iPon Hírek

Végre megjöttek a HD5800-as Radeonok!

Dátum | 2009. 09. 23.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD várva várt Evergreen videokártya sorozatának első két tagja ma végre hivatalosan is megjelent, így a Radeon HD 5850 és a Radeon HD 5870 közül választhatnak mindazok, akik éppen új felsőkategóriás videokártya vásárlásán törik a fejüket.


A DirectX 11-es, CrossfireX és ATI EyeFinity támogatásokkal felvértezett újdonságokon 40 nm-es Cypress GPU teljesít szolgálatot, amely 256-bites GDDR5-ös memória interfésszel büszkélkedik. Az újdonságok közül a gyorsabbik modell, vagyis a Radeon HD 5870-es kártya 1 GB-nyi fedélzeti memóriával büszkélkedik, de már készülőben vannak a 2 GB-os változatok is. Az új jövevény GPU-ja 1600 darab stream processzort tartalmaz, a GPU órajele 850 MHz-es, míg a GDDR-5-ös memóriachipek 4800 MHz-es effektív órajelen ketyegnek, ami 153 GB/s-os memória sávszélességet garantál.

A Cypress GPU felépítése.
A másik termék, azaz a Radeon HD 5850-es kártya szintén 1 GB-nyi GDDR5-ös memóriával büszkélkedik, ám ebben az esetben a GPU már csak 1440 darab shaderrel gazdálkodhat, és az órajelek is alacsonyabbak: a GPU 725 MHz-en, míg a GDDR5-ös memória chipek 4000 MHz-en üzemelnek, így 128 GB/s-os memória sávszélességet kínálnak.


A friss kártyák már feltűntek a különböző AIB partnerek kínálatában is, így az ASUS, a Club 3D, a Diamond Multimedia, a Force 3D, a Gigabyte, a HIS, az MSI, a Multimedia, a PowerColor, a Sapphire, a VisionTek  vagy akár az XFX kínálatában is válogathatunk, ha Radeon HD 5850-es vagy 5870-es videokártyára van szükségünk.


Az AMD a Radeon HD 5870 esetében 379 dolláros, míg a Radeon HD 5850-es változat esetében 259 dolláros ajánlott végfelhasználói árat állapított meg. Rövidesen forgalomba kerülhetnek egyébként a gyárilag tuningolt változatok is, amelyek magasabb teljesítmény kínálnak majd, némi prémium összegért cserébe. A kártyák nagyobb volumenben történő szállítása október folyamán indulhat meg.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

49. hungarypet...
2009.09.23. 20:03
VISSZA A HIRHEZ

Remélem az XFX HD5850-ből kiad egy LITE verziót jó ocssóért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. tibi27
2009.09.23. 20:16
egy 5850-nek elég a konfigom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Azrael
2009.09.23. 20:20
Szerintem elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. danikollar
2009.09.23. 20:28
Hát elég komoly adatokkal bír minkettő, főleg az 5870! Most 4870-em van, de mielőtt lecserélem még megvárom az nvidia új kártyáit, hogy milyenek lesznek. Kíváncsi vagyok, hogy fog sikerülni a 300-as széria az nvidia-nak és hogy mire lesznek képesek árban és teljesítményben ezek ellen. (Jó, árban lehet, hogy tudom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Klinyo
2009.09.23. 20:35
Elég szutykok, inkább megvárom amig kijön az 5890 vagy 5870x2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. thspo
2009.09.23. 20:37
tess tesztek. Az 5870 gyors, de a multkori AMD által lebegtetett "tesztekhez" képest, hát.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. _DiEGO_
2009.09.23. 20:43
GURU3D csak maradjon a driver tuningolásokkal / teszteket meg majd profi teszterektől ... :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Sytyx
2009.09.23. 20:45
Lehet azért lett "szerényebb" egy kicsit az ár is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Pinkysx
2009.09.23. 20:55
5870 Vapor-x: http://www.techpowerup.com/104447/Sapphire...-X_Spotted.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. thspo
2009.09.23. 21:01
a GURU3D nem jó teszt oldal? Talán biztosan ezért kaptak ők a világon elsőként kártyát tesztelésre... A specifikációk alapján is valahova ide lehetett pozicionálni a monstrumot. Részemről kíváncsian várom az 5850-et, bár már most tudatosult, legalábbis bennem hogy ha nem lenne DX11 akkor tuti nem cserélnék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Leito
2009.09.23. 21:02
Még azért a driverekkel sokat fognak gyorsulni. 4800-as széria is sokat gyorsult a legelső driverekhez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. ByrDer
2009.09.23. 21:19
Egy gpu hozza az előző generáció x2-ének (4870 x2) teljesítményét és annyit fogyaszt mint az előző generáció egykártyás csúcsa. Saját magukhoz képest elég derék fejlődés. (és dx 11 ben valszeg látványosan gyorsulni fog mivel nem a dx 9-10 volt a fejlesztés fő iránya)

