iPon Hírek

Újragondolja a mobilstratégiáját az MS

Dátum | 2009. 08. 01.
Szerző | Gabriel
Csoport | SZOFTVER

Bár a kiszállítások száma nőtt, összességében mégis teret vesztett a Windows Mobile nagy riválisaival szemben (például az iPhone-okkal és a Blackberry-kkel szemben). Így végül arra a következtetésre jutottunk, hogy ideje lesz újragondolnunk a dolgainkat - mondta Robbie Bach, az MS egyik illetékes vezetője.

Négy fő területet vázolt fel, amelyekre különösképp összpontosítani terveznek a jövőben: választék, fogyasztói élmény, felhő-szolgáltatások és marketing.

A választék kérdése viszonylag egyszerű: az Apple-lel ellentétben - és hasonlóan például a Google-hoz - minél jobban ki akarják használni azt az előnyüket, hogy a Windows Mobile nincs konkrét készülékhez kötve, reményeik szerint minél több embert elérve így. Emellett a továbbiakban is maximális erőbedobással dolgoznak a szoftveren, nem szórakozva hardverrel.


Ami az élményt illeti, Bach szóvá tette, hogy bár üzleti felhasználóknak eddig is jól bevált a Windows Mobile, a hétköznapi embereket annyira még nem ejtette rabul. Ezt a hibát pedig már csak azért is lesz muszáj kiküszöbölniük, mert mint mondta, "az életstílusok egyre inkább összeolvadnak", az üzleti ügyfeleknek is vannak hétköznapi igényeik, és a hétköznapi fogyasztóknak is üzleti ügyeik.

E téren azonban különösen meglepő az, hogy erre 3-tól 5-évig terjedő időkeretet adtak maguknak. Meglepő, mivel az iPhone nem egészen két év alatt küzdötte fel magát oda, ahol most tart, és a Google is hatalmas lépéseket tett nagyjából egy év alatt. Félő, hogy az MS irgalmatlanul le fog maradni, ha ennyire ráérősen akar battyogni.


Felhő-szolgáltatásokat illetően egyrészt kiemelte a PC-k, a mobilok és a TV-k összehangolását, másrészt a társasági szolgáltatásokat, majd pedig tett még egy olyan megjegyzést is, miszerint "Az Apple-nek nagyon jó a készüléke, de gyengék a szolgáltatásai; a Google nagyon erős a felhők terén, de szolgáltatások terén szintén vannak hiányosságai. Az MS azonban mindkét területen sokat tud nyújtani".

Végül, marketing terén utalt rá, hogy nagy energiákat fordítanak majd az új márkanév (Windows Mobile-ról ugyanis át fogják nevezni Windows Phone-ra) felfuttatására és kiépítésére, saját reklámokon és hirdetéseken keresztül éppúgy, ahogy a szolgáltatók és a forgalmazók révén is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Salcay
2009.08.03. 01:56
VISSZA A HIRHEZ

előre látom a kék halállal betört kijelzős telókat....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. leviske
2009.08.03. 14:31
Megint feltalálták a spanyol viaszt... :rolleyes:

"Az Apple-nek nagyon jó a készüléke, de gyengék a szolgáltatásai; a Google nagyon erős a felhők terén, de szolgáltatások terén szintén vannak hiányosságai. Az MS azonban mindkét területen sokat tud nyújtani".

Bátor kijelentés... Az emberek biztos azért fizetnek a jóval drágább Machintosokért, mert az Apple szolgáltatásai gyengék a Microsoft termékeihez képest. A Google szolgáltatásait pedig egyelőre össze nem hasonlítanám a Microsoft-éval, kezdve a Youtube-tól, a GMail-en át egészen a Chrome-ig. Utálom, mikor valamelyik gyártó érzi, hogy nagyon rossz helyzetbe fog kerülni és elkezd mindegyik gyártóra vagdalózni (lásd: nVIDIA esete)

"Windows Mobile-ról ugyanis át fogják nevezni Windows Phone-ra"

Fantasztikus, ezzel aztán biztos behozzák a lemaradásukat Apple-ön. Az iPhone esetén az emberek biztos nem a jobb szolgáltatásokra buktak (amit már az MS megindokolt, hogy nem is), hanem a Phone szócskára... Egyértelmű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!