013.03.05. 11:24
Ezek azért kellenek, hogy elavultnak lásd a videokártyádat, és vegyél hamar egy újabbat, gyorsabbat, hogy közelebb érezd magad a csúcs hardverekhez. Lehet, hogy fikázod, minek bele a dupla GPU és annyi ram, de az agyad dolgozik rendesen, ahogy azt a marketing pszichoanalitika kitalálta.

Lásd még tervezett elavulás...

Különben is, az - alacsony felbontásokkal elmegy medium-on - kijelentések messziről bűzlenek a "savanyú a szőlő" effektustól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Enno
2013.03.05. 12:27
szerintem crysis 3 minden fullra elég egy 7950 is , nekem a 6950 high minden 40körüli átlag fps , az már élvezetesen játszható max multinál néhány esetben rontja az élményt. Örülök ennek a bejelentésnek pont erre vártam és még az időzítés is ahogy azt tippeltem, így majd nyáron a 7950 elég olcsó lesz ahhoz ha elpasszolom a 6950em 2év fent marad garival jó áron válthatok a 7950re ^^

Mrfox
Paraszt vakítani csak a parasztokat lehet akinek meg esze is van a fejében nem lesz savanyú a szőlő mert tudja mire számíthat és azzal is kalkulálta magának a dolgokat. Így ezeket abszolut nem fogja érdekelni mi a csúcs vagy mi nem maguk pénzéhez megveszi ár értékbe a neki megfelelőt ami passzol a kerethez, azt csókolom mert van akinek több az esze mint a pénze
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. alfoldi
2013.03.05. 12:51
Egyébbként tényleg van abba valami hogy egyre komolyabb hardver teljesítményt igénylő játékokat, szoftvereket fejlesztenek, csak azért hogy minél hamarabb keljen cserélni harvert, és ezt a céljukat nem is titkolják, mert fel is tüntetik hogy melyik hardvergyártó platformjára optimalizálták az adott játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. deviant93
2013.03.05. 12:54
alfoldi - nem csak gyönyörű grafikát fejlesztenek, hanem elfelejtenek optimalizálni.
ma egy 100 ruppós géppel minden játékot eljátszol HDban (720p) maximum közép grafikán 30-50 FPS-el.
De azért én szeretem, ha a Crysis 3 multiban 125 az FPSem, ezért veszek 3 db 7990et, mert az zabál 1 kilowattot, és anyám fizetheti a villanyszámlát, vagy mondjuk a szomszéd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. adler741
2013.03.05. 13:14
De ha kijönnek az új konzol generációra megírt optimalizálatlan játékok,akkor sajnos a 100 ruppos gépünkön valszeg csak nintendó-márióval fogunk játszani.(
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr...
2013.03.05. 13:16
@MrFox
Akit ilyennel be lehet ugratni, az meg is érdemli. Nekem már eldöntött tény, hogy milyen teljesítményszintre van szükségem és mennyit vagyok hajlandó érte fizetni és addig felőlem hozhatnak ki 16 magos i7-et és HD9990-et, azt fogom venni, amire szükségem van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Enno
2013.03.05. 13:26
Így van így van, én is pontosan ezt írtam , értelmes ember így vásárol, akinek meg több a pénze mint az esze majd veszi a csúcs darabokat mindenből aminek ár teljesítmény indexe sehol nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Crytek01
2013.03.05. 14:07
alfoldi: Ezért is várom már a különálló VGA-k halálát. Mert ha csak apuk lesznek akkor sokkal könnyebb lesz optimalizálni! Szerencsére ebben az AMD élen jár és egyre komolyabb igp-ket hoz létre.
Év végére már talán meglesz a HD 7770-es szint!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. atti2010 devia...
2013.03.05. 14:16
Összetévesztitek az optimizálást a hardver igénnyel, a Crysis 3 eddig a legoptimizáltabb játék de ez nem jelenti azt hogy minden fostalicska 4-5 éves VGA-n muszáj működjön, viszont nagyon jól skálázódik és nagyon jól be lehet lőni a grafikát, már egy Trinity APU-n is elmegy persze nem FullHD felbontáson de aki ilyet elvárna az idióta a DX 11 meg már 3 éve létezik úgyhogy nem értem a sírás rívást, hogy új játékhoz 2-3 évente új hardver kell ez logikus és mindig is így működött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MrFox
2013.03.05. 14:16
atti2010 : nem láttam cáfolatot a hsz-edben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. MrFox
2013.03.05. 14:25
"Év végére már talán meglesz a HD 7770-es szint!"

