iPon Hírek

Újabb mélyponton a tabletpiac, de van nyertese is

Dátum | 2017. 05. 08.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az okostelefonos eladások még mindig tudtak egy keveset nőni, a táblagépek szegmense viszont továbbra is süllyed. Mindössze annyi pozitívum tapasztalható, hogy talán egy kicsit lassul már az értékesítések csökkenésének üteme, illetve van olyan gyártó és termékvonal, ahol még növekedés is megfigyelhető. Tavaly ilyenkor 39,6 millió táblagép értékesítéséről számolhattunk be, két évvel ezelőtt, 2015-ben pedig ez a szám még elérte a 46,4 milliót. És hogy ezúttal mennyi tablet fogyott világszerte az év első három hónapjában? Nos, az IDC friss számadatai azt mutatják, hogy 3,4 milliós visszaesést követően összesen 36,2 millió példányt értékesítettek a különböző gyártók tabletjeiből. 8,5 százalékos forgalommérséklődésről beszélhetünk, ami egyfelől persze szomorú, másfelől viszont talán egy kicsit megnyugtató, hogy nem ismétlődőt meg a korábban tapasztalt csaknem 15%-os zuhanás. Az IDC meglátása szerint a Windows 10 rázhatja fel egy kicsit az eladásokat, szóval ha a Microsoft jól helyezkedik, és okos döntéseket hoz, akkor az elbukott mobilszegmens után a táblagépek piacán vigasztalódhat. No de nézzük, hogyan alakult a vezető vállalatok sorsa január és március között.
Apple iPad 9.7 (2017)
Az Apple továbbra is piacvezető szerepet tölt be, de a vállalatot ez aligha tölti el jó érzéssel, mert bár az első hely dicsőséges, a cég egészen biztos, hogy pontosan tisztában van azzal, mekkora bajban van a szegmens. Ugyan még mindig az iPad a világ legkeresettebb tabletmárkája, de az IDC kimutatásai szerint ez a mostani már a tizenharmadik (!) negyedév zsinórban, mikor az előző éves adatokhoz képest visszaesést kell elkönyvelni. Ezúttal 13%-kal csökkentek az iPadek eladásai a 2016 első negyedévében elkönyvelt mennyiséghez képest, ami 8,9 millió eladott masinát jelent. Márpedig szó nincs arról, hogy a cupertinói alakulat bedobta volna a törölközőt. Márciusban például egy olyan új iPadet hozott létre a gyártó, ami több generációból vegyesen tartalmaz alkotóelemeket, és egészen költséghatékony. És ez sem keltette fel az érdeklődők figyelmét, márpedig az aligha megszokott az Apple-től, hogy a megfizethetőséget szem előtt tartva alkot újdonságot.
Samsung Galaxy Book 12
A Samsung magabiztosan húzta be a második helyet, ahogy azt tette az elmúlt években is. A dél-koreaiak szinte teljesen ugyanannyi eszközt tudtak eladni az idei első negyedévben, mint tavaly ilyenkor. 6 millió szerkezet eladásáról számolt be az IDC, ami 1,1 százalékos forgalomcsökkenést jelent. Ezzel pedig, ha nem is túl nagy lépésben, de közeledni tudott a Samsung az örök riválisának tekinthető Apple-höz. Az elemzők szerint a vállalat annak köszönhetően tudott 16,5 százalékos piaci részesedésre szert tenni, hogy időben elkezdett a Windows felé húzni az Android helyett, és ma már mindkét operációs rendszerrel kínálnak táblagépet. Olyan eszközök is vannak a Samsung kínálatában, amelyek billentyűzettel toldhatóak meg, és az IDC szerint ezeknél is növekvő népszerűség figyelhető meg – függetlenül attól, hogy a szegmens egésze nem áll a helyzet magaslatán.
Huawei Matebook
Az igazán nagy meglepetést a harmadik helyen állomásozó Huawei okozta az első negyedévben. A Huawei remekül szerepelt az okostelefonok tekintetében is, és bizony a táblagépek terén is nagyot ment az évnyitás során. Miközben sokan veszítettek vagy legfeljebb egyhelyben toporogtak, addig a Huawei 31,7 százalékkal tudta növelni az eladásait, ezzel pedig maga mögé tudta utasítani az Amazont és a Lenovót is, akik tavaly még előtte voltak. Korábban a Huawei mindössze 2 millió tabletet tudott eladni, most azonban már 2,7 millió érdeklődő szívébe tudta magát belopni valamilyen újdonsággal, ami bizony nem kis teljesítmény jelen körülmények között. A Samsunghoz hasonlóan a Huawei is jó ütemben mozdult el a Windows irányába. Továbbá, ami még komoly fegyvertény a Huawei esetében, hogy sok esetben kínálnak mobil hálózati támogatással is felvértezett konfigurációkat, amiket szintén átlagon felüli érdeklődés övez – és több helyre juthatnak el, így például szolgáltatói kínálatokba is.
