iPon Hírek

Végre profitot termelt az AMD

Dátum | 2013. 10. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD vezetése korábban azt ígérte, a vállalat az idei év második felétől kezdve ismét nyereségessé válik majd, azaz megindul a profittermelés. Az elmúlt negyedévek teljesítményét elnézve ebben valószínűleg sokan kételkedtek, de az AMD végül mégis beváltotta ígéretét: a cég az idei év harmadik negyedévét végre pluszban zárta. A számok alapján az idei év harmadik negyedéve 1,46 milliárd dolláros teljes árbevétellel zárult, amihez 95 millió dolláros működési bevétel társul. A profit 48 millió dollár lett, ami szép szám - már csak azért is, mert végre nem veszteségről beszélünk. Legutóbb 2012 második negyedévében láthattunk hasonló teljesítményt az AMD háza táján. Hogy mi okozta a változást? Döntően az, hogy a vállalat egyedi felépítésű SoC egységei dolgoznak a két legnagyobb következő generációs játékkonzolban, a Sony PlayStation 4-esében és a Microsoft Xbox One-jában, amelyek a következő hónapban rajtolnak el. A vállalat processzorokból és videokártyákból származó árbevétele az elmúlt negyedév során csökkent, de a konzolokat megcélzó speciális SoC egységek ezt a kellemetlenséget bőven kompenzálták. Ezek után lássuk, hogy néz ki a legfrissebb pénzügyi eredmény az előző negyedévek eredményei mellé állítva. Íme:

Most pedig következzenek a két legfőbb divízió számai:

A Computing Solutions üzletág esetében mind negyedéves, mind pedig éves szinten visszaesés látszik, már ami a teljes árbevételt illeti. Ennek oka a notebook szegmensben és a lapkakészletek szegmensében tapasztalható csökkenés, amit részben ellensúlyoztak a növekvő asztali szállítási mutatók. A Graphics and Visual Solutions részleg ehhez képest sokkal jobban teljesített. Ebben az üzletágban foglalnak helyet a diszkrét GPU-k (videokártyák), az egyedi SoC egységek és a játékkonzolokhoz kapcsolódó jogdíjak. Ugyan a diszkrét GPU árbevétel csökkent, az egyedi SoC-ok összességében így is közel duplájára emelték a divízió árbevételét. Rory Read, az AMD első embere örömmel fogadta az eredményeket és meg is jegyezte, hogy a fenti számok a stratégiai átalakulás végrehajtásának köszönhetőek, amelyeket egy évvel ezelőtt tervezett meg a vezetés. Az AMD negyedéves szinten 26%-kal növelte teljes árbevételét, ami az egyedi SoC-ok forgalmának köszönhető. A cég a megkezdett stratégiát a jövőben is folytatja, így a várakozások szerint az elkövetkező két év folyamán a teljes árbevétel 50%-a a magas növekedést felmutató piaci szegmensekből érkezik majd. A cég továbbra is a piacvezető technológiák fejlesztésére koncentrál majd, ugyanis egy többéves út közepén tart, amelynek végén az AMD a növekedő piaci szegmensek egyre szélesebb palettáján tölthet majd be piacvezető szerepet. A jelenlegi negyedév folyamán a várakozások szerint az elmúlt negyedévhez képest 5% körüli mértékben (+/-3%) növekedhet a teljes árbevétel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