A PS4-ben a 8magos APU VGA része egy enyhén meghúzott 7850 szintet képvisel nyers erőben, és ez már gyártósoron van, mert év végén megjelenik az új konzol. Igaz, ezt PC-ben nem látod majd viszont, mert a Sony megvette a chipre az exkluzivitást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim atti2...
2013.03.05. 14:40
"nem értem a sírás rívást, hogy új játékhoz 2-3 évente új hardver kell ez logikus és mindig is így működött"

Aláírom, de eddig 2-3 évente 30 ezer forintból lehetett venni olyan videókártyát, ami addig az időtartamig el is vitte a játékokat maxon, vagy marha közel hozzá. Most ez az ár 50 de inkább 60 ezer, 30-ért meg már olyat se tudsz venni ami jelen pillanatban vinné maxon a játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Xeper MrFox
2013.03.05. 15:08
Összeesküvés-elméletekt gyártani jó
Arra esetleg gondoltál, hogy ha te fejlesztenél játékot, akkor milyen grafikával tennéd? Van pár kiadó, akik szélesebb rétegeknek szánják a játékaikat, és eléggé sok kritika éri őket éppen amiatt, hogy nem az aktuálisan elérhető csúcsgépekhez igazították a megjelenést. Nyilván te is azt szeretnéd a saját játékodtól, hogy a lehető legszebben nézzen ki mikor megjelenik. Ezt a gondolatot is biztos a mocskos hardare fejlesztők ültették a fejünkbe.
Az elérhető legszebbet a lehető legjobban futtatva nyilván presztizs a gyártóknak, 'lehet', hogy emiatt pénzelik az irányukba való optimalizálást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 15:09
Aláírom, de eddig 2-3 évente 30 ezer forintból lehetett venni olyan videókártyát,

Azért egy Radeaon 9700 PRO is 73k volt anno, inkább csak mindenki a HD 4XXX -re szeretne emlékezni pedig már akkor meg volt mondva hogy egyszer volt Budán.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim atti2...
2013.03.05. 15:25
A Radeon 9000 Pro VIVO-m meg volt 32 ezer, és mire le kellett váltanom a következő sem került többe, de előtte még több éves kártyaként 2005-ben vitte a Fable-t maxon 1024x768-on .... de ha annyira akarod visszavezetem neked akár 10-15 évre visszamenőleg is hogy milyen kártyákat vettem, és mire volt elég, kezdve egy ATI Rage Pro Turbo-val.

Nálam hiába sarkítasz ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 15:43
Azt azért vedd figyelembe hogy mekkora felbontáson használtad akkor és most mindenki minim FullHD-t akar, és milyen grafika van most és milyen volt akkor.

Amúgy meg minden játékra szánt gép szinte 9700PRO -val volt szerelve, nem tudom milyen játék hogy ment akkor de szerintem nem potyára hoztak ki abban az időben a SLI-t Nvidiaék, most is van játék ami egy közepes VGA-val vagy APU-val Maxon megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Asagrim atti2...
2013.03.05. 16:04
A felbontás részében igazad van, de ez nem válasz arra, hogy jelenleg 30 ezer forintért nem tudsz venni olyan videókártyát, ami maxon vinne új játékot akár 1280x1024-es felbontáson még minimum 2 évig, egészen eddig meg lehetett.

