iPon Hírek

Újabb 8 GB-os Radeonok érkeztek

Dátum | 2014. 11. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az MSI után három másik gyártó, a Club 3D, a PowerColor és a Sapphire is bemutatta 8 GB-nyi GDDR5-ös VRAM-mal ellátott Radeon R9 290X sorozatú videokártyáit, amelyek érkezésére napok óta számíthatunk. Vegyük is sorra a kínálatot! A Club3D terméke
A vállalat egy Radeon R9 290X royalAce videokártyával rukkolt elő, amely egyedi hűtéssel, gyári tuninggal és a referenciánál kétszer több fedélzeti memóriával büszkélkedhet. A fedélzeten egy háromslotos, háromventilátoros videokártya hűtő teljesít szolgálatot, amely 5 darab hőcsővel vezeti el a melegedő komponensek által termelt hőt az alumínium lamellákhoz. A hűtőtömb felett három darab ventilátor található, amelyek nem csak hatékonyabban, de halkabban is dolgoznak, mint a referencia megoldás.
A hűtőtömb alatt egy Hawaii XT GPU lapul a maga 2816 stream egységével, 512-bites adatsínjére pedig 8 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriát aggattak. A GPU 1030 MHz-en, a VRAM pedig 5,5 GHz-es effektív órajelen dolgozik. Extraként dupla BIOS is rendelkezésre áll, a videó kimenetek között pedig két dual-link DVI-D, egy DisplayPort és egy HDMI csatlakozó lapul. A PowerColor újdonsága A PowerColor a Radeon R9 290X PCS+ 8 GB-os változatát mutatta be, amely egyedi hűtést és némi gyári tuningot is bevet a siker érdekében. A melegedő komponensek felett egy PCS+ fantázianevű, háromslotos felépítésű videokártya hűtő teljesít szolgálatot, amely két darab alumínium hűtőtömböt és három darab 80 milliméteres átmérőjű ventilátort alkalmaz.
A ventilátorok mindössze 15 milliméter vastagok, az általuk megmozgatott levegő pedig segít, hogy az újdonság a megemelt órajel ellenére is hűvösebben üzemeljen referencia felépítéssel rendelkező társainál. Az 5 darab hőcsővel ellátott videokártya hűtő a referencia megoldáshoz képest 24%-kal alacsonyabb üzemi hőmérsékletet biztosít a GPU számára, de ezzel egy idővel zajszintje is alacsonyabb, méghozzá 17%-kal.
A 2816 stream egységgel ellátott Hawaii XT GPU ezúttal 1030 MHz-es órajelen ketyeg, az 512-bites adatsínen keresztül kapcsolódó 8 GB-nyi GDDR5-ös VRAM esetében pedig 5,5 GHz-es effektív órajelet alkalmaztak. Az újdonság két darab DL-DVI-D, egy HDMI és egy DisplayPort videó kimenettel kerül az üzletek polcaira. A Sapphire sem marad ki a jóból A Sapphire a Radeon R9 290X VaporX videokártya 8 GB-os kiadását mutatta be, amely alapvető tulajdonságok tekintetében hasonlít az előbbiekben említett termékekre. A GPU ennél a modellnél is 1030 MHz-en ketyeg, a 8 GB-nyi VRAM pedig ezúttal is 5,5 GHz-es effektív órajelet alkalmaz.
Az új videokártya minőségi komponensekből összerakott 10 fázisú digitális tápáramkört kapott, a nyomtatott áramköri lapot pedig kibővítették: a legfelül elhelyezett, szabadon álló réz rétegre extra hűtést tettek, így a melegedő komponensek által termelt hőt a NYÁK is átveszi, a rajta található hűtőbordát pedig hatékonyan hűti a légáramlás. Ezzel a megoldással néhány Celsius foknyi hőmérsékletcsökkenés érhető el üzem közben. A rendszer emellett a méltán népszerű Vapor-X hűtőt is megkapta, ami három darab 90 milliméteres átmérőjű ventilátorral, illetve 5 darab hőcsővel gazdálkodik – utóbbiak között egy 10 milliméteres, két 8 milliméteres és két 6 milliméteres példányt találunk. A ventilátorok esetében egyenként két darab portaszító golyóscsapágyazást is alkalmaztak a mérnökök. A hűtő talpazata és a GPU felülete között természetesen a szokásos hőkamra is jelen van, amiről egyébként a Vapor-X hűtő eredetileg a nevét is kapta.
Az új videokártya két BIOS-t kapott: az egyik BIOS az UEFI alapú rendszerekkel, a másik pedig a régebbi rendszerekkel való kompatibilitásról gondoskodik. Az új videokártya fentebb említett társaihoz hasonlóan szintén két dual-link DVI-D, egy HDMI és egy DisplayPort videó kimenetet kapott. A Club3D, a PowerColor és a Sapphire 8 GB-nyi VRAM-mal ellátott Radeon R9 290X sorozatú videokártyái rövidesen elérhetőek lesznek kereskedelmi forgalomban, az azonban egyelőre nem tudható, pontosan mennyibe kerülnek majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

