iPon Hírek

Véglegesek az OpenGL 4.0 specifikációk

Dátum | 2010. 03. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A San Francisco-ban megrendezésre kerülő Játékfejlesztők Konferenciáján (Game Developers Conference) a Khronos Group egy meglehetősen fontos bejelentést tett: a csoport készen áll az OpenGL 4.0-s változatával, amelynek főbb tulajdonságairól azonnal le is rántották a leplet.

OpenGL 4.0Az új technológia a Microsoft DirectX 11-es eljárásának riválisául szolgál és a korábbinál sokkal hatékonyabban képes együttműködni az OpenCL nyellvel, amely egy nyílt forráskódú, GPGPU alkalmazások számára használható keretrendszer. Az OpenCL segítségével a GPU-ban rejlő nyers erőt nem csak grafikai, hanem általános számítások elvégzésére is használhatjuk. A friss szabvány GLSL (OpenGL Shading Language) 4.00-s támogatással érkezik, ami a fejlesztők számára a korábbinál több lehetőséget ad a GPU képességeinek kiaknázására, ezáltal jobb grafikai minőség, valamint jobb teljesítmény és sokkal rugalmasabb programozási lehetőségek állnak rendelkezésre.

A Khronos az OpenGL 4.0 specifikációival kapcsolatban egy listát is kiadott, amely az alábbiakban olvasható, és ami a főbb változásokat próbálja összefoglalni.
 


Az OpenGL 4.0-s változatának komplett specifikációs listáját itt olvashatják el az érdeklődők. Az Nvidia egyik illetékese a bejelentéssel egy időben egy nyilatkozat keretein belül arról számolt be, hogy Fermi alapú termékeik már megjelenésükkor is teljes OpenGL 4.0-s támogatással rendelkeznek majd. Az OpenGL 4.0 driver szintű alkalmazását a későbbiekben tervezik a vállalatok.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. LavX
2010.03.12. 21:57
Rem elérhető lesz az 5xxx szériára is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. axe
2010.03.12. 22:36
Nagyon kecsegtető az infó a változásokról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. PH-User
2010.03.13. 01:30
Örülünk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. polarx
2010.03.13. 08:08
Lehet hogy hülye kérdés de ha mindent a gpu nyakába varnak akkor mit számol a proci? csak mert fizikát is manapság nV-nél meglehet oldani egy gyengébb kártyával is physx-el. Másik kártya meg számol minden mást. Jó persze ez most megint a játékok köré épülő kérdés, biztos lesz más előnye is 3d modellezés vagy más területen is, és talán egy kártyának a fogyasztása nem volna olyan jelentős mint egy 4-6 magos procié.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Sytyx
2010.03.13. 09:09
Akkor ezek szerint, nekem, mint mezei júzernek az jön le, hogy igaza volt az nV-nek, miszerint felesleges a DirectX11. Ha ez terjedne el és nem a DX11, mert itt ugye nincs MS függőség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Trub
2010.03.13. 09:23
Sytyx - "mert itt ugye nincs MS függőség" - és az miért gond, hisz ingyenes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. axe
2010.03.13. 10:46
polarx a GPU kb 100x erősebb a CPU-nál (nem tudom a pontos számot) ezér nagyon sok mindent vele lehet számoltatni, viszont a CPU meg egészen mást is számol, amire nem képes a GPU
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szaby59
2010.03.13. 10:51
Ez is az OpenCL-el kompatibilis, ami viszont a dx11-es hw-kel együtt jött ki.
Ráadásul előbb utóbb ebből is az lenne mitna PhysX-ből, meg a CUDA-ból...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2010.03.13. 13:31
Nem erősebb 100x a gpu a cpu-nál. Teljesen más a célja mindkettőnek. Vannak olyan feladatok amelyben a gpu akár 100x is gyorsabb lehet, de vannak olyan feladatok amelyben viszont 100x gyengébben is teljesíthet a gpu a cpu-nál.


Az Open cl még tervben sem volt amikor az Open gl már tarolt a piacon. Eddig mégsem szállt el magától és még mindig él, mégis nagyon jól elvolt Open cl nélkül is. Eddig is használták a korábbi hardverek a korábbi verzióit rengeteg programban. És itt nem csak a játékokra gondolok. Ezek után miért gondolod, hogy olyan lesz mint a CUDA?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. arkman
2010.03.13. 19:10
Szaby59: Az OpenGL nehezen lesz olyan mint a PhysX meg a Cuda, mivel egy független szervezeté (Khronos), ugyanazé akik az OpenCL-t meg más nyílt (szemben az nvidia cuccaival) különböző technológiákat (ipari szabványokat) készítették.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. _DiEGO_
2010.03.14. 20:39
Az Nvidia egyik illetékese a bejelentéssel egy időben egy nyilatkozat keretein belül arról számolt be, hogy Fermi alapú termékeik már megjelenésükkor is teljes OpenGL 4.0-s támogatással rendelkeznek majd.

Akkor valami nem stimmel, vagy már tartalmazzák , mert ez ugye nem szoftveres dolog...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2010.03.15. 10:24
Én úgy tudom, hogy hardveres és szoftveres dolog is. A hardverbe már lehet, hogy beépítették de a szoftveres támogatás csak később valamelyik driverrel fog érkezni. Bár az is igaz, hogy ameddig húzták az időt már lehet, hogy megkapták a 4.0 specifikációit a Cronostól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2010.03.15. 11:07
Valaki tenne be ( linkelne )igy képet mint és egy ATI 57xx vagy 58xx illetve egy NVIDIA GT/GTS250 OpenGL támogatottsági screent .... kiváncsi volnék és viszonyítás miatt is - thy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Powerdream
2010.03.15. 19:07
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Powerdream
2010.03.15. 19:08
Hogyan lehet ide képet feltölteni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2010.03.15. 20:02
Powerdream

Küldtem PM -ben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Powerdream
2010.03.16. 19:02
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Powerdream
2010.03.16. 19:03
Kicsit csúnya lett de ezt még gyakorolni kell!

Köcce _DiEGO_
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Sytyx
2010.03.16. 20:02
Nekem se megy a képfeltöltés De ugyan azt tudja a 8800GTX, mint a két Radeon (természetesen OpenGL verzióra gondolok, nehogy szájkarate legyen )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Powerdream
2010.03.17. 09:53
Jó kártya az a 8800 GTX! Nekem is olyan volt az 5870 előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2010.03.17. 12:29
Nem-nem , csak azért kértem volna egy NVidiás linket is mert egy ismerősömnek a 8400GS karija !!! csak az OpenGL 1.1 -et támogatja . Szerintem a kari gyári hibás, vagy egy sz@r moddolt biost kapott ...
De majd adok linket a képról mert elküldte...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. _DiEGO_
2010.03.19. 16:18


http://kepfeltoltes.hu/100319/opengl___www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!