iPon Hírek

Újabb öt processzort dobhat piacra az AMD

Dátum | 2014. 08. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD a múlt héten három új taggal bővítette a Kaveri APU családot, és most úgy tűnik, rövidesen újabb processzorok is érkeznek. Az ASUS alaplapokhoz tartozó támogatási oldalán feltűnt egy Athlon X4 860K jelölésű processzor, amely az Athlon X4 760K helyére érkezhet a nem is oly távoli jövőben. A Steamroller mikroarchitektúrára alapozó újdonság két processzormodullal, azaz négy processzormaggal rendelkezik majd, ám ezekhez nem 4 MB-nyi, hanem csak 2 MB-nyi másodszintű gyorsítótár tartozik. A processzormagok 3,7 GHz-es magórajelen üzemelnek majd, az azonban nem derült ki, pontosan milyen értéket képvisel a Turbo Core órajel. Az A10-7850K mintájára könnyen lehet, hogy a 3,7 GHz-es CPU magórajelhez 4 GHz-es Turbo Core órajel társul majd. Órajelek ide vagy oda, az biztos, hogy az új központi egység szorzózár-mentes kivitelben kerül forgalomba, így könnyedén lehet tuningolni. A 95 wattos TDP-vel rendelkező Athlon X4 860K letiltott IGP-vel érkezik, azaz a vele felszerelt rendszerbe mindenképpen kell külön videokártyát is szerelni.
Az Athlon X4 860K mellett két egyéb Socket FM2+-os processzor is érkezik. Az egyik az Athlon X4 840 lesz, a másik pedig az Athlon X2 450-es típusjelzést viseli. Az Athlon X4 840 esetében annyi tudható, hogy egy négymagos, 3,4 GHz-es magórajelen ketyegő termékről van szó, amely 2 MB-nyi másodszintű gyorsítótárral rendelkezik, TDP-je pedig 95 watt. Az Athlon X2 450 egy kétmagos megoldás lesz, de hogy pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik, az egyelőre rejtély. Az említett Socket FM2+-os modellek mellett két új Socket AM3+-os processzor is érkezik, amelyek az FX sorozatot erősítik. A szeptemberben bemutatkozó FX-8370 a jelenleg is kapható FX-8350 helyét veheti át a piacon. A Vishera lapkára épülő újdonság négy processzormodullal, vagyis nyolc processzormaggal gazdálkodhat, az egyes processzormodulok mellé pedig 2 MB-nyi másodszintű gyorsítótár is jár. Mivel FX sorozatú termékről van szó, így 8 MB-nyi megosztott harmadszintű gyorsítótár is található a fedélzeten. Az új processzor órajeleivel kapcsolatban egyelőre nem szivárogtak ki információk. A jelek szerint az FX-8370 mellett egy FX-8310-es típusjelzéssel ellátott modellt is piacra dob az AMD, ám ennek a terméknek sem ismertek a paraméterei.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

52. Phantomstr...
2014.08.04. 08:34
Amennyire létszükséglet az AMD-nek a HSA, annyira ő árul egyedül IGP nélküli processzorokat. Oké, hogy a selejtet el kell adni, de ezek az Athlonok szerintem a legnépszerűbb termékeik, amivel épp maguk alatt vágják a fát. Ráadásul megint jön tuningolt FX-szel. Legalább ezek már beleférnek majd a 125W-ba. Ez talán már tényleg a széria végének a jele és megpróbál annyi lapkától megszabadulni, amennyitől bír.

