iPon Hírek

Végre elrajtolt a Radeon HD 6900-as sorozat

Dátum | 2010. 12. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS


Az AMD végre piacra dobta Radeon HD 6900-as sorozatú videokártyáit, ahogy azt két nappal ezelőtt a pletykák már megjósolták. A friss termékek a 40 nm-es csíkszélességgel készülő Cayman GPU köré épülnek, DirectX 11-es támogatással rendelkeznek és a Radeon HD 6950-es és Radeon HD 6970-es típusjelzést viselik. Az újdonságok Eyefinity4 támogatással érkeznek, így négy monitor egyidejű működtetésére is képesek, sőt, a két mini-DisplayPort 1.2-es csatlakozón keresztül akár 6 darab monitor is rákapcsolható egy-egy videokártyára (Daisy-Chain módszer).


Az új videokártyák a korábbinál hatékonyabban működő architektúrával érkeznek és támogatják a PowerTune technológiát, amely az órajelek és a feszültség módosításával próbálja optimális szinten tartani a videokártyák fogyasztását.


Az architektúra tekintetében a legfontosabb változás az, hogy az eddigi 5 ALU-s shaderek helyett áttértek a négy ALU-sra (ezzel bővebben foglalkozunk majd a cikk keretein belül).
 

Mindkét újdonság támogatja a Radeon HD 6800-as sorozat érkezésekor bemutatott MLAA névre keresztelt élsimítási technológiát és mindketten tartalmazzák az UVD 3.0-s videó dekódoló motort. Újítás, hogy a Radeon HD 6900-asok megjelenésével a hardveres DiVX gyorsítás is elérhetővé válik, de nem csak a friss videokártyák esetében, hanem a Radeon HD 6800-as sorozatú termékeknél is. A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges DiVX kodek még ma elérhetővé válik. Az új videokártyák két darab DVI, két darab 1.2-es mini DisplayPort és egy 1.4a típusú HDMI videó kimenettel rendelkeznek.


A rövid bevezető után kezdjük a sort a nagyobbik modellel. A Radeon HD 6970 esetében a 40 nm-es csíkszélességgel készülő Cayman GPU 1536 stream processzort tartalmaz, amelyekhez 96 textúrázó egység tartozik. A GPU 880 MHz-es magórajellel érkezik és 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a GDDR5-ös memóriachipekhez. A termék 2 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriával rendelkezik, a chipek 5500 MHz-es effektív órajelen ketyegnek, így 176 GB/s-os maximális memória sávszélesség áll rendelkezésre. Az új videokártya TDP-je 250W-os, üresjárati fogyasztása pedig mindössze 20W. A termék stabil működéséhez egy hattűs és egy nyolctűs PCI Express tápcsatlakozó alkalmazására van szükség. A Radeon HD 6970 369 dollárba kerül.


A kisebbik újdonság, azaz a Radeon HD 6950-es példány már csak 1408 stream processzorral gazdálkodhat, így a rendelkezésre álló textúrázok száma is kevesebb, egészen pontosan 88 van belőlük. A 40 nm-es csíkszélességgel készülő Cayman GPU ebben az esetben is 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a GDDR5-ös típusú fedélzeti memóriához, amelynek effektív órajele ezúttal kereken 5 GHz, a maximális memória sávszélesség értéke pedig 160 GB/s. Ez a modell már csak 200W-os TDP-vel rendelkezik, de üresjáratban ugyanúgy 20W-ot fogyaszt, mint a Radeon HD 6970. A Radeon HD 6950-es modell két darab hattűs PCI Esxpress tápcsatlakozó alkalmazását igényli. Az AMD a Radeon HD 6950 esetében 299 dolláros ajánlott végfelhasználói árat állapított meg.


A különböző gyártók kínálatában egyébként kezdenek megjelenni a Radeon HD 6900-as sorozatú videokártyák, így ezeket hamarosan csokorba szedjük egy külön hír keretén belül.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

122. shitcore
2010.12.15. 12:15
Gyerünk, iPon teszteket szertné(n)k!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
121. nightmare1...
2010.12.15. 12:15
A táblázatban vannak téves adatok (szerintem), pl textúrázók száma, számítási teljesítmény...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
120. jozsefm
2010.12.15. 12:19
Igy van mert ha már kapni is lehet akkor csak sikerül belőlük kipróbálni egyet!
És jó lenne ha ez a teszt már az elérhető legfrissebb driverekkel készülne!?

Tényleg ,egy két adat felcserélődött!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
119. rini
2010.12.15. 12:21
Fordítva irtatok a táblázatba adatokat. Például a textúrázok számát vagy a számítási teljesítményt felcseréltétek a két kártya között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
118. rflx
2010.12.15. 12:21
radeon 6990 mikor jön? bár úgyse lesz annyi pénzem h megvegyem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
117. thspo
2010.12.15. 12:26
a nagyobbik az 5870 és GTX 480/570 közé tehető teljesítményben, van ahol még az 5870et is sikerül alul múlnia, egy két játékban kicsit beelőzi az 570et. Tesztet most nem linkelek mert már a múltkor is törölték a hsz-em miatta. Ha azt nézzük h 6970et start áron 110k körül adnak míg a kevesebbet fogyasztó GTX 570et már 90-95k körül újonnan be lehet szerezni ez elég siralmas indulás lett. Persze most is játéka válogatja, hogy melyik kártya hol gyorsabb, de a GTX 580 közelében még mutatóban se ér sehol a nagyobbik 1 gpu-s. Ha most észbe kap az NV és időben kidobja a GTX 560-at akkor sztem a 6950et is lesöprik a porondról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
116. J.o.k.e.r
2010.12.15. 12:26
Sorry, adatok a helyükön.
Nightmare13, rini: köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
115. jozsefm rflx
2010.12.15. 12:27
Az eredeti tervek szerint január a megjelenési dátum ,kérdés ,hogy az időben jön-e vagy ott is lesz némi csuszás.

J.o.k.e.r. és a tesztek?..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
114. carraroxt
2010.12.15. 12:29
J.o.k.e.r Nem igazán!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
113. carraroxt
2010.12.15. 12:30
Ja oks, közben frissült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
112. J.o.k.e.r
2010.12.15. 12:30
CTRL + F5 Hidd el, hogy de!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
111. rflx
2010.12.15. 12:30
a 6990 ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
110. Svindler
2010.12.15. 12:33
Tesztek coming soon, még pár nap kell nekünk
Ma is lesz egy VGA teszt estefelé, de az még nem erről.

