iPon Hírek

Új VR eszközzel rukkolt elő a HTC

Dátum | 2017. 05. 29.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A HTC a Vive-val a világ egyik legjobb VR élményét nyújtó eszközét alkotta meg, szóval annak ellenére, hogy korábban az okostelefonok jelentették a tajvani alakulat fő profilját, már a virtuális valóságban is rutinosan mozog. Éppen ezért kaphatja fel a fejét mindenki, mikor a HTC egy új VR kütyüvel rukkol elő, ráadásul a Link VR egy mobilos megoldás. De vajon tényleg jónak ígérkezik?
Rögtön az elején le kell szögezni, hogy valamilyen oknál fogva a HTC Link VR néven érkező termék egyáltalán nem kötődik a Vive részleghez, legalábbis a hivatalos közlemény erről nem tesz említést. És nem kompatibilis a Google által egyre agresszívabban támogatott Daydream platformmal sem, ennek az oka pedig az alábbiakban fog kiderülni. Az újdonság nem igazán hasonlít egyetlen eddigi konkrét virtuális valóság eszközre sem, viszont részleteiben több készülékre is ráismerhetünk majd, ahogy végig zongorázzuk a képességeit.
Először is érdekesség, hogy ez ugyan mobilos VR termék, de nem bele kell tenni az okostelefont, hogy annak a kijelzőjét használja, hanem hozzá kell csatlakoztatni kifejezetten az új zászlóshajóhoz, a HTC U11-hez a C-típusú USB csatlakozón keresztül egy kábellel. (Úgy működik tehát, mint az LG 360 VR.) Ez pedig értelemszerűen azt jelenti, hogy a Link VR saját megjelenítővel, illetve megjelenítőkkel rendelkezik. A headsetben szemenként egy-egy 3,6 hüvelykes panel fedezhető fel, melyek 90 Hz-es frissítési rátával dolgoznak, a felbontásuk pedig 1200 x 1080 képpontos. Nem esik szó róla, de valószínűleg OLED-ről beszélhetünk. A látószöge egészen korrekt, 110 fokos, szóval jobb, mint általában a mobil VR headseteké – a Gear VR például 101 fokos.
A Link VR lényegében egy csomagnak tekinthető, ugyanis nemcsak a fejre vehető szemüvegből áll, hanem van hozzá két kontroller, valamint egy sztereó kamera rendszer is. A mozgáskövetés tekintetében már a PlayStation Move-ra hajaz az újdonság, ugyanis akárcsak a Sonynál, itt is a világító pontokat fogja követni a két képalkotóból álló kamera. A fejkövetésről sem kell lemondani, ami úgy lett itt megoldva, hogy a headsetre is világítótestek kerültek. Az itt alkalmazott fejkövetés a HTC elmondása szerint pontosabb eredménnyel szolgál, mint a Google Daydream platformot támogató eszközöknél használt gyorsulásmérőre és giroszkópra épülő eljárás. Persze megvan az a hátránya, hogy ez sokkal kevésbé mobilis. Öröm az ürömben, hogy legalább akkumulátorral van ellátva a sztereó kamera, így végülis szabadon mozgatható.
Bár látszólag minden adott lenne hozzá, személyi számítógéphez ez az eszköz nem csatlakoztatható, tényleg csak okostelefonos használatra lett felkészítve, azon belül is a HTC U11-gyel használható az eddigi információink szerint. A Link VR szemüveg része 197,7 x 167,33 x 116,6 milliméteres, a tömege pedig 554 gramm. A szerkezeten megfigyelhető egy 3,5 mm-es hangkimenet is az USB aljzaton túl, ennek köszönhetően fej- vagy fülhallgató csatlakoztatható hozzá, és úgy lehet használni, hogy az ember nem zavarja vele a környezetét. A headset egy 2800 mAh-s akkumulátorból nyeri az energiát, és valószínűleg tudja tölteni is a hozzá kapcsolt mobilt, így nem kell attól tartani, hogy hamar lemerül a készülék. A kontrollerekben pedig elemek vannak – a kameráról nem esett szó.
A HTC Link VR Japánban került elsőként a boltok polcaira, és sajnos megvan rá az esély, hogy más területen hivatalos keretek között nem is lesz megvásárolható. A virtuális valóság élményét nyújtó csomag ára egyelőre nem ismert, de a Vive-nál egészen biztos, hogy olcsóbb lesz, a mezei mobilos headseteknél viszont – amelyekbe az okostelefont kell bepakolni kijelző gyanánt – garantáltan többet kóstál majd. Az újdonság a Ghost in the Shell: Arise reklámozásával érkezik, vélhetően a népszerű anime sikerét szeretné meglovagolni a szigetországban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Pendra37
2017.05.30. 22:38
Rakotom a monitorom egy monitorra, hogy lassam a monitorom. Okos.
Ha az embernek a zseben van egy olyan kepessegu mobil, ami VR-t is tud, akkor miert nem eleg azt betenni egy buta es olcso VR nezokebe? Miert kell ezt ilyen eszeveszetten agyonbonyolitani? Ha meg, nem tudom, konnyebb volna. De nem, mert ebben is van egy boszme akksi. Jelezven, hogy megegy dolog, ami lemerulhet. Ellenben a buta, olcso, berakos VR szemuveggel, ami az eletben nem merul le es nem lesz mondjuk pixelhibas.
Vagy mondjuk az az elkepzeles, hogy amig az ember VR-ezik, addig akar fel is tud hivni valakit? Lehuzott rostellyal erdekes lesz az erintokepernyo. Felhuzottal meg nem kell VR, akar ki is lehet venni a telefont belole es rendeltetes szerint hasznalni.
Jobb kijelzo? Azok a telok, amelyek eleg erosek a VR-hez, mar eleg jo kijelzovel is jonnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!