btw Megint videokártya processzorhírnél! Kezdődjék a shitstorm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. maxpapa
2014.08.04. 08:50
Nesze semmi fogd meg jól. Semmi új.A paraméterek meg majd kiderülnek hogy +100 - 200 Mhz -t dobtak a rá pluszban.
Már nagyon régen nem érzem úgy hogy vissza kell váltanom AMD -re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. atti2010
2014.08.04. 09:47
Szemetet az Intel árul csillagaszati áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Phantomstr... atti2...
2014.08.04. 09:59
Érdekes egy definíciód lehet a szemétre és a csillagászati árra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Terror
2014.08.04. 10:12
Kicsit sajnálom most már Attit, legalább nagyritkán kiadhatna valamit az AMD, hogy csak egy kicsikét nyeregben érezhesse magát szegény fiú, de nem, ilyesmi nincs. Csak ilyen Athlonokat dobigálnak, amiket egy 7 éves Core 2 Quad is elpicsáz mint a szart, de még a házon belüli nyugdíjas, járókerettel közlekedő Phenomoknak sincs a közelében sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. jedi
2014.08.04. 10:18
Már előre szoktam tudni, hogy mikor egy AMD-s hír megjelenik, az első hozzászóló valamelyik elvakult "Intel funboy" lesz ! Az alábbi linken jól látszik, hogy a kétszer annyiba kerülő Intel "CSODAPROCI" ( 3770K ), alig pár százalékkal gyorsabb, az általad leszemetezett FX-8310-es legközelebb álló rokonához, a 8120-ashoz képest játékok alatt ! De amíg a nagy kék óriásnak lesznek ilyen elvakult követői, addig akár mennyit kérhetnek egy processzorért, úgy is megveszik ! Kíváncsi lennék, hogy akinek ilyen 3770K-s procija van, azok közül melyik használja ki ténylegesen a teljesítményét ( videó/szöveg/kiadványszerkesztés , 3D-s munka CAD/CAM stb. ) Becslésem szerint 100-ból 4-5 ember ! És a többi ? A fogyasztásról meg annyit, hogy PH tesztjeit elnézve, alapjáraton az FX 10Wattal fogyaszt többet, HD film alatt 20-al, játékok alatt meg 60Wattal ! Kíváncsi vagyok, hogy átlagos napi felhasználás mellett, mikor térül meg az a plusz 40.000Ft, amivel az Intel többe kerül !

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. atti2010 Terro...
2014.08.04. 10:21
Álmodozz csak és élvezd az Intel+8% CPU teljesítményt 30% ártöbblettel és 2% + FPS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. herczeg84 jedi
2014.08.04. 10:42
Az Intel processzoros cikkeknél meg az AMD fanboyok jelennek meg, és teszik ugyanezt. Egyébként tény, hogy pár százalékokról beszélünk, amit csak bizonyos réteg érez meg. Viszont szűk látókörűség csak játékokban gondolkozni. Tudományos számításokhoz, virtualizált környezetek, tesztlaborok használatához, meg még egy tucatnyi dologhoz Intelt vesz az ember ha jót akar magának. Tény, hogy kb a Sandy / Ivy Bridge óta nem sok értelme van cserélni az embernek, valahogy úgy tűnik, a CPU erőforrásigények nem nőttek jelentős mértékben azóta a generáció óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Phantomstr... atti2...
2014.08.04. 10:47
Elég humoros ez a mondat a 9000-es FX-ek tükrében.

Az összes átlag felhasználóknak szánt Intel valahogy közel kétszeres energiahatékonyság mellett dolgozik, míg a teszt leggyengébbje is verte a 8350-et. Aztán meg csodálkozunk, hogy az Intel annyiért árul procit, amennyiért akar. Az AMD-vel azonos árú modellek is szinte mind minimum jó alternatívák (ha csak a pőre teljesítményt nézzük), ha nem jobbak.

Az meg, hogy pár általad önkényesen kiválasztott játékban ennyi a különbség az átlag fps-ek között, a kutyát nem érdekli. Főleg amikor bőven van olyan játék, ahol átlagban jóval több a különbség, minimum fps-ben meg néha akár kétszeres. De persze egész biztos mindenki hazudik és a háttérhatalom összeesküdött az AMD ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gab78 atti2...
2014.08.04. 11:01
Generációnként 8% ok, de az AMD még ezt sem mutatja fel az utóbbi időben, a Llano több esetben jobb a Kaverinél, és alacsonyabb órajelen is megy a csatába.