53. R3LaX123
2014.11.10. 11:27
A kövi CoD-nak már 10gb Vram lesz a minimum gépigénye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Balleno R3LaX...
2014.11.10. 11:53
Kvarcórán esetleg ne fusson el?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. bPatrik
2014.11.10. 12:26
Jelenleg tényleg nem nagy a különbség hiszen nem rég jöttek ki a konzolok, de egy pár év múlva már messziről fog látszani. De kívánom hogy ne legyen igazam. Az mindenkinek rossz lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Szefmester R3LaX...
2014.11.10. 12:34
Annyi tuti nem lesz, van egy felső határ a korlátolt konzolok miatt (és még korlátoltabb libastuff szerű tulajaik miatt)

Most annak lehetsz szemtanúja ahogy a konzolok azt az orrhossznyi előnyt hatalmas hasra eséssel bebukják.

Amikor a korlátoltak kinyitják csipás szemüket egyik reggel és azt látják hogy a ezekkel a kártyákkal nagyobb LoD, fps, és dpi mellett játszanak az emberek akkor hirtelen elkezdenek sunnyogni, és a gamepadokról beszélni. Hiszen az addigi melldöngetés a grafikáról és sebességről már csak szép emlék lesz a szemükben.

Nekik a fejlődés 6-8 évente jön el, és nem folyamatosan. Hasonlattal élve: a PC-sek a lépcsőházban a lépcsőket használják, a konzolosok pedig az ablakot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. R3LaX123
2014.11.10. 12:49
Én arra utaltam, gondoltam, hogy ha már ilyen VGA-kat dobnak ki, akkor direkt felnyomják majd a gépigényeket (esetleg fordítva), hogy ilyen VGA kelljen quad crossfire-be a 30fps-hez. Nem is lenne baj, ha a baromi nagy gépigényhez társulna is valami valós grafika, látvány stb. Amikor megnézem a mostani játékokat, el nem tudom képzelni, hogy foglalhatnak el 50Gb-ot, iletve miért kell nekik 6gb vram stb. Pár évvel ezelőtti játékok között volt, ami talán még szebb is, és a gépigénye ötöde a mostaniaknak és csak 5-10 gigát foglal. Na mind1, nem akarok valami flameháborút indítani, csak számomra elég gáz, hogy merre halad a PC-s világ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. predike07 R3LaX...
2014.11.10. 14:10
Rájöttek,hogy hatalmas pénz van benne.Milliók játszanak és akkor miért ne lehetne előállni valamivel amivel lelehet huzni ezt sok népet.
Ennek a folyamata zajlik most.Előbb utóbb aki szeret játszani úgy is kikajtat magának egy arra alkalmas hardvert.
Szeretek én is játsznai nem tagadom,(igazi kikapcsolódás munka után,hétvégente,stb) és ezért ha kell megveszem az adott hardvert.........
Mivel iylen szemtelenül hirtelen gyengül el az adott konfig már így megint mgveszem amit kell kivéve a játékot,azt szépen letöltöm mert nem érdmelik meg már csak azért se a pénzt a mocskok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. exxxi predi...
2014.11.10. 14:41
Nagyon sok helyen látom ezt a mentalitást, de nem tudom megérteni. Ne legyél már büszke arra hogy lopod a játékot. Ha mindenki lopná akkor "azok a mocskok" nem csinálnának több játékot, hiszen a profi fejlesztők ebből élnek. Te meg játszhatnál a gagyi szarral mert mást nem nagyon fejlesztene senki. A hardvert miért nem lopod? Betörhetnél a sarki boltba, nincs nagy különbség. A "mocsok" ebben a játékban te vagy, úgyhogy csak ne legyél büszke rá. Ha már lopod, legalább fogd be a szádat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. predike07 exxxi
2014.11.10. 15:18
Szerintem a hardver árában bőven benne van a játék is.Egyszerüen rá kényszeritik a játékost a hardverfejlesztésre.Szándéks magas gépigény csak azért,hogy vásárold meg az ujabbat.És ezért mondom,hogy mocskok mert ez nem más,és bocsánat ha ezzel belegázoltam a "tiszta" lelki világodba.Amugy meg nem lopom a játékot,nálam egy darab warez játékot nem találnál.Kiváncsi vagyok ellenben rád.Bort iszol vizet prédikálsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. atti2010 Szefm...
2014.11.10. 15:18
Majd akkor nézd meg a konzolokat ha nem 7 éves játékmotorral adja ki az Ubisoft a játékokat hanem teljesen új konzolokra szabott motorral, veheted a 16GB VGA-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. knana
2014.11.10. 17:27
Ezekből is lesz majd DDR3-as verzió? (csak viccelek...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Kajafun
2014.11.10. 17:51
Lehúzás a divat mostanság! Mindenhol! Ti meg arról beszéltek hogy vegyük meg a jatékokat? Lóf@szt!
6950-em volt, vettem 290oc-t, látványban nem sokat kaptam azért a 120k-ért!
Majd ha letesznek valamit az asztalra, én is leteszem a verejtékkel megkeresett pénzemet!
Példának felhoznám a Grid2-t! Semmi érdemleges újítás az 1-hez képest!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. exxxi predi...
2014.11.10. 17:54
Beszarás Engem támadsz és gyanúsítasz miközben az előző hozzászólásodban ezt írtad: "mgveszem amit kell kivéve a játékot,azt szépen letöltöm"

