iPon Hírek

Újabb szintre lép a ZeniMax és az Oculus közötti pereskedés

Dátum | 2016. 08. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A ZeniMax és az Oculus közötti pereskedés még 2014 májusában kezdődött, amikor az id Software-t tulajdonló kiadó azt állította, hogy az Oculus közvetlenül a Carmack által ellopott programkódok segítségével fejlesztette tovább a virtuális valóságos szemüveget. Ezek az információk közvetlenül azután kerültek ki, hogy a Facebook felvásárolta az Oculus VR-t 2 milliárd dollárért. Mostanra azonban már konkrétabb információk is napvilágot láttak az üggyel kapcsolatban, és ma már a ZeniMax sokkal több ponton vádolja az Oculus vezetőségét. Egészen konkrétan első körben konkrétan John Carmackra mondják, hogy illegálisan lopott el programkódokat és dokumentumokat az id Software-től, miután megszűnt a munkaviszonya, és hamarosan az Oculus technológiai igazgatójaként tevékenykedett tovább. "Miután már csatlakozott az Oculushoz, Carmack visszatért a ZeniMax épületébe, és engedély nélkül vitt magával egy olyan eszközt, amit a ZeniMax szakemberei fejlesztettek ki ahhoz, hogy VR-os tartalmakon tudjanak dolgozni" - szól a szöveg. De ez még semmi. A vád szerint Palmer Luckey, az Oculus alapítója és John Carmack először a 2012-es E3-on találkozott egymással a ZeniMax tárgyalójában. Carmack itt látta először az Oculus Riftet, ami akkor csak egy nagyon kezdetleges prototípus formájában létezett, és olyan alapvető dolgok hiányoztak belőle, mint a beépített mozgásérzékelők, vagy éppen a működéséhez szükséges szoftverek. Ezt követően Carmack kapott egy darabot ebből a prototípusból, amit aztán ő és a ZeniMax más alkalmazottjai fejlesztettek tovább: "Több hardveres komponens beépítésével és a speciális szoftver elkészítésével szó szerint átalakították a Riftet". A ZeniMax szerint a Palmey Luckey-ról történetek egész egyszerűen hamisak. Habár a médiában rendszeresen az jelenik meg, hogy a fiatal informatikus a szülei pincéjében rakta össze a Riftet, és vált milliárdos feltalálóvá, ebből semmi nem igaz. A ZeniMax szerint Luckey nem rendelkezett sem a megfelelő szakértelemmel, sem pedig a megfelelő erőforrásokkal ahhoz, hogy egy ilyen projektbe belevágjon, és még a programozási képességei is nagyon alacsonyak voltak. Így a ZeniMax által készített programkódokat és játékokat kellett használnia ahhoz, hogy egyáltalán meg tudja mutatni, hogy a Rift működik.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Wines
2016.08.23. 16:15
Zsírosra keresi magát ezen pár ügyvéd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gombabacsi
2016.08.23. 18:49
nem világos amúgy nekem hogy ezen mit kellett fejleszteni. teljesen alap dolgokat tartalmaz, kijelző, beviteli eszközök... évtizedek óta létezik mind.
a lencsét?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gombabacsi gomba...
2016.08.23. 18:50
mondjuk a lencsének akkora chromatik abberation-ja van, mint a legművészibb videójátékon a ca filter
mármint az oculusnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zorrd023
2016.08.23. 20:31
Max a szoftvert kellet fejleszteni. A vason nem igen. Esetleg hogy "kényelmes legyen".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95
2016.08.24. 10:50
Úgy néz ki minden IT cucc ami egy kicsit is meghatározó, az úgy van összelopva ezernyi helyről. Kétlem, hogy teljesen "ártatlan" lenne az Occulus brigádja, majd szépen 20-30 év múlva bevallják, addig terelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gombabacsi mikej...
2016.08.24. 13:22
itt mire gondolsz? mit kellett ellopni?? azt hogy néhány gyro szenzorból 3d forgás lehessen? mert ezen kívül semmi új nincs benne, de még az se
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. VikMorroHu... gomba...
2016.08.25. 18:04
"Miután már csatlakozott az Oculushoz, Carmack visszatért a ZeniMax épületébe, és engedély nélkül vitt magával egy olyan eszközt, amit a ZeniMax szakemberei fejlesztettek ki ahhoz, hogy VR-os tartalmakon tudjanak dolgozni".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!