iPon Hírek

Új ultrabookok: itt az ASUS ötösfogata

Dátum | 2011. 10. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

Az ASUS ma New Yorkban leplezte le saját ultrabook kínálatát, amelynek tagjai az ASUS Zenbook nevet viselik. A friss, kecses, igen-igen vonzó specifikációkkal rendelkező újdonságok között két darab 11,6 hüvelykes és három darab 13,3 hüvelykes modellt találunk – előbbiek az UX21-es, míg utóbbiak az UX31-es családot erősítik.


Az újdonságokat az ASUS elnöke, Jonney Shih mutatta be egy nagyszabású rendezvény keretén belül, amelyen Tom Kilroy, az Intel vezető alelnöke és az Értékesítési és Marketing csoport igazgatója is jelen volt. A rendezvény az Ultra Era (Ultra Korszak) nevet viselte és egy életteli, ugyanakkor nyugalmat sugározó tánccal kezdődött, amelyet a tajvani Felhőkapu Táncszínház művésze adott elő a Moon Water zenéjére. A show ezután a noteszgépek bemutatásával folytatódott, így most mi is szemügyre vesszük a kínálatot. Az öt új ultrabook specifikációit – az egyszerűség és az átláthatóság kedvéért – táblázatba foglaltuk, amely az alábbiakban tekinthető meg.

Specifikációk.
Shih a bemutató alkalmával szót ejtett a négy „hihetetlen” elvről is, amelyek meghatározó szerepet töltöttek be a Zenbook ultrabookok tervezésének során. Az első elv a letisztult formaterv: az újdonságok külső ezüst fedlapján koncentrikus, körkörös fénytörésű, különleges minta látható, amely elegánssá varázsolja a terméket. Az újdonságok a gyártó állítása szerint a piac legvékonyabb ultrabookjai jelenleg, emellett könnyűek és kecsesek is, így könnyedén hordozhatóak.

A második elv a páratlan teljesítmény nevet viseli. Ez az elv az Intel második generációs Core i sorozatú processzorait, a Bluetooth 4.0-s és USB 3.0-s technológiákat, valamint a SATA 6 Gbps-os SSD meghajtókat foglalja magában, sőt, ide tartozik az Instant On eljárás is, amelynek köszönhetően két másodperc alatt felébreszthető az alvó noteszgép. Ha az akkumulátor töltöttségi szintje 5% alá csökken, akkor a rendszer automatikusan elmenti a megnyitott fájlokat, illetve dokumentumokat, így elkerülhető az adatvesztés. Ezzel együtt két hetes készenléti állapot is elérhető és az USB Charger + technológia sem hiányzik a repertoárból. A kompromisszummentes teljesítményhez egyedi, „V” alakú légcsatornát alkalmazó hűtőrendszer is tartozik.


A „hihetetlenül zöld” elv lényege a rendszer energiatakarékos működésében rejlik: a Zenbookok az ASUS Super Hybrid Engine II technológiájának köszönhetően rendkívül hatékonyan gazdálkodik az akkumulátoridővel, így a konkurensek megoldásaihoz képest a Zenbookoknál akár 25%-kal hosszabb akkumulátoridő elérésére is lehetőség van.

Az utolsó, azaz a negyedik elv az éteri hangok nevet kapta. A gyártó Golden Ear csapata a Bang & Olufsen szakembereivel együttműködve minőségi hangszórókkal vértezte fel a noteszgépet, amely az ASUS SonicMaster és a Bang & Olufsen ICEPower technológiájára alapoz. A minőségi hangzásnak köszönhetően a Zenbookok nem csak munkára, hanem kikapcsolódásra és zenehallgatásra is tökéletesen alkalmasak.


Az új ultrabookok október 12-től kezdve elérhetőek lesznek az Amerikai Egyesült Államok területén, míg hazánkban majd csak október harmadik hetében jelenhetnek meg az üzletek polcain. Kishazánkban 249 900 forintos ajánlott végfelhasználói árról indul a család tagjainak árazása.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

45. gunclub
2011.10.11. 20:18
jól látom , hogy csak ssd van benne? Vagy a HDD kimaradt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. asimov007
2011.10.11. 20:27
"Kishazánkban 249 900 forintos ajánlott végfelhasználói árról indul a család tagjainak árazása."

Hát nem lesz occó. De majd a managgerek rácsapnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. LexLex
2011.10.11. 20:40
Egyátalán nem hasonlít a Macbook Air-re.

asimov007

Hát nem lesz occó. De majd a managgerek rácsapnak.