Bár a gtx 295 "alázás" elmaradt, de bármilyen dx9-10-es játék bármilyen felbontás mellett tökéletesen játszható rajta és sokkal gyorsabban mint az eddigi abszolút csúcs egykártyás megoldáson, dx 11-ben meg jóeséllyel tarolni fog.

Plusz a béta driverek is javul(hat)nak még sokat. Különösen a crossfire elég gáz még tekintve hogy egy gtx285 sli gyorsabb/egyenlő egy 5870 cf-el annak ellenére hogy egyenként a 5870 simán veri.. bár lehet csak a 3.8Ghz-es i7 kevés neki lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. PH-User
2009.09.23. 21:25
"Bár a gtx 295 "alázás" elmaradt"

Ezt honnan tudod ilyen biztosra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. JózsiazIst...
2009.09.23. 21:29
Jók lettek, csak a kérdés az, hogy mikor érné meg megvenni? Gyanítom hogy november eleje, vagy január vége, február lesz majd az az időszak amikor igazán jó vételeket lehet csinálni. Kérdés még az Nvidia válasza milyen lesz, és árban hova lesz pozícionálva, de a hírek alapján nem sokat fog nyomni ezeknek a kártyáknak az árain :/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. ByrDer
2009.09.23. 21:39
Ph-User:

Csak nézz meg egy pár tesztet! Pl ezek közül:
http://ve3d.ign.com/articles/news/50421/AT...11-GPU-Reviewed

Az esetek jelentős többségében az 5870 a 4870x2 illetve picivel afölött vagy alatt teljesít míg összességében kb 10% gyengébb mint a gtx 295 (bár egy-két esetben hozza azt a szintet vagy fölül is múlja) "Jövőállóságban" persze nem kérdés melyik kártya a jobb vétel (vagy fogyasztásban).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Stormrage
2009.09.23. 22:04
nagyon a, hogy "megérkeztek", csak kár, hogy nem az ipon webshopjába...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Konkii
2009.09.23. 22:07
Az 5870 Vapor-X valami kegyetlenül jól néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Mar.le.Ton
2009.09.23. 22:13
Az hogy lehet, hogy közel olyan erős lesz (vagy még annál is erősebb (Crossfire-ben főleg)), mint a 295-ös, de a 285-nél jóval erősebb (lásd előzetes benchmark tesztek), és csak ennyit kérnek érte? =O Kb 60 ezer HUF lesz ha jól számolom, csúcskategória ennek a háromszorosát szokta kitenni O_O
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Konkii
2009.09.23. 22:17
Igen, kb. 60 ezer HUF lesz, néhány hónap múlva talán.
Egyébként meg nem hiszem, hogy a 5870-t a 295 ellenfelének szánták, arra majd ottlesz talán az 5890, de inkább az 5870x2.
Viszont rendkívül okosak ott az AMD-nél, hogy így a két legjobb NVidia kari közé belőttek egy új kártyát aránylag olcsón, ráadásul fejlettebb technológiával.
Mert így aztán tényleg nem fog senki 285-öt vagy 295-öt venni (leszámítva pár Nvidia fanboy-t)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rini
2009.09.23. 23:01
Azt honét veszitek,hogy dx11 alatt alázni fogja a konkurenciát. Még viszonyítási alapunk sincs a dx11-el kapcsolatban. A kártyákhoz kapott driver (ami béta) a következő catalist meghajtó whql lesz. Első lépésben nem sebesség növelő meghajtó lesz hanem stabilitási gondokat fognak vele kiküszöbölni, majd későbbi catalist megy a gyorsításra, de nem kell akkor se csodára várni. Amúgy jó erős kártya lett. A teszteket megnézve olyan 10 és 25 frame/sec előnye van a 4890 és gtx 285-tel szemben átlagban. Mondjuk abban csalódtam, hogy a 10.-e után mindenki micsoda brutális NV. alázásról beszélt. Ahhoz képest ez nem alázás, főleg úgy, hogy majdnem mindent megdupláztak benne mint az NV. szokta és ehhez képest a teljesítmény szerintem harmatos. Én azt vártam ettől a duplázástól, hogy legalább 60-70%-al jobb lesz a 4890-nél. Úgy gondolom, hogy egyenlőre a 4870/90 a másik oldalon a 260/275 a felső kategória legjobb vétele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Multitask
2009.09.23. 23:46
Én is nagyobbra számítottam, de majd megnézzük a hazai teszteket újabb driverekkel, arra adok leginkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rini
2009.09.24. 01:21
A driverek ugyan azok lesznek mint amivel most teszteltek egyenlőre, mert most csinálják a teszteket itthon is. Általában ugyan azok a kártyák keringenek a tesztoldalak között (lehet a PH,iPon, HOC, stb.). Ha a duplázástól ennyit nőtt a kártya teljesítménye, akkor az NV-nek is kell ennyit nőni ha csak dupláznak. Bár kétlem, hogy csak dupláznak mert abba nem fér bele a dx11. Ott komolyabban bele kell nyúlni a felépítésbe. Viszont 512-es nyák megspékelve GDDR 5-el óriási sávszélességet jelent. Én úgy látom a HD 5870-nek nem elég a jelenlegi sávszélesség, kevés neki a 256 bit.Másrészt ha 512-es lenne akkor az ára is ott lenne ahol az NV. kártyáké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Dénes
2009.09.24. 01:42
Kis crossfire teszt: http://techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_...ossFire/18.html