Már ne is haragudj, de hogy lehet ezt félreérteni?
Vagy te csak freeware cuccal és demóval játszol az erőmű gépeden?

És képzeld, én megveszem a játékaimat, többnyire a Steamen akciósan, de megveszem. Nem apuci/anyuci adja rá a pénzt, a sajátomból, mert támogatom azokat a fejlesztőket akiknek tetszenek a játékai. Ha nem így lenne nem prédikálnék, ez ilyen egyszerű.

A hardver árában benne van a játék? Ez mekkora marhaság már?? Mi köze van a hardvergyártónak a játékfejlesztőhöz? Mi vagy te, 10 éves hogy ennyire fogalmad sincs a dolgokról? Szerinted az AMD és az Nvidia bőröndben hordja a pénzt a 100 különböző fejlesztőcsapatnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010 exxxi
2014.11.10. 18:06
A hardver árában benne van a játék? Ez mekkora marhaság már?? Mi köze van a hardvergyártónak a játékfejlesztőhöz?

Az AMD 2-3-4 játékot is ad bizonyos VGA -hoz és valóban benne van a hardver árában mert szerződésük van a játékgyártókkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Kajafun atti2...
2014.11.10. 18:12
És így megy a susmus...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. atti2010 Kajaf...
2014.11.10. 18:14
Ez már a Magyar kereskedőknek a sara.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. exxxi atti2...
2014.11.10. 18:31
Nyilván, ha ott van a dobozban a játék az benne van az árban. Predike általánosított, az pedig azért nem igaz hogy MINDEN játék ára benne van a szép új videókártyád árában
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. predike07 exxxi
2014.11.10. 18:52
Mert gondolod,hogy a hardvergyártók és a szoftvergyártók nem állnak kapcsolatban???Az indokolatlanul magas gépigény ???(lásd cod amit egy ramfixel kikerültek tavaly,vagy anno a crysis 2 nél a felesleges háttérben futó folyamtok miatt volt nagyobb gépignény .Vagy vegyük alapul a most megjelenő játékokat amik a hardver ellenére amit kérnek semmit se mutatnak.Nehogy azt mond nekem,hogy az uj COD olyan gyönyörü,hogy egy gtx 760 4 Gb kártya kelljen hozzá ha maxon akarod tolni.(mert az az ajánlott gépigénye).Ezek mind nem véletlenek.
Üzlet az egész világ és ebben az üzletben nagyon sok pénz van,és ha nem is bőröndben hurcolásszák a zsetont de egymás bankszámlaszámát ismerik.(csak vicc volt mielőtt megint lepulyázol )

