iPon Hírek

Változások az OCZ termékeinek garanciaidejében

Dátum | 2014. 02. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az OCZ SSD meghajtók tervezésével és fejlesztésével foglalkozó részlege nemrégiben a Toshiba tulajdonába került, így e részleg ezentúl a Toshiba fennhatósága alatt, OCZ Storage Solutions névvel üzemel tovább.
A felvásárlás kapcsán joggal merülhet fel az a kérdés, hogy az akvizíció pontosan milyen hatást gyakorol a különböző termékek garanciaidejére. A memória üzletághoz és a különböző hűtési megoldásokkal foglalkozó üzletághoz tartozó termékek esetében már nem támogatott a garanciális ügyintézés, a tápegységek esetében pedig még nincs konkrét információ, e téren az elkövetkező két hét folyamán érkezhet bővebb tájékoztatás. Nézzük, mi a helyzet SSD garanciaidő terén. A dolgok jelenlegi állása szerint az alábbi SSD meghajtókra továbbra is változatlan feltételek mellett érvényes a garancia: Vector 150 Vector Vertex 460 Vertex 450 Vertex 4 Vertex 3 Vertex 2 Vertex RevoDrive RevoDrive 3 RevoDrive 3X2 Az Agility család tagjainál már van némi változás, ugyanis csak 2015. január 22-ig él a gyártói garancia. Ez a kitétel az alábbi termékcsaládokat érinti: Agility 4 Agility 3 Agility 2 Agility A fenti már okozhat némi kellemetlenséget, de ami ennél is rosszabb, az az, hogy az alábbi felsorolásban szereplő termékcsaládok támogatása és garanciális ügyintézése teljes egészében megszűnt: Core Series Apex Petrol Octane Series Solid Series Colossus Series IBIS Enyo Nocti RevoDrive Hybrid Summit Synapse Onyx Series Solid Series OCZ SATA I SSD (első generáció) OCZ SATA II SSD (első generáció) Mivel a fentiekben a gyártói garancia megszűnéséről van szó, így a vásárlóknak nem kell aggódniuk, ugyanis az Európai Unió területén, illetve egyéb más régiókban is az adott viszonteladó felel a garanciával kapcsolatos ügyintézés lebonyolításáért, hiszen ő van szerződött kapcsoltban a vásárlóval, így ezeken a területeken a garancia továbbra is érvényben marad. Viszonteladói, illetve kereskedői részről azonban felmerülhet az a probléma, hogy a gyártó felé nem feltétlenül sikerül majd érvényesíteni azokat a jogos követeléseket, amelyek az adott termék cseréje vagy javítása miatt esetlegesen felmerülnek. A vásárlókat maximum annyiból érintheti kellemetlenül az így kialakult helyzet, hogy a fenti, legutolsó felsorolásban szereplő termékekhez nem érkezik többé semmiféle gyártói terméktámogatás, így új firmware sem, és elnyúlhat a garanciális ügyintézés. Ugyanez igaz a második felsorolásban szereplő termékekre, az Agility sorozatú SSD meghajtókra is, legalábbis 2015. január 22-e után.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!