iPon Hírek

Végleg lelőtte a Titan MMO fejlesztését a Blizzard

Dátum | 2014. 09. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Hét év fejlesztés után a tegnapi napon végleg lelőtte a Titan kódnéven fejlesztett új MMO-ját a Blizzard. A játékról a legutolsó információnk az volt, hogy tavaly visszatértek a készítők a tervezőasztalhoz újragondolni az alapokat. Mike Morhaime, a cég vezetője szerint azonban ez igazából arról szólt, hogy átgondolják, tényleg ezt a játékot akarják-e elkészíteni. Aztán rájöttek, hogy igazából nem. "Megcsináltuk a World of Warcraftot, ami után magabiztosak voltunk abban a tekintetben, hogy tudunk MMO-kat készíteni. Ezért meg akartuk csinálni a legnagyobb, legambiciózusabb dolgot, ami csak tőlünk telik. De végül nem állt össze. Nem találtuk meg benne azt, ami igazán szórakoztató lehetne, és nem találtuk meg az ehhez szükséges szenvedélyt sem magunkban" - mondta Morhaime. Chris Metzen, a Blizzard kreatív vezetője egyértelművé tette, hogy rendkívüli fájdalommal jár a projekt lelövése, mint ahogy korábban a Warcraft Adventures, vagy a StarCraft Ghost fejlesztésének leállítása is, de végül mindig jobban járt a stúdió. "Tudni kell, mikor kell valamit abbahagyni. Elvesztettük a perspektívánkat, és kicsit eltévedtünk a susnyásban. Visszább kellett lépnünk kettőt, és át kellett gondolnunk, hogy tényleg azt akarjuk-e csinálni" - folytatta Morhaime. Metzen szerint a Blizzardnak a helyes dolgot kell tennie, annak ellenére is, hogy a World of Warcraft a mai napig a legsikeresebb játékuk, és sok rajongójuk egyértelműnek tekintette, hogy fognak készíteni egy következő MMO-t. Ők azonban nem feltétlenül ezt akarják, és nem is szeretnének egy olyan stúdió lenni, ami csak MMO-kat gyárt a jövőben. "Nem akarjuk magunkat egy műfajhoz kötni. Egyszerűen csak kiváló játékokat akarunk készíteni minden egyes alkalommal" - tette egyértelművé Morhaime. Metzen szerint az egész helyzet olyan, mint amikor egy régi nagy együttes nem találja magát: "Nem akart összeállni. Láttuk, hogy vannak benne jó dolgok, egy nagy és merész ötlet volt, de nem jött össze. Nem jött át belőle az a szórakoztató alap, aminek ott kellett volna lennie". Morhaime szerint egyértelműen ez volt a jó döntés, ugyanis nem szabad lerombolniuk a bizalmat, amit a rajongók táplálnak irántuk. A stúdióvezető szerint egyébként egyáltalán nem kizárt, hogy a Blizzard készít még MMO-t a jövőben, de egyelőre nem ezen gondolkodnak. A Hearthstone sikere ugyanis rádöbbentette őket arra, hogy kisebb, kreatívabb projektekkel is tudnak sikeresek lenni és nem feltétlenül kell minden új játékuknak "nyári blockbuster"-nek lenni, ahogy Metzen fogalmazott. A jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd erre, hogy a stúdión belül kisebb csapatok kísérletezhessenek új dolgokkal, és hogy ezekből akár kész termékek is megszülethessenek.
Chris Metzen, a Blizzard legendás kreatív igazgatója
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. SuhiTomi
2014.09.24. 08:37
"Tudni kell, mikor kell valamit abbahagyni. Elvesztettük a perspektívánkat, és kicsit eltévedtünk a susnyásban."
InGen, ha ezt angolról fordítottad kíváncsi vagyok hogy volt úgy a "susnyás" szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tmiki
2014.09.24. 09:12
A Hearthstone sikere annak köszönhető, hogy maximálisan casual.
Két LoL / Dota meccs között le lehet tolni egyet-egyet, ergo sokan játszák.
Ámbár talán erre építeni sem a legjobb ötlet...
Személyes megjegyzés: az Activision túl sokat követel a Blizzardtól és mindig elcsúsznak szerencsétlenek egy banánhéjon. Ellenben legalább a WoW egy kicsit újra magára találhat (még a rémesnek ígérkező WoD Expansion ellenére is). Talán a HC PvE klánoknak is lesz valami fun ezentúl.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Lazahunter tmiki
2014.09.24. 10:15
A HS annyira casual, mint a többi Blizz játék, amelyek megfelelnek az easy to play, hard to master szlogennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BReal
2014.09.24. 10:43
Rémesnek ígérkező? Mond el, miben látod ezt, miközben még a "régi motorosok", akik Catát és MoPot nem tartották megfelelő szintűnek (teszem hozzá, én nem közéjük tartozom) is nagyon bizakodóak az új kiegészítővel kapcsolatban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Benny
2014.09.24. 10:43
A kérdés inkább az, h dolgoznak-e vmi újdonságon és ha igen akkor mi az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim Benny
2014.09.24. 11:18
Szerinted? 7 év után kukázták ezt a projektet, ezek után kétlem, hogy képesek lennének bármi újdonsággal előállni.

