iPon Hírek

Válság volt, válság van, válság lesz

Dátum | 2009. 11. 25.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

De meddig? Tesszük fel a kérdést egy ideje, s ez az, amire ma senki sem tud pontos, megalapozott választ adni, hisz részben egyikünk sem rendelkezik a jövőbe látás képességével, másrészt csaknem egy évszázada nem volt ilyen mélységű és kiterjedésű válság a világon, mint napjainkban. Így tudományos alapon is nagyon nehéz választ találni a kérdésre. Mindenesetre a krízis kezdetén sok cégvezető azt remélte, hogy épp az ő iparágát fogja elkerülni a visszaesés. Közöttük voltak a távközlési és az informatikai cégek első emberei is, akik tehát úgy gondolták, hogy az emberek, válság ide, válság oda, telefonálni fognak, s egyes informatikai szektor szereplői pedig abban bíztak, hogy most jött el az ő idejük, s hogy a cégek az ő termékeikkel, fejlesztéseikkel épp most fogják kiváltani az élő munkaerőt. Mára azonban kiderült, hogy válság idején az emberek, a cégek is kevesebbet telefonálnak, visszafogják ezeket a költségeiket is. S a várt informatikai fejlesztések sem olyan iramúak, miként azt a távközlési-informatikai cégek szerették volna, azt is remélve ettől, hogy a hagyományos szolgáltatásokon elszenvedett veszteséget ily módon pótolni tudják. Nem így történt, így aztán ezek a cégvezetők most időnként mégis mint váteszek mondanak különböző időpontokat a válság általuk feltételezett időpontjára. Miért? Részint mert meg akarják nyugtatni önmagukat, ügyfeleiket, s nem utolsósorban a befektetőiket, csak kérdés, hogy ezeket az időpontokat hitelt érdemlően meddig lehet módosítgatni. Egy újabb kérdés, amire ma még szintén nem tudjuk a választ. n
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!