Nem tudom tudod-e, de nem kell minden évben új processzort és lapot venni. Én most cseréltem Core2 duot, igen duot, Haswellre. Ha évekre vetítem, mennyit is költöttem/év, hogy is állunk? Na akkor most mi is a drága?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Riddick77 gab78
2014.08.04. 11:24
Egyet értek. Valahol ki is írták,hogy a minőség mindig a legolcsóbb hosszú távon. Ezek az új Intel processzorok 5 év múlva is jók lesznek,játékra átlag munkára. Az Intel önmagával versenyez. Nem is értem,hogy az AMD az APU-ihoz,miért nem támogatja azonnal a DDR4 ramokat legalább,és elkezdhetnének kacsingatni a DDR5 felé. Ezt a SONY meglépte a 8gb-al a PS4 ben,az AMD apuhoz. Amíg ezen nem változtatnak ,addig az Intel cpu fronton behozhatatlan. Még az is lehet ,hogy pár év,és az INTEL HD GRAPHICS feljön az AMD videóteljesítménye mellé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Vudy
2014.08.04. 11:46
Jó meglátás ,az esetek 90%-ban mindig AMD procit javaslok játékra ,ha egy ismerősöm épp újít gépet ,meglehetősen olcsó procik ,játékra teljesen megfelelnek és a fogyasztás napi 2-3 órá játékkal sem elviselhetetlen.

A másik érdekes dolog azon felül ,ha nem játékban gondolkozol ,akkor brutális eltérések vannak a teljesítményben ,és én mint hobbifelhaszáló kép/videó feldolgozással jövő december környékén legkésőbb megtérítem az árkülömbözetet ,és mindezt úgy ,hogy bele sem számoltam mennyivel tovább tartanának egyes műveletek AMD -vel.

Számomra is meglepő volt ezen elgondolkozni ,de mindenképp megérte az Intel így utólag ,de játékra még most sem ajánlom egy átlag felhasználónak ,mert feleslegesnek érzem. Páromnak is egy fx6300-6350 -esben gondolkozunk jelenleg ,ami jópár évig kifogja szolgálni az igényeit.Sőt ,ha annyival olcsóbbak lennének a 4 magosak az is jó lenne még neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Zabalint Vudy
2014.08.04. 11:59
A játék és néhány CPU igényes feladatot leszámítva meg kb. kurva mindegy, hogy milyen processzor van a gépekben, mert messze nem az a szűk keresztmetszet. Ez pedig igaz a felhasználók 70-80%-ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Zabalint
2014.08.04. 12:20
Egyébként én az Athlon X2 450 létjogosultságát nem értem egyáltalán. Mert a 4 magos CPU-vá herélt APU-k nyilván arra valók, hogy vesz mellé egy dedikált kártyát, és kész az olcsó gamer gép, na de az 1 modulos mellé pénzkidobás egy dedikált VGA, akkor már inkább egy 1 modulos APU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. ncc1701
2014.08.04. 12:41
Zabalint: Ennyi. Átlagnak nem a proci számít, hanem az, h lemez van-e a gépben, vagy ssd. Mert azt mindenki észreveszi, h mennyi idő alatt indul a vas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. siriq Terro...
2014.08.04. 12:53
De legalabb maradna csendben atti es nem nyomna be ezeket az aranykopeseket : Álmodozz csak és élvezd az Intel+8% CPU teljesítményt 30% ártöbblettel és 2% + FPS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. siriq Zabal...
2014.08.04. 12:56
Bevett gyakorlat. Mindig is megprobaljak eladni a "hibas" procikat, igy minimalizaljak a veszteseget a gyartok. Intel is arulja a celeront. Akinek nem kell Fmxx tokozas annak jo(vagy nem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Zabalint siriq
2014.08.04. 13:47
Nyilván, a gyártó oldaláról érthető, én viszont azt nem értem ki veszi az 1 modulos IGP nélkülit.

A Celeronnak, mint ahogy az 1 modulos AMD APU-knak is van létjogosultsága, mert van benne IGP, így olcsón összedobható vele egy nem teljesítményorientált PC, de egy IGP nélküli és kis teljesítményű processzorhoz kell még a VGA is, úgy meg már nem is annyira olcsó.