A 6990 januárra várható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
109. natloz
2010.12.15. 12:36
TechPowerUp szerint a 6970 a GTX570-nel van pariban 2-3% eltéréssel. Szerintem az árazás dönti el, hogy melyik lesz a jobb, de abban az Nvidia nyer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
108. jozsefm natlo...
2010.12.15. 12:41
Gondolod..?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
107. rini
2010.12.15. 12:46
Ahogy elolvastam néhány külföldi tesztet a Guru talált rá a megoldásra szerintem. Amikor az AMD tervezte ezt a kártyát még a 480 ellen tervezte és nem gondolta, hogy ilyen gyorsan befuthat az 570/80-as verzió. Így következhetett be az, hogy mivel már nem tudtak változtatni a felépítésen, ezzel kellett beérniük. Ráadásul még fogyasztásban is közelebb kerültek a konkurenciához, de még mindig jobb annál. Az árazásukat nemigazán tudom megérteni, bár most karácsony előtt ez is érthetővé válik és még az újdonság matricát nem tépték le róla. Másrészt a legnagyobb kavarást az árakba az 560 fogja hozni abban a szegmensben ahova érkezik, de az ő ára is kérdéses. Az biztos, hogy drágább lesz mint a 460, a teljesítménye pedig a 6870 környékére várható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
106. ByrDer
2010.12.15. 12:48
Ehh.. hát ez gyengébb mint amire számítottam. Azt hittem feláldoznak egy kis fogyasztást aztán több kakaót tuszkolnak bele (azonos fogyasztáson esélye nem lenne az nvidiának..)

Ez inkább ilyen tesco gazdaságos 5870-nnek tűnik ami annak ellenére hogy olcsóbb előállítani, egy hajszállal mégis gyorsabb. Csak olyannak lehet ajánlani akinek most valami sok generációval lemaradt videókártyája van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
105. jozsefm rini
2010.12.15. 12:49
Ezt ugye nem gondoltad komolyan, hogy ne lennének tisztában pontosan egymás pillanatnyi müszaki szintjével,és annak lehetőségeivel.Más van itt a háttérben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
104. Phantomstr...
2010.12.15. 13:10
Ez olyan váltásnak tűnik, mint annak idején a HD2xxx-HD3xxx fejlesztés.
Túl sok teljesítménynövekedést nem hozott, de a gyártási költséget alaposan lefaragták (bár ott a fogyasztást is).

Ez is kb úgy fog kinézni, hogy a 6990 megy majd az 580 ellen, a többi pedig szépen párba áll a lentebb ülő egy GPU-sokkal.

Azért remélem a 6670 végre hozza majd a 4770 teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
103. thspo
2010.12.15. 13:12
józsef m: ezért tojtak be mikor kijött az 580 és csiszolgatták még pár hétig a kártyákat, nem kell bedőlni a hülyeségek, hogy ilyen meg ilyen alkatrészek hiányoztak... Ez egy új architektúra eddig úgy néz ki h kb annyira fürödtek be vele mint az NV a GF100-as GPU-val, szal eléggé. Olcsóbban kellene adniuk mint a GTX570, az meg még egy darabig sztem nem várható. Nem rossz kártyák ezek csak a konkurencia végre ismét erős és a Fermi is beért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
102. rini
2010.12.15. 13:17
Valamilyen szinten biztosan tisztában vannak, de ha már belekezdtél egy architektúra fejlesztésbe akkor nem változtathatsz kényed-kedved szerint akár mikor. Ráadásul azzal hogy későn jött a 400-as sorozat, így nem is lehetett látni az 580 érkezését mivel addigra a fejlesztés a 6000-es sorozatnál már egy olyan szintre emelkedett amit nem fognak csak úgy kidobni. Megpróbálták ebből kihozni a legtöbbet amit tudtak. Driverrel valamicskét még biztos gyorsul az új architektúra miatt, de komolyabb gyorsulást márciusig nem várnék tőlük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. Terror
2010.12.15. 13:20
Azt én sem értem, hogy miért nem csinálnak ők is egy böhöm nagy chipet, legalább mutatóba. Ez a cucc jócskán kevesebbet fogyaszt mint a thermi, és a magméret is jóval kisebb, ha csinálnának egy ugyanakkorát, mint az 580-as, akkor úgy otthagynák, mint a sz*rt. Legalább marketingre jó lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. Fzoltan
2010.12.15. 13:28
Hát érdekesek azért a tesztek. Nálam a techpowerup a mérvadó (általában), korrektnek és objektívnek tartom a tesztjeiket. Sosem az összes felbontást nézem, mert ott szerepelnek a 1024x768, 1280x1024 felbontások, amik azért 100e forintos kártyáknál nem túl valószínű... (1024x768-ban tök mindegy, hogy 200 vagy 220 fps...)
Tehát marad a 1680, 1920, és a 2560.
Eredmények:
http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/images/perfrel_1680.gif
http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/images/perfrel_1920.gif
http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/images/perfrel_2560.gif
Számszerűsítve:
GTX480/570 teljesítménye a 6970-hez képest (6970 a 100%):
1680x1050: 101/102%
1920x1200: 98/98%
2560x1600: 94/95%

Tehát 2 felbontásban kb. egálban vannak, míg a legnagyobban ellép a 6970 5%-al...
Időtállóságban is a 6970 a jobb - a jövőre nézve - a 2Gb memória miatt.
Félreértés ne essék: én is jobbra számítottam, de összességében egyáltalán nem sikerült rosszul a kártya, sőt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
99. Fzoltan
2010.12.15. 13:31
Terror: Mert a fejlesztési költségek nagyságrendekkel nagyobbak, mint a gyártási költésgek. 1 nagy GPU kifejlesztése csak úgy mutatóba (ami ráadásul versenyképes is), iszonyatosan nagy kiadással járna és minimális bevétellel. A járulékos előnyök (presztízs, marketing) szintén elenyésző lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. gery84
2010.12.15. 13:33
Atinak most árat kéne csökentenie legalább GTX570 szitjére és akkor többen veszik és nem veszít annyit rajta! Megteheti az árcsökentést mert olcsóbb kihozatala mint a 570-nek (szerintem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. somakb Terro...
2010.12.15. 13:33
"Ez a cucc jócskán kevesebbet fogyaszt mint a thermi, "

Ja 6-8 wattal eszik kevesebbet a HD6970, mint a GTX570 miközben kb hasonlóan teljesít, plusz melegebb és hangosabb.