Meg azok akik nem minimál bérből élnek és tetszik nekik. 250ezer körül nagyon sokan vesznek notebookot, ne gondold, hogy ebben az árkategóriában csak a gazdagabb réteg válogat. 300e-től felfele már annál inkább szűkül a vásárlói réteg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. patrik2991
2011.10.11. 21:19
0,3mm-0,9mm Nem esetleg cm?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Benyke
2011.10.11. 21:29
Eléggé mac feeling a kinézet nem?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. zsolt200
2011.10.11. 21:37
Vga van ezekben? sehol sem látom, de persze lehet hogy csak vak vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Benyke zsolt...
2011.10.11. 21:38
gondolom csak az alap i5 - i7 prociban lévő mert ugyebár 250 ezerben nem fér bele más vga puff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. asimov007
2011.10.11. 21:43
LexLex:
Én ehhez se értek, de...
250 és 300 ezer között nem nagy a különbség. Tőlem vegye meg, aki akarja, attól ez még egy drága és felesleges kütyü. 2 év múlva kuka vagy 0 ft-ot ér. Ráadásul ugye a legkisebb modell lesz 250. Szerintem itthon nem lesz nagy roham érte. A filléres kacatokat veszik csak nagyobb mennyiségben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Emberfej
2011.10.11. 21:55
Nem lesz túl versenyképes ezzel az árral acer ellen, ami kb 35-45 ezerrel olcsóbb és kb hasonló felszereltségű.
[LINK]

Ez a hsz megerősítés hátrányos megkülönböztetés a színvakokkal szemben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. tibaimp
2011.10.11. 22:16
patrik2991 - 2011-10-11 21:19:54: ez nekem is egyből szemet szúrt, az cm lesz tuti, 0,3 mm meg sem lehet fogni rendesen, mert eltörik, olyan vastag lenne mint egy hajszál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. korbendall...
2011.10.11. 22:43
Miért kell koppintani a Macbook Airt nem értem mellékesen ennyi pénzért inkább apple fognak venni az emberek . Kiváncsi vagyok az apple mikor pereli majd az asus-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. LexLex
2011.10.11. 22:48
asimov007

250 és 300 ezer között nem nagy a különbség.

Nem tudom, hogy figyelted-e, hogy a notebook piacon 250ezer és 300ezer között hatalmas nagy különbség van a méretek, teljesítmény, felszereltség, minőség stb. terén.

attól ez még egy drága és felesleges kütyü.

A vásárlók nem ezt mondják és a világ legnagyobb processzor gyártója sem így gondolja, ezért indította el az Ultrabookokat. Igencsak furcsa érzés volt anno először kézbefogni a Macbbook Air-t a 15,4"-es vastag nagy laptop után. Kézbe véve, használat közben érzi az ember, mennyivel másabb egy ilyen kicsi és vékony gépet használni. Sokkal kényelmesebb, egy kézzel könnyedén meg lehet fogni, vékony lap az egész, mégis egy teljesértékű notebook. Én azt mondom ki kell próbálni, akkor érti meg az ember, milyen a mindennapok során, képek alapján semmiképpen sem.

2 év múlva kuka vagy 0 ft-ot ér.

Vékony kategóriában egyelőre a Macbook Air-ből lehet kiindulni. Azt azért nem mondanám, hogy kuka, mai napig jó szolgálatot tesznek a 2 éves Airek is. Nem is 0 ft-ot érnek, ugyanis az Apple annyira jól tartja az árát, hogy egy sok éves sima Macbook is 100k felett mozog, az Airekről pedig nem is beszélve. Más gyártóról ez sajnos nem mondható el, de egy Asus ultrabook sem 0ft-ot fog érni 2 év múlva...

Szerintem itthon nem lesz nagy roham érte.

Roham nem. De aki eddig 200k felett vásárolt 13"-es subnotebookot, az ezentúl nagyvalószínűséggel Ultrabookot fog venni. Szóval ilyen árban kereslet mindenképpen lesz rá. Eddig is volt bőven kereslet erre a méretre, csak eddig nem voltak ilyen vékonyak.

A filléres kacatokat veszik csak nagyobb mennyiségben.

Ez így van. Azért van tele a használtpiac az (újonnan) 100k-s notikkal, amelyeknek mindnek van valami baja. Vagy a zsanér, kijelző, akkumulátor, touchpad, billentyűzet, merevlemez, alaplap, hűtés stb. stb. problémája van, pedig alig fél évesek... Annyit is érnek a filléres vackok, azoknak tényleg két év múlva kuka vagy semmit sem érnek addigra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pdx06
2011.10.12. 02:20
Szerintem nincs ebben semmi koppintás. Ma már elvárás a vékonyság, formában pedig nincs nagy választék. Téglalap és kész. Kör alakúra azért mégsem csinálhatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. asimov007
2011.10.12. 08:10
LexLex - 2011-10-11 22:48:35

"Sokkal kényelmesebb, egy kézzel könnyedén meg lehet fogni, vékony lap az egész, mégis egy teljesértékű notebook. Én azt mondom ki kell próbálni, akkor érti meg az ember, milyen a mindennapok során, képek alapján semmiképpen sem"

Mármint minél kényelmesebb? Egy asztali gép klaviatúrájánál? Vagy egy értekezleten villogni/bénázni a teljesen használhatatlan touchpadjaikkal? Szépek, igazad van, de aztán ennyi. A gyártók meg nem az örökkévalóságnak gyártanak ma már semmit, ugye tudod? Lehet a marketingnek hinni, de az egyedül nekik jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. asimov007
2011.10.12. 08:11
Ja, Mac... van tapasztalatom róluk... a szervizükről is... illetve annak teljes hiányáról. Dobd ki: közlik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. LexLex
2011.10.12. 11:50
asimov007

Mármint minél kényelmesebb? Egy asztali gép klaviatúrájánál? Vagy egy értekezleten villogni/bénázni a teljesen használhatatlan touchpadjaikkal?