Esetleg akkor tudom elképzelni, ha a usernek van már egy VGA-ja régebbről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. rini
2014.08.04. 16:20
Alapvetően az AMD procik és lapok olcsóbban kijönnek a konkurenciához képest. Ez a két dolog szól mellette. Viszont ezt az én meglátásom szerint egy másik, fontos dolog lerontja. Mégpedig az, hogy az AMD konfigot vásárlók gyakrabban cserélik a processzoraikat. Ebből kiindulva alapvetően árban ugyan ott vannak mint a konkurencia termékei, sőt. Mivel olyan helyen dolgozok így elég jó rálátásom van erre a tényre. Az Intelt vásárolók 3-5 évre terveznek beruházni, terméket cserélni. Ezzel szemben az AMD terméket vásárolók 1-3 évre terveznek és cserélnek. Természetesen kivétel mindig van de ez igaz mindkét oldalra. Amit írtam az az átlagra igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Bzsolt
2014.08.04. 16:58
Ezeknek a kiadásoknak csak egy értelme van, hogy hírt adjon még magáról az AMD, semmi más.
Pár cikkel ezelőtt iPon-on is megírták ahogy az intel is panaszkodik, hogy az avx-et sem használja senki, ahogy az egyéb újabb utasításkészleteket sem. Hiába adják ki ők az AVX2-t ha nem programoznak rá.
Egész egyszerűen ez van most a piacon, a programozók ro***t lusták! És ez tény, egyszer megtanulnak nagynehezen valamit, és 10 évig azt akarják. Pedig pont azért kapnák a nagy lóvét, ha mindig megtanulnák az újabbat is, de nem, ugyan úgy megfizetik őket, így nem is tanulnak.
(megjegyzés, fél éve, még 2014!!!!!!!-ben, volt középiskolás osztálytársam azóta egy nagy informatikai cégnél senior programozó 6 számjegyű fizetésért. Mikor beszélek vele azt mondja, magánba csinálna egy könyvelő programot, mit szólok hozzá? Kérdem én, hogy mire írja, erre ő, hogy hát DOS-ra! Én meg: hogy mi a ?%!=/va életbe akarsz te dosra írni most? Mert arra tud, és van rá igény.)megnézett pár könyvelőirodát, és mindenhol mai napig dosos könyvelőprogramot használnak xp-s gépeken. Innentől kezdve ő sem fogja megeröltetni magát. ((a mi könyvelőnk is a mai napig dos-os programot használ. )) )

