iPon Hírek

Újítani próbált az Assassin's Creed Syndicate zeneszerzője

Dátum | 2015. 11. 18.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Assassin's Creed Syndicate egyik kiemelkedő része a grafika és a hangulat mellett a muzsikája. Nem csoda, hiszen az az Austin Wintory komponálta a zenét, aki korábban a The Journey-vel örökre beírta magát a játéktörténelembe. Az Assassin's Creed azonban egészen más: egy hatalmas AAA-kategóriás játék, ami ráadásul évente jelenik meg, így a közönsége hozzászokott bizonyos dolgokhoz - még a zenét tekintve is. Szerencsére ez mégsem jelentett problémát, Wintory ugyanis elmondta, hogy a Syndicate vezető hangmérnöke, Lydia Andrew már az elején leszögezte: semmi sem szent, bármint lehet változtatni, és mindig lehet újítani - legalábbis, ha az audio-részlegről van szó, akkor biztosan, mert ugye ez a játékmenettel kapcsolatban már nem mondható el. Wintory ezt követően úgy gondolta, hogy kísérletezésbe kezd, és megpróbál valami újat kitalálni - bár a "kísérletezés" szót ő maga is csak finoman meri használni, hiszen ezalatt mindenki mást ért, főleg a zenében. "A zenei világban amit én kísérletezésnek gondolok, az másnak valójában teljesen konzervatív és bevett dolog. Számukra olyanok jelenthetik a kísérletezést, mint mondjuk koncertet adni három hegedűvel, egy mobiltelefonnal meg egy lóval a színpadon". Nyilván, egy olyan nagyköltségvetésű tömegtermékkel kapcsolatban, mint az Assassin's Creed, hasonlók azért nem jöhetnek szóba, bár Wintory eleve nem is ilyenre gondolt. Úgy vélte azonban, hogy tud újdonságokat bevinni, így például a harcok alatti zenék tekintetében egy egészen más irányba indult el, mint a korábbi részek. "Egyszer csak arra gondoltam, mi lenne, ha a harcok alatt egyfajta tánczene szólna, mondjuk olyasmi, mint a bécsi keringő. Erre a Ubisoft azt mondta, hogy érdekesen hangzik a dolog, de szeretnék hallani a gyakorlatban is. Ebben a pillanatban azt gondoltam, hogy vagy kirúgnak, vagy éppen most fogják nagyon megszeretni a furcsa hozzáállásomat" - mondta Wintory. Végül a játék fejesei nagyon megszerették Wintory ötleteit, szerintük "megtalálta a Syndicate szívét és lelkét a muzsikán keresztül", maga a zeneszerző pedig az egész folyamatot még a The Journey-nél is nagyobb élményként jellemzi.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. sirdani566
2015.11.18. 14:19
A játékban a harc alatti zene egészen király lett, de úgy összességében szerintem a zene terén az eddigi egyik leggyengébb rész lett.

AC 3-ban a híres fight club zene (https://www.youtube.com/watch?v=1HE4OFoezVg) milliárdszor jobb lett, mint a Syndicate verekedős zenéje. Arról pedig nem is beszélve, hogy dobták az egész szimfonikus zenekart, és a helyére berakták ezt az Austin gyereket meg két szem hegedűst, hogy imprózzanak 1-2 órát, aztán jólvan. Van, hogy a kevesebb több. De itt szerintem nem. Meg hiányzik az alap AC zenei téma is, arról nem is beszélve, hogy a korábbi részek hangzásában mindig keverték tökéletesen a korhűséget valami varázslatos/csodálatos/megmagyarázhatatlan és földöntúli motívumokkal és hangzásvilággal (tornyokban a syncronizációnál pl az a nagyon magas hang). Itt meg az egész zenéje csak a kor hangulatát próbálja a lehető legkevesebb energiaráfektetéssel feleleveníteni.

Ráadásul, ha néztek "hogy készült az AC: S zenéje" videókat, szinte mindegyikben csak 3-4 ember zenélget. Egy játékban, ahol minden a még nagyobbról és a még részletesebben való kidolgozásról szól, miért gondolták, hogy érdemes dobni a zenei monumentalitást, és helyette egy középszerű vonósnégyes szerűséget bedobni a mélyvízbe?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sirdani566
2015.11.18. 14:47
Közben még eszembe jutott egy nagyon gáz részlet: Minden egyes AC-nek az egyik legjobb része kinézetileg, zeneileg és játékmenetileg egyaránt az a pillanat, amikor megjelenik az "Ubisoft present: Assassin's Creed XYZ". Az egyben ezt akkor írja ki, amikor először meglátod Jeruzsálemet (vagy Damaszkuszt - á már nem emlékszem pontosan), a 2-ben Firenzében a Santa Maria del Fiore tetején mondják ezt, kiegészítőjében Róma és Isztambul jelenik meg, a 3-ban az árbóckosárból meglátod Amerikát a ködön keresztül stb. A lényeg, hogy ezek szerintem mind a játéktörténelem nagy pillanatai tökéletes "epikus" zenei aláfestéssel. Erre mit kínált ebben a részben ez az Austin gyerek? EGY KI-BE-BA**OTT 2 MÁSODPERCES ÁRIÁT ÉS AZTÁN NÉMA CSENDET, miközben megjelenik a vonat füstjén keresztül a 19. századi London. Még a csesz*ett vonósnégyese se kornyikál alá semmit, csak suhoh a vonat abban a 10 másodpercben. De azért tényleg érdemes leadni minden játékokkal foglalkozó oldalon, hogy húúh, az első AC, aminek ilyen "nagy" ember a zeneszerzője...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim sirda...
2015.11.18. 17:12
"Itt meg az egész zenéje csak a kor hangulatát próbálja a lehető legkevesebb energiaráfektetéssel feleleveníteni."