Engem csak az zavar,hogy míg régen ha kaidtam x összeget egy gépre akkor annak volt értelme.Jelentek meg játékok és mindig lehetett látni a fejlődést minden téren.Most meg adogatják itt kifele futószalagon a hardvert (főleg a kártáykat)az ember nem győzi kapkodni a fejét.Mit kap cserébe?? Bugos,instabil 30fps -re korlátozott grafikalilag semmivel se jobb mint az elődje játékokat.
De lehet azért látom így mert a felfogásom egy 10 évesé,szóval bocsi ilyen vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. umi92 predi...
2014.11.10. 19:02
bocsi, egy kicsit beleszólok én is, vagyis az én véleményem a következő. szerintem hardverkészítő és játékfejlesztő csak oylan kapcsolatban van, hogy a játék elkészítése során ki kit támogat. ha mit tudom én mit támogatja az AMD akkor az AMD kártyákra lesz jobban optimalizálva a cucc. szerintem. de amit kiakarok hozni az egészből hogy a játékfejlesztőket szorítja a határidő, állandóan és nem tudják optimalizálni a játékokat, vagy lehet csak nem is akarják, úgy is megveszik. és nincs igazuk?
én egyébként már azt várom, hogy több vram kelljen mint sima ram
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. predike07 umi92
2014.11.10. 19:16
Ha jóltudom itt az oldalon is volt már róla szó,ha mindenigaz az nvidia tett meg olyan lépéseket miszerint az ő hardverükön jobban fusson a játék mint az amd karikon.Nemtudom pontosan miként zajlott ez le de több helyen is találkoztam már hasonló irásokkal.(Ha ők hazudtak akkor én is.)
a lényeg,hogy ki támogatja őket jobban,és akkor helyen is vagyunk,ki viszi több pénzt a bőröndben.
De persze ez mind nemigaz és fogjuk a nagy gépigényt a határidőre,vagyis annak szűkére. és el is van adva minden,mert megveszik,köztük én is meg mindeki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tibaimp
2014.11.10. 19:17
Néztem tesztet külföldi oldalon, de 1080p-ben nem sokat pár % hozott csak a 8GB, ellenben 4K-ban 14%-ot, szóval ott van értelme, így nekem tárgytalan, tovább várok a 390x-re egyre türelmetlenebbül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. fofoka umi92
2014.11.10. 19:18
Most akkor nem tudják optimalizálni, vagy AMD-re optimalizálják (az említett példa szerint)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010 fofok...
2014.11.10. 19:51
A probléma ott van hogy az Nvidia többször fizetett azért hogy ha az ő vasaikon nem megy jól akkor legalább az AMD kártyákon rosszabbul menjen (Crysis 2 hullámzás a város alatt) egy játék ami nem ugyanaz azzal hogy Nvidiára optimizálnak valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. umi92 fofok...
2014.11.10. 19:52
nem kimondottan AMD-re értem a nem optimalizációt. szerintem mostanság az összes kiadott játék szarul van optimalizálva, nekem r9 290-em van és nevetséges a játékokban mutatott "ereje".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010 umi92
2014.11.10. 19:58
r9 290-em van és nevetséges a játékokban mutatott "ereje".


Konkrétan melyik játékkal nem birkózott meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. csabi02 exxxi
2014.11.11. 08:07
Akkor lenne igazad,ha minden játék hibátlan és jól optimalizált lenne.
Akkor sokkal többen adnának érte pénzt,de sajnos 10-ből 9 játék egy foshalmaz,amiket rendre hatalmas marketing előz meg,aztán mindenki pofára esik aki megvette,de aki letorrentezi az csak az idejét bukta és nem ~50€-t,arról nem is beszélve,hogy ha jó egy játék azt kipörgeted kb 3-4óra alatt aztán a másik felét megkapod 3db DLC-ben,darabját 8-10 ezerért.
tehát én annyira nem sajnálom őket ilyen téren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010 csabi...
2014.11.11. 08:29
Én konkrétan semmilyen játékot nem veszek meg mielőtt nem próbálom ki a virágboltból letiltott verziót mert már megjártam párszor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. wolfwolf atti2...
2014.11.11. 19:10
Erre való a "demo" verzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. atti2010 wolfw...
2014.11.11. 19:17
Nem mindig van demó vagy nem mindig elérhető.

[LINK]

Jönnek az odab@szós Radeonok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. wolfwolf
2014.11.11. 19:22
Ha lehet ne gyártsatok ideológiákat a lopásra:

1. A játék kipróbálására a "demo" verzió szolgál, nem a tört teljes verzió.

2. A hardver árában a játék akkor van benne, ha megtalálod a dobozban a lemezt vagy a letöltőkódot. Bármely más esetben NINCS benne, pláne nem úgy, hogy saját magadnak eldöntöd, hogy akkor "ez most benne volt".

3. A játék minősége senkit nem jogosít fel arra, hogy ellopja! Ha "azért a szarért nem adsz pénzt", akkor egyáltalán minek játszol azzal a "szarral"??? Ha meg csak "ki akarod próbálni" ugorj az első pontra!

Pontosan tisztában vagyok a magyar pénztárcák lehetőségeivel, értem, hogy sokaknak megfizethetetlen az eredeti játék. Csak annyit kérek, hogy ideológiát ne találjatok ki hozzá, hogy a végén már neked kell majd megköszönni, hogy voltál olyan jó és elloptad...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. atti2010 wolfw...
2014.11.11. 19:28
Köszönjük Emese de ezeket eddig is tudtuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. csabi02 wolfw...
2014.11.11. 19:32
ha heti 700€-t keresek sem veszem meg a demót 10-20€-ért,mert ha van,akkor ennyibe szoktak kerülni.
A másik meg,hogy ha letöltöd a várva-várt játékot,de olyan fos,hogy max 1órát játszol vele és letörlöd verzió még mindig jobb mint,ha megveszed 12-15ropiért és ugyanúgy letörlöd 1óra után és porfogóként szolgál tovább... de büszke lehetek magamra mert megvettem hülyeség
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. atti2010 csabi...
2014.11.11. 19:44
Hat azt megvárhatják ameddig én demót pénzért veszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csabi02 atti2...
2014.11.11. 19:58
hát persze,hogy nem.
az ami jó gém és tetszik azt mindig megvettem/veszem,mert tudom,hogy 1-2hónap után ugyanakkora lázzal pörgetem végig újra...
(akár boltban lemez vagy steam,origin tök
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. wolfwolf
2014.11.11. 21:08
Demóért úgy tudom nem kell fizetni:
http://www.gamestar.hu/xbox-one-fifa-ufc-demo-fizetos.html