Amit ellenpéldának akarsz felhozni, pont az szól ezek mellett a gépek mellett. Sokkal kényelmesebb használni, mint egy asztali gépet, ez egyértelmű, nincs rajta mit vitatni. Egy értekezleten meg méginkább jobb, mert nem kell a böhöm nagy több mint 2 kilós gépeket előkapni. És képzel el, hogy pont az üzletemberek veszik legtöbbször a subnotebookokat, amik kicsik, 11-12-13"-esek, hogy ne kelljen nagy gépet magukkal hordani. A subnotebookok ára pedig általában minőségtől és márkától függően 200k felett kezdenek. Ezek az Ultrabookok ugyanolyanok lesznek, csak sokkal vékonyabbak és az áruk is elvileg olyan szinten fog kezdeni, mint a subnotebookoké. Biztos, hogy lesz rájuk vevő, mivel már hosszú évek óta megvan a célközönség rá, és a célközönség már régen 13"-es gépeket használnak, csak most még vékonyabb lett. Nem véletlenül árulja a T-mobile a Samsung Series 9-t internetelőfizetéssel. Gondolod azzal a magas árral a fiatal tizenéveseket akarja megcélozni a szolgáltató. Nem hinném... Még a részletfizetést sem adnák meg nekik.

A touchpad meg ahogyan elnézem egész jó használható lesz, ugyanis nagyméretű. Más notebooké sem használható jobban. Ha pedig mindenképpen egér kell, rá lehet csatlakoztatni egyet pár másodperc alatt, ezt minden notebook használó tudja. Eddig ilyen méretű masinája leginkább az Applenek volt. Az ő touchpadjükre mindent mondanék, csak azt nem, hogy használhatatlan. Még a legnagyobb PC fanok is elismerik, hogy az élen járnak. Ha az Ultrabookok a touchpad használhatóságát is másolni fogják, nem csak a méretét, akkor semmi gond nem lesz a kezeléssel.

Ja, Mac... van tapasztalatom róluk... a szervizükről is... illetve annak teljes hiányáról. Dobd ki: közlik.

Ha volt a termékre itthon garancia és neked azt mondták, hogy dobd ki, nem javítják meg, akkor finoman is szólva átb@sztak és még hülyének is néztek, mert azt mondták dobd is ki! Nem tudom, hogy tudod-e, hogyan és hány óra alatt "javítják" mondjuk az iPhone-t, de példaértékű. Inkább cserélgesse nekem az alkatrészeket a gyártó, minthogy itthon valami "hozzáértő" belekontárkodjon. Nagynevű Apple boltokban nem mernek ki dobni, ha van garanciád. Plusz határozottnak kell lenni velük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. asimov007
2011.10.12. 12:46
LexLex - 2011-10-12 11:50:26

Érteném én amit írsz, csakhogy a billentyűzet mennyire érzékelhetően jelzi a leütést? Tisztítható-e egyszerűen? Mekkora sebességgel lehet írni velem milyen sebességgel és pontossággal vezérelhető a lapozás, a scrollozás, mekkora a rámutatási pontosság... Hány leütést bír a tasztatúra? Na ilyen adatok érdekesek a csili-vili vékonyság helyett. Hogy divatmanaggerek mivel villognak az a fenét se érdekli. Ráadásul semmit nem értenek hozzá azon kívül, hogy van rá lé, meg kell venni, mert kinéznek. A netbook már megjelenésekor halálra volt ítélve a használhatatlansága miatt. Ezek miatt került képbe az új vonal, mivel az asztali gépek már kicsi szegmenst fedtek le, a netbookok csúfos bukásra ítéltettek, így itt az új generáció. Nemsoká ezek lesznek ákcijósítva, úgyhogy akinek nem létszükség, kicsit vár és veheti feléért. Persze, vehetek hozzá egeret, opzikai meghajtót, mifenét... De mindezt miért is? Hogy használni tudjam rendesen, esetleg teljesértékűsítsem a készüléket? Ugye most viccelsz velem ennyiért?

A Mac-et garancián túl izgalmas javíttatni. Azaz sehogy nem javítják. Hogy határozottnak kell lenni a garancia időn belül is? Az tény. De vicc. Abban az árszegmensben ez szerintem megengedhetetlen. Jobs halálával a lejtőn elindultak amúgy is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. LexLex
2011.10.12. 13:49
asimov007

Érteném én amit írsz, csakhogy a billentyűzet mennyire érzékelhetően jelzi a leütést? Tisztítható-e egyszerűen? Mekkora sebességgel lehet írni velem milyen sebességgel és pontossággal vezérelhető a lapozás, a scrollozás, mekkora a rámutatási pontosság... Hány leütést bír a tasztatúra? Na ilyen adatok érdekesek a csili-vili vékonyság helyett.

Gondolom Stephenie Meyer nem ezen fogja megírni az új Twilightot. Nem arra vannak kitalálva, hogy regényeket meg novellákat írjanak rajtuk. Mint mondtam, hordozhatóságra vannak kitalálva, hogy bárhol könnyen lehessen használni.

A netbook már megjelenésekor halálra volt ítélve a használhatatlansága miatt. Ezek miatt került képbe az új vonal, mivel az asztali gépek már kicsi szegmenst fedtek le, a netbookok csúfos bukásra ítéltettek, így itt az új generáció.

