iPon Hírek

Új stúdiót nyitott Kanadában a Bethesda

Dátum | 2015. 12. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Kanada, és azon belül is Montreal városa egyre nagyobb játékipari központ lesz. Többek között a BioWare, a Ubisoft és a Warner Bros után most már a Bethesda is nyitott ott egy stúdiót, melyről a mai napon rántotta le a leplet a kiadó. A stúdió neve egyszerűen csak Bethesda Game Studios Montreal, vezetője pedig az a veterán Yves Lachance, aki korábban a Wolfenstein: The New Order, majd később a Fallout Shelter vezetését is irányította. Nem véletlenül őt nevezték ki a csapat élére, a Bethesda Montreal ugyanis egyaránt foglalkozik majd konzolos és mobilos játékokkal is, így fontos, hogy az úriembernek mindkét fronton van tapasztalata. Todd Howard, a Bethesda játékainak vezető fejlesztője és producere elmondta, a cég már eddig is jó ideje együttműködött több tehetséges fejlesztővel Montreálban, így logikusnak tűnt, hogy előbb-utóbb nyissanak ott egy igazi, teljes értékű stúdiót is. A Bethesda Game Studios Montreal már 40 munkatárssal rendelkezik, akik bele is vetették magukat a munkába, és egy konzolos, valamint egy mobilos játékon is ügyködnek. Ezek mellett persze aktívan munkaerőt is keresnek, így ha valaki érzi magában az erőt, akkor erre jelentkezzen.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. dbelam
2015.12.10. 16:50
Na most melyik szériát akarják tönkrevágni? Doomot (nehéz lesz, mert már a 3 is gány volt) vagy a Preyt?
Mert az ES és Fallout szériát már jól megkonzolosították.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. kiskoller dbela...
2015.12.10. 17:30
Hát igen. Én még reménykedek egy igazi hardcore, PC only TES részben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Rimagras dbela...
2015.12.10. 18:09
Nem kellene a konzolokat okolni, amikor akármelyik JRPG-t egy pécés elé rakva az pislogna maximum.

Inkább a casual-okat okold, akiknek az a jó amiben lehet menni előre meg lőni, ami ennél több az már nem vétel. Mivel ők adják ki a piac 80%-át minimum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller Rimag...
2015.12.10. 18:37
Irányítás, UI, technikai limitációk, ezek mind a konzolos verziók hibája.

Skyrimban kibelezték az irányítást, mert Oblivionban nagyon nehezen tudott egy konzolos érvényesülni, kevés volt a gomb.

Az attribútum rendszert, s így a mágiát szintúgy kibelezték, mert komplex hacrendszer velejárója a rengeteg varázslat = nincs elég gomb a kontrolleren.

Oblivion óta külön cellában vannak a városok, mert kevés a konzolok memóriája. Így megszűnt a levitáció varázslat.

Maguk a városok is összementek, megint memória miatt.


Ezeknek semmi köze a nehézséghez, ami bár ugyanúgy mélyrepülést vett, ennek viszont nem a konzolosság az okozója, inkább a mai trendek.
Ez utóbbi viszont modokkal javítható, a többi dolog nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim kisko...
2015.12.10. 19:57
Ott a pont.

Ráadásul a legutóbbi FO4 patch eléggé erősen azt sejteti, hogy a Bethesda tiltani fogja a 3rd party modok használatát, és csak a saját maguk által hostolt felületen lehet majd hivatalosan fel- és letölteni multiplatform modokat, ami által simán meg is fognak szűnni a nagy projektek, mert konzolokon nincs kihasználandó teljesítménytöbblet.

Erre az sem lenne megoldás, ha lehetne külön PC-re szánt modokat feltölteni, mert minőségbiztosítási kérdés lenne abból, hogy a hivatalos rendszerkövetelmény nem elég egy hivatalosan közzétett mod futtatásához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. thestock dbela...
2015.12.10. 20:53
Mi volt a baj a Doom 3-al? grafikailag teljesen rendben volt, az irányítás jó volt, a játék pörgött, lehetett nosztalgiázni, simán lekörözte az akkori FPS-eket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Phantomstr... dbela...
2015.12.10. 22:32
"Fallout szériát már jól megkonzolosították."