1. Valamiért fizetni kellene, de "okosba" megoldható ingyen.
2. Aki elviszi ingyen azt valamennyire szokta zavarni, hogy elvitte ingyen, holott fizetni illett volna érte.
3. Ekkor van az amit itt lentebb néhányan tesznek: elmagyarázzák azt, amit nem lehet elmagyarázni. Kb.: "ez ugyan lopás de mégse lopás, mert így meg úgy...".
Lopás ez srácok akárhogyan csűrítek.
Peace!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Solero77 exxxi
2014.11.11. 21:36
Tudod a játékok 90%-át mi szülők fizetjük meg, nem a taknyok mint te, és ráadásul még ti emberkedtek holott azt se tudjátok mi az hogy munka.
Az meg hogy a másik él egy adott lehetőséggel azt ne a másiknak ródd fel, hanem a hőn szeretett Orbánodnak.
Adjanak itt is a rendes meló után 600 e.-től 2 millióig fizetést és nem fog élni egyik sem a rendszer adta lehetőséggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. wolfwolf
2014.11.11. 22:13
Soleno, annyit állítok, hogy aki nem fizet érte az lopást követ el.
Ha te mint szülő megfizeted a játékok 90%-át akkor miért vagy felháborodva?

Pl. otthagyod a kocsidat járó motorral valahol, 5 perc múlva elviszik.
Gondolom tapsolnál örömödben, hiszen nem történt semmi, csak valaki "élt a lehetőséggel".

Ha valamit nem tudok megvásárolni, mert nekem sokba kerül, de el tudom lopni büntetlenül, akkor az nem lopás? Mert ha nem, akkor sürgősen ki kell javítani a Btk-t.

A játékokat pénzért fejlesztik olyanok akik abból élnek. Olykor több évig napi 8 órában, a leadási határidőnél napi 12-16 órában. Képzeld el, hogy te is ilyen fejlesztő vagy, ebből veszed a gyereknek a kiflit.
Kiadják a játékot és másnap a warez oldalról ingyen le lehet tölteni. Próbáld elképzelni az érzést.

Részemről ennyi, szép estét, bocs ha valakit felhúztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. csabi02 wolfw...
2014.11.12. 08:06
én értem amit írsz,de ha valaki megosztotta veled a játékot,akkor azt nem *te 1értelműen elloptad...

szóval régen mikor még nem volt torrent és csak 1-2 embernek volt net,meg DC+ használtak fájlmegosztásra,akkor az volt,hogy amit megvettem játékot és kipörgettem,majd a lemez körbement 20-30embernél...
nem ellopták, hanem odaadtam nekik,telepítették, játszottak vele amiért én fizettem. (de nekem nem fájt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Terror csabi...
2014.11.12. 08:47
Ez jópofa, csak az a baj, hogy installálás közben feljön egy EULA ablak, amit ha elolvasol, láthatod, hogy ezt nem igazán szabad. Úgy konkrétan tilos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szefmester wolfw...
2014.11.12. 09:05
Azért a lopás definícióját még gyakorolnod kell.

Nem azt mondom hogy díjazandó a letöltés, de a lopás és letöltés között elég nagy a különbség.

Mellesleg akadnak játékok amiknek nincs demója! Azokat hogy is próbálod ki?
Vagy miért is nincs például a játékokra valami fogyasztóvédelem által meghatározott pénzvisszafizetés elégedettlenség esetén? (oké GoG-on van pénzvisszafizetés x órán belül ha nem indul a gépeden) Ja hogy egy valag játék bénázva is letöltés+végigjátszás+uninstall mellett nincs 6 óra? Rém kellemetlen.

Had ne mondjam minek néznek sokan, akárhogy is csűröd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. wolfwolf Szefm...
2014.11.12. 09:30
"a lopás és letöltés között elég nagy a különbség"
Igen, az egyik egy jogi kategória, a másik meg a minősített esete

Elvben nincs különbség. Ha letöltesz valamit a vásárlás helyett, akkor a kiadónak/fejlesztőnek anyagi kára keletkezik. Ha elviszik az autódat akkor neked keletkezik anyagi károd. Annyi a különbség, hogy az első az nem neked fáj.

Újabb mentség, ez még nem volt: "rövid a játék ezért nem fizetek érte".
Elmész a boltba, veszel párizsit, amiről otthon kiderül, hogy vacak íze van. Ezért legközelebb már nem is fizetsz a felvágottért a boltban, hanem lenyúlod, mert lehet, hogy rossz lesz az íze?

Ha nincs demó, akkor ez pénzügyi kockázat. Lehet, hogy büdös lesz a párizsi.