Tehát INTEL-AMD kiadhatja a legújabb legszuperebb csúcs procikat is hiperszuper megaborg technológiával, amíg a programozók nem írnak rá programot baxhatják. (ennyi a lényeg)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. qwertzzui
2014.08.04. 17:01
AMD PH II x4 965 BE procim van, 3 éve. Tuning még nem volt rajta...és fix hogy nem is lesz. Lassan de biztosan már nézegetem a következő AMD-s procival szerelt gépem. DE, még így is sokat gondolkodom, hogy meg-e érné nekem a váltás, mivel nem látok akkora különbséget hogy cserélnem kellene a mostani összeállítást. Játékra még mindig jó, zenét szerkeszteni még mindig tudok vele, sőt, pár programot is tudok vele forgatni, kedvező időn belül. Úgy hogy még várok 1, esetleg 2 generáció váltást. Aztán meglátom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kunrichard
2014.08.04. 18:07
2010-11 környékén vettem Phenom II x4 BE CPU-t haverom még a mai napig bőven eljátszogat vele. (ő vette át)
Én beruháztam egy FX8350-re.
Nem azért mert a CPU gyenge volt hanem mert CF rendszert akartam amire még a mai napig nem került sor. De már az alaplap meg a CPU megvan hozzá. tehát szerintem az AMD ről is elmondhatjuk hogy igen csak időtálló. CPU fronton a fejlesztők felől sem történt eddig komolyabb előrelépés.(ami a játékokat illeti) tehát nem bántam meg hogy AMD-t vettem mert Net, Film, és kis gémelésen kívül nem nagyon használom másra a gépet. Nem sok teljesítménybeli növekedést tapasztaltam a nagy CPU csere alatt ezt inkább az SSD meghajtó hozta meg és nemsokára az M2 SSD meghajtóm fogja minden reményem szerint. Tehát aki játékra használja a gépet és inkább grafikus kártyára költené az Intel/AMD különbözetét szerintem jól teszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. asdsa
2014.08.04. 20:41
off
Szerintem FX vonalon a 6300 és a 8320 elég jól ár/érték arányú procik. Van bennük tuningpotenciál (vagyis helyesebb ma azt mondani, hogy szorzózármentesek, míg a többi a kategóriájukban nem).
A régi 1-2 magos játékoknak nem kedvez ez a modulos felépítés, viszont elmondható, hogy a sokmagvasságból fakadó hátrányuk a jövőben legfeljebb javulni fog, romlani nem. Lap annyiba kerül hozzá kb, mint egy rendes lap egy nem k-s i5-höz. De itt jön a kontra:
Az árkülönbség sajna csak a fogyasztáson bukik meg. Kell rá egy 3-6 ezres hűtő, mert ahogy hallottam kritikán aluli hangja van (mondjuk Intel gyári hűtők is tudnak nagyon zúgni), meg hiába jönnek sokan, hogy ez hülyeség - az áram pénzbe kerül, és egy 3-5 év használat alatt simán ki lehet hozni egy 8-10 ezres különbséget. (Szóval ha játszol - hűtőt akkor úgyis cserélsz akkor - és nem te fizeted az áramot, akkor jó választás)
Mindennek megvan az árnyoldala, AMD prockóknál nem a teljesítménnyel van a bajuk, hanem hogy a fogyasztás és a melegedés miatt elvesztik a mostanra szépen kialakult árrésüket és így kapsz egy korszerűtlenebb cuccot kvázi ugyanannyiért, mint egy belépő i5. Régebben is védtem a tuningos FX-eket, de azóta kicsit jobban elgondolkodtam a dolgon.
APU meg hát... két célcsoport közé ragadt. Ha most vennem kéne egy kisgépet, akkor lehet inkább egy Pentium+lowend vga lenne a jobb választás. A kétmodulos Athlonok már jobban bejönnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. rini
2014.08.05. 00:11
Mitől fog javulni? Attól, hogy idővel a programozok majd, egyszer, valamikor kihasználják a magok erejét? Én most szeretném tisztességesen kihasználni és nem majd a jövőben. Ezt nyugodtan elvárhatnám mert a sokmagos processzoron nem mai gyereket már. Mégis nagyon gyengén vannak sok esetben kihasználva. Szóval hiába van x ideje a sok mag meg modulos felépítés ha a kutya sem használja ki a programjaiban. Mire meg kihasználnák addigra meg x generációt haladnak a fejlesztések és az újabb fejlesztésű procik megeszik reggelire. Éppen ez a baj az AMD-vel. Nem az aktuális piacnak fejleszt hanem a jövőnek. Mire meg beválna a dolog, addigra meg megváltozik a trend és új irányt kell szabni. Én éppen ezért nem veszek középkategóriás terméknél erősebbet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csabi02
2014.08.05. 01:04
Jó látni,hogy pár AMD gazda azért átlátja a helyzetet és elismeri az intel prockók előnyeit.
A többiek meg idáig sem láttak tisztán és ezután sem fognak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. sks7891
2014.08.05. 09:03
Nekem is 4 magos Phenom II processzorom volt. Feltettem az új Wolfenstein-t, de akadozott beállításoktól függetlenül. Felhúztam 3900MHz-re, nem sokat ért. Olyan 4-5 másodpercenként beakadt a kép. Mechwarrior online-al tolom még, ott pedig nagyon számított a processzor erő, mert egy optimalizálatlan bughalmaz az egész játék. Mégis szeretem.