A Diablo/Starcraft/Warcraft hármas rókabőrből élnek meg már majdnem két évtizede.

Szerintem annyira nevetséges és jelentéktelen az egész hír tárgya, hogy nyugodtan mehetett volna a ma esti aprók nagyban cikkbe.

SuhiTomi

Forrás:
http://www.polygon.com/2014/9/23/6833953/blizzard-cancels-titan-next-gen-mmo-pc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. SuhiTomi Asagr...
2014.09.24. 11:32
Köszönöm!
Tetszik az angol kifejezés: "lost in the weeds"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Samupitecu...
2014.09.24. 12:07
and i'm just sitting here, waiting for warcraft 4, or even for a warcraft 3 expansion
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. TheEnginee... Samup...
2014.09.24. 12:18
...részemről is!
Bár szívesnej játszanék újra pl. Tides of Darkness-t kicsit megfiatalítva. Vagy mondjuk az egész sorozatot történetileg 1 füst alatt, de régi jó RTS formában... Lehet megöregedtem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2014.09.24. 12:58
Nem is csodálkozom rajta, hogy dobták. Amit 7 éven keresztül készítenek ott már a készítők is rengeteget változnak ennyi idő alatt. Ráadásul az emberek igénye és maga a vásárlók is megváltoznak. Már nem is tudták, hogy mi volt az eredeti terv mert folyamatosan jöttek az új ötletek és a cél, így mindig megváltozott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Steadywarp
2014.09.24. 15:16
mit jelent az hogy blockbuster ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Bzsolt
2014.09.24. 15:31
"a Heartstone sikere rádöbbentette őket arra, hogy":
-innét kiegészíteném: 1M$ dollárból legyártott játékkal is annyit keresnek, mint egy 100-200M$-ba kerülő AAA-s MMO-val, így szarnak bele, minek vesződjenek egy nagy minőségi játék kiadásán, a mai casual népnek ez is elég.
És igazuk is van, aki ezért pénzt ad, az meg is érdemli, és a Bliz is, hogy kihasználják ezeket. Csak ezzel mi igazi játékosok veszítünk.
Sajnálom a TITAN-t, reménykedtem benne, hogy egy igazi minőségi mmo-t tesznek le az asztalra, de a pénz(Activision) beszél...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Pandamoniu... tmiki
2014.09.24. 16:57
Aki szerint a Hearthstone casual azon látszik, hogy nem tudja miről beszél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Stead...
2014.09.24. 16:58
TV-s kifejezés eredetileg, olyan műsort jelöl ami a saját idősávjában (blokkjában) messze a legnagyobb nézettséget hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. wishformor...
2014.09.24. 17:50
@PandamoniumHun
pedig, ha tetszik ha nem, a Hearthstone bizony casual...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nemlehet Panda...
2014.09.24. 18:11
Aminek az alapjait bárki el tudja sajátítani 10 perc alatt az casual. Most persze profi szinten már nehéz megtanulni játszani, de alapvetően maga a játékmechanika nem túl bonyolult. Ott van mindjárt HC-nak a Magic:The Gathering amit már alapszinten is jóval nehezebb megtanulni és nem fogsz két óra között szünetben letolni 1 meccset belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. TheEnginee...
2014.09.24. 18:11
@wishformore:
OK srácok, és pontosan mit értetek azon hogy casual?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. DogTheDog TheEn...
2014.09.24. 20:01
A Casual azt jelenti,hogy ok nem jatszanak vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. wishformor...
2014.09.24. 21:31
@TheEngineer
Hogy olyan mint egy matyohimzett faszeg, forgatod ragcsalod, 10-15 percekre lekot, bohockodni jo.
nincs melysege, nincs theory craft, nemkell nagyon gondolkodni, nincsenek osszefuggesek, nincs meta gaming,
viszont szines, meg jok az animaciok....

