iPon Hírek

Valve: Fejlesztésfinanszírozási forradalom

Dátum | 2009. 07. 21.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Valve-os fejes Gabe Newell érdekes ötlettel állt elő a játékfejlesztés alapvető finanszírozásával kapcsolatosan. Szerinte felrázhatná az ipart, ha a játékfejlesztőket közvetlenül a játékosok pénzelnék.

Sokan fújjolnak a nagy kiadókra, amiért azok nem vállalják az újszerű projektek hordozta kockázatot, és ötlettelen folytatásokkal bombázzák a piacot. Ezzel az új finanszírozási formával maguk a felhasználók hozhatnák meg a nagy döntéseket. A készítők előadnák az ötleteiket, és ha ezzel megnyerik maguknak a gamer tábort akkor elindulhatna a projekt.

"Az egyik terület, amely iránt hihetetlen érdeklődést mutatok mostanában, az a közösségi finanszírozás" - nyilatkozta Newell az ABC-nek. Elmagyarázta azt is, hogy egy játékprojekt elindításához körülbelül 10-30 millió dollárra van szükség. "Hatalmas kockázat jár egy ilyen döntéssel, szóval nagyon óvatosnak kell lenni."

"Szerintem sokkal jobb lenne, ha a közösség finanszírozná a játékokat. Más szavakkal: 'Hú, tetszik az új ötleted. Leszek a korai befektetőd, majd később újra ránézek a termékre, ha pedig kész lesz, akkor kapok egy példányt."

Newell tehát próbál kidolgozni egy rendszert, amely lehetővé tesz ilyen típusú üzletkötést fejlesztők és kiadók között. Végül is a Steam már bejött nekik, lehet, hogy ebből is ki tudnának hozni valami életképes megoldást. 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. raiden
2009.07.21. 19:29
VISSZA A HIRHEZ

Máshol már leírtam, történelemben ezt úgy hívják panamázás. Csak itt nem az lesz, hogy nem valósul meg, hanem nem úgy fog megvalósulni, ahogy Te akarod. Valve már megmutatta (( Counter-strike 1.6 ugrálós patch..., aki benne volt tudja miről beszélek )) hogy Őt messze nem érdekli a játékos. Eztán sem fogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Evra
2009.07.21. 19:30
Uwe Boll csinálja mostanság ugyan ezt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. raiden
2009.07.21. 19:38
Evra, nem ismerem akiről Te írsz, de sztem két különböző dolog az, hogy előre megveszek mondjuk egy Tarantino filmet ( előre kifizetem, ha kész lesz, akkor kapok egyet ) vagy azt ígérem meg az 500 millió nézőknek, hogy az fog történni a főszereplővel amit éppen Ti akartok. Az első része annak amit írtam teljesíthető, a második nem.

Nekem csak ez a gondom Gabe Newell ötletlével. Olyat ígér, amit nem lehet kivitelezni, vagy csak nagy kompromisszumok árán. Akkor meg már nem az fog történni, amit megígértek, és kezdődik majd a szókiforgatás, meg a "mi ilyet sose mondtunk, meg ez nem azt jelenti, hogy..."

Vagy amit még kinézek a Valve-ból, hogy a legjelentéktelenebb dolgokban fog kezet adni a nagyközönségnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Konkii
2009.07.21. 19:45
És ha nem azt kapod amit vártál, akkor visszakapod a befektetett ötletet? Mert ez egy filmnél tényleg vicces lesz (tudom, játékokról van sz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. leviske
2009.07.21. 20:04
raiden: De hol írja, hogy megígéri pár nézőnek, hogy az fog történni a főszereplővel, amit akarnak? Sehol. Azt mondta, hogy -tegyük fel- Ő bemutat egy játékötlete, aminek csak a körvonalait írja le (tehát poént nem lő le és a játékosok a történetbe nem szólhatnának bele) és ebbe lehetne befektetni...

Szerintem ez jó ötlet, nem is kicsit. Főként, ha megtudják oldani az adminisztrációt.

