iPon Hírek

Új szintre emelheti a gamer perifériákat a Synaptics

Dátum | 2015. 03. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

A Synaptics az elmúlt hét folyamán érdekes koncepciókat vázolt fel a GDC 2015 alkalmával, amelyek abban segítenek, hogy a gamereknek szánt perifériák még sokoldalúbbak, még kényelmesebben használhatóak legyenek, mint manapság.
Az újítások persze nem csak a játékosok életét könnyíthetik meg, hanem az átlagfelhasználókét is, ugyanis egyes új szolgáltatások nem csak játékokban, hanem különböző egyéb alkalmazásokban is hasznosak lehetnek, ha a szoftverfejlesztők integrálják őket. Az egyik legérdekesebb ötlet kétségtelenül a PC-s egérbe épített ujjlenyomat-olvasó, ami a Synaptics Natural ID ujjlenyomat-olvasó technológiájára támaszkodik. Manapság az ujjlenyomat olvasókat leginkább üzleti konfigurációkban használják, de egyes mobileszközökön is feltűntek már – és a jelek szerint rövidesen a gamer egerek piacát is meghódíthatják.
Hogy mégis mire használható egy gamer egéren elhelyezett ujjlenyomat-olvasó, ráadásul játékokban? Sok érdekes dologra! A koncepció segítségével biometrikus eljárással azonosítható az adott játékos, és így betölthetőek például a beállításai. Egy másik lehetséges felhasználási mód az ujjlenyomattal kiváltható jelszóhasználat, amellyel játékon belüli vásárlásokat hitelesíthetünk, így egy-egy tranzakció gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elvégezhető. Ezt a funkciót nem csak játékon belüli, hanem különböző PC-s vásárlásoknál is lehetne használni, de akár jelszavak kiváltásához is jó lehet. Persze egyéb érdekességet is tartogat a gyártó egér fronton. A mérnökök szerint új lehetőségek előtt nyithat kapukat, ha nyomásérzékelővel szerelik fel az egér jobb- és bal egérgombját. Counter-Strike: Global Offensive alatt ezt a funkciót a hatékonyabb játék szolgálatába állíthatjuk: a bal egérgomb enyhe megnyomásával előbukkanhat az adott fegyver távcsöve, egy második, erősebb nyomás hatására pedig teljes nagyításra válthat a távcső.
Ahogy az ujjlenyomat-olvasó, úgy a nyomás-érzékeny egérgombok is hasznosak lehetnek játékon kívüli használat alkalmával: például a gomb lenyomásának erősségével határozhatnánk meg Photoshop alatt, hogy egy radír vagy egy ecset mekkora átmérővel rendelkezzen. Az utolsó koncepció már nem a számítógépes egereket, hanem a PC-s billentyűzeteket veszi célba. Ennek lényege, hogy a szóköz billentyű (spacebar) tetejét kapacitív érintő támogatással látják el, ami több dologra is használható. A demó alkalmával térképkezelésre vetették be az újítást: a szóköz billentyű érintő részét használva könnyen lehetett nagyítani és kicsinyíteni a képet, de a térkép mozgatását is meg lehetett oldani az újítással. Ugyan a koncepció elsőre furának tűnik, mégis életképes lehet, hiszen a szóköz billentyűt hüvelykujjainkkal kényelmesen elérhetjük, így csak meg kell szokni, hogy a billentyűt a régiek mellett új, rendhagyó dolgokra is lehet használni. Ezzel a megoldással akár egy érintőpadot is ki lehet majd váltani, legalábbis részben. Az egyelőre nem világos, hogy az új technológiák pontosan mikor állnak csatasorba, így egyelőre az sem tudható, mely vállalatok mely termékein találkozhatunk velük először. Mivel egyelőre még csak koncepciókról van szó, könnyen lehet, hogy hónapokat kell még rájuk várni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. Joseph0319
2015.03.10. 09:09
Nem hangzik rosszul első olvasatra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. _soosandra...
2015.03.10. 09:20
Pont múlt héten gondoltam rá hogy kéne egy ujjlenyomat-olvasóval ellátott periféria.

Másrészről pedig, dejó hogy lassan 50k-t költhetünk egy egérre. Lassan a gamer egér+billentyűzet+headset drágább lesz mint maga a gép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR
2015.03.10. 09:21
Játékokban semmi értelme, de pl a PS-os példa nagyon jó. A érintős space sem rossz dolog. Bár azt is ki kellene próbálni, hogy mennyire jó mondjuk tekergetni vele egy videót vagy ilyesmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. qwertu ThePo...
2015.03.10. 09:53
Szerintem mind felesleges
Photoshopban nem tudnád alkalmazni a nyomásérzékenységet, sok gyakorlat kéne, hogy be tudd lőni erővel a megfelelő méretet..akkor már inkább csúszka.. Spacebar érintő ? ott az egér a másik kezedben... azzal nagyíts és mozgass.. tök fölösleges
Laptopban meg ott a space alatt az érintőfelület, ami ráadásul nyomásérzékeny is..nincs kihasználva

CS-ben pedig... ki az aki hirtelen rántás után majd finoman nyomja meg a gombot, hogy ne zoomoljon, csak ott legyen a célzóka ? Senki

Az ujjlenyomatban nem meg bízom meg, ne azonosítson úgy senki... Lehet hogy maradi vagyok, de akinek az ujjlenyomata rendszerben van, annak van priusza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan
2015.03.10. 10:53
Nyomásérzékeny gomb CS-ben??? (vagy akármelyik fps-ben)
Abszolút bizonytalan, nem kontrollálható... azaz teljesen használhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. magerg
2015.03.10. 10:54
Szerintem amit igazából mindenki vár:
erősebb gombnyomásra gyorsabban hajtsa végre a műveletet a számítógép.