68. gyenesmart...
2013.10.18. 17:13
Vajon ha csődbe menne az AMD akkor mi történne a konzolokkal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. jozsefm
2013.10.18. 17:15
Hát ez meg ? Mi ez kérem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. LechooEdy
2013.10.18. 17:16
Semmi, mivel nem fog csődbe menni a konzolok miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Asagrim gyene...
2013.10.18. 17:19
Imádkozz hogy soha ne történjen meg, mert ha az Intel lenne onnantól az egyetlen x86 processzorgyártó, úgy kellene kezdeni minden gépvásárlást, hogy felveszed a jelzáloghitelt ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. nemlehet
2013.10.18. 17:23
Nem hinném, hogy meg fog történi. Ezzel, hogy az AMD szállítja az APU-kat a konzolokba, elég komoly piacra tettek szert. Az előző generációból kb 130 millió ment el ha jól emlékszem, ez azért egy elég szép eladás lesz az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. _DiEGO_
2013.10.18. 17:27
Asagrim
Na jah... a géphasználók száma min felére esne vissza , avagy még mindig az első P4 procikkal nyüglődnének... De a másik fele is igaz lenne , mert akkor pl .nem 200K lenne egy i7 , hanem félmilla ... így a jelenlegi tehetősebb userek száma is alább esne szépszámmal .
Gépezne az a bizonyos zsíros felső húszezer
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. kunti
2013.10.18. 17:55
Egy, a lézeres szakmában nemzetközileg is kiemelkedő magyar fizikus, aki a fotolitográfiai eljárások fejlesztésébe (ami a processzorgyártás fő pillére) is belekóstolt valamikor, azt mondta, hogy ez MINDIG úgy lesz, hogy lesz két processzorgyártó, egy domináns és egy kicsi; a kicsit soha nem engedik megerősödni, és a nagy soha nem kerül teljesen monopolhelyzetbe.
Csodálkoztam ezen, mert kb 10-12 éve történt, a szépreményű Athlon korszakban, és szurkoltam az AMD-nek, hogy nőjön fel egyenrangú versenytársnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. jozsefm gyene...
2013.10.18. 18:39
Ahhoz az intelnek is csődbe kell mennie.
A lincenszdíjakból amit az intel fizet az AMD-nek, elég szépen el lehetne éldegélni még ha egyetlen CPU-t se gyártatnának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. NovaTerra
2013.10.18. 19:22
Be is vásároltak pár intel procit. Csak poén, ne harapjon senki!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Ro1and
2013.10.18. 20:05
Addig örüljetek még mindkét cég működik. Ha az egyik megszűnik a másik monopolhelyzetbe kerül és elszabadulnak az árak...szóval akik egyik-másik pusztulását kívánják elég ******k..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. HozeManuel
2013.10.18. 20:29
Sosem vettem még AMD procit, de drukkolok nekik és a Bulldozer óta esélyes hogy legközelebb bizalmat szavazok nekik, had dagadjon a bukszájuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. MuldR
2013.10.18. 20:31
Ha az AMD csodkozelbe kerul, az Intel megdobja kis penzel. Ha egyedul marad az Intel fel kell darabolnia az FTCnek. Azt meg nagyon ne szeretnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. mikej95
2013.10.18. 20:32
Egyre távolodnak a PC piactól, lassan megszabadulhatnának a kritikán aluli marketingeseiktől(amúgy is sokkal jobban adják magukat az inteles reklámok) és még több profitra tehetnének szert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Easyceaser
2013.10.18. 20:46
Ez így van rendjén... Van egy erős, és egy "kullogó" második.... Így az életben nincs "kedve" belépni egy harmadiknak.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Balucsek
2013.10.18. 21:36
MuldR: ebben már nem sokáig lennék biztos mivel már rengeteg gyártó gyárt ARM procikat. Igaz még asztali fronton nem nagyon vannak de a közeljövőben egyre többen tervezik amint ez megtörténik már az Intel mutogathat az antitröszt bizottságnál a kis ARM gyártókra, hogy na de kérem azok is processzorok, ők a konkurencia...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Terror MuldR
2013.10.18. 21:55
MuldR - mondj már egy precedenst arra, hogy mikor lett földarabolva utoljára egy elektronikai multinacionális vállalat, légyszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. nancsi
2013.10.18. 22:01
@Easyceaser: Volt harmadik:Cyrix, akit később megvett a VIA. Sőt, negyedik is: Texas Instruments. 486-os procikat még ők is gyártottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Vargha
2013.10.18. 22:30
Nézőpont kérdése is lehet, hogy kinek ki az első számú gyártó. Amíg alkalmi játékos, átlagfelhasználóként azonos áron kapok egy A6-6400K-t és egy kb. hasonló G 620-at a másik cégtől, amihez még alkalmi játékosként is illik beruháznom egy videókártyába...
Nem kérdés ki az első, de nem nekem, nem itt, és nem most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Smoke
2013.10.18. 22:55
Terror AT&T
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. otherl
2013.10.18. 23:17
Terror: Valamikor volt szó az MS-ről is, bár abból nyilván nem lett semmi.

