iPon Hírek

UnderGarden érkezik PSN-re is

Dátum | 2011. 02. 04.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az alábbiakban a Vitamin-G fő fejlesztőjének, Antonio Santamariának sorait olvashatjátok erről a nem mindennapi játékról, utána együtt eltűnődhetünk, vajon mit szívtak munka közben a fejlesztők.

"Mivel már igencsak közeleg a játék PS3-as megjelenése, ideje, hogy elmeséljük, hogyan is működik, és miért vagyunk annyira izgatottak ezzel kapcsolatban. Az UnderGarden egyáltalán nem tipikus játék. Aki már látta a screenshotokat és az előzeteseket, bizonyára eltűnődött, miről is lehet itt szó: itt ez a repülő kiscsávó, aki mindenfelé lebeg, virágok nőnek körülötte, láthatóan odavan a gyümölcstermesztésért is... jé, egy óriási kerék! Hát igen, ez alapján még mi magunk sem tudnánk, hogy mi is ez az egész. Megpróbálom elmagyarázni.

Az UnderGarden a felfedezés játéka. Kezdetben még sötétség vesz minket körül a világban, és életnek sincs nyoma, de mindezt megváltoztathatjuk. Először virágokat kell termesszünk, ehhez virágporra lesz szükségünk. Pollenes zsákokat a barlangokban találhatunk szétszórva, ha ezekhez odamegyünk, össze tudjuk gyűjteni őket. A megszerzett virágpor mennyisége a képernyő alján látható.


Ideje, hogy egy kis színt adjunk a világnak. Ha a barlangok falainak közelében lebegünk, nyomunkban növények nőnek, mindegyiknek más-más színe és dallama van. Nemcsak szépek, de hasznosak is, némelyiken gyümölcs is terem. A gyümölcsöket le is szedhetjük, ehhez a közelükbe kell lebegjünk. A kontrolleren a négyzet lenyomásakor egy buborék képződik karakterünk körül, és ami ezen belül van, az hozzákötődik a figuránkhoz. Ha még egyszer lenyomjuk a gombot, elengedi a gyümölcsöt.

Mit tud még csinálni karakterünk? A tárgyak megfogásán és elengedésén kívül van még egy kis rásegítésünk, amivel gyorsabban repülhetünk, és könnyebben cipelhetjük a tárgyakat, és arra is lehetőség van, hogy visszatérjünk az utolsó ellenőrző ponthoz, vagy kilépjünk a pályáról.


Ha visszalépünk egy szintet, az egyik legelső területre jutunk, amit egy nagy kőkapu zár le. A közelében van egy kapcsoló, amit meg kéne nyomnunk, ám ehhez túl kicsik vagyunk. Most jönnek képbe a narancsok: ha megfelelő mennyiséget összegyűjtünk belőlük, és rászórjuk a kapcsolóra, az ajtó kinyílik, és továbbléphetünk a következő pályára. Később többféle gyümölccsel is találkozhatunk, mindegyik más-más feladathoz lesz használható.

Raádásul a rejtvények is bonyolultabbak lesznek, mint a fenti példában látható. A szél és a köd leküzdése újabb kihívások elé állít majd minket, és a növények ill. a különböző lények is aktív szerepet fognak kapni utunk során. A pályákon különleges kristályok és bonusz növények lesznek elrejtve, melyeket megkereshetünk, és különböző fejfedőkhöz és ruhákhoz juthatunk, melyekkel karakterünk külsejét változtathatjuk tetszés szerintire. Lövöldözős játékból jöttél? Lesz rohamsisak, ami rád illik, de az M-16-ost kihagytuk... vagy mégsem? Kertészkedj, ne háborúzz!

A pályákon itt-ott különböző hangszereken játszó zenészeket találhatunk, és hallhatjuk, hogyan változik a zene, ahogy a közelükbe repülünk. Akár magunkkal is vihetjük őket, tovább színesítve ezzel a háttérzenét, és a virágok is megváltoznak majd, ahogy tovább haladunk.

Elmeséltem ugyan, hogyan működik a játék, de biztos vagyok benne, hogy mindenkiben rengeteg kérdés merült fel vele kapcsolatban. Mégis, miről is szól ez az UnderGarden? A válaszhoz a képzeletünket kell használjuk. Víz alatt vagyunk, vagy valahol máshol? Mi történik, amikor mindent életre keltünk? Mit jelent ez az egész? A végén utalunk a lehetséges válaszokra, de szeretnénk, ha mindenki saját maga találná meg, mit jelent számára a játék. Kíváncsiak vagyunk, ki mit hoz ki belőle.

Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a játékból? Kapcsoljuk le a fényeket, helyezkedjünk el kényelmesen, tekerjük fel a hangerőt, és kezdjünk játszani. Hívjuk el kedvesünket  co-opozni, és a fejtörők megoldása közben díszítsük fel a világot. Még ha nem is jön rá mindig minden játékos, hogy miről is van szó, reméljük, hogy az általános reakció ez lesz: Nem tudom, mi volt ez a hely, csak azt, hogy szeretnék oda visszamenni!

Reméljük, hogy mindenki élvezni fogja a játékot az UnderGardennel! Mi jól éreztük magunkat, miközben készítettük. Próbáljátok ki, és élvezzétek a látványt és a hangokat, miközben felfedezitek ezt a világot!"

Antonio Santamaria azzal zárja sorait, hogy a játékosokat arra buzdítja, írják meg neki, mit gondolnak az UnderGardenről.

A bevezetőben feltett kérdésre válaszolva, én valami gombára gyanakszom. ;) Félretéve a tréfát, talán nem mindenkinek kenyere az alternatív, elvont vagy a megszokottól eltérő, de azért örömteli, hogy kezdenek elterjedté válni az ilyen békés, könnyed kikapcsolódást és művészi élményt nyújtó, meditálós típusú, zen játékok is a világon.

Az UnderGarden PC-re és Xbox 360-ra már megjelent, PS3-ra február 26-án érkezik.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. anubys
2011.02.04. 10:35
Nekem szimpatikus a project. Már csak egy konzolt kérek hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. rootshaper
2011.02.04. 14:04
ez olyan mint a viva pinata, csak nincsenek benne allatkak? remek. egy ujabb halalra itelt projekt, amit par anyuka megvesz majd a kicsi lanyuknak, oszt annyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!