Tenyleg ugy van ahogy elottem leirtak: 2 Dota meccs kozott, amig a queue-ra vagy a haverokra varok, esetleg 2 eve online nano fleet deploy kozott, tokeletes.

kb kepzeld ugy, mint ha budapesten BKV-zol, es 2 atszallas kozott tolsz egy karika fruit ninjat. Jo ragogumi az agynak

@DogTheDog
de jatszunk vele, de nalam csak time killer
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mtrx220
2014.09.25. 10:34
telement a gatyó a destiny-től?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.25. 11:07
A HS casual. Nem hasonlítanék egy vanilla Naxx vagy MC 40-et egy fika HS meccshez, de még egy HS ladder climbhoz sem. Régen a WoW igencsak HC gémereknek volt fejlesztve és ezt a bullshit "Ízi tu pléj hárd tu mászter" kreténséget csak azért dobták be Blizzék (illetve már akkor Activison), hogy a WoW - akkorra már - casual mivoltát cáfolják, illetve megnyugtassák azokat az oldschool gémereket akik még emlékeznek, milyen volt az említett 40 fős Naxx-ban, amikor az Arachnid quarterben kibugolt a gém, de mégis lenyomták. Vagy amikor a council 50.-re is szétszopatta a gildet Ragnaroshoz menet és a cuccod javítása került annyiba, mint egy átlag gild bevétele 2 hét alatt. Ehhez képest a HS az ami: Egy kártyajáték. Egy vicc. Fun, de vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Meridian74
2014.09.25. 11:48
Egy dolgot nem értek. Pl hogyan kívánnak tőlem bevételt szerezni? HS ingyenes, nem költök rá. A D3 és SC-t már megvettem, nemm mellesleg akciósan féláron, erre sem költök már. A Dota klónjuk is ingyenes lesz , nem fogok rá költeni... A WoW accom 11 hónapja frozen, erre sem költök... esteleg a kieget megvezsem, gyorsan végig szaladok rajta oszt annyi, mert content hozzá kb 1 év mire jön valami...

Na de akkor mibűl lesz a bevétel? Mert a WoW már erősen elavult ez látszik az előfizetők számának rohamos fogyásából (ami persze WOD-nál egy kis időre megáll meg visszapattan, de aztán annál gyorsabban fog visszapadni...)

Szóval sztem valamit kurvára benéztek a várható bevételeik számításainál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim Merid...
2014.09.25. 19:33
A Warcraft 20, a Diablo 18 a Starcraft meg 16 éves franchise, és ennyit tud a Blizzard.

Nem értem hogyan tudnak ezeken ennyit keresni olyan hosszú fejlesztési időkkel, hogy mikor például a Diabloval játszottam, akkor sok mai Diablo 3 játékos szülőjének még kósza gondolatként sem fogalmazódott meg a fejében a családalapítás, közben meg van aki a 7 éves AC franchise-ra mondja azt, hogy nem kellene ennyire erőltetni az új részeket, mert az évente megjelenő tartalom az sok.

Tényleg ez kell az embereknek? Átlag 6 évente új rész, vagy 2-3 évente új kieg, vagy spinoff más játékkategóriában? Komolyan nem értem hogyan tud egy franchise ilyen lassú fejlesztési ciklussal életben maradni (főleg 3), és miért esik át a ló túlsó oldalára sokak szemében az évente 1 rész a "jóból is megárt a sok" elvén, mikor az az évi egy is tizenvalahány óra alatt végigjátszható.

Summa summarum, én nem a jövőre nézve, hanem már évek óta nem értem miért van ennyi bevételük, és biztos lehetsz benne, hogy nem mostanában fog felkopni az álluk. Valamit piszkosul jól csinálnak, és nem jövök rá mi a trükk.

A 2016-ban megjelenő Warcraft filmre leszek kíváncsi, főleg mivel az utóbbi másfél évtized fantasy filmjei eléggé magasra tették a mércét minden szempontból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!