iPon Hírek

Válság idején elnémulnak a telefonok?

Dátum | 2009. 05. 21.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Mára a távközlési cégeket is elérte a gazdasági válság, pedig vezetőik sokáig abban reménykedtek, hogy az emberek a nehezebb időkben is akarnak és szeretnének egymással telefonon beszélgetni, internetezni. Sőt sokan úgy gondolták, hogy ez a szektor még nyertese is lehet a krízisnek, abban reménykedtek, hogy a válságos időben a cégek nagyobb szerepet szánnak az infokommunikációnak. A legújabb, első negyedévi adatok viszont lehűtötték a cégvezetők optimizmusát (netán önámítását), a számokból ugyanis kiderül, hogy az emberek a vártnál kevesebbet költenek telefonálásra is, mindezek következtében pedig csökkent a távközlési cégek bevétele, sőt ha mérsékelten is, de nyereségük is zsugorodott. A társaságok egyike-másika ma már bevallja: lelassultak az eladások is, pedig a cégek most is sok mindent igyekeztek bevetni, az akciók azonban nem hozták a remélt sikert, vagyis nem csábítottak vásárlásra.

Mit lehet tenni ebben a helyzetben? Gondolom, a cégek illetékesei többször feltették a kérdést kollégáiknak, beosztottjaiknak, bár az eredmények alapján úgy tűnik, hogy egyiküknek sem sikerült áttörő sikerű válságkezelő megoldással előállnia. Sovány vigasz, sőt a befektetőknek minden bizonnyal egyáltalán nem az, hogy az infokommunikációs szektor nem egyedül küzd ezzel a problémával, s igazi megoldás híján mi maradhat más, mint a jól bevált optimizmus felemlegetése (ha ez elegendő lehet még a befektetők megnyugtatására), illetve az abban való reménykedés, hogy mielőbb véget ér ez az egy-két (de talán nem hét) szűk esztendő.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!