iPon Hírek

Veszteség helyett ismét nyereséget termelt az AMD

Dátum | 2010. 04. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD előző negyedéves pénzügyi eredményei végre napvilágot láttak. Az adatok alapján a gyártó ismét nyereséggel zárta a negyedévet, csak úgy, mint a tavalyi év utolsó negyedévét, amikor az Intel több, mint egymilliárd dolláros jóvátétellel járult hozzá az AMD költségvetéséhez.

Az idei év első negyedévében az AMD rekordot döntött negyedéves teljes árbevétel tekintetében, ugyanis összesen 1,57 milliárd dollárt sikerült besöpörnie, amelyhez 257 millió dolláros profit társul. Az előző év azonos időszakához képest látványos a javulás, akkoriban ugyanis a gyártó még messze nem volt nyereséges: 2009 első negyedévét például 416 millió dolláros veszteséggel sikerült teljesíteni. A gyártó az elmúlt év folyamán negyedévről-negyedévre csökkentette veszteségének mértékét, majd az utolsó negyedév folyamán megérkezett az 1,27 milliárd dolláros jóvátétel az Inteltől, ami egy csapásra rendbe tette a vállalat költségevetését.


Az AMD processzor- és videokártya részlegében egyaránt bevétel növekedés tapasztalható az idei év első negyedévében: előbbinél 23%-os, míg utóbbinál, azaz a videó vezérlő szegmensben 88%-os bevétel növekedést sikerült elérni a tavalyi év azonos időszakához képest. A tavalyi év negyedik negyedévével összehasonlítva már nem ilyen rózsás a helyzet: a processzor részleg bevételei 5%-kal, míg a videó vezérlő szegmensé 3%-kal csökkentek.

A jelenlegi, vagyis második negyedév folyamán az AMD szerint a szezonális forgalomnak megfelelően valamelyest csökkenni fognak a bevételek. Az Intel ennél kedvezőbben látja ezt a negyedévet: szerintük ők árbevétel és profit tekintetében is javítanak majd jelenlegi pozíciójukon.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. mythbuster
2010.04.16. 19:20
Én is csak azért nem veszek Macbook -ot, mert intel van benne Tapasztalataim szerint az AMD atomjaira veri az intelt, főleg ha játékról van szó, de stabilitás/melegedés/ár arányban első helyen áll! így már várható volt, hogy egyre nagyobb nyereséghez jut a cég... Sajnálom a rendszerépítő cégeket, hogy nem, vagy csak kevés rendszerükbe építenek be AMD procikat, nem tudják mit hagynak ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. CarKiller
2010.04.16. 19:35
-416 MILLIÁRD dollár?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. axe
2010.04.16. 19:41
szerintem -416millió
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Sediqwe
2010.04.16. 19:42
Az millió
Az AMD rosszabb az INTELnél, ezen nem kell viaskodni.
AMD-s vagyok, az intel celeron 667 -s procim óta
Amit tud az amd, az elegendő teljesítmény, olcsón.
Nem a legjobb teljesítmény olcsón, ezt elkell ismerni.
játékra meg XBOX 360-t kell venni Mese nincs 1 fél videókari árán egyenletes teljesítmény
De azért azt nem értem, hogy hol van az a 900 milliós összeg, ami 2009/4 és 2010/1 ből hiányzik. szerintem kamu ez a táblázat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. ájPon
2010.04.16. 19:49
Szövegértéssel gondok vannak?

