iPon Hírek

Versenytársai után rohan a Sony

Dátum | 2009. 05. 22.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A japán Sony Corp.

, a világ egyik legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója 500 milliárd jennel (5,3 milliárd dollár) csökkenti beszállítói kiadásait 2010 márciusában végződő üzleti évében. A 2500 beszállítóból csak 1200-zal tartják meg a kapcsolatot. Eddig a részlegek külön szerződtek a beszállítókkal, ám a következő hetekben központosítják a beszerzéseket és nagyobb sorozatokat fognak rendelni az egyes alkatrészekből. Ezzel javul a Sony alkupozíciója. A vállalat a 2009 márciusában zárult üzleti évben 2,5 ezer milliárd jent hagyott beszállítóinál, a megtakarítás tehát ötödével mérsékli az ilyen típusú költségeket.

Szakértők szerint a döntés azt mutatja, hogy a Sony is rájött, messze lemaradt versenytársai mögött a kiadások lefaragásában. Az elmúlt évben üzemi nyeresége csak 3 százaléka volt árbevételének, ami rosszabb a Panasonic, a Samsung, a Sharp, az LG és a Philips hasonló arányszámánál - derül ki a Bloomberg összehasonlításából. A tőzsdei befektetők ugyanakkor számítottak erre a lépésre, erre utal, hogy a Sony részvényárfolyama 30 százalékkal nőtt az idén, mivel elemzők szerint költségcsökkentéseinek köszönhetően javítani fogja eredményeit.

Erre azonban még várni kell, ugyanis a társaság az elmúlt napokban tette közzé a 2009-2010-es üzleti évre vonatkozó előrejelzését, amely szerint a 2008-2009-ben elszenvedett 98,9 milliárd jen nettó veszteség után most 120 milliárdos hiány várható. Az éles piaci verseny termékei árának csökkentésére kényszeríti a céget, ezért időre van szükség ahhoz, hogy a költségek mérséklése meghozza eredményét. A Sony decemberben jelentette be, hogy 16 ezerrel csökkenti alkalmazottai számát és elektronikai ágazatában 30 százalékkal veszi vissza tőkeberuházásait. A cég bezárja egy franciaországi és egy pennsylvaniai üzemét, összességében 300 milliárd jennel faragja le fix költségeit.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!