A letöltés egyetlen dolog miatt létezik: mert büntetlenül megtehetjük. A többi csak rizsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Terror wolfw...
2014.11.12. 09:39
Olyan sok sebből vérzik az érvelés, hogy neki sem állok elmagyarázni.

Inkább megkérdezem azt, hogy tegyük fel, a romlott párizsit jelentem a fogyasztóvédelemnél, a játszhatatlanul rossz játékkal kihez fordulhatok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. wolfwolf Terro...
2014.11.12. 09:52
"Olyan sok sebből vérzik az érvelés, hogy neki sem állok elmagyarázni."
Így azért elég könnyű...

"a játszhatatlanul rossz játékkal kihez fordulhatok"
Fogalmam sincs.
Újabb érv: "Azért nem számít lopásnak, mert ha rossz lesz, akkor nincs kihez fordulnom..."

Vannak játéktesztelő oldalak, ahol tudsz tájékozódni a minőségről.




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror wolfw...
2014.11.12. 09:57
Tehát technikailag arról van szó, hogy a kiadónak vannak jogai, a vásárlónak meg nincsenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. R3LaX123
2014.11.12. 10:05
Ha én torrentről letöltök valamit, akkor én azt az adott dolgot a feltöltőtől "kapom" meg, nem a kiadótól. Az, hogy ő előtte megvette, és nem túl legálisan járt el amikor feltette torrentre, engem rohadtul nem érdekel, azt ő csinálta. A feltőltő nem kért pént, nem is fizettem, mindenki boldog (egyébkélnt nem igazán torrentezek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. wolfwolf R3LaX...
2014.11.12. 10:15
"a kiadónak vannak jogai, a vásárlónak meg nincsenek."
Ha ez így is van (nem tudom), ez feljogosít-e arra, hogy lopjunk?

"Ha én torrentről letöltök valamit, akkor én azt az adott dolgot a feltöltőtől kapom meg, nem a kiadótól"
Próbáld meg egyszer ezt a dumát eladni egy fejlesztőnek/kiadónak. Szerinted érdekli a módszered, hogy hogyan NEM FIZETSZ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror wolfw...
2014.11.12. 10:19
No és engem érdekel a kiadó problémája, ha a játékuk szar?

Ez arra emlékeztet engem, amikor Mátyás elmegy a fogadó előtt, és a muki ki akarja fizettetni vele az étel árát, mert érezte az illatát. Ő meg megmutatja a pénzt, és kénytelen beérni annak látványával.

Így van ez a játékokkal is. A kiadó piacra dobja az új Thiefet, én fél óra játszás után törlöm, mert egy minősíthetetlen szemét.

Feltöltök a weboldalukra egy képet a pénzemről, ha kell. Csak hogy egálban legyünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester
2014.11.12. 11:17
Nekem elvileg jogom van a megvásárolt játékot/szoftvert biztonsági másolatként lemásolni (hiszen ha a lemez megsérül buktad a cuccot), na de itt jön a trükk. A kiadók lehetetlenné tették a másolást. Próbáld csak ki! Ha nem crackeled (ami illegális, lévén a kiadó nem engedi az EULA-ban módosítani a programját), nem fogod tudni használni. További csodás tulajdonsága a programok módosításának tiltására, hogy a modok mint olyanok egyből szerződésszegővé teszik a felhasználót!

Mondok egy érdekes példát amin nem ártana elgondolkoznod ha már párizsikkal, meg autókkal próbálsz (erősen agyatlanként) példálózni.

Kérlek szépen, törj be a lakásba ahol élek, és lopd el a tévém, PC-m, konzolom. DE! Maradjon itt a szobában a tévém, a PC-m, a konzolom. És úgy önmagában észre se vegyem azt hogy elvitted!

Ha elmész az étterembe és felszolgálnak neked valami csapnivaló kaját akkor kérheted a cserét, vagy vissza a pénzed (persze ehhez nem illik megenni az egészet). ha romlott kaját veszel akkor legközelebb nem ellopod a romlott kaját (ki lenne az a hülye rajtad kívül aki azért lopja a kaját mert romlott...) hanem egyáltalán nem veszed meg. Sőt jelented a fogyasztóvédelmet és esetleg a közegészségügyiseket.
Ezt hogy is tennéd meg egy szoftvernél? Hm? Bugos.. szinte használhatatlanul crashel állandóan. Vissza fogod tudni követelni a pénzed? Lesz bármi hatása a panaszaidnak a körbe röhögéseden kívül? NEM!

"Ha nincs demó, akkor ez pénzügyi kockázat. Lehet, hogy büdös lesz a párizsi."

Egészségedre.. teljesen megérdemled ha olyan terméket veszel meg tartós használatra amit nem próbáltál ki. Hogy hozzád hasonló agyament példát írjak. Veszel egy tévét ami nem működik. Szép volt a doboza.. valaki egy magazinban azt írta hogy jó dolog a tévé... ja hogy a tied nem működik? kit érdekel? Kifizetted, örülj neki, még akkor is ha nem tudod használni!