Nem hiszem, hogy itt szóba jöhetne feldarabolás, ahhoz az ARM már túl erős. Másrészt az AMD csődjével az x86 hivatalosan is Intel only platform lenne, ami marketing szempontból nem hangzik jól, segítené a konkurens platformok térnyerését.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Humbuk
2013.10.19. 00:29
Bing boing
Na! Jár egy pacsi nekik! Nagyon igyekeznek, grat
És nem lettem AMD-s ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. madcaptain
2013.10.19. 01:14
Ez mind szep, de akkor miert esett 14%-ot 1 nap alatt ennek hatasara a reszvenyuk ara???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. jozsefm madca...
2013.10.19. 06:21
Valószínű az elemzői várakozások még magasabbak voltak. Elég hisztérikus ilyenkor a tőzsde.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Terror Smoke
2013.10.19. 09:23
Smoke - Az AT&T-t az amerikai igazságügyi minisztérium bontotta leányvállalatokra, és csak az egyesült államok területén. Nem igazán ugyanaz a szitu, ugyanis ők telekommunikációs szolgáltatásban utaznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. alfoldi
2013.10.19. 11:19
Na meg ARM szegmensben ott van azért a Samsung is a toppon, s a jövő főleg a mobil ezközökben van, s az intel ott nem igazán vesenyképes, igaz az AMD sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. bitterke
2013.10.19. 11:33
Helyes!! Melóba már szinte én mindenkinek csak APU-s gépeket adok el, mert elég megbízható egy procik lettek. 2 év alatt 1 db hibás volt. Remélem a konzolok miatt lesz lóvéjuk fejleszteni, és kicsit feljönnek az intelhez proci teljesítményben, de ha csak a fogyasztás csökkentésre mennének az is jó lenne. Átlag embernek bőven jók ezek. Én most is simán vennék már AMD-s gépet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Fzoltan
2013.10.19. 12:00
madcaptain: A tőzsdének egy vállalat valós teljesítményéhez nem sok köze van. Csak ezt nagyon sokan szeretnék elhitetni, és ezért sokan el is hiszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jedi
2013.10.19. 14:36
Én meg 13 éve vagyok AMD-s, és egyáltalán nem gondolkodom, hogy váltsak !

S462:
-Duron750
-Athlon XP1800+

AM2:
-Athlon 5000+ BE
-Phenom X3 720 BE

AM3(+)
-Phenom X4 955 BE
-FX-8120




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. GerykO Terro...
2013.10.19. 14:49
IBM.
Szerintem elég nagy cég. Amcsiban a Personal Computer = IBM. A laptop = ThinkPad. Aztán jött a darabolás, amúgy kb. Apple sem lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm alfol...
2013.10.19. 14:55
Az inkább az ultra mobil, bár oda az AMD már elég jó SOC-ot hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. MuldR
2013.10.19. 20:47
Trror errol volt par eve tobb cikk is, ha az intel egyedul marad, daraboljak. Es igen, az AT&T t daraboltak, az MS-t is majdnem (le kellett volna abongeszo es az office reszleget valasztani, de megusztak) elotte meg a hires standard oil darabolas volt.

Szoval AMD volt lesz es marad.
Mugy emlekezzetek csak, amikor az Apple nagyon nagy szarban volt, a csod szelen allt, mi tortent...igen, a Microsoft 800 millio USDert belevasarolt, hogy ne omoljon ossze, mert akkor egyeduli szereplo lett volna az usaba. Siman megeri nekik fenttartani a konkurenciat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Terror MuldR
2013.10.19. 20:54
Az Intel egyedüli szereplő a szerverpiacon, miért nem darabolták fel akkor? Nem szolgáltatócég, nem outsourced állami privilégium a területe, a logikád alapján már darabokban kéne álljon. Ilyen alapon darabolhatnának még millió más mindent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pdx06
2013.10.20. 03:22
Örülök hogy nyereségesek, de engem hidegen hagynak az ilyen üzleti dolgok. Mindkét cég amerikai, a világ minden pénze amerikába és keletre vándorol érthető mivel ott születnek azok a termékek amikre az egész világnak igénye van. Ezért ömlik a zseton egyik zsebből ki ami üres marad, a másikba pedig be ahol egyre több lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Terror
2013.10.20. 20:55
Akár örülni is lehetne, de a konzolchipeken kívül csökkent a forgalmuk minden területen.