Techpowerup ezt is szépen mutatja és írja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. rini
2010.12.15. 13:41
Senki nem mondta, hogy rossz lenne ez a kártya. Legfeljebb többet vártak az emberek több mint 1 éves fejlesztésű új architektúra után. Éppen most olvasom a Tech tesztjét és azt látom, hogy Blu-ray lejátszáskor nem veszi vissza az UVD a fordulatot. Ez nekem eléggé meglepő mert így a fogyasztás az egekben van majdnem az összes többihez képest. Ti tudtok valamit erről?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. Terror
2010.12.15. 13:46
Terhelés alatt 20 watt, idle-ben tíz, és semmivel nem melegebb, sőt, meg ugye 2 giga memó van rajta, nem 1,3. A GTX 580 nm, a 6970-es meg 390 nm. Bőven lenne hova növeszteni még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. Fzoltan
2010.12.15. 13:49
rini: Igen, a blu-ray lejátszás alatt tényleg hatalmas a fogyasztása a többiekhez képest, de szerintem ez titpikusan az a probléma, amit megfelelő driverrel orvosolni lehet.
(Egyébként szokott valaki számítógépen blu-ray filmet nézni???)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. rini
2010.12.15. 14:00
Én szoktam sőt sok ismerősöm is tesz ilyeneket. Ezért kérdeztem. Számítógép + TV.

Azért a 2 gb memória semmivel sem előremutatóbb mint az egy. A másikra is lehet annyit szerelni. Például a Fermire lehet 6 gb-ot is. Mégsem teszik mert igazából jelenleg csak a kártya árát drágítja, de számottevően csak nagyon magas felbontásoknál illetve több monitoros használatnál van előnye. Az emberek többsége meg ezzel szemben egy monitort használ és a full HD felbontás fölé sem igazán megy. Ezekre a szintekre meg elég az egy gb memória egy-két kivételtől eltekintve. Csak feleslegesen drágítja a kártya árát jelenleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. Fzoltan
2010.12.15. 14:01
rini: Azt azért kötve hiszem, hogy az AMD nem számított arra, hogy valaha kijön a teljes értékű GF100-as videókártya... Szinte tizedre pontosan annyival tud többet az 580, mint a 480 + a letiltott egységek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Fzoltan
2010.12.15. 14:03
rini: Blu-ray-t csak kérdeztem, mert nekem nincsenek ilyen ismerőseim, de ez nem jelenti azt, hogy más sem néz - mint ahogy Te is szoktál.
Memóriát csak azért hoztam föl, mert mostanság megjelent már néány olyan teszt, amelyekben kiemelik, hogy nagy felbontásoknál (2560), extrém élsimításnál, stb. már néhol bizony kevés az 1 Gb memória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. patrik2991
2010.12.15. 14:07
Na kíváncsi vagyok már azokra a tesztekre
(igen szokott )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. somakb Terro...
2010.12.15. 14:09
GTX570-hez nézd már.... azzal van egy szinten ne a GTX580-hoz...én ahhoz néztem... és nézd meg azt is mekkora a fogyasztásbeli különbség, a HD6950 és HD6970 közt, miközben 15%-al teljesít jobban a HD6970. Na most ebből láthatóan irtó szarul skálázódik fogyasztás teljesítmény arányban a Cayman. Lehet tippelgetni, vajh, mennyit enne a HD6970, ha még plusz 15-20% teljesítményt kellene kirpéselni magából, hogy beérje a GTX580-at....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. carraroxt
2010.12.15. 14:11
Fzoltan Az én kedvenc tesztoldalam is pontosan azt az eredményt hozta ki amit írtál. Kicsit többet vártam volna, remélem még javul a driverekkel...
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. rini
2010.12.15. 14:23
Fzoltán - nem értetted meg amit írtam. Amikor kijött az 5870 és társai akkor még se híre, se hamva nem volt a 480-nak. Így hát belekezdtek a 6000-es fejlesztésbe. Mire megjelent a 480 akkor látták, hogy mennyit kell a 6000-esekhez hozzáadni, hogy befogják őket. Csak ekkor tudatosulhatott bennük, hogy ez nem lesz elég amikor látták, hogy mennyi tartalék szorult bele a 400 sorozatú nV kártyákba. Tehát egész eddig úgy fejlesztettek, hogy elképzelésük sem volt a másik valódi erejéről. Ekkor viszont már olyan szinten álltak a 6000-es kártyák fejlesztésével ahonnét már nem lehetett visszatáncolni. Másrészt látták, hogy ez elég a 480 ellen. Szerintem őket is meglepte az 570/580 ilyen gyors belépése a piacra de már pillanatnyilag nem lehetett mit tenni ellene. Pont ez miatt várom az x2 kártyák váratlan megjelenését AMD oldalról. Nem is egyet hanem kettő fajtát. Az egyiket 300 Watt alatti fogyival míg a másik mindent bele verzióként jelenhet meg.

Nemrég beszélgettünk arról, hogy a legtöbb felhasználó még mindig 1280x1024-es valamint 1680x1050-es felbontású monitort alkalmaz. Az ilyen felbontású monitorokhoz pedig teljesen felesleges a 2 GB memóriás kártya, holott ebből adják el a legtöbbet. Tehát semmi hasznát nem látják jelenleg. Csak feleslegesen drágítja a kártyát a plusz memóriával. Ez azt mutatja, hogy ezzel is több bevételt akar elérni, aminek ezek az emberek szinte semmi hasznát nem látják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. bonanzazál...
2010.12.15. 14:27
Egyet ne felejtsetek el.Az amd a 6900-s szériát 32nm-re tervezte, de a TSMC törölte a 32 nm-t és ezért a 40 nm-re újra kellett tervezni.Lehet hogy az eredeti 32 nm-s 6900 széria máshogy muzsikálna ,más lehetőségekkel.A fogyasztása szerintem jó a kártyának.A full terhelést nézzétek meg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. chewycl
2010.12.15. 14:36
úgy tudom hogy az nvidia se 40nm.re tervezte az a gtx 480at....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. rini
2010.12.15. 14:38
Na igen, de te se felejtsed el, hogy ez akkor áll a Fermire is. Tehát ez mindkét gyártóra igaznak kell, hogy legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. somakb
2010.12.15. 14:39
Power Tune jól működik

"As you can see a negative power draw at -20 has quite a significant impact on the performance, here you shave off say 30 Watts of your power budget. +20% (increasing that TDP) seems to do barely nothing, so yeah, leave the settings at default we advise, it certainly doesn't do much to gain extra performance. However it does prevent you from excessive power draw.

The PowerTune feature... on the consumer side of things it doesn't do any harm, nor it doesn't do any real good either. It's just there making sure the card doesn't pass a preferred TDP. It might in the future be a hinder to GPU Voltage tweaking though... that we still need to find out."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. bonanzazál...
2010.12.15. 14:42
Az radeonok mindig kb 6 hónap gyártástechnológiai előnyben voltak az nvidiaval szemben.ez most a tsmc miatt kiegyenlítődött.a 28 nm még 1 év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. rini
2010.12.15. 14:49
Ez elég egyértelmű dolog volt számomra eddig is. Egyenlőre csak egy vevőcsalogató hangzatos dolog. A jövőben biztos fejlődni fog de most még csak erre való.