A 5870x2 az tuti jó kis kártya lessz tuti jó árral :lol: :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. polarx
2009.09.24. 07:02
mikrobi csak mire bejön nagy ker haszon kisker haszon az se lesz 80-90e alatt meg nyugodhatsz. (szvsz)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mcdokika
2009.09.24. 08:00
Sziasztok!
Ati 4890 est, 2 GB ost rendeltem meg.Érdemes emiatt visszamondani ?MIlyen a két kártya összehasonlítva?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thspo
2009.09.24. 09:17
az egy dolog (véleményem szerint) h a mai csúcs nv kártyákkal felveszi a harcot, de ilyenkor ugye az AMD fanok nem jönnek azzal h milyen ósdi, régi architektúrája van a geforce-nak. Ugyanis az új csodától legalább annyinak ki kellett volna telnie hogy bőven körözi az nv kártyáit. Az egy dolog h 2-3 hónapig náluk lesz az ütőkártya, de ha kijön az új nv (ami ugyebár tényleges vetélytársa lesz a HD5800 sorozatnak) akkor majd lehet hasonlítgatni a gyártókat valós alappal, ha csak annyit fognak gyorsulni a zöldek mint a radeonok az elődeikhez képest (már pedig erre van esély, ha azt nézzük h tényleges architektúra váltás lesz nem csupán a shader-ek számának növelése) akkor lesz ám verseny meg olcsó AMD kártya (legyen így, DE ne írjuk le a konkurenciát bőven idő előtt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MinionFlas...
2009.09.24. 09:53
thspo! Van igazság abban amit irsz, de ameddig(a te szavaiddal élve) "ósdi nv" kártyák már régiek, az árukban ez a régiség nem tükröződik, és ameddig az új, gyorsabb, 5800 széria olcsóbb mint a régi nv adu ász, addig kapni fogja az nv a neki járó ítéleteket!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. bandika198...
2009.09.24. 10:13
MinionFlasH-el értek egyet, semmi gond nincs az Nvidiával, sőt... de amíg ilyen agresszív árstratégiát folytatnak és nem hajlandók lejjebb vinni a kártyáik árát, addig nincs miről beszélni, az NV fanokon kívül szinte mindenki az Atit fogja választani --> alacsonyabb ár, közel azonos (esetenként még jobb is) teljesítmény...
Amúgy ne értsetek félre, egy abszolút független potenciális vásárló vagyok, (mint gondolom közületek itt sokan), akit nem igazán érdekel a márka, csak az, hogy mit kaphat a pénzéért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rini
2009.09.24. 12:29
Én szerintem nem fejlettebb az arhitektúra az AMD kártyákon csak más feladatok ellátására készült. Míg az AMD kártyái célhardverek (tipikusan a játékra készítik) addig az NV. a gpgpu piacra készülnek, tehát egy általános feladatot végző hardver. Jövőállóbb lenne. Kétlem. Csak a játékok terén lesz jobb mint az NV., de egyre több ember másra is használja mint csak játékra. Erről múltkor volt beszélgetés Abu-val (pedig ő tipikus AMD fan) és elismerte, hogy ez így van. Az AMD kártyáknak vannak előnyei, de legalább ugyan annyi hátránya is van. A jelenlegi tesztekben szép és jó a 40nm-en a 28 W-os fogyasztás idleben, de nem is szabad összehasonlítani az 55nm-es kártyák fogyasztásával. Illetve lehet de nem érdemes sok következtetést levonni belőle amíg a konkurencia nem szállítja a saját 40nm-es kártyáit. A max. fogyasztásról azt mondom, hogy jó a fogyasztás ahhoz képest, hogy mindent megdupláztak benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. MinionFlas...
2009.09.24. 13:40
Hát szerintem aki 5800 szériát vesz az 90%, hogy játszani fog vele! :->A 10% meg vehet nv-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Nurba
2009.09.24. 13:43
De a radeonokat sem csak kizárólag játékra lehet befogni, hiszen ott a Stream meg most már a direct compute 11...lehetséges rajta videót kódolni, fizikát számolni stb. Tény viszont, hogy az NV komolyabban vette a gpgpu-s elképzeléseit és előrébb jár a cuda-val, több szolgáltatást kínál és egyes általános célú számítások hatékonyabban futnak rajta (pl azt mondják a folding@home gyorsabb nvidián, hiába az atinak van nagyobb elméleti sebessége...részben azért mert a radeon 5 utas skalár procitját 1 utasként tudja csak használni ez a kód...valahogy így írták nálam okosabbak...talán pont Abu volt az
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. JózsiazIst...
2009.09.24. 13:57
Várjátok meg h DX11 alatt mekkora lesz a különbség a HD5XXX és az NV 2XX sorozata között! Akkor nem fogsz olyan marhaságokat írni, hogy semmi baj az NV-vel! Ami eddig kiszivárgott, az alapján meg a GT300as is egy megachip lesz, és ez eleve behatárolja az árát az Nv kártyáknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. arkman
2009.09.24. 14:34
" NV Cuda technológiáját, de nem támogatja az ATI Havok-ját!!!"
Hogy jön a Cuda (programozási architektúra) a Havokhoz (fizikai motor), főleg úgy, hogy a havok nem az AMD-é?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jano12
2009.09.24. 15:00
Hát nem tudom. A németországi meteorológiai intézet csak Radeon kártyákat használ.