A netbook nem volt halálraítélve, ugyanis a célközönség a tanuló gyermekek voltak, plusz a hétvégi kiruccanások, kirándulások, nem pedig az üzletemberek. Fogyott is és fogy is még mindig szép számmal, hogy meddig, az attól függ mit alkotnak tablet fronton a gyártók. Mai napig van célközönsége. Az Ultrabookok pedig nem az új generáció. Mint írtam sok évvel ezelőtt is és mai napig sokan használnak subnotebookok, amelyeknek a helyét ezek vehetik át, ugyanis egyárban lesznek. A teljesítményt pedig nem szabad netbookhoz hasonlítani. A hardver még dedikált VGA nélkül is alkalmas néhány mai játékra is alacsony grafikán. A fullHD lejátszás pedig alap feladat nekik, ahogyan a különböző szerkesztőprogramok is a munkákhoz.

Nemsoká ezek lesznek ákcijósítva, úgyhogy akinek nem létszükség, kicsit vár és veheti feléért.

Megint kevered a netbookkal, közel sem az. Tekints rájuk subnotebookként. Angol Wikipediából: A subnotebookok (vagy hívják őket ultrahordozható vagy mini notebooknak) egy osztálya a laptop számítógépeknek, amelyek kisebbek és könnyebbek a tipikus laptopoknál. ... Sokszor összekeverik őket a netbookokkal, amelyek különböző kategóriájú eszközök... ... A 2011-es Computex-en az Intel bejelentett egy osztályt az ultrahordozható gépek között, amelyet Ultrabookoknak hívnak.

Persze, vehetek hozzá egeret, opzikai meghajtót, mifenét... De mindezt miért is? Hogy használni tudjam rendesen, esetleg teljesértékűsítsem a készüléket?

Az optikai meghajtó legtöbb embernek felesleges. Sok helyen pendriveot és memóriakártyát használnak már. Még egy operációs rendszer telepítéséhez is felesleges a CD/DVD lemez. Legutóbb is pendriveról telepítettem egy laptopra Win7-et, mert sokkal egyszerűbb volt, mint kiírni lemezre és nem is volt nekem kiírva, mert felesleges. Hogy eredeti vagy sem, mindegy, a serial számít a telepítésnél. De akinek mindenképpen lemez hiánya van, vehet olyan gépet amelyikben van az is. Azt kell elfogadni, hogy van akinek felesleges, eddig subnotebookot használt amelyik ugyanennyibe került és most ilyet fog venni, mert ugyanaz, csak vékonyabb.

Az egér hiányodat pedig végképp nem értem... Mindegyik laptop touchpadet vagy ritkább esetben trackpointot. Mindegyik laptophoz kell egeret csatlakoztatni, ha azzal akarod használni, ezt miért is kellene felróni az Ultrabookok hibájának?

A Mac-et garancián túl izgalmas javíttatni. Azaz sehogy nem javítják.

Ez most komolyan írtad? Mert hülyeség. Lehet, hogy ott nem javítják garancián túl, ahol lehetett garanciáztatni, de rengeteg Macekkel foglalkozó szervíz van ahol a nem garanciás Maceket javítják.

Hogy határozottnak kell lenni a garancia időn belül is? Az tény. De vicc. Abban az árszegmensben ez szerintem megengedhetetlen.

Ha gépelni tudsz, túl fiatal nem lehetsz. Szóval megszokhattad már, ez Magyarország, sajnos itt ez van, minden cégnél. Legtöbb külföldi helyen nem így működik.

Jobs halálával a lejtőn elindultak amúgy is.

Nem tudom, tudod-e hányszor jósolták már meg, hogy az Apple csődbe megy... Még is egyre feljebb tör. Most csökkentek a részvények, aztán meg megint el kezdtek emelkedni, ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. asimov007 LexLe...
2011.10.12. 14:51
Gondolom Stephenie Meyer nem ezen fogja megírni az új Twilightot.

Tehát akkor oda jutottunk, amit írtam. Drága, divatos kacat.

A netbook nem volt halálraítélve, ugyanis a célközönség a tanuló gyermekek voltak, plusz a hétvégi kiruccanások,

Igen, a teljes halála előtt ez a marketingszöveg érkezett a valódi megoldás helyett.

egy osztálya a laptop számítógépeknek, amelyek kisebbek és könnyebbek a tipikus laptopoknál. ...

Hiába na, szerinted mégiscsak megállt a fejlesztés és az idő... Rákényszerülnek az eladások miatt arra, hogy ezek a gépek alászálljanak a kis kategóriás ársávba, természetesen lesz más drágaszág helyette.

Szóval megszokhattad már, ez Magyarország

Azért ez a nagy vicc! Ezt még komolyan el lehet sütni egy prémiumkategóriásnak kikiáltott termékgyártónál? Egyébként sem azt írtam, hogy becsődölnek, "elindulnak a lejtőn". Az meg más.

Ezt az USB-ről telepítettem az Os-t meg hagyjuk inkább. Hogy ki találta ki ezt a marhaságot, azt már senki nem tudja. De nem csak Os-t kell CD-ről telepíteni... Az archiválás meg úgy látom manapság ismeretlen fogalommá vált. A Kürt KFT legnagyobb örömére. SSD meg kuka, ha behal, természetesen adatokkal együtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim LexLe...
2011.10.12. 14:57
"Mint mondtam, hordozhatóságra vannak kitalálva, hogy bárhol könnyen lehessen használni."