Ami érdekelne, hogy most éppen mit csinál az AMD? A grafikus részleg ugye semmit, a szuper új széria csak átnevezés. AM3+ viszonylatban nulla új termék, és várhatóan nem is lesz. Az egész debella cég csak és kizárólag a Kaverin dolgozik két éve? Azt hinné az ember, hogy ilyen helyzetben még a portás is valami új processzoron ügyködik, de nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. pisztoly
2013.10.20. 22:59
senkit nem érdekel. tolják a cuccokat ahogy kell jóáron és kész.
bírom az ilyen kimutatásokat vagy mi ez... de minek? kíváncsi akárki is erre?
off téma volt keményen, bocsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Asagrim Terro...
2013.10.21. 00:31
"A grafikus részleg ugye semmit, a szuper új széria csak átnevezés."

Gondoltam hogy az intel véristvánok ezzel fognak jönni, miután az AMD ledemózta a HD7xxx szériába az új architektúrát ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Bibike_ATW
2013.10.21. 05:19
Geryko :
Persze ott a piacon sincs se a Dell de főleg az Apple-ről senki se hallott odaát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Bibike_ATW
2013.10.21. 05:25
Az AMD az asztali szegmensben SAJNOS évekkel le van maradva az Inteltől !!!!
Aki kicsit is utána nézett az tudja! Azért sajnos mert ennek mi userek/végfelhasználók isszuk meg a levét az Intel drágább termékeivel ! Ha nagyobb lenne a piaci verseny az asztali processzorok területén akkor az Intel rákényszerülne a CPU árainak mérséklésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm Bibik...
2013.10.21. 05:56
Egyes területeken.
Pont az intel folytatólagosan elkövetett, (hallgatólagosan támogatott) piaci verseny ellenes üzleti magatartása okán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kiskoller Terro...
2013.10.21. 06:58
Ez nem igaz. AMD-nak is vannak szerver procijai. Amelyik szerver megoldást te intelből építed fel, azt más megoldhatja AMD-ből.

Az más kérdés hogy az AMD nem olyan jó, de a lehetőség adott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. DogTheDog
2013.10.21. 07:56
az nem kicsit cinkes,hogy Lady Gaga tobb penzt csinal egy gagyi albummal,mint az AMD az osszes cuccaval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gabesz7630
2013.10.21. 08:37
Balucsek :
Szerintem ha normalis asztali arm-ra varsz akkor sokaig fogsz varni es nem ajanlanam, hogy addig fel labon allj.
Hamarabb lesz az arm seggeben az intel hurcika kategoriaban ezt is boritekolnam.

Vargha:
Szerintem le vagy mardva kicsit:
http://www.cpu-world.com/Compare/233/AMD_A6-Series_A6-6400K_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G2030.html
Szerintem egy 14 ezres proci rohadtul nem draga es meg kevesebbet is eszik.
Raadasul ahogy nezem meg olcsobb is az inteles megoldas.
Elarulom, hogy azon az amd procin te videokaryta nelkul ugyanugy nem fogsz jatszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. letepem gabes...
2013.10.21. 08:53
Dehogynem! Én most raktam össze egy A4-3400-as konfigot es normalis ramokkat lappal megvolt az rgesz cirka 25ből... Emellett az f1 2012 miden ekfutott 30+ fps- sel. Hidd el akibek összeraktam bőven eljátszik a mai játékokkal is 24+ fps mellett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. nancsi
2013.10.21. 09:03
@Terror:

"Akár örülni is lehetne, de a konzolchipeken kívül csökkent a forgalmuk minden területen."
Mert másnak (intel, nvidia) nem csökken?

"Ami érdekelne, hogy most éppen mit csinál az AMD?"
Profitot termel, elérhető árú termékekkel - ez nem elég?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. nancsi
2013.10.21. 09:09
@Bibike_ATW:

"Az AMD az asztali szegmensben SAJNOS évekkel le van maradva az Inteltől !!!!"
Ár/teljesítményben? Meglepődnék. Az hogy a csúcskategóriás intel prociktól nem tudnak gyorsabbat csinálni az mit számít? Mikor tudtak (Athlon, AthlonXP, Athlon64) akkor se ment a részesedésük 25% fölé, mert az intel megoldotta korrupcióval, hogy a gyártók ne vegyenek AMD procit. Ennyit tesz a gyártástechnológiai lemaradás, ami immár nem az AMD-é, hanem a TMSC-é. És lehet hogy e téren is javulni fog a helyzet, mert a TMSC gyárt ARM procikat, az intel meg nem, sőt éppen gyártási kapacitási többlete van (kb 2 gyárat nyugodtan bezárhatna, annyira).