Mindezt egy HD7790 társaságában. Megelégeltem, eladtam az alaplapot, meg a processzort és vettem egy i7-et.
Jó volt a Phenom, de már már megette a kenyere javát. FX-ek annyira nem jöttek be, pedig 3 éve nagyon bíztam bennük. Amikor kijöttek nem nyűgözött le a teljesítményük, azért is lett Phenom.

Mostani i7-2600K processzorom 4GHz-en hozza az új alapórajeles I7-ek teljesítményét (3770-4770), tehát nem lehet rá panaszom.

Amúgy szerintem sokat nem is értik, hogy miért sírunk sokszor és szidjuk az AMD-t. Én szívesen vásárolnék tőlük, de az FX kivégzése óta nem árulnak az én igényeimet kiszolgáló processzort. Ezek ez APU-k nem nekem készülnek, szerintem ezzel sokan vagyunk még így.

Jó volt olvasni a vége felé pár normális hozzászólást.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Pandamoniu...
2014.08.05. 10:24
Komolyak vagytok srácok, játékokkal összehasonlítani procikat, főleg úgy, hogy frametime helyett átlag FPS-t hasonlítgattok.

Persze, hogy nem lesz nagy különbség így a $400 -os i7 meg a $150 -os AMD proci között. Eresszetek rá egy Cinebench-et mindkettőre és utána posztolgassátok ilyen bátran, hogy hány % különbség volt a kettő között...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. csabi02 sks78...
2014.08.05. 10:29
nekem ugyan az volt mint amit írtál egy 965 ös Ph-m társaságában,mindig az fps drop,lag bizonyos játékokban, aztán az ssd vel rendesen bottleneck szerű jelenség egyre többször és tököm tele volt..
de itt mégis mindenki azt írja hogy neki elég még 10évig meg ugyanazt hozza játék alatt mint az új prockók,ami egy vicc!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. csabi02 Panda...
2014.08.05. 10:37
fején találtad a szöget,de ha valaki vágja a témát és érdekli az tudja nagyon jól, hogy a picsa átlag különbségnél is milyen eltérések lehetnek a minimum értékekben.

Meg nem csak BF4 van ahol minden penya is hozza a legdurvább i7 szintet,hanem egy Arma3 is igen érdekes tud lenni ahol az AMD zászlóshajója kb fele annyi fps-t produkál 1080p-ben,mint egy i5,i7-es ugyanazon vga társaságában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. sks7891 csabi...
2014.08.05. 11:22
Én nem szeretek belemenni ilyen 'kinek mi elég' vitákba. Mindenki döntse el maga, hogy neki elég-e az adott CPU, vagy sem.

A tényferdítésektől viszont én is nagyon falra tudok mászni. Szerintem nem kell neveket mondanom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jedi
2014.08.05. 12:49
"Eresszetek rá egy Cinebench-et mindkettőre és utána posztolgassátok ilyen bátran, hogy hány % különbség volt a kettő között..."


Cinebench ?????? Ez milyen játék ? Hány pontot kapott a PC Guruba ? Egyáltalán milyen stílusú? FPS, vagy MMO, vagy mi? Jahh, hogy nem is játék, hanem valami professzionális progi ! Ahhahhhhhh ! Emlékszem, ez valami 3D-s tervező progi , olyan mint a Pro/Enginer, vagy a CATIA ! Ha profin megtanul tervezni a ember vele, mennyi pénzt lehetne keresni vele itthon ? 1 milkát ? És kint ? Hármat ?

SZINTETIKUS PROGRAMOK !!!!!!! Komolyan, ( ahogy Ford Fairlane barátom mondta anno ) "Hupililát hányok tőlük" !!!!

De akkor térjünk át a játékok után a professzionális felhasználásra is :

[LINK]

[LINK]

[LINK]

Hogy jó proci e a 3770K ??? Naná hogy jó ! Jobb mint a 8350 ? Jobb persze ! Tud 45%-al gyorsabb lenni a 3770K tesztek alatt mint az FX-8350 ? NEEEEEEEEEEM !!!!! De miért pont 45%-al ??? Mert annyival többe kerül wazzzee!!!

