iPon Hírek

Újragondolja üzletpolitikáját a Square Enix

Dátum | 2013. 05. 27.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Square Enix a cég átszervezésének részeként újragondolja a játékosokkal történő interakcióit és magának a tripla Á-s játékoknak a definícióját is. A 134 milliós veszteséggel zárult üzleti évről készült jelentésben Yosuke Matsuda nagyfőnök három stratégiai kezdeményezést fejtett ki részletesen, melyektől azt várja, hogy orvosolni fogják a problémáikat. Először is olyan portfóliót szeretnének létrehozni, amely a globális piacra készült széles rétegeket vonzó játékok helyett kisebb, régióspecifikus címeket tartalmaz, melyek figyelembe veszik a különböző régiókban élő ügyfelek ízlését. Másodszor a mobil- és táblagép piacra portok és közösségi játékok helyett konzolos minőségű címeket fognak kiadni. Végül, de nem utolsósorban teljesen átalakítják a drága, hosszú fejlesztési idejű játékok készítésének folyamatát. A Sleeping Dogs, a Hitman: Absolution és a Tomb Raider sikeresek voltak a kritikusok és a nagyközönség körében is, többmilliós, rekordokat döntögető példányszámban keltek el, a cég szerint azonban alulteljesítették a tervet. A realisztikus elvárásokra való építkezés vagy a költségek csökkentése helyett a kiadó a hagyományos fejlesztési modell megváltoztatásában látja a megoldást. "Egy olyan modellben, amelyben a készülő játékról évekig nem tudnak semmit a játékosok és a vevők akkor kapják meg a terméket, amikor már elkészült, minden befektetés egyszerre térül meg, az ügyfeleknek sokáig kell várnia és profit lehetőségeket szalasztunk el." "Akár azt is elmondhatnánk, hogy a mai időkben évekig várakoztatni az ügyfeleket tisztességtelen velük szemben. Ez már nem az a kor, amelyben nem tájékoztatjuk a vevőket, amíg a termék el nem készül. Át kell alakítsuk üzleti modellünket olyanná, hogy készülőben lévő, ill. megjelenés előtt álló termékeinkkel kapcsolatban folyamatosan kommunikálunk az ügyfelekkel, és biztosnak kell lennünk abban, hogy olyan játékokat fejlesztünk, amelyek megfelelnek az elvárásaiknak." Matsuda a Kickstartert, a Steam Greenlightot és a Steam Early Accesst hozta fel példának az új modellre. "Ez az, amit a hosszútávú, nagyléptékű fejlesztések tekintetében meg szeretnénk valósítani. Nem könnyű feladat, de úgy gondolom nagyon is lehetséges a jelenlegi környezetben." "Azt hiszem szükség van a tripla Á-s cím definíciójának átgondolására, és egy újfajta sikerjáték létrehozását kell célul kitűzni a hagyományos tripla Á-s címek mellett."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. gezu1025
2013.05.27. 23:43
Pofám leszakad, olyan játékokat tettek le az asztalra, hogy mindenki elismerést kivívták, újragondoltak és indítottak 2 nagy nevet, millió darabokat adtak el belőle, és így sem sikerült profitot termelni... Szóval valamit tényleg benéztek. -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 0rigami
2013.05.28. 01:06
"A realisztikus elvárásokra való építkezés vagy a költségek csökkentése helyett a kiadó a hagyományos fejlesztési modell megváltoztatásában látja a megoldást."

Abszolút sikert elérni, de a túl magasra rakott lécet nem megugrani, majd nem belátni, h a döntéshozókkal van a baj.

Ööö... Facepalm + Epic Fail?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Magon
2013.05.28. 08:38
"Másodszor a mobil- és táblagép piacra portok és közösségi játékok helyett konzolos minőségű címeket fognak kiadni."
Ez nagyobb marhaságnak tűnik hosszútávon, mint 10 millás Tomb Raider eladást várni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2013.05.28. 09:49
Ha eltervezem hogy veszek egy év múlva egy belvárosi lakást saját erőből, de nem tudom kifizetni mert csak minimálbért keresek, az nem a lakás hibája hanem az enyém.. ilyen gyökér tervbe csak belebukni lehet.

Ma már a marketingbe meg gyakran a fejlesztésekbe túl sok pénzt ölnek bele és aztán jön a csodálkozás hogy kevés a bevétel.
Ha kicsit okoskodnának és az ultrarealisztikus grafikák helyett a hangulatra és a stílusra mennének rá valamin a játékmenetre akkor lehet kevesebből is tudnának jó játékokat csinálni. Az már egyre jobban kezd látszani hogy a csilli-villi grafika miatt a fejlesztési idő rettenetesen elnyúlik ami marha sok pénz, és voltak játékok ahol inkább csak hangulat volt és mégis elkeltek a crysisok mellett is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. magerg
2013.05.28. 12:38
...mai időkben évekig várakoztatni az ügyfeleket tisztességtelen velük szemben.
Összecsapott és gagyi sztoris csilivili szutykot kiadni szintén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nemlehet
2013.05.28. 19:06
Egyetértek veletek. Meg kéne nézni, hogy azok a játékok amiket ma is felemlegetnek mint etalon mitől is lett olyan amilyen. Persze kellemes Lara kebleinek hullámzását nézni, de ez csak az első fél órában ad el egy játékot (bár szerintem az új TR baromi jó lett).
Nem kell mindig újabb és újabb motor, meg a tüsszentés által keltett por realisztikus lemodellezése. Legyen jó a történet, legyen felépítve az atmoszféra és kis túlzással kockákból is állhat a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!