iPon Hírek

Újabb Fortnite részletek

Dátum | 2012. 09. 02.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Tavaly decemberben mutatták be az első Fortnite előzetest a Spike Video Game Awards rendezvényén és azóta nem sokat lehetett róla hallani. A Paxon az Epic Games újabb részletekkel szolgált készülő darabjáról. Az Unreal 4 motorral működő co-op zombi túlélős játékot producere, Tanya Jessen leginkább a Minecraft és a DayZ keresztezéseként írta le. A játék fontos eleme az együttműködés: az alapanyagok gyűjtése és az erődítmények felépítése közös feladat. A Fortnite-ban találkozhatunk FPS stílusú közelharccal, ám az egész harcrendszer ennél sokkal összetettebb lesz. Fegyvereinket fejleszthetjük is, a számszeríj pl. alapban csak egy nyilat tud kilőni, később akár hármat is, nagyobb szórással, vagy sima lövedékek helyett területre ható sebzésű elektromosakat, vagy akár kampót is, amelynek segítségével épületről épületre kötéltáncolhatunk a dühöngő zombihordák felett. Ellenfeleink is változatosak lesznek, nemcsak egyszerű zombikkal találkozhatunk lesznek pl. trollok is, akik képesek beásni magukat a föld alá, mászni is tudnak,  kinyitják az ajtókat és ellopják a felszerelésünket, ha nem vigyázunk.
A túléléshez legfontosabb tárgyak: dívány, útjelző kúp, játékmaci

A játék képregényeket idéző külseje egyáltalán nem emlékeztet a Minecraftra, vagy az Epic Gears of War sorozatára. Az inspirációt a művészeti csapat vezetője, Pete Ellis a Pixar filmjeiből, Tim Burtontől és az 50-es évek Loony Toons (Tapsi Hapsi és társai) rajzfilmjeiből merítette, és ezzel teljesen eltért a korábbi tervektől, melyek egy sötét, komor világot körvonalaztak. Ellis szerint az Az út (The Road) című könyv nagyon jó, és a belőle készült film is hasznos két órás időtöltés, de reményeik szerint a játékosok több száz, ha nem több ezer órát fognak eltölteni a Fortnite világában, és fontos, hogy kellemes emlékekkel álljanak fel a gép elől, és ne úgy, hogy "akkor most megyek és felvágom az ereimet". Az alkotók nagy tisztelői a DayZ-nek is, de nem akartak még egy ugyanolyan játékot készíteni.
Jó a kapucnid, öreg! Ja, hogy az a bőröd...

 A részletesen kidolgozott környezet nem annyira képlékeny építés szempontjából, mint a Minecraftban, de a felhúzható épületeket és struktúrákat extrém módon saját ízlésünk szerint alakíthatjuk. Ahogy fejlődünk úgy juthatunk újabb tervrajzokhoz, melyek segítségével egyre strapabíróbb épületeket készíthetünk. A kis, összetákolt menedéktől kezdve a komolyabb erődítményeken át egészen az óriási, felhőkarcoló méretű kastélyokig is eljuthatunk. Annak ellenére, hogy a játékot a high tech Unreal 4 motor hajtja, a futtatásához nem kell feltétlenül erőművel rendelkeznünk. Az Epic ígéretei szerint a rugalmas beállításoknak köszönhetően a játék kevésbé "tápos" gépeken is jól fut majd. A Fortnite alapvetően PC-s darabnak készül, de az alkotók nem zárták ki a lehetőségét annak, hogy a jövőben konzolokra, vagy más platformokra is megjelentessék. A PC-s verzió 2013-ban várható.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!