iPon Hírek

Változnak a karácsonyi slágertermékek

Dátum | 2010. 12. 07.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Míg tavaly egyértelműen az lcd-tévé volt a karácsonyi slágertermék a műszaki cikkek között, idén várhatóan a hordozható eszközök - digitális fényképezők, netbookok, mobiltelefonok, gps-ek - kerülnek majd a fa alá - derült ki a www.

depo.hu ár-összehasonlító oldal karácsony előtti vásárlási szokásokat feltáró statisztikáiból. Az oldal 2007 óta rendszeresen megvizsgálja, hogy a karácsony előtti - a látogatószámban is mintegy 20-25 százalékos növekedést hozó - időszakban milyen termékek iránt nő az érdeklődés.

"A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy lanyhult az lcd-tévék iránt tavaly karácsonykor tapasztalt felfokozott érdeklődés, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piactéren. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt" - mondta Szabari László, a Depo.hu vezetője.

Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (gps), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják. "Utóbbi előretörése feltehetően annak köszönhető, hogy a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent. Így a vásárlók elérkezettnek látták az időt, hogy karácsony közeledtével korosabb és jóval kisebb felbontású masináikat újabb modellre cseréljék" - jelentette ki Szabari.

Az Euronics műszaki áruházlánc forgalmi adatai szerint míg tavaly a "feltörekvők" között kapott helyet, idén már a led-tévé lesz a csúcsajándék. A dobogós helyezés azonban nem tart sokáig, jövőre sokan már nemcsak led-en, de 3D-ben nézik a karácsonyi filmeket. "A legújabb 3D technológiával működő tv-k és kamerák versenyképes áraikkal 2011 legkeresettebb ajándékai lesznek" - mondta el Deák Szabolcs, az Euronics Kft. ügyvezetője.

A műszaki áruházlánc szakértői szerint idén több műszaki cikk kerülhet a fa alá, mert a családok többsége az ünnepekre spórol - éves költésük ötödét karácsonyra tartogatják. Ezért az Euronics a 2009-esnél nagyobb forgalmat prognosztizál 2010-re. "A tavalyi visszafogott karácsonyi időszak után erős évvégére számítunk. Becsléseink szerint az Euronics 2010-es éves forgalma is várhatóan 10-12 százalékkal meghaladja 2009 eredményeit" - fogalmazott Fliszár Balázs, az Euronics Kft. egy részét tulajdonló Vöröskő Kft. ügyvezetője.

A Depo.hu karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonoknál egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagy képernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az lcd-tévé vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló led-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. A karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória között új belépő a tábla-pc, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a kis méretével és alacsony árával új műfajt teremtő netbook iránt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!