Ezért szoktuk püfölni a billentyűzetet, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. FaL
2015.03.10. 10:55
Ez igen! Még régebben olvastam valahol, hogy van egy ilyen " az év legfeleslegesebb fejlesztése" díj, na ez az egeres hülyeség simán befutó lenne rá... Csak úgy megkérdezném attól aki az ujjlenyomatos hülyeséget kitalálta, hogy mégis hány olyan embert ismer, aki odaadja az egerét más embernek? (mert ugye akkor van értelme az ujjlenyomat alapján való profil váltásra) Értem én, hogy vannak családok, ahol több gyerek van és csak egy gép, de ez eléggé kezd ritkává válni... főleg nyugaton (mert ugye ennyi pénzért nem itt fog a 4 gyerekes család ilyen egeret venni)
Egyébként a bal egérgomb az a 'lövés' szokott lenni, ami elég érdekes lenne, ha véletlen nem eléggé nyomom le vagy a játék hevében épp túlságosan akkor nem a fegyver sül el, hanem bezoomol, biztos nem kapnék idegbajt, szóval az szerintem a jobb egérgomb akart lenni.
Ami ezzel kapcsolatban meg végképp kiveri nálam a biztosítékot, az a csőlátású, egydimenziós gondolkozás, amivel úgy gondolják, hogy az egeret FPS-ekben csak EGYféleképp használják az emberek... hát nem! Én még Quake 1-el kezdtem a multis pályafutásomat, ahol a jobb egérgombra az ugrás bindelése volt eléggé elterjedve akkoriban és ezt a jó (mert így szoktam meg) szokásomat viszem azóta az összes FPS-be. Szóval pl. az olyanoknak akiknek a jobb egérgomb nem célzás, hanem bármi más művelet, azoknak tuti felesleges ez az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. LechooEdy
2015.03.10. 11:28
Eddig miért nem csinálta meg senki? A nyomásérzékeny egér és érintős vill nagyon frankón lehetne használni megannyi programban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DogTheDog
2015.03.10. 13:16
Vicces dolgok ezek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. flatline02
2015.03.10. 14:31
Nem igazán értem, hogy miért vagytok ennyire leragadva annál, hogy mit ír a cikk bal klikkre, mert ez csak egy példa, elég valószínű, hogy, hogy be lehet majd állítani, hogy mit akarsz monjuk egy gyengébb vagy erősebb kattintásra, akár járékban, akár egyéb prgramon belül. És ha már felhoztad az ujjlenyomat azonosítás + több gyerekes család példát, ott azért igenis hasznos lehet, mert pl LOL-nál nem egyszer volt olyan, hogy a 12 éves pistike megszerezte apu/anyu hitelkártyáját, amivel elég egyszerűen elköltött több százezer forintot skinekre stb, ujjlenyomatot elég nehezen tudná anyutól kölcsönvenni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Miseew flatl...
2015.03.10. 15:59
Biometrikus azonosítás már a régi 2000 forintos lenovo billentyűzeteken is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2015.03.10. 17:45
Nem lenne rossz dolog ez az ujjlenyomat-olvasó , csak én is a billentyűzetre tenném . Tök jó lenne kódok halmaza helyett az ujjlenyomatom ! És illetve akár már windows indításához is - ellenben magam határozhatnám meg , hogy mihez melyik ujjam "lenyomatát" adnám meg ... Win indulás , játék jelszóhoz , egyéb programokhoz .
Vagy akár inkább 2 ujjas leolvasást tudnák képzelni , egyből mennyi variáns is lenne ? sok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kajafun
2015.03.10. 19:29
A francba!
Múlt héten égettem le az ujjlenyomataimat a palacsintasütővel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Atesz1987
2015.03.11. 08:24
Felesleges ökörségek. Az újlenyomat olvasó szuper, amikor épp működik. Amúgy meg sokkal jobb helye van a billentyűzeten. A kapacitív space is inkább átok játék közben. Szerintem amit újjal lehet csinálni egy perifériával, azt már kimaxolták. Bal kézzel wasd, e, q, f, g space, shift, bal ctrl, meg esetleg néhány szám gomb kezelhető gyorsabban, a tabot pl már csak egy lélegzetvételnyi szünetben lehet lenyomni. Ezeket a gombokat lehet kényelmesen, és gyorsan nyomkodni. A Dying lightban már a featurok felét nem használtam, mert a harc hevében nincs idő keresgélni a c-t, meg az alt-ot. Vannak sok gombos egerek is. Nem tudom ki hogy van vele, de számomra a jobb kezemen sem a hüvelyk, sem a kis újjamat nem kényelmes használni, de még a gyűrűs ujjamat sem. Ennél több funkciót szerintem képtelenség kényelmesen kezelni. Ezt a nyomásérzékenységet megnézném mennyire értékelnék a profi játékosok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.03.11. 10:20
Dying light futás közben nyomd meg a guggolást és az E-t a lábkirúgáshoz... lehet hogy a tervezők között volt polip is és azoknak ez nem gáz, de nekem a legtöbb esetben abszolút nem áll kézre.
Nekem mondjuk a Tabot sokkal könnyebb a játék hevében megtalálnom mint mondjuk a g-t és a hüvelykujjnál lévő gomb még kényelmes is, de a gyűrűsujjnál lévőt azt nem tudom milyen anatómiájú embernek találták ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!