Az pedig tökéletesen sikerült nekik. A kor meghatározó zenei stílusirányzatára abszolút nem jellemző az epikus hangzás, szóval választhatsz korhű, és epikus között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror
2015.11.18. 17:22
Az ugye tiszta, hogy az epika elbeszélő irodalmi művet jelent, és a zenéhez abszolúte semmi köze nincs?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Shinjiii Asagr...
2015.11.18. 17:39
Nekem is kevés az idei zenei felhozatala... első hozzászóló fejezte ki jól, semmi kapcsolódás ahhoz, hogy ez tulajdonképpen AC. Na majd talán a következő epizód jól sikerül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Terro...
2015.11.18. 17:54
http://dictionary.reference.com/browse/epic

3. és 5.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror Asagr...
2015.11.18. 18:01
Amiért az angolok mindent epicnek hívnak, attól a magyar epikus szó még mindig elbeszélő jelleget jelent, ráadásul angolul arra értik, amit mi magyarul eposznak hívunk, és nem epikának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Terro...
2015.11.18. 18:02
Ki nem szarja le? Egyrészt zenén kívül másra még nem hallottam magyarul, hogy valamit epikus, de akkor is az angol melléknévből származtatjuk a szó általam linkelt jelentését. Ha ezzel nem vagy kibékülve, felőlem hívhatod hősiesnek, grandiózusnak, de akkor sincs semmi köze a szónak ebben a használatban az irodalmi műfajhoz, és nem helytelen a használata ilyen jelentésben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. sirdani566
2015.11.18. 18:42
Terror, felesleges volt a hsz-ed.
1, direkt idézőjelbe raktam utalva arra, hogy hülyén hangzik, de ne értsd félre.
2, simán jelenthet elbeszélő művet is olyan értelemben, hogy a zene milyen potenciális narratívát tálal a játékos számára, vagy hogy éppen milyen történetet próbál közölni a darab.

Amúgy: ahogy haladok benne egyre idegesítőbb, hogy egyszerűen ez a zene: KEVÉS. Már a második pályától ismétlődik, szerintem ennek a résznek volt amúgy a legrövidebb a zenei alapja - arról nem is beszélve, hogy elvileg valami 18. századi tánczenét dolgozott át, tehát, hogy ebben mi a pláne a zeneszerző részéről, amiért ennyit kell foglalkozni vele minden oldalon, azt egyáltalán nem vágom.

Átirat + rövid + nem "epic" + kevés hangszer + egysíkú + occó = Austin gyerek a király! Grt a mai játékos újságíróknak és kritikusoknak... ez van, ha valahol felhígul a szakma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror sirda...
2015.11.18. 19:19
Nem volt az fölösleges, ha Asagrim elszégyellte magát, már akkor megérte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... Asagr...
2015.11.18. 19:22
Mintha a casual-kazuárnál egy kicsit jobban zavart volna, hogy honnan és hogyan magyarosodott és mennyire más az eredeti magyar szó jelentése, aminek a helyébe lép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim Phant...
2015.11.18. 20:07
Nem győzöm kihangsúlyozni, hogy zenéről van szó. Zene lehet epikus, mert az "epikus", mint lenyűgöző szimfonikus zenét jellemző melléknév beivódott a köztudatba, és az angol nyelvhasználat szerves, elfogadott része, semmi köze nincs a szlenghez.

A kazuár pedig egy nagymacska, és a gémer pista találta ki, hogy jó pojjén lenne használni, mert fonetikusan olyan, mint a casual (pedig nem is).

A különbség nem kicsi.

Terror

Nincs miért szégyenkeznem, négy nyelven beszélek, és emiatt nem játszok nyelvtannácit olyan esetekben, mikor csak magamat égetném, mert nem vagyok tisztában egy szó kognitív szemantikájával. Igen, rád gondoltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. VikMorroHu... Terro...
2015.11.18. 20:50
Szerintem legyen ferge... várd ki a végét... teges!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Terror Asagr...
2015.11.18. 21:10
Süllyedj el szégyenedben. Minimum nyolc éven keresztül okítottak a három fő műnemről, de te csak olyan kontextusban ismered az epikus jelzőt, amelyhez köze nincs. Szomorú, hogy azóta valószínű már rákerestél a dologra, és rájöttél, hogy segghülye vagy, de hát beismerni mégiscsak ciki lenne, ezért adod itt a hülyét. Szégyelld magad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. TheRealTsL Asagr...
2015.11.18. 21:19
"A kazuár pedig egy nagymacska"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim TheRe...
2015.11.19. 09:47
Sorry, my bad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Oddye
2015.11.19. 14:51
19. századi Londonba nem rakhatnak kalóznótákat, meg áriát. Ez illik a játékhoz, pont. Agyhugykövet tudok kapni ettől a "minden maradjon úgy ahogy van, mert az AC az nem ilyen meg amúgyis Ezio volt a legjobb, meg brü-hü-hü" hozzáállástól. Ha meg minden úgy marad akkor meg nem újítanak és az a baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!