Amúgy a fogyasztása a 6970-nek szinte megegyezik az 570-es kártyáéval. Mindössze 5 és 10 Watt köztük a különbség minden fajta használatnál az 6970 javára. Majdnem olyan mintha nem is lenne köztük különbség. Az 580-hoz képest már jónak mondható, viszont a teljesítményük is más kategória.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Terror somak...
2010.12.15. 15:03
Csak a die size-t hasonlítottam az 580-ashoz, mert ugyanakkora, mint az 570-es, a többit az 570-eshez mértem. Az nVidia legnagyobb chipje több, mint 30%-kal nagyobb, mint az AMD legnagyobb chipje, ez akart lenni a lényeg, de csak nem akarsz megérteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. somakb Terro...
2010.12.15. 15:12
Az lehet, de olvastad mi volt az idézetemben amire válaszoltam ?

"Ez a cucc jócskán kevesebbet fogyaszt mint a thermi,"

Ez... szóba nem hoztam a méretet. Így bár bár a méretet hasonlítgattad, de arról égy árva szót nem szóltam ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. Terror
2010.12.15. 15:14
Szóba hoztam én. Baj?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. nightmare1...
2010.12.15. 15:17
Na nézzük az emlékeimet... Ha jól emlékszek, ATI-nál ezek a kártyák a vészterv részét képezik, és Southern Island kódnévvel bírnak, ami csak a jelenlegi architektúra csúcsa, igazából csak finomhangolás volt az 5xxx szériához képest... Az új architektúra a Northern Island kódnévre fog hallgatni, és elméletileg az a következő lépcsőfok, nem? Mert ha így van, és emlékeim nem csalnak meg, akkor egy nagyon öreg architektúra versenyzik egy elvileg már második generációs fermivel, úgyhogy összességében nem rossz ez a teljesítmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Fzoltan
2010.12.15. 15:24
nightmare13: Huh. Ugyanez igaz a másik oldalon is.
Ettől függetlenül szerintem a 68xx széria telitalálat, a 69xx pedig számomra egy picit csalódás. Várom a 6990-et, valamint a magyar teszteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. bonanzazál...
2010.12.15. 15:59
Egyetértek nightmare13 hozzászólásával.Szerintem meg úgysem tudjuk kihajtani ezeket az über kártyákat csak 1 millás konfiggal.Amúgy a 68xx széria zsír mindenhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. DeathAdder
2010.12.15. 16:05
Ugyenzki most ismet az nVidia vette at az uralmat

Mondhat barki barmit (a 6970 20%-al erosebb lesz ha lesz uj driver,27w-al kevesebbet fogyaszt) bla-bla-bla..

Driverre fog lepni az nVidia is,es 20%-ot nem fog hozni
a 27w meg egekbe kialto mennyiseg, foleg 100+k kartyaknal

ugynez ki most a GTX580 ült fel a trónra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. szala11
2010.12.15. 16:18
DeathAdder! Ne igyál annyira előre a medve bőrére, hamarosan itt a 6990...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. DeathAdder
2010.12.15. 16:20
hamarosan itt a GTX 595

Es ha a jatek (mar pedig a legfrissebb peldanyok nem szoktak) nem tamogatja a CF/SLI-t akkor Cumi van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. DeathAdder
2010.12.15. 16:23
Edddig az volt a szoveg,hogy okee megvan a GTX580, most learatja a baberokat az NV, de majd HA erkezik a 6970...

Most meg aza szoveg, hogy 20w-al tobbet fogyaszt (annyival jobb is),majd a driver megoldja, majd jon a 6990...

arrol meg nincs szo Erdekes modon hogy a 6970 jobban is melegszik mint az 580

ennek sose lesz mar vege?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.15. 16:27
Ahogy mondod, sose lesz vége...... erről szól ez az egész....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. DeathAdder
2010.12.15. 16:30
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Parano1d
2010.12.15. 16:36
Amúgy már lehet itt kapni Iponon-on, csekély 25k-val drágább mint az 570GTX amivel egy szinten van. Ha hozzáteszem hogy nincsen physx, és videókódolásban is jóval gyorsabb a thermi akkor nem is értem mit akar az AMD ezzel a kártyával. Csalódás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Silenzio
2010.12.15. 16:41
Itt egy teszt. Jól skálázódik, de kicsit csekély fps-ek vannak. Minden esetre, ha hihetünk neki, az 580-ast nem szorongatja meg egyik sem.

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2010/test-amd-radeon-hd-6970-und-hd-6950/12/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. yeezs
2010.12.15. 16:45
Jöhetnek végre trollkodni az nvidia fanok, hogy a kedvenc pénznyelőjüké az aranytrón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Silenzio
2010.12.15. 16:48
Amúgy az alant kibontakozó vitára: már akkor tudatában voltam az ATI technológiai fölényének, logikusabb, jobb megoldásainak, mikor még a magyar gémerek 70%-a csak a "GÉFORSZ" szócskát kántálta. Már akkor az AMD mellett voksoltam, amikor a 88xx-es szériától megrészegült nyomik ignorálták a 29xx-as szériát, pedig a 2900 pro negyed évig a legjobb ár/teljesítményű kártya volt az egész piacon. 48 rugóért full high-ban Crysisoztam akkor, amikor a 8800 GT-ért még 70-75-öt kértek, hála a készlethiánynak. Mondhatom, hogy fasza gyerek vagyok, mert sokkal logikusabban, jobb vásárokat csinálva fejlesztettem a gépem, mint a nagy átlag.

De azt sosem felejtettem el, hogy 2006 óta egyértelműen az nVidia szállítja az 1 chipes csúcskártyát. Most is így van. Ez presztízs kategória, fogyasztás, melegedés, ár/teljesítmény: ki a fenét érdekelnek? Max. azokat, akik pampognak a konkurenciát éltetve, de sem habitusuk, sem pénztárcájuk miatt nem vennének csúcskategóriás kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. beleutomaz...
2010.12.15. 17:08
Silenzio:
Addig igazad van amig nem vesszuk figyelembe hogy a 29xx szeria azert volt rosz mert az NV nem volt kepes dx10 kartyat fabrikalni. Amit mi most dx11-nek hivunk azt eppenseggel hivhatnank dx10c-nek is latva az elozo modelt. Amikor a GPU-66% kozdott egy 100%-al rendben van hogy veszit.
Most amugy van pici driver tamogatasi problema mint minden uj gpu-nal szokas, de majd meglatszik. A 2Gb memoria elonye annyira latszik hogy az altalad linkelt tesztben mindenhol gyozott a Radeon ahol az NV memoria problemaban elhalt.

