iPon Hírek

Végleg lelőtték a Shadow Realms fejlesztését

Dátum | 2015. 02. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A tavaly bejelentett Shadow Realms rendkívül ígéretesnek tűnt. A BioWare Austin fejlesztésében készülő játék 4v1-es többjátékos módra épült volna, és alapvetően a klasszikus, papíros szerepjátékok hangulatát tervezték megidézni vele. Az eredetileg free-to-playnek tervezett játékról később azt lehetett hallani, hogy teljes árú megjelenésre váltott, és hogy a fejlesztők kénytelenek voltak integrálni bele az Origint, különben nem kapták volna meg a teljes költségvetést az Electronic Artstól. Most azonban végleg lelőtték a Shadow Realms fejlesztését. Jeff Hickman, a BioWare Austin vezetője egy nyílt levélben magyarázta meg a döntést a népnek. Írása szerint ugyan a fejlesztés jól haladt, és rengeteg visszajelzést kaptak a különböző kiállításokon, ahol ki lehetett próbálni a játékot, most egész egyszerűen túl sok más dologgal kell foglalkozniuk. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a stúdió amolyan Ubisoft módra átmegy kisegítőbe, és a következő időszakban a BioWare Montrealnak és a BioWare Edmontonnak segít be a Dragon Age Inquisition továbbfejlesztésébe, a készülő Mass Effectbe, valamint egy eddig bejelentetlen, új játékba. Hickman továbbá egyértelművé tette, hogy a BioWare Austin legfontosabb feladata a Star Wars: The Old Republic folyamatos fejlesztése lesz. Idén jelenik meg ugyanis az új Star Wars-film, minek köszönhetően hatalmas lökést kap a teljes Star Wars-univerzum. és az ebben rejlő lehetőségeket az Electronic Arts sem akarja kiaknázatlanul hagyni, hiszen a játékokkal kapcsolatos jogokat a kiadó nyerte el.
Dragon Age: visszatért a BioWare? A Dragon Age: Inqusition volt eddig a BioWare legsikeresebb játéka, ráadásul a D.I.C.E. díjátadón is most nyerte meg az év legjobb játékának járó díjat. A BioWare ezt úgy értelmezi, hogy az új Dragon Age-dzsel rátaláltak arra az ösvényre, amin tovább kell menniük a jövőben. Mark Darrah, a stúdió egyik producere így foglalta össze a helyzetet: "Szerintem ezzel a játékkal a BioWare újra csúcsformába került, és egyben visszatért a gyökereihez, hiszen a lényeg a felfedezés, a történetmesélés és a karakterfejlődés. Ezek, valamint a mélyebb, nyitott világú játékmenet - ami felé elmentünk -, adják azt az egyveleget, amit igazán szeretnek a játékosok". Az Electronic Arts pénzügyi vezetője, Blake Jorgenson is dörzsöli a tenyerét természetesen, szerinte hatalmas lehetőség előtt áll mind a BioWare, mind a Dragon Age. Nem nehéz a sorok között olvasva arra következtetni, hogy hamarosan annualizálva tér vissza a franchise, de Jorgensen szerint 2015-ben nem lesz új rész, csak új tartalmak a már megjelent Inquisitionhöz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. Meteoreso
2015.02.10. 12:15
De akkor miért voltak 82 % os értékelések a dragon age-ról ha az év játéka?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. F2Face Meteo...
2015.02.10. 12:26
A többi jelölt nyilván 82% alatt volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. LGx
2015.02.10. 12:29
"A Dragon Age: Inqusition volt eddig a BioWare legsikeresebb játéka"

maximum papíron, bevétel szempontjából, de csak azért, mert jóval drágábban adják a játékokat, mint a 2000-es évek elején. szerintem a Baldur's Gate sagát nem tudják überelni a mostani lebutított szarjaikkal.

és akkor Shadow Realms lelövése, ugye megmondták, hogy túl bonyolultak a játékok... bár ha már egy "akció-rpg" ahogy ők nevezik (értsd: hack'n slash with leveling) túl bonyolult, akkor el sem merem képzelni, ezek után miféle csőjátékokkal fognak előjönni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. m76 LGx
2015.02.10. 13:32
Ok, ok, valami szám ezt alátámasztani?