Ezért is csak mosolygok a bajuszom alatt, mikor 50 ezer forintos videókártyákkal panaszkodnak a jóravaló emberek hogy nekik például AC3-ban Boston kikötője nem megy 27 FPS fölé, én meg soha nem látom 24 alatt a 20 ezer forintos teljesítményű sajátommal, mert bőven elég nekem az 1440x900 is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 16:32
Az AC3 Boston egy bug volt ami 2 kártyás rendszereken is komoly lassulást hozott, amúgy egy HD 7770 minden játékban 1280x1024 jóval 35 FPS fölött megy max beállításon is és 31k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Leeroy
2013.03.05. 16:44
Az a "versenyképes árcédula" mégsem biztos, hogy minket, átlagfelhasználókat céloz meg... Vagy beszéljek kizárólag a saját nevemben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim atti2...
2013.03.05. 16:45
... amit ha jót akarsz magadnak nem veszel meg, mert sehova nem lesz elég az 1 GB VRAM 1 éven belül, már most van ahova kevés, 2 gigával meg 40k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 17:11
Nem FullHD -ről beszelünk és ha nem akkor felesleges 2GB RAM, nem értem miért kell feketébbre festeni a dolgokat mint amilyenek valójában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. thspo
2013.03.05. 17:27
jaszy.peti: nem, határozottan nem lesz elég - tudom mit beszélek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim atti2...
2013.03.05. 18:00
Mint amilyenek valójában? Nem tolom full HD-ban, és már tavaly kevés volt 2 játéknál az 1 GB VRAM ... attól mert nem játszol fullHD felbontáson még a fix méretű textúrákat ugyanúgy be kell töltenie a GPU-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. piter
2013.03.05. 18:44
CRYTEK1 addig senki nem fog igp-re optimalizalni amig az nvidia a legtobb jatek tamogato!Addig nem fog az AMD tamogatni mig az osszes vga-bol valo jovedelmet az asztali processzorok vesztesegebe tomi!Talan fordul a kocka ha jonnek a konzolok!
Talan nyereseges is lesssz vegre az AMD!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 18:54
Nem lehet kevés a 2 GB ram ha nem FullHD tolod, ez kipróbált dolog nem sajátos vélemény meg ilyesmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim atti2...
2013.03.05. 19:17
Higyj amit akarsz, én már meguntam hogy a saját tapasztalataimat kell a te feltevéseid ellen bizonygatnom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 Asagr...
2013.03.05. 19:39
1280X1024 félbontásról beszélgetünk már rég óta, ebben a felbontásban nem lehet limites semmilyen 1GB kártya, ezt bármilyen hozzáértő elmesélheti neked és még grafikonokat is kapsz hozzá, nem tudom milyen tapasztalataid lehetnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Whysper
2013.03.05. 21:37
Piter ,ha csak a palystation 4-re gondolok akkor eléggé oda ver. Én Angliába élek és itt alig tudsz csak online rendelsz PC gamet. Kinyitod a csapot és console folyik ki rajta!SZóval ,ha a ilyen fogyasztó társadalmak vannak nagyobb pénzügyi háttérrel jobb fizetésekkel akkor a AMD nyereséges lesz sz.tem a playstation 4 után! Főleg,hogy még meg se jelent ,de már az össze kollégám megakarja venni és jelzem van köztük 40+ os Nő is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Terror Whysp...
2013.03.05. 21:55
Szerinted mennyi fogalma van neki bármiről, ha még mindig ott tart, hogy az nVidia a legfőbb játéktámogató? Hogy írni nem tud, abba már bele se megyek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Etnies
2013.03.05. 23:57
Minek ide ilyen szörny??? Jaa hogy a gyártóknak is kell a pénz.. Érhető csak a vicc hogy egy xbox360-ban egy megpiszkált X1950 van!!! Hol van ez a mai chippekhez?? Sehol..Érdekes arra meg bírják írni.. Való igaz kicsit csúnyább na de arányaiba nézzük már meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ITEM00
2013.04.21. 20:04
A konzolokhoz nem kellene ám a PC-s GPU-kat hasonlítgatni. A konzoloknak mindig is saját API-juk volt köze nincs a PC-s API-hoz. A hardvert közvetlen is tudják programozni,a PC-ssel ellentétben,mert ott a kompatibilitás miatt ez nem lehetséges. A PS4 és az "X720" is kenterbe fogja verni a mai és gyanítom,hogy még a következő szériát is amit PC-re kiadtak/nak. Amennyiben egy GTX 580-at 680-at vagy 7950/70-et közvetlenül tudnának programozni,olyan vizuális megjelenítésben részesítene mindenkit,hogy lehu...znátok a bokátokat. Gondoljatok bele több TFLOP számítási kapacitás van bennük,mint 5-10 éve egy szuperszámítógépben. Ahhoz,hogy a crysis meg a hasonló új játékok egyáltalán megmozduljanak,ahhoz egy mai modern GPU kell a PC-be az API korlátozása miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm ITEM0...
2013.04.21. 22:45
+1!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!