De lehet benne valami, hogy mostanában kicsit szünetel a GPGPU feldolgozás fejlesztése AMD kártyákon. De ezen nem kell betojni, ugyanis hamar behozzák. Míg az NV be tudja hozni a sok butaságából adódó károkat? Kezdve ott, hogy a GTX kártyák fele veszteséges? Nem hiszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Nurba
2009.09.24. 15:41
Cuda megfelelője inkább az opencl, míg a havok (Inteles cucc ha jól tudom) a Physx ellenfele. Az opencl/havok jövőjét azért látják szebbnek a szakik, mert nyilt, márkafüggetlen. Az új direct compute is minden DX11 vga-val működőképes kell, hogy legyen...azt már meg nem mondom, hogy az opencl api vagy az új directx miben különbözik, milyen szinten konkurens vagy társ egymással...lényeg, hogy van nyilt alternatíva...illetve 1-2év múlva amikor jönnek az Intel és az AMD-s CPU+GPU öszvérek, akkor az mennyiben okoz majd változást illetve fejfájást az NV-nek (hosszútávon nagyobb valószinüséggel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. bajszi
2009.09.24. 17:51
(Mikrobi @ 2009 Sep 24, 14:26) 5. Valószín? sokan vesznek még Geforce-ot, attól ne féljetek, hogy nem. Szerintem én is maradok a Geforce-nál - pedig csábító az Ati ár-érték aránya/teljesítménye el kell ismerni - mert nem akarok szívni az PhysX hiánya miatt.