"...az utolsó negyedév folyamán megérkezett az 1,27 milliárd dolláros jóvátétel az Inteltől, ami egy csapásra rendbe tette a vállalat költségvetését."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. CarKiller
2010.04.16. 20:00
Neeem, ez azért van mert én a gépemet 2009 negyedik negyedévben vettem meg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. doktorovic...
2010.04.16. 20:07
vonjuk csak le azt az egy milliárdot amit az INTEL fizetett ki neki mennyire is veszteséges akkor? mert hát ugyebár erről senki nem mer beszélni

hihi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. doktorovic...
2010.04.16. 20:08
tehát akkor még mindig mínusz szó szó, ami nem megy azt kár erőltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. degumentes
2010.04.16. 20:16
Intel az jobb, mint az AMD! Csak kinek van egy talicska pénze, hogy vegyen egy i7-es configot Egyébként még a párom P3 1.4 tualatin-jával is simán ellenék De azért AMD van, de kellene már vennem egy phenom II csak arra is sajnálom a pénzt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Vardar
2010.04.16. 20:29
Megjöttek a messiások...
VIA-nak látnék egy negyedévi jelentést. Ők hogy élnek meg a jéghátán?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Leemonade
2010.04.16. 20:37
Kíváncsi volnék a jóvátétellel okára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Terror
2010.04.16. 20:44
Ha azt levonjuk, akkor adjuk hozzá azokból a megrendelésekből származó profitot, amiktől elestek, mert az Intel csak bundázással tudta őket kiütni, és már rögtön ott is vagyunk, ahonnan elindultunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Sediqwe
2010.04.16. 20:50
ájPon így van, a tieddel azért van 1.18 milliárd nyereség, amit ha levonunk, akkor az az negyedév is veszteséges, de akkor mire fel lett hirtelen 600 misinyi nyereség? mert a negyedév az cc 90 nap, ami már nem smafu szal 180 nap alatt a veszteségből lett 250 misi nyereség ez már már döfi, vagy ennyit hozott volna a 5000 es ati?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Leemonade Sediq...
2010.04.16. 20:53
Az az 5000-es Ati nem kicsit nyomott a mérlegen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. jozsefm
2010.04.16. 21:02
A gazdasági részét tévesen értelmezitek, ezek nem göngyölitett adatok hanem a tárgyidőszak bevétel- kiadás főkönyvi összegei.Ami fontos az hogy a nyereség nem azonos nagyságrendben van a bevétellel,ellentétben az Intellel ahol a milliárdos bevétel mellett az eredmény is millárdos nagyságrendet képviselt!Az összegszerüségről ne is beszéljünk!
Leemonade:
A jóvátétel oka az USA monopólium ellenenes törvé-
nyeiben keresendő szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Cukrosbacs...
2010.04.16. 21:06
Nagyából mióta Pc-et javítgatok (telepítes, programok, stb) a kezem át ment pár Laptop de még egyik se volt AMD sajnos. Kipróbáltam volna hogy mire is képes de sajnos nincs semmiféle viszonyítási alapom. Amúgy nekem is csak egy 3000X2 AMD dobog a gépembe ami egyenlőre elég. De azt hiszem a következőt csak akkor veszek ha AMD-ék csinálnak egy X6 vagy X8 procit . De kíváncsi lennék hogy az Intel vajon milyen kiskapukat használ. Ha van pénz akkor van miből fejlődni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Phantomstr...
2010.04.16. 21:22
Azért lassacskán csak összeszedi magát az ATI felvásárlása és a katasztrofális Phenom 1-esek után. De tény, hogy ehhez kellett az Intel tőke injekciója.

doktorovics: Azt levonhatod, de az erre a negyedévre már nem aktuális, csak kisegítette a gödörből, innentől kezdve már minden profitot saját erőből termel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Szaby59
2010.04.16. 22:20
Szerintem itt az ATi felvásárlás "menti" meg őket.
Bár maga az egyesülés sokba fájt, de az biztos, hogy HD4000 óta a grafikus részleg hordja a nadrágot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Dj Macis 2...
2010.04.16. 23:02
http://computerworld.hu/az-intel-es-az-amd-elassa-a-csatabardot.html