Mire? Ha már van fizikai billentyűzete ne magyarázd már meg nekem, hogy oké ha gépelésre alkalmatlan, mert akkor kuka az egész!

"... de rengeteg Macekkel foglalkozó szervíz van ahol a nem garanciás Maceket javítják."

Mondj EGYET amelyik nem butapesten van ebben a nevetségesen centralizált országban! Jelenleg ha normális akvarisztikai/híradástechnikai/ruházati cikket akarok venni, akkor vagy várok 8 hetet míg képes egy itteni bolt leszállítani, vagy ki kell mennem Bécsbe venni, mert közelebb van mint az egyetlen magyar alternatíva - butapest -, pedig nem az országhatáron lakok, hanem megyeszékhelyen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Asagrim asimo...
2011.10.12. 14:59
"Ezt az USB-ről telepítettem az Os-t meg hagyjuk inkább. Hogy ki találta ki ezt a marhaságot, azt már senki nem tudja. De nem csak Os-t kell CD-ről telepíteni... Az archiválás meg úgy látom manapság ismeretlen fogalommá vált."

1: USB-ről telepíteni egy XP/Win7 oprendszert 12-14 perc.
2: Nem tudom milyen szegmensben dolgozol, vagy mit használsz otthon, de nekem 2007-ben volt utoljára olyan archiválandó adatom amit még gazdaságosan DVD-re lehetett írni. Azóta csak másik merevlemezre mentek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. asimov007 LexLe...
2011.10.12. 15:15
1: USB-ről telepíteni egy XP/Win7 oprendszert 12-14 perc.
Nem is tudtam, hogy Xp-ét, win7-et már USB-én árulnak újabban. Ha így van, hurrá!
De azért csak óvatosan, elég sok USB meghajtót kellett már kidobnom...

A 2-es pontodra már írtam választ, a Kürt kft örülni fog,hogy új kuncsaftja lesz. Természetesen nem kívánom senkinek, hogy családi képei, videói, szakdolgozata, doktorija... és ehhez hasonló értéktelen vacak adatai az enyészeté legyenek. Az esély viszont megvan rá, nem keveset mentettünk már vissza... volt, hogy nem lehetett.

De gondolom mostanában a játékokat is USB-én árulják már az elavult CD, DVD helyett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Asagrim asimo...
2011.10.12. 15:19
Totálisan és teljes mértékben ki tudom kerülni a lemezhasználatot, szimplán letöltöm a szóban forgó dolgot torrenten, aztán crack helyett serial-t írok.

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. asimov007 Asagr...
2011.10.12. 15:28
És mit ajánlasz azon felhasználóknak, akik nem torrenteznek, esetleg mégis gyári szoftverre, játékra lenne szükségük? Menjenek orvoshoz talán? d
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim asimo...
2011.10.12. 15:30
Vegyenek DVD meghajtót, nem azt mondtam hogy mindenkinek fölösleges, hanem hogy nekem az, és mindenki másnak aki úgy dönt hogy nem akar szórakozni vele, mert igenis van alternatíva ami teljes mértékben kiváltja!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. hanog
2011.10.12. 15:39
Azért ennyire nem vékony! Az a 0,3-0,9mm inkább cm lesz, hiszen a 0,3mm az kb mint egy papírlap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. LexLex
2011.10.12. 15:51
asimov007:

Olyanokat írsz, amik teljesen értelmetlenek és valótlan dolgokat állítasz. A netbook szegmensnek sohasem volt teljes halála. Ezek a vékony, Ultrabook gépek nem szálltak a kiskategóriás ársávba, még csak most indulnak el. A Macbook Air 13 350k felett van. Itthon az Apple drága, így értelemszerűen más gyártó nem ilyen áron fogja hozni a termékét és ahhoz, hogy ne az MBA-t vegyék az emberek, olcsóbban kell adniuk az Ultrabookokat. Ezért lesznek 300k alatt, subnotebook áron. Eddig azt mondtad, hogy ennyi pénzért luxus divattermék, most meg azt állítod 200-300k között kis árkategória... Most melyik állításod igaz? Plusz a különböző igényeidet sem értem, minthogy hiányolod belőle az egeret. Egyik laptopban sincs egér, hogy lenne?!

Természetesen nem kívánom senkinek, hogy családi képei, videói, szakdolgozata, doktorija... és ehhez hasonló értéktelen vacak adatai az enyészeté legyenek.

Fogadja mélységes nagy gratulációmat az a szerencsétlen, aki az általad felsorolt adatait a notebookján tárolja! Aki így elveszti az adatait, megérdemli, kétszer is! Azt állítod az SSD behal, holott nagyobb az élettartalma mint a merevlemezé. A fontos adatokat meg nem notebookon kell tárolni, nem tudom ki az aki ezt teszi. Vannak filléres megbízható külső adattárolók akinek olyan fontosak az adatai, hogy erre van szüksége. Maradjunk a kőkorszakban és fessünk meg karcoljunk a falakra, az időtálló és nem vész el az adat, mert még egyes emberek mindig nem tanulták meg, hogyan kell a mai világban fontos adatokat tárolni.

