iPon Hírek

Új totemet kaptak az Apple hívei

Dátum | 2009. 06. 21.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az Apple Inc. a hét végén kezdte el árusítani új iPhone-ját, amelynek piacra dobását nagy várakozás előzte meg a vállalat termékeinek elkötelezett vásárlói részéről. Az iPhone 3G S ára egy híján 200 dollár, a Piper Jaffray piackutató cég becslése szerint a hét végén akár félmillió darab is elkelhetett belőle. Ez ugyan csak fele a 2008 júliusában bemutatott iPhone 3G első hétvégén elért mennyiségének, de azt a telefont 21 országban kezdték el árulni, míg ezt csak nyolcban. Fékezheti a forgalmat, hogy az új termék bemutatójával egyidejűleg levitték a régi árát, a nyolc gigabájtos iPhone 3G az AT&T mobiloperátorral kötött kétéves szerződés esetén féláron, 99 dollárért elvihető. Emellett az Apple a készüléktől függetlenül piacra dobta az okos telefon szoftverét, amellyel a régi telefonok képességei is bővíthetők. Mindent összevetve szakértők szerint 2009-ben 18 millió, 2010-ben 28 millió új iPhone-t értékesíthet a gyártó. Ebben szerepet játszik, hogy az Apple sok vásárolja szinte vallásos rajongója a vállalat termékeinek, minden újdonságot azonnal megvesz függetlenül attól, hogy otthon már tele van az íróasztalfiókja régebbi iPodokkal és iPhonokkal, a garázsa pedig lecserélt Macintosh számítógépekkel.

Az új iPhone, amely egyebek mellett videokamerát is tartalmaz, erősebb versennyel néz szembe, mint elődei. A Palm Pre és a Research in Motion BlackBerry Tour okos telefonját kifejezetten az Apple csúcstermékére adott válasznak szánták. A gazdasági válság miatt szűkülő mobiltelefon-piacon az idén várhatóan csak a legokosabb telefonok forgalma növekszik - áll a Gartner Inc. informatikai tanácsadó cég szerint előrejelzésében.

A hét végén megjelent sajtóértesülések szerint Steve Jobbs cégalapító, aki januárban fél évre kiszállt az Apple operatív irányításából, rákbetegsége miatt májátültetésen esett át, de terv szerint visszatér a munkába. Sokan attól tartottak, hogy az Apple nélküle elveszti vonzerejét, ám a cég részvényárfolyama 59 százalékkal nőtt, amióta nem ő vezeti a vállalatot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. d311c
2009.06.22. 09:56
Az Apple mindig komplex imázs cég volt. Hívőket toborzott, és nem felhasználókat. Persze régen könnyebb volt, amíg a konkurencia (pl. M$
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.06.22. 12:47
"Ebben szerepet játszik, hogy az Apple sok vásárolja szinte vallásos rajongója a vállalat termékeinek"
sok vásárlója szinte ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!