"Azért sajnos mert ennek mi userek/végfelhasználók isszuk meg a levét az Intel drágább termékeivel !"
És kit érdekelnek az intel drágább termékei? 15 éve nem vettem intel cuccot, és a következő 15 évben se tervezem. Engem nem sújt a dolog, te meg idd meg a saját sznobságod levét.

"Ha nagyobb lenne a piaci verseny az asztali processzorok területén akkor az Intel rákényszerülne a CPU árainak mérséklésére."
Volt már nagyobb verseny (Athlon-Athlon64 időszakban), akkor se az árakat mérsékelték, hanem inkább kenőpénzt fizettek a PC gyártóknak. Szóval fölösleges reménykedned.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010
2013.10.21. 09:55
Intel utolsó CPU-ja is csak barkácsolás és most kiderült hogy a 14nm áttérés sem olyan fényes mint azt mutogatták az utolsó roadmapon, ezt meg behozhatja az AMD ha beüzemeli a 20nm 3D gyártást ami alig marad el az Intel kamu 14nm -től.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sanyix
2013.10.21. 12:26
Le van maradva az amd asztali szegmensben? Hmm hát eddig mindegyik gépvásárláskor megnéztem az inteleket is, de csak mosolyogni tudtam a siralmas ár/teljesítmény arányukon.

Egyébként a kenőpénzezés az inteltől nem csak régebben ment, folyamatosan megy. Újra elkapják őket vagy nem, mindegy, a bírság aprópénz a kihozott haszonhoz képest. Bele van kalkulálva a bünti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kunti Terro...
2013.10.22. 10:55
"Ami érdekelne, hogy most éppen mit csinál az AMD? A grafikus részleg ugye semmit, a szuper új széria csak átnevezés. AM3+ viszonylatban nulla új termék, és várhatóan nem is lesz. Az egész debella cég csak és kizárólag a Kaverin dolgozik két éve? Azt hinné az ember, hogy ilyen helyzetben még a portás is valami új processzoron ügyködik, de nem."

Jó reggelt. Valószínűleg átaludhattad a Kabini/Temash megjelenést, illetve a konzolos híreket. Nyomj be egy-két kávét és tájékozódj az utóbbi két év fejleményeiről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. atti2010 kunti
2013.10.22. 11:04
Ugyan, csak trollkodik egyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror kunti
2013.10.22. 11:25
Jó estét! Mikor fejeződött be ezeknek a fejlesztése? Régen? Bizony. Next asztali processzor 2015-re várható (hacsak nem csúszik az is ki tudja mennyit) az új videokártya-genercáció pedig nem létezik. Tehát a kérdésem még mindig jogos, mi a búbánatot csinálnak ilyen ráérősen? Nyomj be egy-két kávét és magyarázd el, mert nem értem. Mintha legalábbis lenne egy biztos piacvezető pozíciójuk és megengedhetnék maguknak a luxust, hogy ne álljanak elő új architektúrákkal évekig, mint ahogy azt a Deneb után csinálták (persze piacvezető pozícióban akkor sem voltak, csak mondom).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kunti
2013.10.22. 12:32
Aha, ez jó duma...
Előbb számon kéred az utóbbi évek megjelent fejlesztéseit - hiszen az új VGA-kat említed, meg hogy AM3+ra nem jön semmi; aztán meg a fejlesztésekről beszélsz... muhahaha
Nos, akkor kérdésedre: "most éppen mit csinál az AMD" a szabatos válasz az, hogy majd megtudod egy hónapon, fél, egy, két, három, öt éven belül. (Függően attól, hogy az adott termék most a fejlesztés melyik fázisában van.)
Jó reggelt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror kunti
2013.10.22. 12:36
Köszönöm, örülök, hogy végre megértetted, csakugyan számonkértem a megjelent nagy semmit, se új processzor, se új videokártya, és belátható időn belül egyik sem lesz. Van helyette valami konzol, meg mobil termék, aminek a gyakorisága a fehér varjakkal vetekszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010 kunti
2013.10.22. 12:38
Pedig az AMD sohasem volt ennyire aktív mint az utóbbi 1 évben.Vicces a fiuka "van valami konzol"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kunti
2013.10.22. 14:46
#53
"Köszönöm, örülök, hogy végre megértetted, csakugyan számonkértem a megjelent nagy semmit, se új processzor, se új videokártya"