Konkii: Jelenleg ritkák a játékdemók. Ugyan úgy zsákbamacska, hogy tetszeni fog-e a játék, vagy sem... Ha meg normálisan tudják bemutatni az alap ötletet, akkor szerintem túl félre nem nyúlhatsz, ellenben színesedhetne a játékpaletta és még akár kisebb fejlesztőstúdiók is feltudnának jönni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Evra
2009.07.21. 20:25
Hát majd meglássuk, de igen ebben egyet értek, h csak miniatűr dolgokban lesznek döntéshozók a játékosok, pl adnak 3 ötletet a főszereplőről és válassz, v iesmi. de kíváncsian várjuk mi lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Konkii
2009.07.21. 20:28
Az lehet, de így csak akkor veszem meg a játékot, ha olvastam róla teszteket, részletes leírásokat olyan fontosabb dolgokról minthogy a kameranézet, irányítás, stb.
Abból meg hogy elmondják nekem hogy RPG lesz egy kis hack'n'slash-el megspékelve, szuper grafikával - én nem rögtön a Diablo 3-ra fogok asszociálni, mert igen kevés a minőségi ilyen stílusú játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. leviske
2009.07.21. 20:31
Szvsz a jelenlegi "igazi" befektetők sem ennyi infót kapnak feltételezem... Annyi infót szvsz jó eséllyel megkaphatsz a "bemutatóban",amennyit a tesztekben közölhetnek,a poén/lényeg lelövése nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Bxkleg
2009.07.21. 20:33
A cikkben a i nem azt mondja hogy a pénzért cserébe a népek beleszólhatnak majd hogy milyen legyen a game hanem hogy ha elolvassák-meglátják mi az alapkoncepció és az tetszik, kvázi előre kifizethetik az árát előre és később megkapják a kész játékot. Kb. ennyi.
Persze ez sztem is full életképtelen, és borzasztóan csalás gyanús is.
inkább azon kéne elgondolkodni hogy egy játék miért kerül több 10millió dollárba? Gyanítom hogy ennek jó része marketing, reklám, ilyen-olyan jogok, részesedések, stbre megy el.A kulcsszó: költséghatékonyság, ha ezt nem fogják tudni rendesen megvalósítani akkor azok csődbe mennek, vagy épp soha nem készítenek 10zen millió dollárokból játékot ennyi. Ha a költségek ilyen magasak és ezek emelkednek akkor az oda fog vezetni hogy játékot "gyártani" nem rentábilis dolog többé, és majd szépen csinálnak olcsóbban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. boczko1
2009.07.21. 21:08
A valve jól tenné ha nem ijen baromságokon gondolkozna hanem irnák a half life 2 ep 3 at mert már várom egy jó ideje
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. robipinker
2009.07.21. 21:23
Nem tartom rossz ötletnek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. leviske
2009.07.21. 23:13
Bxkleg: Egy nagyobb játék fejlesztése 3-6 év közt ingadozik. Ez alatt fizetned kell folyamatosan a grafikusokat, programozókat, dizájnereket, az irodát, mindent. Ezt hogy költséghatékonyosítod?

Igen, a későbbiekben fizetni kell a reklámokat is, de a legnagyobb pénzt csak nagyon ritka esetekben viszi az el... viszont a reklám is szükséges, mivel manapság már nem csak a hardcore közönségnek faragnak játékokat, akik a különböző online újságokból értesülnek a játék érkezéséről és így nincs szükségük reklámra, hogy felfigyeljenek az adott játékra.

Amúgy jól látod a dolgokat, bár én nem tudnám le ilyen hamar ezt az ötletet, mert megfelelő rendszerezés mellett megvalósítható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. StevyXIX
2009.07.21. 23:44
Reklámot nagyon olcsón is meg lehet úszni, elég meghívni médiát (játékkal foglalkozó oldalak/lapok) amit minimális költséggel jár és elég nagy reklámot is ad.
Vagy steam terjesztés, szerintem ott is elég olcsón megoldható, esetleg google (de ez lehet drágább már).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. leviske
2009.07.22. 16:54
flameKing: Milyen ötletbörzék? Magyarázza már el valaki! Honnan jött ez, hogy ötleteket fognak elfogadni? Én sehol nem olvastam. :blink: Az AMD, az Apple, az Intel, a Microsoft, a Sun és még sorolhatnám, hányszor fogad el ötleteket a befektetőktől? :mellow: A pénzük kell és kész.