ATI/AMD -vel miért is szívok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. asaca
2009.09.24. 18:08
Miért hasonlitják össze a gt 295-öt- az 5870-nel?Nemértem?Nem lehet őket egy lapon emliteni!Ég és föld!Meg sokan jönnek a physx-el-mikor haldoklik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sytyx
2009.09.24. 18:36
A physx-re magyarázatként kérném az urakat átfáradni a NFS: Shift topicba pl.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Konkii
2009.09.24. 18:42
A PhysX hiánya nem okoz gondot. Az NFS:Shift meg egy gyönyörű példája annak, hogy mennyire undorító cég az EA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rini
2009.09.24. 19:19
Hát ATI mint céget elfelejtheted, mert olyan már nincs ( egy dolog, hogy a nevét használják). Majd szép lassan kikopik a tudatból. Más, a HAVOK mióta független. Tudtommal az Intel tulajdonában van. Az AMD csak támogatja a Havokot mint fizikai motort. Azt is úgy használhatja, hogy megegyezett az Intelel. Valamit valamiért. Néhányan itt azt mondják, hogy a Blizzard a Havok mellet tette le a voksot, de például az EA meg a PhysX-et támogatja. Az új AMD kártya jelenleg a dx11 támogatásával sokszorosan felülmúlja az NV kártyáit, mivel azon nem is tudod lefuttatni a dx11-es programokat. Sokan panaszkodnak a physx miatt az AMD oldalon, hogy az NV. a driverekben megtiltotta AMD kártyák melletti használatát. Ha ennyire jó a Havok akkor miért akarnak mellé physx kártyát.
A másik, hogy az NV. előállítási költsége magasabb mint az AMD kártyáké. Ő csak eddig képes leengedni az árait, hogy már veszteséggel adja a kártyákat. Az AMD tudná még olcsóbban is adni, de mégsem teszi, pedig jóval olcsóbban állítja elő. Akkor ezek szerint az AMD még jóban átszúrja a vevőket mint az NV.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Konkii
2009.09.24. 19:23
rini: At lehet, de ettől még mindig jobb az ár/teljesítmény arány AMD-nél. És ameddig ez így van, szinte teljesen mindegy, hogy mennyire adják drágán a kártyáikat az előállítási költségekhez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Pinkysx
2009.09.24. 19:50
Rem dx11-s gamek elfutnak majd a mai kártyákon is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. olizsoli
2009.09.24. 20:03
(rini @ 2009 Sep 24, 18:19) ? csak eddig képes leengedni az árait, hogy már veszteséggel adja a kártyákat. Az AMD tudná még olcsóbban is adni, de mégsem teszi, pedig jóval olcsóbban állítja el?. Akkor ezek szerint az AMD még jóban átszúrja a vev?ket mint az NV.


Nem értem miért jön mindenki ezzel a tudná olcsóbban is adni dologgal...
Miért adja olcsóbban ha így is viszik mint a cukrot és így is ár/teljesítmény bajnok?(hd4xxx-re értem ezt még, de vszeg 5xxx is az lesz az el?zetes tesztek alapján) Nem jótékonysági szervezet hanem egy cég, és megértem hogy nem csökkentik az 5-ös széria árát, jelenleg f?leg(most hülyeséget is írtam mert olcsóbban is adták ki mint várható volt), mivel még nem tudják pontosan mivel rukkol el? a konkurencia,(s?t egyáltalán nem tudják mivel az új nV karikról eddig tudtommal annyi infó érkezett, hogy lehet nem lesz dx11 és azt is csak egy kis hírb?l lehetett lesz?rni, na meg hogy "nagyobb,hosszabb és vágatlan"...) így ha nV jobb karikat dob ki, mint az amd hd5-ös szériája még mindig tud csökkenteni az árból h megszorongassák az nV-t aki így megint abba a szituációba kerülhet mint a gtx-ekkel...nagy teljesítmény még nagyobb árral... magas gyártási költséggel és nem tudja lejjebb csökkenteni az árakat ha nem akarja veszteségesen eladni ?ket, míg amd vígan csökkentgetheti ?ket ahogyan azt eddig is tette...másrészt szerintem nem az ár/gyártási költséget kell néznie egy felhasználónak hanem ár/teljesítményt, és abba még nem gondoltál bele, hogy ha AMD még olcsóbban adná(persze gyártási ár felett) akkor az nV-t teljesen ellehetetlenítené, még jobban mint most...ugye 4890 vs gtx280 50k vs 85k ha még olcsóbban adná a karikat kissé meggyilkolná az nV óriásokat és az nekünk miért is lenne jó?
szóval adják csak ilyen árakon a karikat, hogy ne legyen túl nagy a széthúzás a kett? között