Tehát eltekintve a csatornától, gyógyászattól, oktatástól, bortól, közrendtől, öntözéstől, utaktól , vízvezetékhálózattól... mit adtak nekünk a rómaiak?
Ügyes vagy, népefront!
:-D

"és belátható időn belül egyik sem lesz"

A 290X tudtommal új lapkára épül, javított utasításkészlettel, az tehát igenis új videokártya, és belátható időn belül (pár hét?) érkezik. A Kaveri új processzor, és -eddig úgy tudom- az is belátható időn (pár hónap?) belül érkezik.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror kunti
2013.10.22. 15:08
Tehát a kötözködésed lényege végül is az, hogy hogy mertem szóba hozni, hogy az AMD három éven keresztül (vagy még több) nem áll elő új architektúrával, aztán elismered, hogy ez csakugyan így van, de végül is a durva anyámat, mert a termékupdate-nek is örülni kell, illetve mivel új apu jön alsókategóriába, ezért végül is PC-felhasználként örülni kéne, amiért ennyi idő után überelik apuval azt a gépet, amit két éve eladtam? Igen, ez ám a teljesítmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kunti
2013.10.22. 15:21
Idézd, légy szíves, szó szerint, hogy
* hol írtad azt, hogy " az AMD három éven keresztül nem áll elő új architektúrával"
* én hol írtam, hogy az előzőt "elismerem"

A fentiek ugyanis nem hangzottak el. De ha már most igen, akkor ki kell javítsalak, mert nettó hülyeség.
Három éve?!?!
A Bulldozernek épp a napokban van két éve, hogy megjelent.
Öt hónapja mutatkozott be a Jaguar. Mind a kettő új architektúra, ember!

Baromságokat beszélsz. Szerintem hagyd a fenébe azt a kávét és menj vissza aludni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror kunti
2013.10.22. 16:18
Tehát két éve jelent meg, és 2015-ben jön az új, de nem biztos, és valószínűleg az is csak update. Most segítsek számolni, vagy megy magadtól is?

A HD7000-esek két hónap híján két évesek, nincs új, hírben sem.

Jaguar. Jó hogy szóba hoztad, dilemmában voltam, hogy mit vegyek, i7 4770k-t vagy egy Jaguart, ugyanis a Jaguar az egy igen szignifikáns alternatíva (mellesleg az sem tartalmaz olyan hardware elemet, ami eddig ne létezett volna, de nem gond). Te melyiket ajánlanád?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kunti
2013.10.22. 16:52
Mellébeszélés - nézd meg, hogy mire reagáltam!

Ha választani akarsz, akkor a feladat határozza meg, mi a jó választás. Nekem a Kabini tökéletes lenne - a csöndes E350-ös rendszer leváltására. De minek, ha az is elég arra, amire használom. Sőt, választhatsz új konzolok közül is, ha a céljaidnak az felel meg.
(Ugye, most a legdinamikusabban növő piacon versenyképes prociról, és az új konzolokbeli kvázi-monopolhelyzetről beszélünk.)
Ja, és ne felejtsük el, hogy tavaly év elején jött ki az új GPU-architektúra is...

Ha a jövő időt is nézzük, akkor a Kaveri hónapokon belül jön - az is új architektúra. Nem olyan radikális újítás, mint anno a Bulldozer volt, de új.
A Hawaii lapka igenis teljesen új VGA lesz. Nem átcímkézés, nem új stepping. Továbbfejlesztett utasításkészlete lesz, feles sebességgel végi a dupla pontosságú számításokat (szemben a Tahiti negyedes sebességével).

Nem én kötözködök, hanem te. Azt írtad, hogy évekig nem csinál/t semmit az AMD, és hogy három (vagy még több) éven keresztül nem áll elő új architektúrával.
Ez totál baromság, a tények semmibe vétele.

