iPon Hírek

Új sci-fi MMO: MechScape

Dátum | 2009. 08. 31.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Hivatalosan (legalábbis a Guinness rekordok könyve szerint) a világ legnépszerűbb ingyenes MMORPG-je a RuneScape, amely még 2001 januárjában indult útjára. Azóta számtalanszor megújult, a könyv szerint ez alatt a nem éppen kevés idő alatt 105 millió regisztrált tagot sikerült beszippantania a világába.

A Jagex vezérigazgatója, Mark Gerhard szerint ezzel az iszonyatosan nagy felhasználói bázissal elérte azt, hogy alapvetően ingyenes mivolta ellenére hoz annyi pénzt, mint a World of Warcraft. Ennek a jelentékeny összegnek egy részét a Jagex egy igen ambiciózus új MMO-ba fektette, a MechScape-be. Elmondásuk szerint a több millió dolláros befektetéssel készülő játék más lesz mint bármelyik piacon lévő online RPG.

A három és fél éve készülő MechScape-ben nem lesz sem XP, sem skillek. Bedobták a RuneScape fejlesztése alatt szerzett összes tapasztalatukat: "Már kezdettől tudtuk, hogy nem egy újabb RuneScape-et akarunk csinálni. Nem lehet fantasy, nem lehetnek benne elfek, orkok vagy sárkányok." - nyilatkozta Henrique Olifers vezető dizájner. Érzése szerint hiány volt sci-fi MMO-kból, ezért igyekezett kideríteni, hogy miért van ennyire félretéve a műfaj (mint kiderült ezen nem csak ő kezdett el akkoriban gondolkodni... készül Star Wars, Star Trek és Stargate MMO is).


A játékot főként a  Masters of Orion és az Ascendancy inspirálta. "Keresni, hódítani és felfedezni akarok. Ez az, amit a MechScape kínál." Lehetőségünk lesz majd avatárunkkal a bolygók felszínén felfedezőutakra menni vagy űrcsatákban részt venni hajónkkal. Ezzel váltják inkább ki a jól megszokott grindelést, "amiből már mindenkinek elege van".


Szem előtt tartották azt is, hogy akármilyen furcsán hangzik is ez, de nem minden MMO játékos akar másokkal játszani. Kérdezhetnénk persze, hogy akkor miért nem single player játékokkal játszik, de az eredmény ugyanaz, sok ember marad, aki így van ezzel.

A RuneScape-ben hatalmas sikere volt a házaknak, hogy lehetett egy saját ingatlanunk a világban. A MechScape-ben ezért már eleve úgy indulunk, hogy van egy bázisunk. A játék az idősebb korosztálynak készül, ezért mind a történet, mind a játékmechanika igen összetett lesz. Ez nagyban növeli a kockázatot, mivel sokkal szűkebb körhöz juthat csak el a MechScape, de Jagex bátran áll a kihívás elé.

A játék még egyelőre nem kapott konkrét megjelenési dátumot, a fejlesztőknek megvan a szabadságuk, hogy akkor adassák ki, amikor készen vannak vele. Egyelőre még nagy a titkolózás, se egy screenshot, se egy videó. Rajongói oldal viszont már van.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. raiden
2009.08.31. 21:06
VISSZA A HIRHEZ

Érdekes koncepció, viszont engem is frusztrált az állandó farmolás, meg xp gyűjtögetés. Ezek mindig is unalmasnak tartottam.

Az ötlet, hogy inkább a felfedezésen legyen a hangsúly az jó, csak nehogy átessenek a ló túlsó oldalára. Gondolok itt a szintén mindenkinek ismerős "fél órás séták egy quest miatt" esetre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!