ugy hogy szidjuk szidjuk aztan meglatjuk ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Fzoltan
2010.12.15. 17:13
DeathAdder: nVidia átvette az uralmat? Úgy csinálsz, mintha sose lett volna 5970 ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. rabib
2010.12.15. 17:26
Végre megjöttek! Ez is ritkaság számba megy mostanában, hogy az AMD-nek kell a már forgalomban lévő NVidia kártyákkal felvenni a versenyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Joachim21 night...
2010.12.15. 17:30
AMD a Caymant hívja Northern Island-nek, egyébként nem volt gond a logikádban. Ez az új Architektúra, hiába HD6, szakít sokmindennel ami az R600 óta AMD védjegy volt /ellentétben a Barts/. Majd talán 28nm-en már lesz egy egységes HD7-es széria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. XtreemX
2010.12.15. 17:35
Olcsók lettek de nem gyorsak.. na ennyit a sok ati-s emberkéről aki mondta hogy a 6970 lenyomja a gtx 580-at.. még az 570 teljesítményét se éri el... nevetséges. A 6970 teljesítményét egy "felhúzott" gtx 470 lazán hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. csicsoblad...
2010.12.15. 17:35
Most jól megszívatták magukat, mert sokan erre vártak főleg 5870 tulajok, de 10%-ért nem fognak váltani, pláne úgy nem, hogy a GTX570 jobb vétel. A módosításokkal pedig elérték, hogy van ahol még a 5870-nél is lassabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Heroes27
2010.12.15. 17:45
aki a driverektől várja a megváltást az Atinál, na én már inkább előre félek, mit fognak azok kiadni. Ígyse tudtak drivert írni egy normálisat, ezután se fognak. Egyébként nagyon beoptuk Atisok. Ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. pmarci1
2010.12.15. 17:49
Felőlem aztán jöhet a 7000 széria is legalább nyárra olcsóbb lesz a GTX 460.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. DeathAdder
2010.12.15. 17:59
az 5970 .. ne vitazzunk mar megint ezen ,oke?
nekem (es akinek modjaban allt kiprobalni) Sokkal jobban bejott a 480 SLI mint az 5970 CF.

hiaba mutatja nekem egy grafikon,hogy jobb az ati..

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. rini
2010.12.15. 18:08
Miért szopták volna be! Jó ez a kártya. Igaz nem a leggyorsabb egymagos de attól még jó. Az árával kell játszani és akkor mindjárt jobb lesz a leányzó fekvése. Mondjuk karácsony előtt én sem vinném lejjebb az árát az is biztos. A fanok így is megveszik hasonlóan a másik oldalhoz.

A driverektől a 11/3-ig ne számíts komoly ugrásra. Majd abban jelennek meg komoly fejlesztések és optimalizációk. Amit most bétaként látsz azt körülbelül arra tervezik véglegesnek. Pont azért lehet az, hogy egyes programokban az 5870 is megelőzi mert az optimalizációk még az 5000-es sorozatokhoz vannak beállítva. Ott meg fog változni és ellehet felejteni az 5000-es sorozat gyorsulását. Maradnak csak a hibajavítások és itt-ott egy kis gyorsulás az 5000-es kártyák részére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Heroes27
2010.12.15. 18:09
meg amúgyis, az 5970 2 GPU-s, nem szabadna idevenni, de mindig beteszik a tesztekbe, de annyi realitása van, hogy egy slot, egy kari Ráadásul nem olyan borzasztóan drága már, tehát ide lehet sorolni.

rini úgylegyen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. DeathAdder
2010.12.15. 18:20
nem az ati szopta be
hanem akik elvoltak szallva hogy, uff a 6970 siman verni fogja 20-30%-al. (marmint a gtx580-at)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Parano1d
2010.12.15. 18:20
Igazából nincsen ezekkel a kártyákkal semmi gond, csak annyi, hogy drágábban adják, mint amennyit valójában megérnek. Ugyanez a véleményem a 68xx-as családról. Kiváló kártyák, csak nem annyiért, mint amennyiért árulják őket. 15%-20%-os árcsökkentés kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. SUSHO
2010.12.15. 18:26
Nekem voltak már mind2 gyártótól kártyáim (gondolom sokan vagytok így), és azt kell mondjam eddig mindegyikkel meg voltam elégedve! Bár tény, hogy az utóbbi időben az ATI-val szimpatizáltam! Én azt mondom örüljünk neki, hogy ilyen kiélezett a küzdelem a két gyártó között! Így legalább van árverseny, és kényszerítik egymást a jobbnál jobb GPU-k gyártására, ami nekünk csak jó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. pmarci1
2010.12.15. 18:33
Heroes27: Egyáltalán nem drága. Meg is veheted poton 170,000 forintért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. psylocke
2010.12.15. 18:41
az kizárt dolog mert nem tudom... hogy lehet ilyeneken veszekedni? Jön egy troll aki ide trollkodik, erre a többi troll jól rá trollkodik a trollkodásra, azt már minden úszik a trollban jó lesz ez a kártya neked, vagy nem, azt annyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Heroes27 psylo...
2010.12.15. 18:45
ez a hét kommentje psylocke

pmarci miaz a péz nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. rabib psylo...
2010.12.15. 19:38
Az igen.
Aki Szerint a tuningolt GTX470 utoléri a HD6970-et, azoknak csalódásként máris említhetem az Uningine Heaven 2.1-et, amiben a GTX470SO elért 1132 pontot, a HD6970 pedig 1721-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. jozsefm
2010.12.15. 19:47


ebből kell kiindulni , a tervek szerint se volt célja az AMD-nek ,hogy a 6970-es legyen a leggyorsabb VGA. Eleve az 570 ellenfelének szánták, tehát pontosan tisztában voltak vele ,hogy lesz 580-is és megtervezték annak is a vetélytársát. Januárban lesz amit eddig megszoktunk,hogy a soros AMD jobb mint az NV. bár attól ami ellen tervezték /570 /a 6970 is jobb, az meg látható ,hogy a 6950 a később megjelenő 560-ra vár , csak a Barts sikere , lehengerlő fölénye kicsit meglóditotta a fantáziát!
Majd meglátjuk mit tud lépni az NV az 6970-re, a rövidesen érkező GTX 560-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Parano1d
2010.12.15. 20:03
Az 560GTX egy középkategóriás kártya lesz kb 50-55eFt kategóriában, a 6970 pedig a felső kategóriás kártya a nettó 116eFt árával. Nem látom miért kellene összehasonlítani őket. A "barts lehengerlő fölénye" sem igaz, mert éppen most karácsonyra szerettem volna venni, és sajnos azt látom, hogy túl drága a tudásához képest. Pedig becsületemre mondom ATI kártyám volt eddig, és szerettem volna annál is maradni, de tény, hogy egy GTX 460 jelenleg jobban megéri. Alaposan átrágtam egy csomó tesztet és ez a való helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jozsefm
2010.12.15. 20:15
Ezt most nem, egészen értem, mi a valótlan a képen?
Az AMD megfelelő kategóriáju kártyája most is gyorsabb mint az NV.-é ,vagy nem jók az informácioim?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. jozsefm Paran...
2010.12.15. 20:19
560GTX egy középkategóriás kártya lesz kb 50-55eFt kategóriában

