iPon Hírek

Új szintre emelkedhet a gesztusvezérlés

Dátum | 2013. 10. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A kéz nélküli gesztusvezérlés lehetősége egy ideje már nem egetverő újdonság a mobil eszközök piacán, de a SoC egységekben lapuló processzormagok számítási teljesítménye egyelőre erősen behatárolja a lehetőségeket. Ezen próbálnak változtatni az ARM és az eyeSight szakemberei, akik együttműködésbe léptek annak érdekében, hogy a gesztusvezérléshez szükséges számítási feladatokat a processzormagok helyett a GPU-ra ültessék át, így az eddiginél nagyobb rugalmasságra és több lehetőségre lehet majd számítani. A GPU bevetésével a számítási feladatok hatékonyabban, pontosabban, alacsonyabb energiafelhasználás mellett végezhetőek el, sőt, ezzel az újítással új lehetőségek előtt is megnyílik az út. Utóbbiak közé tartozik az arc- és érzelem-felismerés, valamint a messzebbről történő ujjkövetés, sőt, akár arra is lehetőség lesz, hogy a háromdimenziós mozgásokat is lekövesse a rendszer, így akár távolabbról, ujjal történő rámutatással is kiválaszthatóak lesznek a különböző menüelemek. A lehetőségeknek hamarosan csak a fantázia szabhat határt.

A fentiek mellett a kézmozdulat-alapú alkalmazásvezérlésnek sem lesz semmi akadálya: a kézmozgásokat hatékonyan követheti a szoftver, sőt, az ujjhegy-mozgások is pontosan lekövethetőek lesznek például egérkurzor irányításához. Jelenleg gesztusvezérlés terén nem ennyire rózsás a helyzet, ugyanis gyengébb megvilágításnál, illetve alacsonyabb számítási teljesítményt kínáló processzormagok esetén a gesztusvezérlés rendszerint meglehetősen pontatlanul működik. Az eyeSight technológiája és a gesztusvezérléshez szükséges számítások Mali T600-as GPU-ra való átültetése javíthat a helyzeten, de ez még nem minden. Az eyeSight speciális elő-feldolgozó technológiájának köszönhetően a gesztusvezérlés kedvezőtlen körülmények esetén is hatékonyabb lehet, ugyanis az eyeSight eljárása a kamera által érzékelt képet kitisztítja, így a kezek és az ujjak mozgása még alacsonyabb felbontású kamerák és gyenge megvilágítás esetén is felismerhetővé, lekövethetővé válik - persze azért csodára ne számítsunk. Az eyeSight technológiáival ellátott rendszerek a Mali GPU-val karöltve akár háromdimenziós gesztusérzékelésre is képesek lesznek, amennyiben az adott eszköz két kamerával vagy infravörös mélységérzékelő szenzorral rendelkezik. Az újítás az ARM alapú okostelefonokban, táblákban és az okostelevíziókban egyaránt felbukkanhat a jövőben, így ezeket a készülékeket is nagyjából úgy lehet majd irányítani, mintha egy Kinect vezérlővel ellátott Xbox vagy PC előtt ülnénk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. nyerek01
2013.10.16. 16:45
"...mintha egy Kinect vezérlővel ellátott Xbox vagy PC előtt ülnénk."
PS4 MOVE meg nem is létezik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csx01
2013.10.17. 13:36
@nyerek01: Létezik, ám hogy a PS4 move működjön kell hozzá a kontrolleren elhelyezett világító marker, míg ennél a megoldásnál (ahogy a kinect esetében sem) nem kell külön lóbálni valamit hanem a kezedet ismeri fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!