ebben a linkben megtaláljátok mit tett jóvá az intel azzal a kevés pénzzel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Steadywarp
2010.04.16. 23:06
Phenom 1- b3 stepingtől viszi az amd , játokosoknak simán elég bármire Ha cél alkalmazásra használod a gépet akkor az intelek erőssebek de nem annyival mint amennyivel drágábbak. Amd buldosere felépítése jónak tűnik de drágább lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Szedah
2010.04.17. 00:58
Szerintem meg az mentette őket, hogy leépítették amire nem volt szükségük.
2009 negyedik negyedévében 1,65 milliárd bevétellel veszteségesek voltak (1,18-1,27), 2010-ben meg 1,57 milliárd bevételre (vagyis kevesebbre) 257 millió nyereség jutott. A bevétel csökkent, a nyereség nőt. Tehát a kiadásuk csökkent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. doktorovic...
2010.04.17. 05:45
Igazatok van, nem azért 80%-os mert négyszer jobb, hanem azért is mert fejleszt is ezt tényleg kihagytam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. atti2010
2010.04.17. 07:30
Csak azt nem értem miért kell 3x is megemlíteni az Intel nevet egy AMD-s hírben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. TiElite
2010.04.17. 08:19
@atti: Ez most miért baj? FYI csak kétszer volt megemlítve és akkor is muszáj megemlíteni az Intelt, ha AMDs a hír. Egyrészt hasonlítási alapnak, mivel két konkurens cég, másrészt meg a jóvátételt elég nehéz az Intel neve nélkül megemlíteni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Szaby59
2010.04.17. 10:11
Már 2 éve jobb VGA-kat csinál a prociknál meg szerintem az asztalik jók arra, amire egy átlagfelhasználónak és játékosnak kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Joachim21
2010.04.17. 10:45
Doktorovic viszonyítási pontjai meglehetősen sajátságosak. Én még az Nv-t hiányolom mint processzorgyártó, jót tenne a piacnak ha nem csak 2-en versenyeznének - bár aki ránéz az árakra az talán egyetért velem, hogy meglehetősen árkartell szagú ez a mostani "verseny", tehát mindenképpen jót tenne a piacnak egy újabb erős szereplő.
+AMD nemsokára kijön a Llano-val, ami az első komolyabb APU lesz, ráadásul egy 3850-3870 szintű IGP lesz beletéve dx11 támogatással 32nm-en ha lehet hinni a híreknek. Intel ebben a szegmensben nagyon el lesz verve, és ha az Intel utitervét vizsgáljuk, akkor ez a helyzet nem is változik nagyon 2013-2014ig, mert még az Ivybridge-ben is valamelyik GMA utód lesz. A lényeg hogy vannak előremutató fejlesztések mindkét oldalon, csak utána kell olvasni kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. somakb
2010.04.17. 10:54
Hú de unalmas már mindig ezt az "azért 80% a piaci részesedése az intelnek mert csúnyán viselkedik" stb stb...

Nézzük jelenleg a mobil szegmens több mint felét adja a piaci eladásoknak, már ráver a desktopra. Mit tud itt felmutatni az AMD ... őőő...
netbook: semmi, nulla, intel halálra kaszálja magát
culv : semmi, amivel próbálkoztak a Neo és társai, tragédia. Sokat fogyasztanak, gyengék, tökéletesen alkalmatlanok a culv szegmensbe.
notebook: itt már van felhozatal, de klevés és gyenge. Árban és teljesítményben fogyaztásban meg főleg képtelenek felvenni a versenyt a mobil core i szériákkal (de a korábbi core széria ia kemény falat). Erősen kell keresgélni, hogy ugyanolyan felszereltség és szolgáltatás (oprendszer) mellett ár/érték/fogyasztás arányban jobb notebookot találjunk, mint inteles konkurrense. Valószínűleg ezért nem ugranak ré a gyártók nagytömegben, nem pedig az intel lepénzelése miatt.

Desktop: valószínűleg ez és a szerverpiac húzza fela részesedésüket 20%-ra. Desktopban az a nagy hibájuk, hogy nincs nagyteljesítményű presztiszmodelljük, amiket odatehetnének a jó drága, rémesen nagy extraprofitot termelő intel procik mellé.