GIGABYTE GV-N460SO-1GI 1GB GDDR5 PCIE, Webshop Ár: 58.014Ft (46.411Ft)
Ugy lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Parano1d
2010.12.15. 20:28
Mármint egy 39-e ft os kártyánál 5-7%-al gyorsabb egy 48-e ft os kártya? Valóban gyorsabb, de nálam nem egészen azonos kategória a két kártya. Okés, hogy mindkettő középkategória, de közel sem éri meg a majd 10 ezres külömbséget ami majd 20%-os árkülömbség. Ez kb igaz a 460GTX 768-as változata, és a HD6850-asra. Ráadásul minimális órajelemeléssel el is tűnik ez az apró diferencia, nem mintha játékokban ekkora külömbséget észre lehetne venni.

Azért hozzáteszem, hogy az AMD ajánlott árai, és a magyarországi árak nem nagyon fedik egymást. Amerikában mindössze kb-20$ külömbség van a két kártya között, ami egy jó 4ezrest jelent csak, szóval úgy a korrekt, hogy Európában nem olyan jó vétel a Barts, és persze ez csak az én véleményem, elfogadom a tiédet is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. rabib jozse...
2010.12.15. 20:28
Valahogyan nekem mindig az jött le, hogy az azonos NV és AMD szériás kártyák közül mindig az NV-k a gyorsabbak pár %-kal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. patrik2991
2010.12.15. 20:55
Ha nv drága szidjuk fúj fúj, ha az ati drága szőnyeg alá a ténnyel ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. yeezs psylo...
2010.12.15. 21:22
Trollzápor!

A trolljárás pont hun már előre is jelezték, hogy bő két év után végre elered a zöld trolleső. Nagy lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm
2010.12.15. 21:22
Huha ugy látom itt januárig jobb lessz csendben maradni! Ha ugy érzitek hát legyenek gyorsabbak , biztos én láttam rosszul a teszteket.Meg is nézem, mégegyszer aztám összegyüjtöm a megjelenéskori értékeléseket, mit is irtak a 480-ról 470-ről 465-ről 450-ről meg a 460-ról stb mikor jöttek a vörösök.
Mostmár tényeleg jó lenne, ha mihamarább január lenne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. rabib jozse...
2010.12.15. 21:34
Nem baj. Majd jön a GTX560, és a középkategória tetején ülve rendet parancsol. A processzoromat meg lehet, hogy vissza kellene vennem órajelileg. Nem szeretném, hogy amiatt, hogy azt mondom neki a BIOS-ból, hogy dolgozz rabszolga, fogná magát, és megtagadná a parancsot, majd felakasztaná magát elektromos árammal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm rabib
2010.12.15. 21:42
Na ott már ül valaki: RadeonHD 6950! meglátjuk mert itt ténylegesen egy kategóriába tervezett modellek fognak mérkőzni ahogy történt a 6850-70 GTX460 768MB /1GB. között.Ott is rend lett!

A proci alapfeszen megy igy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. yeezs rabib
2010.12.15. 21:44
Most ezt nem farokmércének szánom de haver 4 éves prociját járatom nagyobb oc-n a nap 24 órájában. Nem lesz annak semmi baja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. rabib
2010.12.15. 21:45
Alapfeszen megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. rini
2010.12.15. 21:51
Ezekről a táblázatokról már sokat beszéltünk. Mindig azt mutatja, hogy az enyém miért jobb mint a másiké. Mekkora volt a felháborodás amikor kijött a 480 és az nV nem az 5970 ellen pozicionálta a leggyorsabb kártyáját. Hogy képzelik ezt a szemétséget mikor azt mondták ,hogy jó az az 5870 ellen is. Ez a dia pontosan ugyan ezt mutatja csak fordítva. Most az AMD az 570 ellen pozicionálta a 6970-es kártyát. Maradjon meg már a gyártok lehetősége, hogy oda pozicionálja az általa gyártott terméket ahová ő gondolja. Hogy neked vagy nekem más a véleményem az egy dolog. Ettől nem változik semmi csak a gyártó mája hízik egy kicsit és büszkén mutogatja a létrehozott slide-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. gery84
2010.12.15. 21:51
Sok embert nem értek be megy a boltba éa csak két márkát ismer intel és nvidia. Ha azt mondják nekik hogy AMD és ATI arra aszt mondják az mi, olyat ne! Régen nvidiás voltam de rájöttem hogy ő csak átbasz minket! Láttam valaki ledurogta a 68xx szériát Hát nem is tudom 6850 veri az elnfelét 460/768, mikozben veri alap 1GB is! Akkor csak szar kátya lehet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. DeathAdder
2010.12.15. 21:55
Igen csucs/minoseg/megbizhatosag -kategoriaban csak Intel es NV letezik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gery84 Death...
2010.12.15. 22:02
Te szemedben biztos mert mert te miller vagy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm Death...
2010.12.15. 22:05
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rabib gery8...
2010.12.15. 22:08
Ahj... Hagyjuk már ezt, hogy mennyire veri HD6850 a GTX460-at. Annyira nem veri, hogy GTX460 ne legyen ajánlott vétel. A HD5830-at mennyire verte a GTX460? Még a 768 MB-os is jobb volt nála, miközben jóval olcsóbb volt. GTX460 miatt még a HD5850-nek is csökkent a jóhíre az utóbbi időben. A HD5770-ről nem is mondok semmit. Miután a GTX460 768MB 40 ezer forint környékére csökkent, a HD5770-ből nem lett egy vonzó választás az azonos árban lévő, 20%-kal gyorsabb GTX460 768MB-tal szemben. Most az Ati direkt ezen akart változtatni a HD6850-nel, ami sikerült is neki. NV majd erre jön a GTX560-nal, azután a HD6850 marad alul ismét. GTX560 körülbelül a HD6870 szintjét fogja hozni, sőt meg merem kockáztatni, hogy jobb lesz nála 4-5%-kal. Ezek után majd kíváncsi leszek a HD7000-es kártyákra, NV-nél meg a GTX600-as kártyákra. Ha igaz, hogy nyárra jön a Kepler vagy melyik architectúra az NV-nél, Atinál meg majd \"csak\" őszre, akkor az NV kerülhet előnybe ismét. Gyorsan fordulhat a kocka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm rini
2010.12.15. 22:12
Igy van az 580-at, meg az 5970-ellen pozicionálta , mégsem ültünk tort ,hogy nem sikerült.
A 6990-est meg majdan az AMD pozicionálja az 580 ellen, az kerül 500$-ba, nem amiket most kihoztak.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib jozse...
2010.12.15. 22:15
Igen, így van. Bár én a GTX470-nel elleszek még pár évig, amíg Windows 7 és DX11 lesz, és a Windows 8 nem lesz DX12-es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gery84 rabib
2010.12.15. 22:20
Na majd eljön az az idő mikor vga vásárlás előtt leszel és az AMD kátyák nagyon jó ár/érték arányuk lesz te akkor is nvidiát fogsz választani! Ugy fogsz járni mint a 9600GT-vel! vagy nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. rabib gery8...
2010.12.15. 22:23
Nem is tudom. Miért, a 9600 GT-vel hogy jártam? Szerintem jól, mert ha nem vettem volna GTX470-et, akkor most is vinne minden játékot.
És... ha az az idő jön el, amikor nagyon jó ár/érték arányú NV kártyák lesznek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. gery84 rabib
2010.12.15. 22:27
Hát ja lehet így is! Arra akartam ki lukadni hogy anno atnéztél az atisokhóz hogy milyen kártyájuk van és milyen árba mielőtt megveted a 9600GT? Vagy hidegen hagyot mert te csakis nvidia?????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib gery8...
2010.12.15. 22:41
Akkor, 2008-ban még "csak" 16 éves voltam, nem értettem a gépekhez úgy, mint most. Grafikonok? Azt se tudtam, hogy mit jelent az FPS. Azt tudtam, hogy 25 felett a jó, és azt láttam, hogy a 7600 GT nálam nem bírja, ezért még akkor net nélkül elmentem rendszergazda rokonomhoz, és kinéztem a Gainward 9600 GT GS-t. Utána Szegeden 39 500 forintért meg is vettem.
Mentségemre, vagy az ellen szóljon, akkor nem értettem az egészet, hogy most Ati vagy Nvidia, vagy mi is van. NV kártyám volt előtte, hát gondoltam veszek újra NV-t, annak már ismertem ngyjából a vezérlőpultját. Na mindegy, így alakult, ha viszont akkor egy HD4770-et vettem volna, akkor most szerintem egy HD5870 lenne a gépemben a GTX470SO helyett. Ugyanígy volt az Intel-AMD esetében is.