Amazon Fire
A toplistán a negyedik és az ötödik helyet az Amazon és a Lenovo tudta megkaparintani. Ez a kettő gyártó borzasztóan szoros harcot folytat hosszú ideje egymással, és ezúttal is fej-fej mellett futottak be. Az Amazon végzett előrébb 2,2 millió táblagép eladását követően, a Lenovo pedig 2,1 milliós forgalmat tudott felmutatni, míg tavaly ilyenkor mindkét gyártó neve mellett 2,2 millió eladott eszköz szerepelt. Szóval ezek ketten nagyjából stagnáltak éves összevetésben. A dolog érdekessége, hogy egyébként teljesen más a stratégiája a cégeknek, ugyanis az Amazon elképesztően nyomott áron adja az androidos gépeit a saját tartalomszolgáltatásával megtoldva főleg az Egyesült Államokban, a Lenovo pedig a kettő az egyben terület felé mozdult el és Kínában örvend a legnagyobb népszerűségnek.
Lenovo Miix 510
Zárásul pedig még vegyük górcső alá az egyéb kategóriát is, amit a tabletek esetében már főleg formálódó kínai vállalatok alkotnak, ugyanis egyre több nagy gyártó hagy fel ezeknek a készülékeknek a fejlesztésével. Az elmúlt időszakban 14,4 millió masina íródott a toplistáról lemaradó vállalatok számlájára, amivel már csak 39,8%-os részt tudtak kihasítani a képzeletbeli tortából, míg korábban még 42,7 százalékos volt ezeknek a vállalatoknak a részesedése. Tehát a Top 5-öt alkotó gyártók a piacnak mintegy 60,2%-át tartják a markukban, ami egészen nyomasztó eredmény, de az eddigi tendenciát tekintve nem meglepő. Ez az aránytalanság még szélsőségesebb irányba mozdulhat el a következő negyedévekben.
Kíváncsian várjuk, hogy az Microsoft tényleg tesz-e majd azért, hogy minél előnyösebb helyzetben kerüljön a táblagépek terén. Ami egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Surface Pro 4 utódja már itt van a nyakunkban, és azon a készüléken is nagyon sok múlhat. A Surface Pro 4 sikere például sokakat ösztönzött arra, hogy hasonló termékkel rukkoljanak elő.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Gyurkov
2017.05.08. 16:08
IDC nem ad teljes képet a szegmensről, így erre ráhúzni a piac alakulását nem megbízható eredményt ad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. j.panzer
2017.05.08. 22:47
"Kíváncsian várjuk, hogy az Microsoft tényleg tesz-e majd azért, hogy minél előnyösebb helyzetben kerüljön a táblagépek terén" - Nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. piter
2017.05.09. 09:35
A microsoft surface tabletek olyan arban mennek hogy joforman retegtermek.Mint pl a 3.generacio.Eleinte csak szzolgaltatonal lehetett kapni es csak uzleti celokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Bihus
2017.05.09. 11:12
Én pl. most nézegetek tableteket, de sajnos siralmas, hogy mennyire nincs választék a következő célra:

- 10", max 11"-os méret
- egér, bill csatlakoztatható legyen
- tűrhető felbontás
- valamilyen kimenet monitorhoz
- erős hardver, ami elbír egy fullHD-s monitorral filmet nézve, az sem baj, ha valamilyen mobilos játék jól megy rajta.

Az egér kritériumon az összes ipad elvérzik, a hardveren és/vagy képernyőn az összes windows tablet...

És az árról még nem is beszéltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. okumura Bihus
2017.05.09. 17:23
A tablet lényege hogy kompakt legyen, nem lehet mindenféle csatlakozóval telezsúfolni...
A leírásod alapján neked egy laptop kell, nem tablet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. j.panzer Bihus
2017.05.09. 17:34
Apppppám, neked olyan szinten van igazad, hogy magam sem mondhattam volna szebben.
Ritka az, hogy valamivel 100%-ban egyetértek, de ez a komment pont ilyen.

+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. GhanBuri Bihus
2017.05.10. 12:41
Chuwi Hi10?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!