Lehet, hogy azok a termékek nem érdekelnek téged, vagy nem tetszenek neked, azzal nincs semmi probléma. De ezt a fikázó vérpistike szerepet szerintem inkább hagyd a francba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror kunti
2013.10.22. 17:00
Így is van. Évekig semmit nem csináltak, és nem is fognak, már megint. Az, hogy olyan termékeket adnak ki, amelyek arra épülnek, mint a piacon lévők, viszont gyengébbek azoknál, az nem teljesítmény. Ennyi. Ugyanazt kiadni magasabb órajellel (über-FX) vagy több shaderrel (290) szintén csak a nulla felé tendál. Ez nem kínál alternatívát annak, aki bemegy a boltba, és azt mondja, hogy helló, szeretnék egy új gépet venni. Nem mintha nem lenne teljesen világos a számomra, hogy most karácsonyra mit veszek (nem AMD-t), de mennyivel jobb lenne, ha lenne miből válogatni, de ennek az impotens bandának hála nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kunti
2013.10.22. 17:04
Jól van Vépistike, játsszál csak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gery84 Terro...
2013.10.22. 18:22
290 chpben tudnék vitatkozni mert az egy teljesen új chip és méretéhez képest még több shadert gyűrtek bele.
Mivel 20nm csak jövőre fog csak érkezni addig is kiadnak 780 és titán ellen valamit , mivel látták hogy abba a szegmensben is rendesen veszik a kártyákat.

És a 290X sok mindenben újít, mert a tahiti magnál 20% nagyobb de teljesítménybe 40% több.

Ez olyan mint anno a HD5870 és a kevesebb shaderrel megjelenő HD6970 ami ugyan úgy 40nm jött ki nagyobb maggal kevesebb shaderrel és + 15-20% teljesítmény többlettel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. enisherpa
2013.10.22. 18:50
Emlékeim szerint az összes újítással az AMD állt elő mostanában, az Intel pedig követte. 64 bites processzorok, iGPU.. Gyorsabb procit meg azért nem árulnak, mert a TSMC nem bírja legyártani. Azért adták el a gyártást, hogy meg tudják venni az ATI-t, és előnybe kerüljenek az APU-kkal. Jelenleg az APU-k és grafikus kártyák teszik ki az eladásaik nagyrészét.
Kevés pénzből lassabban ment a fejlesztés, mint ahogy szerették volna, így az APU-k bevezetése nem szólt akkorát. Sajnos.

Terror: A Kaveri esetén az x86 magok és az iGPU közösen kezelik a memóriát. Nincs dedikált iGPU címtartomány. Eddig ilyen nem volt. Ez újítás. Grafikus teljesítményben simán alázni fogja a legjobb Intel APU-t. CPU teljesítményben meg ki fog kapni. 1:1. Csak az AMD-t megkapod olcsóbban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kunti
2013.10.23. 15:25
@Mikrobi
OK, hogy Terror pártjára állsz, de mi a helyzet a tényekkel? Nézd meg, miket mondott szó szerint, és próbáld megvédeni. Nem fog menni, tarthatatlan, a valóságnak homlokegyenest ellentmondó állításokat halmozott rakásra.

Persze, értem én, mi fáj nektek. Én is veletek együtt örülnék, ha az AMD minden tekintetben versenyképes alternatíváját kínálná a 4770K-nak meg a 4960X-nek.
Sajnos nem tud(ott) - de ebből még egyáltalán nem következik, hogy "nem csinált semmit", legfeljebb szemellenzős, elvakult Vérpistikének.
Az AMD-nek létérdeke volt olyan, más területeket célbavenni, ahol végre profitot tud termelni.

"Az AMD továbbra is küzd a lassúsággal és az áttőrő újítások hiányával."

Ez teljsen érthetetlen a Mantle, HSA megjelenésének idején. Ezek igazán nagy dobások, amelyekben megvan a potenciál az egész iparág átalakítására. "Mellékesen" még olyan újítások is voltak, mint a modulos CPUmag felépítés (CMT), vagy a képességeit tekintve sok évvel előremutató GCN architektúra.

"Az, hogy olyan termékeket adnak ki, amelyek arra épülnek, mint a piacon lévők, viszont gyengébbek azoknál, az nem teljesítmény. Ennyi. Ugyanazt kiadni magasabb órajellel (über-FX) vagy több shaderrel (290) szintén csak a nulla felé tendál.
Igen, ez a hiba. Ezt sikerült jól megfogalmazni.
"