Az ne is zavarjon, hogy a 3 és New Vegas is megjelent a konzolokra. A Fallout 4 lebutítása nem a konzolok sara, hanem a Bethesdáé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.10. 23:18
Én se tudom miért mondja mindenki, hogy rossz lett a 3. Lehet divatból szidják már azt is Szerintem jót tett neki a horrorosabb stílus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr... gtas
2015.12.11. 09:51
Ez nekem is mindig furcsa volt. És nem is mindig így viszonyultak hozzá. A Doom első két része sem volt nagy csoda. Labirintusszerű pályán halomra lőni a démonokat. Inkább csak azzal emelkedett ki, hogy gyakorlatilag csak Doom klónok voltak a konkurenciája és technikalilag úttörő volt. A Doom 3 csak lineárisabb lett és kapott mellé egy történetet. Technológiailag az élvonalban maradt, csak a konkurencia nőtt túl rajta. A korábbiakhoz képest még így is komoly előrelépés volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Rimagras kisko...
2015.12.11. 11:41
Irányítás: egér/keyboard-al is tolhatod PC-n = hülyeség a pécés "limitáció" a konzolok miatt.

A komplex harcrendszer túl komplex volt a casualoknak, ezért egyszerűsödtek a dolgok. Érdekes módon a Red Alert 3 tökéletesen kezelhető volt kontrollerrel is PS3-mon.

Ha akarták volna, megcsinálhatták volna PC-re a nyitott városokat (mint ahogy Nexus mod-ban van open citíes), szóval ez sem a konzolok hibája, hanem a bethesda PC leszarása.

Megértem, hogy neked a konzol valamiért közellenség, de nem kell mindent ráfogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BReal Rimag...
2015.12.11. 12:01
Az egy dolog, hogy tolhatod bill+egér komból, ha nem arra van "optimalizálva" a játék. Ipon híreknél nem egyszer láttam már bizonyos játékoknál, hogy egy játék új része messze nem játszható olyan jól a megszokott PC-s perifériákkal, mint a korábbi részei. Illetve ezek az idióta nyomj meg egy gombot nehogy leess faszságok is tudtommal a konzolokkal jöttek be...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim Rimag...
2015.12.11. 12:33
Az hát, persze hogy hülyeség, hiszen konzolos beidegződésektől mentes, teljes értékű PC irányítás van a játékban. Ja, nem, mert:

- nincs key remap lehetőség.

- négy nyílgomb = négy válaszlehetőség párbeszédben

- semmiből nem lehet ugyanazzal a gombbal kilépni, amivel előhozod (pip boy, térkép, quest log pl.)

És a kedvenceim, a kontextusfüggő mindenes gombok:

E: loot / grab / open / power armor exit / talk

G: bash / grenade / power attack


Az meg hiába moddolható ki a játékból, hogy ne külön "worldspace"-ben legyenek a városok, attól még nem lesz kevésbé igaz, hogy a konzolok miatt rakták oda, mert az idióta gamebryo még azt is lerendereli, amit nem látsz, így városhoz közeledve a béka segge alatt lenne a játékban a framerate konzolon játszva. A nagyokosok ezt úgy tünetkezelték FO4-ben, hogy az apró de tömött játékvilágban összesen egyetlen város van töltőképernyő mögött, te meg építhetsz magadnak többet ha akarsz, persze ott is van egy poligon/cella limit, amit az építkezés módban a jobb felső sarokban látsz egy SIZE folyamatjelzőn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kiskoller Rimag...
2015.12.11. 13:05
De akkor vagy hatékony egy multiplatform cím tervezésekor, ha a játék felsőbb logikai szinten ugyanolyan minden platformon, és egyedül az irányítást és alsóbb rétegeket változtatod meg. Ezért vannak ugyanúgy töltőképernyő mögött a városok PC-n.

Irányítás: Persze, tolhatom, csak megjelenéskor hatalmas volt az egérgyorsítás, ini-ben kellett turkálni hogy normális legyen, a V-sync meg orbitális input lagot eredményez még mindig, viszont lekapcsolni megint csak ini-ből lehet, v-sync nélkül meg szétesik a fizikai motor ha túl gyors a géped.

De ezek csak technikai dolgok.

A lényeg a cselekedetek felépítése, például az, hogy Skyrimban ugyanaz a cselekedet szolgál blokkolásra, varázslásra, és kardcsapásra (jobb v bal kéz) Ezek Oblivionban még különbözőek voltak. Ami jó volt PC-n, szívás volt konzolon.