Szerk.: Ja és természetesen a 9600 GT-vel rendkívül meg voltam elégedve, és még most is megvagyok, mert egy nagyon jó videokártyának tartom. Karácsonytól unokatesóm gépében fog szolgálatot teljesíteni egy Intel Pentium D805-ös processzor mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm gery8...
2010.12.15. 22:43
Nem látod az avatarját!? de ne csesztesd már pont Öt , nem a hözöngős fajta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rabib jozse...
2010.12.15. 22:48
Én nem csesztetésnek veszem, szeretek erről beszélgetni. Nálam ezt a dolgot a "véletlenek" alakították így, hogy most Nvidia GPU-m és Intel processzorom van. Ez nem azt jelenti, hogy soha nem lesz AMD GPU-m és CPU-m. Csak a változásoktól félek mindig. Ha veszek AMD VGA-t és procit, utána meg majd nem akarok venni Intelt és NV-t, akkor sem, ha az éri meg jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gery84
2010.12.15. 22:58
Én régen nagy nvidia fan voltma csak beszart a 5700LE meg a 6600GT, de még akkor is istenítettem az nvidiát amikor kiadták a 8800GT láttam hogy jobb ár/érték arányba ATI2900XT de nem érdekeltek az ATI-k. Mikor láttam hogy a 8800GT elavult venni akartam egy 250gts-t és akkor döbbentem rá hogy ugyan azt a karit venném meg mint ami volt nekem. Na akkor váltottam és én is féltem a váltástól mert nem volt jó hírük az ati drivernek. De vettem egy HD5770 és nagyon megvoltam elégedve az atival. Most perpillanat 6850 van de nem ilyet szerettem volna hanem húzotat de ilyet küldötta a bolt és mivel én Ajkai vagyon nem tehetem meg hogy felmegyek Pestre és visszadom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm rabib
2010.12.15. 23:35
Én használom az Intelt, AMD-t egyidejüleg, de most jobban átgondolva az utóbbi 4 kártyám az ATI volt , Illetve egy Intel GMA van most is!De én is az NV-vel szemeztem pont a 470-el most utóbb , mert a CAD miatt nekem is jobb lett volna, de akkor már Eyefinytiztem az 5750-el , és hát két VGA-t meg nem akartam venni meg a mostani lapom se jó rá, ugy meg már piszok drága lett volna, mert ez a megjelenése utáni árakon volt . De a következő lapom az biztos ,hogy alkalmas lesz arra ,hogy csak fizikára bele lehessen tenni egy Nv-kártyát!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. XtreemX
2010.12.16. 00:54
patrik2991:
Igen,ez mindig így megy. Ha bármi gond van nv kártyákkal akkor jön a fikázás bezzeg ha radeon-nál vannak ugyanazok a gondok akkor a szőnyeg alá söpörni a dolgot meg elfelejteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. carraroxt
2010.12.16. 02:51
Való igaz, nem a várt teljesítményt hozta. De ha jól emlékszem a fermi sem épp fáklyás menettel indult. Ott is rengeteg probléma volt a driverrel kezdetben, amit csak később tudtak kiküszöbölni. Sajnos ez valamennyire az új architektúrák velejárója. Továbbá az sem titok asszem, hogy késett a kártya, amiben valószínű driver, és bios gondok is közrejátszottak. Szóval szerintem nem kell még temetni, bár az 580-at már nem valószínű, hogy befogja, de biztosan észrevehetően fog gyorsulni az újabb meghajtókkal.
Kicsit felemás start lett ez, de azért az sem rossz, hogy a 480/570 duót befogta, annak ellenére, hogy azok már kiforrott driverekkel mennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm carra...
2010.12.16. 07:22
Való igaz, nem a várt teljesítményt hozta, és ezt részint a saját komunikáciojuknak köszönhetik!
Előzetes kalkuláciok, nyilatkozatok szóltak róla ,még matematikáztuk is ,hogy 6900 = 5870+ 30-50% vagy a 6870hez képest lesz ekkora előrelépés az uj architektura. Márpedig ezt az AMD sajtóreferense közölte!Na ettől marad el jelentősen az eredmény. Kérdés,hogy ez a kezdeti problémák melyek a késést okozták,vagy a végleges állapot.
Anyival azért tartoznának véleményem szerint ,a kissé csalódott rajogótábornak,hogy kommunikálják a jelenlegi helyzetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gery84 jozse...
2010.12.16. 07:35
Józsi kicsit korán keltél!
Én csak anyit akarok mondani hogy most az ati is megpróbálhatna árat csökenteni mert mindenhol a VTX3D harcol a nvidia partnereivel mert az éri meg legjobban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. beleutomaz... Xtree...
2010.12.16. 11:09
Igen kedves, amikor meg az nvidia drivere elfustolte az vgakat foleg a gyarilag huzottakat az is szonyeg ala lett soporve a zold vonalon.