A könyvtárakat nem akarod megbüntetni orgazdasággal, vagy lopásra buzdítással? Ott sem veszed meg a könyvet, csak hazaviszed, elolvasod és utána elfelejted hogy valaha is olvastad. ha meg rossza könyv, akkor lehet már másnap visszaviszed mert nem akarod pazarolni rá az időt.

A szoftverek digitálisan accounthoz kötése meg egy jó ideje szabálytalan, mégis létezik a rendszer. Hogy miért? mert jöttek a jogi kiskapuk, és pl a STEAM könyvtáram egy darabját sem birtoklom én magam. Mind mind a valve tulajdona, én csak bérlem azt tőlük. Ha úgy tetszene nekik bármikor elvehetik azokat tőlem! Így helyből megvonják a vásárlótól azt a jogát hogy a megunt szoftvert továbbadja másnak (hacsak nem regisztrál külön minden játékot egy egy új accounthoz).

Szóval én is felteszem a kérdést! A kiadónak vannak jogai, a vásárlónak meg nincsenek... ez nem etikátlan?

És ismét.. gondold végig a lopás fogalmát, mert ahogy te használod az úgy ahogy van hibás. (segítek egy szinonímával: eltulajdonítás)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. R3LaX123 wolfw...
2014.11.12. 11:46
Én csak a te logikádhoz hasonlóan akartam megmagyarázni a másik fél szemszögéből. Kicsit tovább boncolgatva az előzőt: ha én ingyen megkapok egy autót (pl nyerek, vagy bármi) azt egy kereskedéstől fogom megkapni, aki egy viszonteladó. A konkrét autógyárat rohadtul nem fogja érdekelni, hogy ők nekem ingyen adták, mivel a kereskedés nekik már fizetett. Ue. a játékkal- Ha valaki megvette, és én torrentnél letöltöm, az már az ő dolga, hogy nekem ingyen adja, nem de?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. wolfwolf
2014.11.12. 12:26
Még egyszer: nem az zavar ha letöltesz. Az zavar, hogy hülyíted magadat, hogy ez nem lopás. És ezernyi indokot felhozol, hogy megmagyarázd. Felesleges.

Valaki írta már: mi lenne, ha mindenki csak letöltene ls senki sem vásárolna? Nemhogy rossz játékok nem lennének, SEMMILYEN játék nem lenne. Bárki csak azért tud letölteni bármit, mert mások megvásárolják a cuccot.

"Kérlek szépen, törj be a lakásba ahol élek, és lopd el a tévém, PC-m, konzolom. DE! Maradjon itt a szobában a tévém, a PC-m, a konzolom. És úgy önmagában észre se vegyem azt hogy elvitted"

1. Lásd az előző bekezdést: ha ez megoldható lenne a tévék ára az egekben lenne (mint ahogy a játékok is drágák), hiszen az emberek ötöde vásárolna csak tévét, a többi "letöltené".

2. Újabb érv: "azért nem lopás, mert nem veszik észre".
De nincs igazad: a kiadók/fejlesztők nem hülyék, pontosan látják, hogy mi történik warez ügyben. Ezért próbálkoznak mindenféle védelemmel, vagy szerinted ez csak úgy a levegőből eszükbe jutott?

"ha én ingyen megkapok egy autót (pl nyerek, vagy bármi) azt egy kereskedéstől fogom megkapni, aki egy viszonteladó. A konkrét autógyárat rohadtul nem fogja érdekelni, hogy ők nekem ingyen adták, mivel a kereskedés nekik már fizetett."

Ez így van. Ám az autógyárat NAGYON fogja érdekelni, ha nyitsz egy autógyárat és az ő autójukat egy az egyben lemásolva lefelezed a hasznukat.

"A könyvtárakat nem akarod megbüntetni orgazdasággal, vagy lopásra buzdítással?"
A könyvtár a szerzők engedélyével tárolja a könyveket. Szerinted a legújabb Harry Potter miért nincs meg a könyvtárban?


Részemről zárok.
Peace!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. R3LaX123 wolfw...
2014.11.12. 12:34
Az autógyár továbbra is leszarja mert tőlük ugyanúgy megfogják venni a kisebb kereskedések mint eddig, mert az a pár darab "ingyen autó" kb 0% veszteséget fog okozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror wolfw...
2014.11.12. 12:45
Ha már az autóknál tartunk, én próbáltam már ki autót autószalonban, és nem várták el tőlem, hogy kifizessem az árát. Nem is lettem feljelentve azért, mert elloptam. Megmaradt az autójuk, megmaradt a pénzem. Szóval ez a cigánykodás kizárólag a szellemi termékek piacán megy. Ha kell, ha nem, ha tetszik, ha nem, fizesd ki. Ez a lényeg. Ja és tolvaj vagy, bűnöző vagy.