CD/DVD-t már kevés szegmensben hiányolják. Játékot hozod fel példának, mikor ezek a gépek nem is játékra vannak kitalálva és ahogyan Asagrim leírta, csak serial kell, nem lemez. Aki ilyen gépet vesz, erre egyszerűen nincs szüksége. Ha igen, akkor nem ezt fogja megvenni, vagy mint Asagrim is írta, vesz egy olcsó külső meghajtót.

Asagrim

Mire? Ha már van fizikai billentyűzete ne magyarázd már meg nekem, hogy oké ha gépelésre alkalmatlan, mert akkor kuka az egész!

Egyetlen egy szóval sem írtam, hogy gépelésre alkalmatlan, kerestem, de nem találom hogy hol írtam... asimov007 hasonlította asztali billentyűzethez, arra válaszoltam, hogy nem regény meg novellaírásra van kitalálva. De gondolom azért 300 oldal begépelésétől nem hal meg. Az, hogy nem regényírás az elsődleges felhasználási terület, nem jelenti azt, hogy nem lehet rajta gépelni, nem is állítottam ilyet.

Mondj EGYET amelyik nem butapesten van

Azt sem állítottam, hogy minden megyeszékhelyen van, én csak azt írtam, hogy van Mac szervízből egy pár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim LexLe...
2011.10.12. 16:02
"asimov007 hasonlította asztali billentyűzethez, arra válaszoltam, hogy nem regény meg novellaírásra van kitalálva."

Jogos. De én személy szerint minden legalább 90%-os méretű fizikai billentyűzettel rendelkező eszköztől elvárom, hogy igenis lehessen rajta gépelni, akár regényt is. ASUS netbookomban 1 év után cserélhettem billentyűzetet saját kasszára, mert nem volt garanciális ok az, hogy fényesre kopott a billentyűk fele. Ventilátorral együtt - ami csapágyas lett garancia lejárta után 2 hónappal -, volt 27 ezer forint az egész buli - munkadíj nélkül mert én szereltem be -, amit én eléggé sokallok egy újonnan 87 ezer forintos készüléknél!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. asimov007 LexLe...
2011.10.12. 16:27
Olyanokat írsz, amik teljesen értelmetlenek és valótlan dolgokat állítasz.

És ezt hol olvastad?

Értelmetlen dolog az, ha elvárjuk egy prémiumkategóriás terméktől, ha alkalmas arra, mit állít a marketing róla? Szerintem nem. A netbookforgalom szerintem alaposan megcsappant a fejlett országokban. Gyerekeknek drága, teljesítménye 0. A kis méret miatt tudtak a gyártók egy hirtelen felívelő eladási hullámot prezentálni, de mivel a komolyabb felhasználók csalódtak, valamint a tabletek bemutatkoztak, az eladási statisztikák estek. Erre léptek elő egy 102.-book végződésű készülékcsaláddal, ami azért annyira nem újdonság. A meghajtó nélküli gépeket anno a Sony már elsütötte (Mac meg azért már élen is járt a vékonyítás terén), bár adtak gyári meghajtókat még hozzá, csak külön voltak. A technológiai előrehaladás lehetővé tette, hogy vékonyabb gépek szülessenek, ez sem csoda. Hogy gyakorlatilag mire is használható pontosan, ha profi adatbevitelre, házi HD videók renderelésére, játékra nem... Képet nézegetni, lapozgatni a neten, néhány ráérős jegyzetet lepötyögni? Azért nehogy összeessek már negyed millás induló ár mellett...

Azt állítod az SSD behal, holott nagyobb az élettartalma mint a merevlemezé.

Persze hogy azt állítom. Aki mást állít, az az örökkévalóságig működő berendezésben hisz...
Az meg ugye a fogyasztói társadalom végét jelentené, vagy Isteni csodát.
Hogy mennyi a valódi élettartam, az a jövőben kiderül. Az élettartalom egy dolog, a megbízhatóság meg egy másik dolog sajnos. A hit ereje csodákra képes, mindig mondtam.
(De sajna garanciáztattam már SSD meghajtót... is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. yoman3d
2011.10.12. 21:04
LexLex, csodalom mennyi turelmed van vedeni ezt a termeket/kategoriat, es minden egyes szavaddal egyetertek.
Nem ertem miert fikazzak az emberek, nem azert lett kitalalva hogy mindenkit lenyugozzon hanem hordozhatosagra, es teljesitmenyre, megengedheto aron.
Mikor otthon laktam szuleimmel, enis feleslegesnek lattam ezt az egesz notebookos meg netbookos historiat, mert megvolt a komoly asztali gep, amit apuci megvett.
De most hogy kulfoldon lakom/dolgozom, ezert fontos a mobilitas, nameg az ara is, mert en keresem meg ra a penzt...
Ezert orulok neki hogy azon versenyeznek a gyartok hogy minel hordozhatobb, minel nagyobb teljesitmenyu, es minel olcsobb ultrabookokat allitsanak elo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim
2011.10.12. 21:13
"Azt állítod az SSD behal, holott nagyobb az élettartalma mint a merevlemezé."