Pinkysx ha jól tom 10.1-eseken el fognak futni, de ez nem biztos csak hallottam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. arkman
2009.09.24. 20:25
(Pinkysx @ 2009 Sep 24, 18:50) Rem dx11-s gamek elfutnak majd a mai kártyákon is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Pinkysx
2009.09.24. 20:39
Erről van vmi forrás h nvidián nem fog menni???
Mert épp Nvidiát akarok venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.09.24. 21:30
olizsoli - Nem pontosan ez a célja az AMD-nek? Kiütni a vetélytársat.Ez fordítva is igaz. Az NV. a 8800-as szériával kiütötte az ATI -t amelyet felvásárolt az AMD. Ezért mondtam azt, hogy miért nincs ATI. A nevet az AMD használja mert nagy reklám értéke van. Az emberek csak megszokásból használják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. olizsoli
2009.09.24. 22:15
rini - Ezeket én is tudom, de nem feltétlen kell az AMD-nek, hogy kiüsse az nV-t teljesen, elég egy ilyen helyzetbe kerítenie, mint ahogy 4xxx vs g200 hogy amikor arról van szó, hogy az nV-jé a legerősebb egymagos pl, akkor az AMD elő tudjon jönni azzal, hogy oké, hogy az a legerősebb, de megéri-e azt megvenni amikor ott van az ő kártyája sokkal olcsóbban hasonló teljesítménnyel és talán zárójelben megjegyzi, hogy még így is keres rajta, míg az nV-nek ezek az árcsökkentések is igen-igen fájnak... Én úgy gondolom AMD-nek üzletpolitikailag nem tenne jót ha teljesen kiütné az nV-t, legalábbis hosszútávon, mert úgy könnyen abba a hibába eshet mint az nV a 8800 után, hogy elhanyagolja a fejlesztéseket, hiszen az ő vga-i így is elég kelendőek aztán bumm jött a hd4 és az nV-nek nem volt egy éppkézláb architektúrája ezért jöttek az átnevezések, amivel nem egy fan ábrándult ki belőlük... Szerintem az AMD ezt pontosan tudja, hogy ha most teljesen kiüti az nV-t és elszáll magától akkor nagyobb kakiban lesz később, mint anno 8800 idején volt...És ez egy szép kis ördögi kör lenne ugyanis aztán nV játszaná el ugyan ezt majd AMD stbstb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2009.09.24. 23:34
olizsoli - Nem hiszem, hogy az NV. elhanyagolta volna a fejlesztéseket. Inkább más irányokba kezdett el fejleszteni mert tudta, hogy nincs esélye platformosítani x86 licenc hiánya miatt. Ezért akarta megszerezni az s3-at.Mivel ez nem sikerült az erőforrásait másra csoportosította át (Cuda, Tesla,Ion,stb.) Hosszabb távon nincs jövője az X86 -os piacon. Amikor megjelennek az Intel ill. az AMD prociba integrált megoldásai, akkortól már az alsó kategóriában sem lesz keresnivalója. Pedig ez a legfőbb bevételi forrása a kártya piacon. Már most is csak a bevételének 30%-a származik innen. Dehogy nem szeretné kiütni. Ő szeretné meghatározni a piac irányát, a kártyák árát, stb. Az új kártyáinak az előállítási költsége is jelentősen megnőtt. Gondolod szórakozásból kerül ennyibe az új széria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. olizsoli
2009.09.25. 15:26
rini - nV fejlesztés hanyagolását aztali PC-hez készült gpu-kra értettem.Ugyanis ott 8xxx-ről 9xxx-re sokat másoltak 8800gt-9600gt 8800gtx-9800gt aztán 9800gtx+ gts250


[OFF] Amúgy nem csak nV nevezget át mindent, van nekünk is cégünk amelyik hasonlóan szerencsétlenkedik: BKV [/OFF]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!