Ha olyan terméket töltenék le fizetés nélkül, amit aztán rendeltetésszerűen használnék, akkor igazad lenne. A Gothic című játékkal majd' 16 éve játszom. Egy ilyen szoftvert letölteni és használni fizetés nélkül csakugyan faszság, főleg, hogy szinte ingyen viheted, mert az ára már kezdetektől fogva reális, és nem 20 angol font, mint a fentebb említett Thief, ami egy szar. Ha a Photoshoppal pénzt keresnék, akkor szintén parasztság lenne nem kifizetnem a szoftvert, habár elég irreális ára van a cuccnak.

Szóval ilyen esetben igen, igaz. De 10 játékból 9 nem ér pénzt, és nem érzem magam tolvajnak azért, mert letöltöttem, és végül nem fizettem érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csabi02
2014.11.12. 18:19
a "kölcsön adogatás" és csere már létezik amióta ember él a földön,tök nyolc,hogy játék vayg műszaki berendezés,asetleg autó...

a másik meg,hogy akkor érezném igazi lopásnak,ha a játék kiadóknál volna olyan opció,hogy --ha nem tetszik vissza kapom azonnal az árát--
mert kb 10-ből 9 szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester wolfw...
2014.11.12. 19:41
"A könyvtár a szerzők engedélyével tárolja a könyveket. Szerinted a legújabb Harry Potter miért nincs meg a könyvtárban? "

Hát persze, mert a Bagolypusztai könyvtárosnéni személyesen tárgyal J.K. Rowlingal hogy kirakhatják e a polcra a könyveit... -.- OMG ember.. legalább egy hangyányit használnád az agyad. Látszik hogy van, mert próbálkozol, de nagyon nem megy ez még neked.

Emlékszem valami olyan esetre amikor az egyik kiadó kiszámolta hogy több millióval (valami rekordeladása lett volna) többet adtak volna el a művükből (ami kritikai és anyagi csőd is volt), de a csúnya torrentezők letöltötték. Az a gond velük és veled is, hogy egy kalap alá veszed azokat akik "a büdös életbe nem fizetnének érte", és a "fizetne érte de nem ismeretlenül" embereket. Ugyanolyan gerinctelen és agyatlan módon hasonlítod össze őket.

Kicsit olyan módon mint amikor a városban egy zenekar koncertezik és ki akarnád fizettetni a belépőt azzal aki csak elmegy a hely előtt és hallja a zenét a falakon és ajtókon át.

De ne pánikolj, mocsok sok játékot vettem meg ezidáig. GoG, Steam, Origin, és DVD/CD formátumokban. Becslésem szerint valahol 300 fölött lehet a számuk.. nem tudom, nem számoltam össze de egy alkalommal egy nagy szatyornyi lemezt adtam oda egy kreatívkodós ismerősömnek falidíszt csinálni, mert azokkal már nem is akartam játszani, vagy a lemez már megdöglött.

Próbálsz bebújni különböző gazdasági hablatyolások mögé, de mint már írtam letöltő == biztos vásárló!

nem kevés olyan játék fordult meg a gépemen ami kevesebb ideig volt használva mint amennyi ideig a letöltés tartott. Ha most ezeket is megvettem volna, mindenféle fogyasztóvédelmi lehetőség nélkül akkor igencsak sok pénzt adtam volna azoknak az embereknek akik miatt egyre erősebb gépek kellenek ugyanahhoz a látványhoz, mert egyre inkább nem optimalizálnak. Ugyanazoknak az embereknek adnám a pénzt akik összejátszanak egymással és úgy adnak ki játékot hogy tudják a fejlesztés közepén mely tartalmak lesznek kivágva, de a megjelenés napján külön értékesítve. Ugyanazoknak az embereknek adnám a pénzem akik pofátlan módon kérnek el pénzt egy lópáncélra, vagy egy új puskamodellre, és egy pályára, aminél jobbat csinálna bármely rajongó aki megkaparintaná a mapeditort!

Én hajlandó lennék többet is fizetni a játékokért mint amit most kérnek HA elégedetlenség esetén kárpótolnak X időn belül, HA NEM jelennének meg DLC amiknek az ára összesen az alapjáték sokszorosa, HA nem néznének hülyének, HA nem kezelnének automatikusan tolvajként, HA nem egy kattintásukon múlna hogy tudok e esetleg multizni egy adott játékkal évekkel a megjelenése után, HA egy egy újabb rész nem csak egy peccs mennyiségű újdonságot adna, HA nem kellene azon gondolkoznom hogy egy i7 (agyonOC-zve), vagonnyi ram, és 4 GPU mellett mi a fenéért szaggat a cucc natív fHD felbontásban élsimítás nélkül (nem ilyen a gépem de láttunk már érdekes anomáliákat játékokban).

Én pedig itt zártam le...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!