Te most a Red Alert 3-at hoztad fel ellenpéldának? Az egy RTS, semmi köze egy ilyen típusú játékhoz.
Kérlek magyarázd el, hogyan lehet kontrolleren 30-40 lehetséges varázslat között váltogatni külön menü és a játék megállítása nélkül. Sehogy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Phantomstr... BReal
2015.12.11. 13:53
QTE-k tudtommal a Prince of Persia: The Two Throne-sben voltak boss harcok közben és lesből kivégzéseknél, az pedig egy multiplatform trilógia harmadik része. Emellett a QTE-t kozolon is legalább annyira utálják, mint PC-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dbelam Rimag...
2015.12.11. 15:08
>inkább a causualokat okolni
Akik 90%-a konzolon tenyész.

@thestock:
>Mi volt a baj a Doom 3-al?
Szögegyszerű (lőszert találsz -> ellen, több lőszer -> nagyobb ellen), hibás (persze, a "horror" faktor miatt nem lehetett egyszerre zseblámpád meg fegyvered), a kor cső-FPS-e.

>grafikailag teljesen rendben volt, az irányítás jó volt, a játék pörgött, lehetett nosztalgiázni,
És ennyi értéke volt.
>simán lekörözte az akkori FPS-eket
Max grafikában (abban eléggé odatették, hiszen szürkészöld alapon szürkészöld minden) illetve a kor hypeolt játéka volt.

@Phantomstranger
>Az ne is zavarjon, hogy a 3 és New Vegas is megjelent a konzolokra.
De nem butították teljesen szarrá, nem mappelték a gyakran használt gombokat a billentyűzet legtávolabbi sarkaiba (ha már olyan szögegyszerű, miért nem lehetett a wasd köré szervezni, minek kell Esc, Tab és Enter?) és szétszerkeszthetted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Phantomstr... dbela...
2015.12.11. 17:05
"De nem butították teljesen szarrá"

Vagyis meg lehet oldani, vagyis mégsem a konzolok hibája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thestock dbela...
2015.12.11. 17:18
Nos ha nem szereted az ilyen stílusú játékokat akkor kár vitatkozni.
Az első két részen jó pár gyerek felnőtt, szerintem nincs olyan játékos aki ne ismerné. A folytatás hasonló vonalat követett,így aki azokat a játékokat emiatt szerette az a 3-ban sem csalódott nagyot.
Nem tudom játszottál-e vele,vagy milyen grafikán toltad,de fullon szép volt.Igen,sötét volt,és cső pályák,de a szörnyek,a tűz,az átvezető videók,fegyverek stbstb ki voltak dolgozva.
Egyszerű volt? mint majdnem az akkori összes FPS..akkor indult el a far cry is, az első részre (sem) mondanám hogy túlzottan megdolgozta az ember agyát...
cső fps? a call of duty-t most is kajálja a nép és 10513430 trillió dollárt hoz a konyhára úgy hogy 40 részen keresztül ugyanaz a játékmenet.
Én azért várom a 4. részt,és talán majd pont azért amiért anno a 3-at
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim Phant...
2015.12.11. 21:15
Magyarázd már meg, hogy miért ne a konzolokat hibáztassam azért, mert az volt a cél, hogy minél kényelmesebben lehessen a játékot irányítani kontrollerrel, PC-n meg emiatt eszméletlenül körülményes lett.