Vagyis mindössze az a baj, hogy a termékpalettájuk bizony pont ezt a 20% ot fedi le, nem többet. Nem az intel itt a fő hunyó. Egyszerűen nagyon szűk piaci szegmenst fednek le.

Amiben jók, az asztali consumer kategória. Itt valóban jó ár/teljesítményű procikkal rendelkeznek, amik valóban best buy-ok tudnak lenni. De ez kevés, ha nagyobb részesedést akarnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Szedah
2010.04.17. 11:53
".. Ezen túlmenően az Intel 1,25 milliárd dollárt fizet az AMD-nek, valamint bizonyos nem részletezett üzleti gyakorlatokhoz tartja magát. Ez kétségtelenül az Intel piaci erőfölénnyel történő visszaélésének beismerése, legalábbis jogilag, és annak vállalása, hogy ez a jövőben nem ismétlődik meg újra. ..." hwsw

Vagyis azért nincs jelen több piaci szegmensben az AMD, mert az Intel piszkos módszerekkel kiszorította. Ennek semmi köze ahhoz, hogy melyik a jobb processzor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. rini
2010.04.17. 12:35
Nem csak azért mert az Intel kiszorította. Amikor jól ment neki, ugyan úgy elszállt az árakkal mint az Intel. Ez is közrejátszott abban, hogy nem tudott igazán teret nyerni a konkurenciához képest. Az előző grafikus kártya (HD4xxx)felhozatal is azért volt olcsó mert így próbált piacot szerezni.A probléma ott van/volt, hogy az Intel jelentősen több lábon áll/állt mint az AMD. Az Intel a legtöbb pénzt a mobil szegmensben gyűjti össze ahol az AMD igencsak gyengécske.

A másik, hogy most nyereséget termel az AMD és szerintem azt is fog egy darabig. Viszont van ezen kívül hatalmas tartozása (ha jól emlékszem mielőtt megkapta volna az Intel pénzét akkor ez 4,8 milliárd dollár volt) is más bankok és cégek felé. Ezeket törleszteni kell ugyan úgy mint ahogy bárkinek. Nem is csoda, hogy eladja egy csomó gyárát és ebből próbálja kigazdálkodni a tartozásait. Viszont azt ne felejtsük el, hogy annyival szegényebb is lesz amennyiért eladogatja azokat a létesítményeket. Sok víz fog még lefolyni a Dunán mire ezt a tartozást kigazdálkodja ilyen "szolid" nyereségekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Fzoltan
2010.04.17. 12:37
Fogalmam sincs, hogy mit pénzelt az Intel, és mit nem, de az biztos, hogy vannak olyan helyzetek, amikor egy cégnek fölösleges fejlesztenie valamilyen szegmensbe, hogy ha tudja, hogy esélytelen, mert akármilyen jót is fognak csinálni, senki nem fogja venni a terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mythbuster
2010.04.17. 12:39
Az intel egy <MOD>! Egyik kolégámmal öszevettük Intel Pentium 4 2,2Ghz-t egy AMD Athlon64 3500+ -al:
- Az első tesztünkben melegedési tesztet hajtottunk végre: AMD elindult hűtőborda nélkül, az intel egyből ki is kapcsolt! => az intel processzorok, a nagyobb teljesítmény elérése érdekében alapból túl vannak hajtva!(intel gyorsasági technológia)
- A második tesztben terhelésnek vettük alá a procikat, mindkét processzort 100% -ba hajtottuk, és arra voltunk kiváncsiak, hogy melyik platform mennyit bírja, az intel 3 napot követően egy kegyetlen kékhalállal újraindult(átlag: 80 fok), az AMD-t 7 nap múlva levettük a terhelés alól, mert meguntuk nézni ahogy végzi a dolgát laza 60 fokon! => intel stabilitás=0
- A harmadik tesztünkben a gyorsaságot mértük, és erre a 3DMark 2006 -ot alkalmaztuk... A végeredmény az lett, hogy az AMD 279 pontal többet ért el, mint az intel vetélytársa => azonos órajelen az AMD veri az intelt!

