iPon Hírek

Újabb részletek az SLI és a Crossfire riválisáról

Dátum | 2008. 08. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A több GPU-s rendszerek napjainkban nem hoznak annyi előnyt, mint amennyivel többe kerülnek az egykártyás rendszereknél. Egy jó rendszer építéséhez stabil, megbízható alaplapra, kompatibilis videokártyákra, valamint driver támogatásra van szükség, de ez még nem minden, ha a kiszemelt játék nem képes profitálni a kettő- vagy többkártyás rendszerünkből, akkor gyakorlatilag nem értünk el semmit, hiába költöttünk súlyos pénzeket a rendszer építésére.

Egy izraeli kezdeményezés, a LucidLogix pont erre a problémára keres megoldást, mint azt néhány héttel ezelőtt egy korábbi hírünkben említettük. A vállalat Hydra Engine névre hallgató rendszerének lényege, hogy egy adott gyártó termékeit szabadon kombinálhatjuk, ehhez akármelyik platformot használhatjuk, maximum négy kártyából álló rendszer építéséhez, persze ez egyelőre csak elméletben igaz. A Hydra Engine tulajdonképpen egy alacsony fogyasztású SoC megoldásnak minősül (System-on-chip, azaz rendszer egy chipen).


A PC Perspective munkatársa, Ryan Shrout összegyűjtötte és közreadta a rendszerrel kapcsolatos fontosabb információkat. Ryan elmondása szerint a Hydra Engine a PCI Express buszra támaszkodik, ezzel egy időben a megfelelő driver segítségével kapcsolatot teremt a DirectX architektúra és a GPU gyártójának drivere között. A rendszer által használt egyedi algoritmusoknak köszönhetően a Hydra Engine különálló feladatrészekre bontja a geometriai renderelést, a megvilágítással és az utófeldolgozással kapcsolatos feladatokat, amelyeket aztán a különböző GPU-k között oszt ki annak megfelelően, hogy mennyire erős az adott GPU.

Ez a megoldás a vélemények szerint kiküszöböli a jelenlegi rendszerek gyengeségeit, azaz alacsony válaszidő mellett hatékonyan kapcsolja össze a GPU-kat. Shrout leírása alapján a felhasználók különböző videokártyákat is alkalmazhatnak egy adott rendszeren belül, így például gond nélkül képes lesz az együttműködésre egy GeForce 6800 GT és egy GeForce 9800 GTX, ám a korábbi hírekkel ellentetében a kártyáknak azonos gyártótól kell majd származniuk. A legjobb az egészben az, hogy a LucidLogix állítása szerint a rendszer skálázhatósága közel lineáris.

Jól hangzik? Meglehetősen jól! A vállalat Hydra 100-as SoC sorozata már nagyjából készen áll, a gyártó az IDF alkalmával kívánja bemutatni a Hydra rendszert. Az első, Hydra alapokon nyugvó termékek várhatóan 2009 első felében fognak megjelenni kereskedelmi forgalomban. A Hydra chipek bővítőkártyaként, alaplapra integrálva, illetve külső grafikus porton keresztül is elérhetőek lesznek (pl.: AMD XGP).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Tyrel
2008.08.22. 22:33
"AGP lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pluto
2008.08.23. 10:11
Figyelj Casillas!
Vegyél egy Radeon 9250-est 6500 FT-ért,itt van az iPon-on.Vagy bármilyen AGP-s kártyát.


Hát igen a hardver piac most sokkal gyorsabban fejlődik mint a játékpiac.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. leviske
2008.08.23. 10:46
Én még mindíg nem értem... akkor ehez nem kellene az AMD és az nV támogatása??? Kétlem, hogy ebben bármelyik is bennelenne, miután ennyit költöttek a CF/SLI-re.

Jóh, talán még az AMD benne volna, mivel ő már így is kiadta az Intelnek a technologiát, viszont ők is csak ugy volnának valószinűleg benne, ha ez a chip nem kavar bele a technologiai fejlesztéseikbe. (Ha viszont csak erről van szó... akkor tök felesleges.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. bszoke88
2008.08.23. 13:44
halló!!!
ez az egész úgy indult, h bármilyen 2 pci-e-s vidkarit vagy többet össze lehet kötni ezzel a chip-pel.
mostmár azonos gyártótól kell lenniük
cf van az inteles lapokot és némi tweak-el be lehet lőni az sli-t is!! ->google
valószínű, h ha már veszel két vidkarit, egyformát veszel + ez a chip még a kommunikációt is lassítja, so teljesen felesleges
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. leviske
2008.08.24. 13:35
Tomi: Szoftverfüggetlenül csak akkor tudnák megoldani, ha ők készítenék a GPU-kat. És tartom magam ahoz, hogy nem tudnak hatékonyabb megoldást kínálni, mint az AMD, vagy az nV... Se több év tapasztalatuk, se játékfejlesztői oldalról támogatójuk, csak az Intel van ott nekik, de abból ítélve, hogy mostantól ők is gyárthatnak SLI-s lapot... nem fognak kardoskodni mellettük.

Szvsz. a Lucia jól tenné, ha nem mások munkájába kontárkodna bele, hanem készítene egy saját GPU-t magának... Jah? Hogy ahoz komolyabb tudás kell... sajnálom, köszönjük a részvételt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!