Uj hardvare-nel altalaban 6 honap a tanulasi ido mig a programozok a maximumopt hozzak ki belole. Hat legy turelemmel.

Nekem tetszik az Ati es annak a kepvilaga szemben az Nv-vel es sok nv kartya volt a kezemben Riva tnt2-tol egeszen napjainkig, es akkor is azt mondom Ati pedig egyik kezelofelulete sem tetszik.

Nem kell it fikazni mindenki veszi amit tud es azt szereti, van aki most vesz olcso Ati-t van aki 3 honapig sporol egy NV-re. Ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fzoltan
2010.12.16. 11:12
"A 2 GPU más kategória"... Istenem... ez már kezd vicc lenni. Ez annyira fals érvelés, hogy az már fáj. Ez kb. ugyanolyan baromság, mint amikor azt mondták egyesek a 2 magos CPU-k korszakába, hogy de az 2 magos, az nem számít...
Most is bőven vannak olyan alkalmazások, amik 1 szálon tudnak futni, mégse vesz senki 1 magos processzort, főleg azzal az indokkal nem, hogy "az 2/3/4/6 magos, az más kategória" ...
CF/SLI a játékok döntő többségében működik. Régebbi játékoknál tök8, hogy megy a CF/SLI, mert bőven 100+ fps van. Egyre több játékkészítő fog a multiGPU-s termékekre hajazni. Én meg sem lepődnék, hogy ha az alsó kategóriákban is megjelenne a több GPU. 2 db különböző méretű GPU-val le lehetne fedni az összes kategóriát: 2 teljes értékű, 1 teljes értékű, 2 butított, 1 butított GPU = 4 db kártya. És ez még csak 1 fajta GPU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Fzolt...
2010.12.16. 11:26
Nem is rossz elképzelés, főleg ha külön külön lehetne őket aktiválni illetve nagyobb igény esetén eggyütt használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Fzoltan
2010.12.16. 12:02
józsef m.: Konkrétan itt olyasmire gondolok, mint a 6950, 6970, 6990 esetén, ahol a 6950 a butított mag, 6970 a teljes értékű mag, 6990 a két mag - tehát 1 fajta GPU-t 3 db kártyához használnak fel. Én elvem szerint lenne: 6950 (1 db butított mag), 6970 (1 db teljes értékű mag), 6980 (2 db butított mag), 6990 (2 db teljes értékű mag) - itt 1 fajta GPU-t 2 db kártyához használnak fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Fzoltan
2010.12.16. 12:16
Csak hogy még érthetőbb legyen:
TG: teljesértékű GPU
BG: butított GPU (teljesítménye legyen mondjuk 80%-a a TG-nek)
CF hatásfok: kb. 60% (a nagy átlagban)
Ezek alapján a 4 kártya, amelyik 1 fajta GPU-ra épül, a következőképpen skálázódna (1 TG a 100%):
1BG: 80%
1TG: 100%
2BG: 128%
2TG: 160%
Így eléggé egyenletes az eloszlás (20, 28, 32% a különbség). Ennél olcsóbban nagy teljesítménysávot lefedni szvsz nehéz...
A gond ott adódhat, hogy a 2G és a 2TG közé a konkurencia könnyen belőhet 1-2 kártyát... De ekkor akár ki lehet adni egy olyan kártyát, amelyiken 2BG van emelt órajelekkel. Voila', 5 kártya 1 fajta GPU-ból...
És a 2TG pont 2x olyan erős, mint az 1BG...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm Fzolt...
2010.12.16. 13:17
Értem én mire gondolsz, de másütt is irtam már az AMD gondolkodás módjáról ezzel kapcsolatban. Meg akarja tartani a marginális sebesség különbséget a 6990-re ,a csucskategóriában nem pedig egy kicsit gyorsabb ,és egy nagyon gyorsabb kártyát csinálni. Ha lesz buta kártya ,az a 6930 lesz szerintem, a nem müködő ,selejtes 50-70-ből összerakva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2010.12.16. 13:43
Hát, ha azt vesszük, a 6950 már egy butított változat, le van tiltva 2 SIMD. Én emiatt mondom rá, hogy butított kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm Fzolt...
2010.12.16. 14:16
Ez igaz! De eleve igy is tervezték,én az 5830 - 465 módszerre gondoltam azok voltak az álalános szemlélet szerint a butitott változatok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. _DiEGO_
2010.12.17. 00:28
rabib

Sikerült már eljutni egy tesztig a 3DMark11 -ben ? Mert nem láttam még linket a tesztről ? Vagy nem bír vele a 470-es ? Én tuti már emiatt akár 5x is tettem volna uj wint ... 35perc és mindennel kész vagy azt GO teszt...

lécci

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gery84
2010.12.17. 11:51
Jól húzható ez a kari!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. newclear
2010.12.17. 12:27


Jól néz ki voltage tuning nélkül szerintem is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pidzse
2010.12.21. 08:41
Fzoltan -nak azt akarod mondani hogy a butitott magok képesek a nem butitott értékeken futni?Vagyis nincs más dolgunk mint egy butitott magot tuninggal felhuzni arra az értékre ami a nem butitott magok járnak és már kész is van egy drágább kártyám??
Mi ebben az üzlet hiszen ha ez igaz akkor mindenki a butitottat fogja venni és elindit egy tuning programot és máris a 80 E ft kártya helyett egy 130E ft kártyája van ha ez igaz és kitudódik hatalmasat bukik a cég!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm pidzs...
2010.12.21. 09:01
Nagyon le egyszerüsitve ez igy van.A kevesebb aktiv maggal rendelkező kisebb modell,mivel azonos lapkára és PCB-re épül,nyilván sokkal nagyobb tartalékokkal rendelkezik tuning szempontjából.Csak az átlagos felhasználó ezt soha nem használja,és 100%-os garancia sincs rá ,hogy ez minden kártya esetében ilyen hatékonyan müködik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!