Ki lehet próbálni! Akkor most melyik jobb?
###########################################################
Közös elemek mindkét gépben:
OS: Microsoft Windows 7 Ultimate x86
Memória: Geil Black Dragon 2GB 1066Mhz
Videokártya: ASUS NVIDIA GeForce 8500GT 512MB DDR2
###########################################################
Különálló elemek:
Alaplap:
-intel: Asus P5NSLI
- AMD: Asus M2N-SLI Deluxe

Megjegyzés: Az intelnek nem nehéz továbbfejleszteni egy adott technológiát, amit lenyúlt az AMD -től! Lásd. bírságok, perek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Szedah
2010.04.17. 13:06
rini: Ha valamely termékre nő a kereslet, akkor feljebb megy az ára. Így működik a piac. Ha kicsi a kereslet, csökkentik az árát, hogy növeljék a keresletet.

A mobil szegmensben meg azért nem tud feljebb kapaszkodni az AMD, mert ez kb. úgy működik, hogy: szerződést kötnek a partnereikkel, x db alkatrész leszállítására. A partner fogja eldönteni, hogy hány szériát ad ki, és melyiket milyen processzorral, videókártyával, stb. Ezt az fogja eldönteni, hogy melyik cég milyen feltételeket ajánl. Az Intel jobb feltételeket tud kínálni helyzetéből fakadóan, még akkor is, ha az adott processzora, stb nem olyan versenyképes (rosszabb az ár/teljesítmény aránya).

Az i3, i5 szériáig az AMD ár/teljesítmény viszonylatban eléggé uralta a közép és az alsó szegmenst. Mégse tudott jelentős eredményeket elérni ebben a szegmensben a notebookok piacán.

Na ezért (is) fizetett az Intel az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. doktorovic...
2010.04.17. 13:19
Mikrobi - 2010-04-17 09:43:16 - nem érdekel az nv, azt veszem ami az olcsóbb, volt atim most nv van, mindkettővel szuper megvoltam elégedve....

De nézzük már meg hogy vga piacon ki is az első több mint 90%-al??? Nahh ki más ????

- így van az INTEL köszönöm szépen. Nem érdekel, hogy nem játékra van fejlesztve de első
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 mythb...
2010.04.17. 13:30
Számítástechnikában egy 7-8 éves rendszert felhozni példának elég gyenge érv. P4 óta elég sok minden változott, de tény hogy 7-8 éve az volt a helyzet amit a teszted mutat. Viszont ha 1970-ből hozol példát, amikor az AMD még nem is nagyon létezett, akkor az Intel fölénye kétségkívül a mainál is nagyobbnak fog tűnni.

Doktorovics
Ez majdnem szerelem volt, és majdnem igazi vágy,
Egy percig stabilnak tünt, ahogy számolt tovább.
Majdnem sikerült már, egy stressz teszt volt csak a cél,
A rekordok ködfátyolát te tépted szét.
(Máté Péter után szabadon)
Hihetetlen ez az elkötelezett ragaszkodásod!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. VargaImre
2010.04.17. 13:56
doktorovics
Mit erőlteted a hülyeséged? Jó hogy az INTEL-nek annyi a részesedése ha tele vannak a lapok integrált vga-val. Belőled csak az INTEL fanatikusságod beszél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rini
2010.04.17. 13:59
Szedah - Elég jól ismerem a piaci kereslet feltételeit és amit írtál az első mondatban az nem mindig (sőt) úgy működik ahogy leírtad. Általában inkább megjelenéskor drága a termék majd amikor beáll egy szintre akkor stagnálni szokott az ára ezeknek a termékeknek sokáig. Az árak lefelé alakulását általában a hasonló vagy konkurens termékek pozicionálása változtatja meg vagy esetleg piacok megszerzése érdekében történik hasonló lépés. Lásd HD4xxx sorozat. A termékek más esetben csak a gyártási költségek emelkedése (alapanyagok drágulnak)vagy a pénz értékének változása okozza. A végén pedig termék kivezetése a piacról okozza az ár csökkenését a raktárak kipucolása érdekében.