Régebben se voltak sokkal olcsóbbak a játékok, és a játékos réteg sokkal kisebb volt, csak a "geek"-ekre korlátozódott, főleg egy baldur's gate esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tomchee Meteo...
2015.02.10. 13:33
Azért egy teszt, akármennyire is igyekszik az lenni, nem lehet teljesen objektív.

(nem mellesleg, ott vannak a fanok is, akiknek soha nem lehet semmi elég jó manapság )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.10. 13:34
Ezt most komolyan kérdezed? Csak az lehet év játéka amit mindenki egyöntetűen 100%-ra értékel? Mindig lesznek különvélemények, és ez így jó. Persze az üres fikázás az nem különvélemény, de ha jól megindokolja a tesztelő akkor érdekes olvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Leon121 m76
2015.02.10. 14:01
Nem olyan régen kezembe került egy régi 576 Kbyte magazin, benne egy népszerű, számítógépes játékokat árusító üzlet hirdetésével (nem írom le a nevét, mert még ma is létezik ). Ilyen árak voltak, hogy Microsoft Age of Empires 15-16 ezer körül, Diablo 2 13-14 ezer, Baldur's Gate II szintén jóval 10 ezer fölött... És ez volt ugye több mint tíz éve, ami idő alatt a fizetések azért csak emelkedtek, meg az egyéb árak is - szóval aki ezzel jön, hogy régen mennyire olcsók voltak a játékok, az nagyot téved. Pláne fizetéshez nézve ma még a legdrágább, újgenerációs konzoljátékok is kevésbé megterhelőek, mint régebben.

Persze ott van ennek a másik oldala is, hogy általában rövidebbek is, és még (opcionális) DLC-ket is kínálnak hozzájuk. Megérne egyszer egy tanulmányt összehasonlítani ár/érték arányokat, vagy ár/játékidőt, beleszámolva az átlagfizetést is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.10. 14:22
Én is így emlékeztem, hogy a legtöbb játék 10-15 ezer között volt 90-es években. Seggemet földhöz vertem örömömben, amikor valami IT kiállításon 6500-ért tudtam megvenni Wing Commander IV-et anno. Arról nem beszélve, hogy 1997-ben nettó 20 ezer forint alatt volt a minimálbér.

Ha fizetésekhez nézem akkor ma 40-50 ezerbe kéne kerülnie egy játéknak arányosan. Ehhez képest PC-s játékokat 1-2 kivételtől eltekintve 8-9 ezerért lehet megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. BReal
2015.02.10. 14:29
8-9 ezerért? Ha csak a top címeket nézzük (szigorúan csak cím alapján), és csak a dobozos verziókat, manapság 12000 alatt nem úszod meg a PC-s verziót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Andos
2015.02.10. 14:59
Beszélhetnénk kicsit a játékról is az árak helyett, amit felesleges ragozni, mert köztudottak.
Szerintem a Shadow Realm világa nem nyújt igazán újdonságot, és nem elég ötletes. Egyelőre most arra tippelnék, hogy nem lesz túl sikeres.
Emellett a mozgás nagyon darabos benne. Mint a régi DMC-nél. Ez ma már elavult!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.10. 15:00
Legutóbb Alien Isolation-t vettem 8 ezerért. De volt más is korábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Crytek01
2015.02.10. 16:48
MMO miatt nem is kár!

Inkább a Cold Fear HD Remasteredet készítse el az Ubisoft!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BReal m76
2015.02.10. 17:38
Igen, az valóban 8-10000-ért volt a boltokban. Azon kívül mondj egy nagy címet az utóbbi pár évből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. SgScorpion
2015.02.10. 21:17
"A BioWare ezt úgy értelmezi, hogy az új Dragon Age-dzsel rátaláltak arra az ösvényre, amin tovább kell menniük a jövőben.
"

"Szerintem ezzel a játékkal a BioWare újra csúcsformába került, és egyben visszatért a gyökereihez, hiszen a lényeg a felfedezés, a történetmesélés és a karakterfejlődés. Ezek, valamint a mélyebb, nyitott világú játékmenet - ami felé elmentünk -, adják azt az egyveleget, amit igazán szeretnek a játékosok".


KÉRLEK NE BIOWARE! KÉRLEK NE ÁLLJ ÁT A SÖTÉT OLDALRA!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.11. 09:59
Sajnos nem tudom visszanézni az összes játékvásárlásom árát.
De így hirtelen Saints Row IV biztos 10k alatt volt.

Amúgy meg 12 ezerrel számolva is jóval olcsóbb arányosan mint régen volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!