A fogyasztásról meg annyit, hogy mint lejjebb is írtam 60Watt-al fogyaszt többet játékok alatt a 8350, a 3770K-hoz képest ! Na már most az átlagos 40Ft/kWh -val számolva, ha te napi két órát játszol, és 8350-es procid van, nem pedig 3770K-d, akkor barátocskám ez naponta 5 kőkemény magyar forintba kerül neked !!! Az az 7000 órát , vagy ha naponta tényleg csak két órát játszol, akkor 3500 napot kellene játszanod ahhoz, hogy bejöjjön a 3770K plusz 45%-al drágább ára !

Remélem most már képbe vagytok, mint Kudlik Juli KÉKEK !

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror jedi
2014.08.05. 13:12
Csak azt nem értem, hogy te miért nem érted: az FX által nyújtott színvonalat a Nehalem tudta már 2009-ben is. Szóval ez a nagy pro-AMD harc, amit folytatsz, tetszőlegesen behelyettesíthető azzal is akár, hogy ti barmok, minek vesztek 3770k-t, amikor vehettek egy 5 éves i7-t is. Ezzel te sehol nem védted be a szutyok AMD-t, éppen ellenkezőleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. asdsa csabi...
2014.08.05. 13:38
BF4 multi pont egy olyan cucc, ahova veszik az i5-öt, meg az i7-et, mert lóf@szt nem érsz a 2 maggal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Riddick77 jedi
2014.08.05. 15:03
A logikád ott bukik meg,hogy a 8350-es AMD-t, még az IPON is a I5-3550-es ellen versenyeztette. Amivel árban kb. egy szinten volt. De,ez még a Haswell cpu-k érkezése előtt volt. Most Devil C. meg, Broadwell lesz lassan. Amit írtál I7-3770K-t ,nem tudom,hogy lesz-e olyan cpu-ja az AMD-nek 5 éven belül,ami felveszi vele a versenyt....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jedi
2014.08.05. 16:07
Elnézést kérek az előző hozzászólásom miatt, de nem tudom hová tettem az alap matematikai tudásomat, mikor az ár/arányt számoltam az FX-8350-es, és a 3770K között ! Nem tudom honnan vettem a 45%-ot !!!! Mert az nem 45, hanem !

80% !!!!

Szóval a 3770K-nak 80%-al kellene gyorsabbnak lenni, az FX-8350 -hez képest akármilyen megmérettetés alatt !


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror jedi
2014.08.05. 16:20
Amúgy teljesen write-only user vagy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csabi02 asdsa
2014.08.05. 16:24
A játék teszteket többnyire ezért nyomják single player/kampány módban,mert úgy a körülmények ugyanazok.
Multiban nehéz volna 64fővel mindig mindent ugyanúgy,ugyanott művelni,egyszerre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csabi02 asdsa
2014.08.05. 16:54
Amúgy 1értelmű,hogy a sok fős multi durvábban beterheli a procit,de a másik cikknél pont nem a multis bf4 grafikont dobták be és én meg arra reagáltam,nem kell osztani az észt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.05. 18:32
Nem write-only ! Olvastam a te hozzászólásodat is ! De mit kellett volna levennem belőle ? Azt írtad, a Nehalem már 5 éve tudta az FX-ek színvonalát ! Ha a PH-s testek összesítő táblázatát nézem, ott azt látom a 3770K 17%-al gyorsabb a FX-8350-nél ! Tehát ha a régi 5 évvel ezelőtti Intel procik tudták a 8350 szintjét, akkor ebből az jön le, hogy az Intel 5 év alatt maximum 17%-os teljesítmény növekedést tudott kipréselni a több 100 milliós fejlesztéseiből ??? Ezt akartad mondani ? De lehet hogy csak én gondolkodom "pirosan"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Terror jedi
2014.08.05. 18:41
Dehogyisnem. Vessél erre egy pillantást, aztán gondolkodj el azon, hogy az FX-et 2014-ben akarja eladni az AMD, a közvetlen alatta lévő i7 meg egy 5 éves processzor. És most jön a bónusz: arra az architektúrára épültek annál erősebb processzorok is, sőt, volt belőle 6 magos is. Ha ezt nehéz felfogni, sajnállak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jedi
2014.08.05. 18:42
[b][/b]csabi02
"Arma3 is igen érdekes tud lenni ahol az AMD zászlóshajója kb fele annyi fps-t produkál 1080p-ben,mint egy i5,i7-es ugyanazon vga társaságában"