Van egy 178 megás caviar blue merevlemezem 94-ből ami még mindig szektorhiba nélkül megy. 2003-ban lett használva utoljára, de most hogy beraktam a gépbe, még mindig olvashatóak róla az adatok. Ezt melyik most kapható SSD-vel csinálod meg 9 év használat után?

Oké, hogy egy hordozható gépnél fontos hogy mennyi idő alatt áll fel a rendszer, milyen gyorsan indulnak a progik stb. de én még egyelőre nem láttam olyan SSD-t amire nyugodt szívvel rábíznám az adataimat! Na ezért nem fogok 250-ért SSD-s Windows Home Premium-os netbookot venni, mert ha ezeket elhagyod, máris csak 180-ba kerülne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. LexLex
2011.10.12. 21:34
yoman3d

De most hogy kulfoldon lakom/dolgozom, ezert fontos a mobilitas, nameg az ara is, mert en keresem meg ra a penzt...
Ezert orulok neki hogy azon versenyeznek a gyartok hogy minel hordozhatobb, minel nagyobb teljesitmenyu, es minel olcsobb ultrabookokat allitsanak elo.


Így van, pontosan ezt próbálom elmagyarázni asimov007-nek. Amikor az ember fel alá pakolja a gépet akkor igen is sokkal kényelmesebb, hogy egy könnyő kicsi "lapot" tart az ember a kezében. Ezt ki kell próbálni napokon/heteken keresztül. Aki valóban hordozza a gépét, az értékelni fogja. Ezt nem csak én, mi gondoljuk így, hanem minden nagyobb notebook tesztelő is. És ráadásul elvileg az áruk ugyanannyi lesz, mint a mostani hasonló méretű subnotebookoké, de nő a teljesítmény, nő a mobilitás és csökken a méret plusz súly, az ár pedig marad ugyanazon a szinten, mint eddig. Ennek örülni kellene, nem hurrogni. Akik ezt a méret kategóriát, subnotebookokat használnak, azok értékelik.

Asagrim

Ezt melyik most kapható SSD-vel csinálod meg 9 év használat után?

Mivel most kapható, 9 év még nem telt el, majd kiderül. Ráadásul te asztali merevlemezről beszélsz. A drágább SSD-k egyébként hosszú élettartamot garantálnak. Most egyelőre annyit lehet tudni, hogy sokkal gyorsabbak, halkabbak, kevesebbet fogyasztanak, kevésbé melegednek, nagyobb a hőmérsékleti tűréshatáruk stb., no meg sokkal drágábbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim LexLe...
2011.10.12. 22:15
Tehát az élettartamáról fogalmad sincs, csak tippeltél egyet. Oké.

A hőmérséklet tűréshatárról meg vitatkoznék, de ez nem az a cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. hmmmmm
2011.10.12. 22:36
Asagrim

A pH!-n van egy szép szösszenet az SSD-kről, amiben szépen levezetik, hogy kb. mennyit fognak bírni az SSD-k...szóval inkább sasold meg azt, mielőtt lehúzod őket.

MEG IS TALÁLTAM!!!! Vagyis napi 20Gb írás esetében is 5 év az élettartam. Egy átlagfelhasználó napi 2-3Gb-ot sem "ír", nemhogy 20-at, szóval a 9 év lazán tartható. Ja igen...az SSD-re nem úgy mint régi merevlemez kell tekinteni. Nekem is van egy 96Gb-os, és csak a rendszer van rajta, valamint a telepített programok, de van a gépben egy 1.5Tb-os vinyó adattárolásra, így a napi 1Gb-os írás sincs meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim hmmmm...
2011.10.12. 22:51
Asztali gépemen ma pontosan 13,02 GB-nyi adatot "írtam" a rendszerpartíciómra, és ez egy nyugisabb nap volt, telepítgetés, minden nélkül.

Hordozható gépen ez sokkal több lenne, mivel a mobilitás végett inkább felhőben tárolnám azokat a dolgokat, amiket esetleg útközben is el kell tudnom érni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. LexLex
2011.10.12. 22:53
Asagrim

Tehát az élettartamáról fogalmad sincs, csak tippeltél egyet. Oké.

Ezt honnan szeded? Te állandóan mást olvasol, mint ami írva van. Mint írtam: A drágább SSD-k egyébként hosszú élettartamot garantálnak. De hogy igazuk van-e ténylegesen, az majd azt majd az idő dönti el.

A hőmérséklet tűréshatárról meg vitatkoznék

Felesleges lenne.

Utána nézhetnél mi is az az SSD. Kezdhetnéd pl. azzal a cikkel amit hmmmmmm linkelt a Prohardverről. Anno én is elolvastam. Eleve nem tartalmaznak mozgó alkatrészt, mellyel megintcsak csökken a hiba lehetőség. Szinte minden téren előrébb jár a merevlemezekkel szemben, legalább is a márkásabb megbízhatóbbak mindenképpen. Más kérdés, hogy az áruk még igen magas. Minden újításnál vannak ellenzők, nem csodálom, hogy vannak akik az SSD ellen kampányolnak. Így van ez a számítástechnikában. Pl. a Windowsoknál is ez szokott lenni, mindig visszasírják az előzőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. LexLex
2011.10.12. 22:56
Asagrim

Asztali gépemen ma pontosan 13,02 GB-nyi adatot "írtam" a rendszerpartíciómra, és ez egy nyugisabb nap volt, telepítgetés, minden nélkül.