És itt eleve pont a "nem hülye, sablon folytatások" finanszírozásáról van szó, amik igazából csak a hardcore réteget érdeklik, mert az alkalmi játékos közönség nem vevő mondjuk a nehezebb, réteg játékokra így a kiadók ezeket a játékokat nem finanszírozzák a stúdióknak.

A warezt meg hagyjuk. A warez közönség többször bebizonyította már, hogy nekik nem lehet elég olcsón adni valamit.

StevyXIX: Erősen kételkedem, hogy a nagyobb lapok ingyen csinálnak felhajtást egyes játékok körül. A Google-el meg már ott vagy, ahol a part szakad... Nem mellesleg egy jobb oldal a játék számára (mostanság már alap) sem a legolcsóbb mulatság, hiszen ki kell fizetni a szervereket, a fejlesztőket akik elkészítik és karbantartják az oldalt és miegymást.

Ha annyira olcsón ki lehetne hozni egy játékot, ahogy gondoljátok, akkor már szinte több fejlesztő stúdió lenne, mint ember a földön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csaber
2009.07.23. 12:05
Leviske: ha egy játék 3-6 évig készülne akkor nem lenne egy játékokban sem hiba vagy nagyon ritkán lenne csak , volna idő tesztelni... régebben igaz is volt a hosszú fejlesztési idő(sokkal kevesebb javítás is volt) de jelenleg kb maximum 3-4 év ha tényleg belekezdenek a tesztelést meg rábízzák a játékosokra és a hibákkal úgy vannak hogy majd ki lesznek javítva , szerintem szánalmas mikor már a 1.4-nél tart egy javítás ...ez egyrészt azért van mivel a legtöbb embernek van internetje és könnyebb eljuttatni hozzá a javítást meg rengeteget időt és pénzt spórolnak vele....

"Erősen kételkedem, hogy a nagyobb lapok ingyen csinálnak felhajtást egyes játékok körül" erre kijelentéseredre reagálva gondolkodj el ezen ha te mint újságíró , kapnál egy játékot tesztelni és vagy kipróbálhatsz egy majdnem kész játékot te biztosan írnál róla egy kisebb-nagyobb cikket képekkel fűszerezve ha szinte ismeretlen kiadó is (szóval reklámozod ) ha valamelyik nagy kiadó mindenki által várt játékánál ugyanezt megcsinálod azt a címlapra teszed...(és mond azt hogy ez sem reklám....)tény hogy nem ingyen van a reklám de , számukra minimális költségbe van (pl pár napig vendégül látnak stb.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Sediqwe
2009.07.23. 16:33
Na szóval:
Itt nem a EA nem a VALVE kéri a pénzed, hanem a garázsprojecteket segítenék!
Pl mint annó a DOD mellé állt a VALVE, mert ha jóltom, az is egy mod volt ugye annó, ma már kicsit kinőtte magát!
Szóval pl van egy ötleted , hogy újra írod pl a Magyar fejlesztésü PANZERS motorral a Transport Tycoon c. játékot, pénz kéne hogy megvedd a jogokat-
t
teszem azt 1000 $ de ennyid nincs, pedig van egy csapat aki segít az ötletben, sőt sokan vannak, designterv is van.. stb.
itt most beadhatsz Te és kispistajóska pl 50$ -t amivel segíted őket, 1000-n adakoznak, ők "vesztenek" 1000 vevőt, nyernek 1000 jóbarátot, érdeklődöt , és 50.000 $ -t amivel már ellehet indulni .
Nem lehet "megvenni" a játékot, szóval a transzport tycoonban nem lenne Sediqwe City , és nem is lenne billenős DAF , mert én azt szeretném.
Csupán "elővásárlod".
Kockázat : Sok is, nem is. Lévén bux 50$ -t de lehet hogy egy olyan games íródik ami sokakat érdekel. Lehet hogy nem lesz tökéletes, mert kb semmi nem az. de akkoris. pl Doom 1 maps a Doom 4 motorján, meg ilyenek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!