[LINK]

Nem tudom, az 55 mióta duplája az 52 -nek , de lehet hogy megint én tanultam rossz matektanártól
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. siriq jedi
2014.08.05. 18:44
Szerintem egy szemuveg segitene neked. Az fx 8350 a 100% es a 3770K pedig 120.14%. A 4770k pedig 128.91% on all. Szamitasiteljesitmeny/fogyasztasnal az fx 8350 100% , 3770K 228.26% a 4770K 231.06% ert el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jedi siriq
2014.08.05. 20:58
A matematikához nem kell szemüveg, csak egy kis szürkeállomány ! Egy autó 100-al tud menni, és 4.3 millióba kerül ! A másik 120-al, de 8 millióba kerül ! Hogyan győznéd meg az új kuncsaftot, hogy a 8 milliósat vegye ? Hogy a 8 milliós kb 19%-al kevesebbet eszik, és ha nagyon sokat megy a kocsival, akkor visszajön az árkülönbözet ! Ezt az teljesítmény/fogyasztás mutatószámot miből számolják ki ? Mert én akár hogy számolgattam nem jött ki !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csabi02
2014.08.06. 01:09
na ez ugyanarról az oldalról van jedi:
(280X-el ami nem is a legerősebb egy GPU-s vga..)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010 csabi...
2014.08.06. 06:51
Megsikerült találni az egyetlen játékot ami jobban megy az Intel CPU-n?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror atti2...
2014.08.06. 08:46
Erről screenshotot mentek, annyira hatalmas hsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02 atti2...
2014.08.06. 09:11
ugye milyen ügyes vagyok?

Amúgy ezt az egészet félretéve, nem értem jedi összehasonlítási alapját és számításait,(főleg mivel soha nem a 3770k-volt az ellenfele) mert az ellen példa még szarabb volna,amikor a 76ezres i7 és teljesítményéhez hozzá viszonyítanám az AMD FX-9590-et és a 100ezres árcédulát,akkor nagyon komoly arányokat kapnánk és még röhögő görcsöt is mellé...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 15:06
Leegyszerűsítem a lehető legegyszerűbb szintre !!!
Van valami, ami 17%-al ( átlagosan ) gyorsabb egy másik valaminél, de közben majd 90%-al drágább annál a másik valaminél ! Akkor ez most miért éri meg nekem ? Jahh, mert kékbe van csomagolva, nem pedig pirosba ? Áhhhh! kössz NEM !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csabi02 jedi
2014.08.06. 17:14
leegyszerűsítem én is neked,bár már páran leírták neked,hogy az általad említett FX soha nem a 3770k -nak volt az ellenfele hanem max az i5-nek,ami megjelenéskor egy ideig olcsóbb is volt nála.

innentől kezdve értelmetlen a 2éves árzuhant FX-et egy standard i7 árához és annak teljesítményéhez viszonyítani....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 19:02
Így van ! A 3570-nel van pariba teljesítménybe kb. Igaz a 8350 többet fogyaszt, de a 3570 egy 5-össel drágább ! Akkor egál ! Igaz vannak olyan alkalmazások, ahol a 3770-nél is gyorsabb, mivel a 3570 alap 4 magos, nincs benne HT , ha jól tudom ! De a 8 modul még későbbiekben jól fog jönni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csabi02 jedi
2014.08.07. 10:16
Az csak 4modul és 2mag/modul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. x424
2014.08.08. 06:10
Ha kijön ez a 860K-s Athlon gyengébb lesz egy 760K-nál, mert ahogy elnézem megfelezték a cache-t, másban meg szinte azonosak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!