Korábban már írtam, hogy a 290X továbbfejlesztett utasításkészlettel jön, és számítási dupla pontos számítási ereje megduplázódik - shaderenként!
Ugyanakkor, az AMD ugyanúgy fejleszt, mint konkurensei: az nVidiánál is meg lehet nézni a 6xx -> 7xx széria váltást, vagy hogy időről időre kiadnak egy még kicsivel több aktív CUDA magok tartalmazó GK110et. Az Intel meg bevezet generációról generációra néhány új utasítást, reszel egy picit az IPCn, és emel az órajelen +100MHzet.
Tudomásul kell venni, hogy nem úgy megy a fejlesztés, ahogy Vérpistike elképzeli (minden generációban vadiúj architektúra, 2x-es GPU teljesítmény, +500MHz stb). Még az Intel anyagi forrásaival sem - pláne az AMD-ével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror enish...
2013.10.23. 15:37
enisherpa - igen, ez egy sokkal de sokkal erősebb diszkrét grafikus kártyával a gépben nyilván komoly szempont. A valóság meg az, hogy abszolúte hidegen hagy mindenkit. Egy olyan dolognak kell most örülni, aminek a fejlesztésébe sok időt és pénzt öltek, de haszna meg abszolúte semmi nincs.

Ez úgy nagyjából Kunti mondanivalójára is áll, Mantle meg HSA, nagy dobások - van valami hasznom belőle? Semmi. Modulos CPUmag felépítés (CMT) - igen, ez aztán a baromi jó, de ennek most miért is kéne örülni? Lassú és zabál. Amit a 290-esről írtál, csak spekuláció, a mostani átnevezett kártyák esetében is csak a megjelenéskor derült ki, hogy lófasz, semmi új nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm
2013.10.23. 17:23
Érdekes olvasni itt pár emberkét ,ha az AMD-t kell baltázni.
Egyszer az a baj ,hogy olyan fejlesztésekkel jönnek ,melyeket majd a jövőben lehet kihasználni, -vagy akkor se ,mivel a konkurenciának mérnöki teljesítőképessége nincs, hogy versenyezzen de pénze van elég hozzá ,hogy az elterjedést megakadályozza- , másszor meg az hogy lassúak a fejlesztésben egy olyan piacra, mely lassú de - biztos halálra van ítélve.
Bárhogy is nem tetszik, és hazudja el sok emberke, az AMD kezdte-próbálta először a többmagos processzorokkal megoldani a problémákat, illetve ők látták meg először –már az ATI felvásárlásakor-ennek is a korlátait és fordultak a GPU felé.
Egy valamit látni kell, ha tudomásul venni nehéz is. A PC.-t ( Personal Computer) ,a grafikus megjelenítő felület tette a tudósok-professzorok munkaeszközéből, személyivé, illetve tömegtermékké.
Ez az ami időközben a személyi igényeknek megfelelően más területen, mára úgy módosult , hogy grafikus kezelő és megjelenítő felület…
Ezt képviselik pillanatnyilag az okostelefonok, és erre mozdulnak a táblák. Meg lehet nézni az utóbbi években a két szegmens piaci teljesítményét. Nem véletlenül viszi ebbe az irányba a MS. a Windows 8-as fejlesztését, akár tűzzel – vassal is szembemenve, a pillanatnyi felhasználói igényekkel.

Nos Mikrobi ez az a feladat amivel az AMD mérnökei foglalkoznak, és ez az időszak amire készülnek, mivel a fogyasztói igény ,és a piaci folyamatok erre mutatnak, bár a pillanatnyi technológiai oligopóliomok pénze ezek eterjedését, sokáig, de a végtelenségig nem fogja tudni meggátolni, akármennyivel gyorsabb processzort is tudnak gyártani, ami erre alkalmatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. atti2010
2013.10.23. 17:32
[i]Az AMD továbbra is küzd a lassúsággal és az áttőrő újítások hiányával. [/i

Miről beszélsz, az AMD volt mindig is az ötletgazda a lassúságot meg végkép nem értem, holnap holnapután egy I5 több mint sok lesz egy felhasználónak a Kaveri pedig ezen a szinten lesz csak IGP fényévekkel előrébb mint az Intel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2013.10.23. 17:48
A lassúságot végképp nem érted. Ez eddig az év kommentje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kunti
2013.10.24. 09:28
Lehet azt mondani hogy lassabb, többet fogyaszt, vagy hogy speciel szimplán nem érdekel - ez OK. De erőnek erejével azt állítani, hogy nincs, az egyszerűen hülyeség, azt nevezem én nevetséges vérpistike hozzáállásnak.

Ez kb olyan, mintha azt kérdezném, hogy az elmúlt két évben mi a francért nem gyártottak a franciák vagy a japánok egyetlen egy autót sem, mert nekem speciel csak a 12 hengeres német gép számít autónak, a többi nem. Baromság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!