Akkor neked egyelőre, míg nem fejlődik az SSD még tovább, a merevlemez való, nem SSD és nem is Ultrabook. Mondd azt, hogy egy servert is hordasz magaddal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim LexLe...
2011.10.12. 23:01
Nem hordok magammal, de perpill annál ülök, merthogy az otthoni gépem annak (is) funkcionál!

Ultrabook-ot meg egy szóval nem mondtam hogy nem vennék, csak nem SSD-vel szereltet és főleg nem előtelepítve!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. hmmmmm
2011.10.12. 23:04
Leírtam, hogy egy "átlagfelhasználó"...csak egy kérdés. Ha az embernek van egy külön merevlemeze adattárolásra, akkor mire nem elég napi 1-2 Gb????? A te 13Gb-odból ki volt olyan, aminek feltétlen a rendszerpartícióra kellett írnia???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. hmmmmm
2011.10.12. 23:05
ki helyett mi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim hmmmm...
2011.10.12. 23:14
A program amit használok nem írja, de azt érezni a gépen hogy rohadt sok a swap. Performance Manager-ben is megnéztem Hard Fault is majdnem 110-es értéket mutat, mikor ez jobbára 30 volt anno előző windows telepítésemen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Emberfej
2011.10.12. 23:14
LexLex
Egyetértek veled azzal a kivétellel, hogy fölöslegesen győzködöd a trollokat
Aki a gép hdd-jén akarja tárolni a fontos adatokat az amatőr.

Kritizálóknak:
Aki szerint rossz a billentyűzete próbálja ki és utána kritizálja. Eleinte nekem se voltak szimpatikusak a kis méretű laptopok, de amikor kipróbáltam egyet rájöttem mennyivel jobbak.
Egy adott terméket mindig azok szidják a legjobban akik nem próbálták ki, sőt még élőben nem is látták csak fényképről, most őszintén áruljátok el hogy hányan próbáltatok ki élőben ultrabookot vagy hozzá hasonlót. Az meg egy másik kérdés hogy ha a 90ezres tescos laptophoz hiába hasonlítod.
Kicsit unalmas már hogy egyes emberek mindent elkezdenek sz.rozni ha nem engedhetik meg maguknak, és ha elégszer hajtogatják még el is hiszik. Ultrabookot azoknak találták ki akik szeretik a minőséget és hajlandóak is áldozni rá.

Kíváncsi vagyok a gyártók a jövőben mivel fognak előrukkolni, itt ez a könnyű viszonylag keveset fogyasztó gép, következő lépcső lehetne egy hasonló konfiguráció megtámogatva masszívabb aksival ami kibír egy egész napos használatot.
Igény lenne rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim Ember...
2011.10.12. 23:30
"Aki a gép hdd-jén akarja tárolni a fontos adatokat az amatőr."

Egyetértek! Az nem biztonságos tárolás ha egyetlen adathordozón van 2x ugyanaz az adat! Nekem perpill 14 merevlemezem van, ebből 3-mat használok mentésre.

"Egy adott terméket mindig azok szidják a legjobban akik nem próbálták ki, sőt még élőben nem is látták csak fényképről, most őszintén áruljátok el hogy hányan próbáltatok ki élőben ultrabookot vagy hozzá hasonlót."

Mivel általánosítás, úgy érzem nekem is szól, de nem válaszolok, mert nem vonatkozik rám a leírás.

"Az meg egy másik kérdés hogy ha a 90ezres tescos laptophoz hiába hasonlítod."

87 ezer forintoshoz márkán belül szabad?

Kicsit unalmas már hogy egyes emberek mindent elkezdenek sz.rozni ha nem engedhetik meg maguknak, és ha elégszer hajtogatják még el is hiszik.

Ezzel megintcsak nem érzem magam megszólítva, csakis az általánosítás végett, annyi viszont legyen elég hogy az aláírásomban szereplő konfig egyetlen részegységét sem úsztam meg 30 ezer forint alatt mikor éppen vettem, monitorom is 52 ezer forint volt anno.

"Ultrabookot azoknak találták ki akik szeretik a minőséget és hajlandóak is áldozni rá."

Öngól. Minőség =/= használhatóság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. LexLex
2011.10.13. 12:59
Így képen egyébként elég Macbook Air kinézete van ennek az UX szériának, mint mondták mások is. De most néztem videon, ott már inkább az Asus-os dizájn köszönt vissza. Szóval ha másolták a MBA-t, ha nem, más kinézete van a gépnek, más a karaktere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. fz0002.fix...
2011.10.26. 12:34
Akit érdekel az itt találhat egy elég részletes review-t:
http://www.anandtech.com/show/4985/asus-zenbook-ux21-review

Az SSD-kről annyit, hogy sajnos láttam már elszállni SSD (kicsivel több mint 1 év használat után). Így szerintem a folyamatos másodpéldány mentegetés egy (v. több helyre) ajánlott. Valamint lehet, hogy én vagyok optimista, de hasonló dolog előfordulhat sima HDD-vel is. Az más kérdés, hogy milyen arányban.

A billentyűzetről: szerintem simán használható. Persze szokni kell, mint bármely új laptopotnál mert sajnos nincs megfelelő szabvány még gyártókon belül sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!