Mindent "meg lehet oldani", ennyi erővel soha senkit semmiért nem lehetne hibáztatni, mert a lehetőség ott volt egy másik döntés hozására is, akkor is ha ezt nem tették meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. dbelam Phant...
2015.12.11. 22:44
Azért mert egy PC-re szánt játékot portoltak konzolra X éve és csak kicsit szartak bele a levesbe a konzolosok limitációi miatt (komplett pákyarészeket hagytak ki a Vegasból a konzolosok limitációi miatt, de amit nem tudsz, nem fáj), nem lesznek felmentve a konzolosok akkor, amikor QTE-vé degradálták a párbeszédeket. Korábban meg tudtál oldani komplett konfliktusokat anélkül, hogy valakit meg kellett volna ölni (NCR-Kings nézeteltérésben vagy 5 perc alatt kinyírod a szarkavarót, vagy diplomáciai úton, perceptionnel-speechhel kideríted, hogy komplett frakciók azért akarnak leszámolni egymással, mert egy kidobófiúnak nem tetszik a mások banda és sutyiban lecsapott egy karavánra) és ez élvezetessé tette, ráadásul Cézár legjobb katonájának hasába is beszélhetsz lyukat! F4 ezzel szemben:
- igen, megölöm
- na mi van, magától nem esik le a feje? na jó, megölöm
- A FIAM!!!!
- nem, de akkor azonnal felajánlja, hogy majd' gyere vissza ha ráérsz
Nesze neked rpg... Nulla választási opció. Akkor ne vegyél be a párbeszédeket, ha SEMMI valós döntésed sincs... (tisztára mint BioShock: infinite)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. dbelam thest...
2015.12.11. 22:55
Szeretem az fps-eket. Néha az agyatlan lövöldéket is. Csak azt nem szeretem, amikor túlhypeolnak valakit. A doom1 mûfajt teremtett, ezt nem lehet elvitatni. A 2 kötelezô folytatás volt, a 3 meg egy sokadik lövölde HD textúrákkal (de SEMMI megfogó stílus!)
"Egyszerû, mint a többi fps", a frászkarikát... Elôtte-utána volt pár mély törtétetel, komolyan mechanikával megáldott fps, csak a grafikában volt kimagasló, de HD kutyagumi köszönöm, nem kell. Se kulcskeresgetés, se komolyabb menet nem volt, mint az 1-2...
Az meg hogy prolik tömegei mit kajálnak, rohadtul nem érdekli az igényeseket! Egyék csak a kod600-at, de ne erôltessék rám!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thestock dbela...
2015.12.12. 10:14
Az akkori játékokkal kell összehasonlítani.. 2004 azért nem most volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dbelam thest...
2015.12.12. 15:07
Akkori játékok:
- Unreal 2: the awakening (nagyságrendekkel jobb sztori és fizika) és UT 2004
- Manhunt (ha már horrorral dobálózunk)
- CSource és HL2 (hát igen, a fizika és kinézet)

Igen, ekkortájt volt Sims 2 meg hasonlók is, csak annyi, hogy a Doom 3 volt a kor agyonhypeolt és túl sok vasat zabáló játéka. Nem kell túlmisztifikálni, nem adott AKKORA élményt, hogy évente újra lehessen játszani, pedig szerették volna, hogy mindenki legalább két példányt vegyen. És a hype ellenére a top10 listára se sikerült magát feltornászni. Jól nézett ki, ja, a fele játékban le volt kapcsolva a villany, a másikban meg tűz volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thestock dbela...
2015.12.12. 17:00
Talán 2-3 játék volt amit hajlandó voltam újrajátszani,és a doom 3 nem volt közte. Hiába volt élmény akkor végigtolni,elég volt egyszer.
Az UT első részét imádtam,nekem a 2004 nem jött be,az autós bohóckodás miatt "sok" volt.
A manhunt az nem volt betiltva?
Parttalan dolog ezen vitatkozni,nyilván ez is olyan hogy valaki szerette,valaki csalódott benne.
No de mi számít túl sok vasnak? Egy 2800+-os AMD, 1 giga DDR1,és egy 6600GT elég volt a FULL grafikához Manapság kell egy 300-400 ezres gép hogy ha élvezhetően akarsz játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim thest...
2015.12.12. 21:53
[s]Igen, kell hozzá 400 ezer forint[/s], vagy csak nem veszel 4K monitort és máris kevesebb pixelt kell kirajzolni, a gyengébb videokártyának meg elég a gyengébb proci is. Ráadásul ezelőtt 10+ évvel nem 60 FPS volt a single player játékok de facto standardja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thestock Asagr...
2015.12.13. 09:02
Igaz,elég volt a 30 fps is
A 400-al talán sokat mondtam,de 250-300 kell a zökkenőmentes full HD játszadozáshoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. cheatergs dbela...
2015.12.15. 08:08
Unreal 2 a Doom3 fölött bármiben? Huhú!=D

Doom3 hemzsegett a hibás készítői döntésektől? Mi az hogy!
Hát a HL2? Nem kevésbé. Csak épp sikerült marketinggel elsikálni (=GotY). Kora egyik leghangulatosabb játéka volt, de nem olyan, ami után kukába kellett dobni minden más címet - hiába folyt ez a sajtóból.

Mit ne mondjak, ha már Doom4, én attól se várok sokat, a trailer v teaser, v hívják ah akarják elég alacsony színvonalúra sikeredett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!