Az AMD-nek is megvan a lehetősége, hogy szerződést kössön a partnerekkel. Amennyivel olcsóbban adja a processzorait és a chipkészleteit akkor ő lehetne a nyerő. Az érdekesség mégis az, hogy amikor piacra kerül egy hordozható gépük akkor árban ugyan ott van mint az Intel terméke. Mégis inkább az Intelt választják a gyártok és csak keveset az AMD változataiból. (Ennek az oka talán az Intel név lehet.) Itt ne felejtsed el, hogy az Intel általában drágábban adja a termékeit, hiába ad kedvezőbb feltételeket. Tehát ugyan ott van valahol mindkettő. Lásd az AMD 4 magos processzorai annyiba kerülnek mint az Intel kétmagosai. Sőt, sok esetben olcsóbbak azoknál is. Inkább az lehet a probléma, hogy nem elég széleskörű a termékeinek listája.

Ettől az ár/teljesítmény viszonytól már fáj a fejem. Ez csak itt kis hazánkban és a környező szegényebb országokban járja. Mindenki ezzel próbálja igazolni, hogy ő most milyen okos döntést hozott. Szerintem meg mindenki a pénztárcája vastagsága és a számára szükséges megoldás között kell, hogy válasszon terméket.

Amúgy kétlem, hogy ők uralták volna a piacot az i3, i5 előtt is.Sajnos a Core az asztali és a CULV a mobil piacon is tarolt és vitt mindent amit lehetett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2010.04.17. 14:54
A magyar autópiacon meg a Suzuki az első. Jó autó? Nem. Van olyan jó, mint egy használt Opel, amiben van 150 ezer km, és egy árban van vele? Nem. Nah akkor most rejszoljunk együtt arra, hogy az autók piacán a Suzuki a legjobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. perempe
2010.04.17. 15:13
degumentes:
így van! egy P4/Athlon 64 már elég jó. nekem e2160 van (innen vettem), és nagyon meg vagyok vele elégedve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tyaty Sediq...
2010.04.17. 16:05
I. Az xbox 360 80 000 ft, egy vidokartya 30-35000 ft.(Egy olyan, amit erdemes megvenni.)
a. Xbox-hoz minden jatek gamepadra van, ami fps-eknel, rts-eknel hasznalhtatlan.
b. Szamitogepbe, ha nem jatekra kell nagyjabol ugynaz kell, mintha jatekra kene, kiveve a videokartyat.
c. Az Xbox is hajlamos ugy viselkedni, mint egy elavult pc (ez a fejlesztok hibaja mondjuk)

K: Egy jattekkonzol nem helyettesiti a szamitogepet.

II. Az Intel legtobbszor elorebb tart,mint az AMD, ez nem jelenti hogy rosszabb
a. 40 000 alatt amd, 40-tol intel.(i5 750 h55-s lappal odaver ar-teljesitmenyben az amd-nek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tyaty Terro...
2010.04.17. 16:12

A suzuki jo auto(legalabbis a Swift). Jol vezetheto, gyors, biztonsagos, nem fogyaszt sokat.
(Az uj Swift)
Rosszabb, mint egy uj Corsa, Fusion vagy Meriva ? Nem.
Rosszabb, mint egy Astra? Ertelmetlen osszehasonlitani, mivel nem egy kategoria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Sytyx
2010.04.17. 16:26
Mikrobi & Terror: nem a jobb szó volt használva, hanem az első . Mielőtt letámadtok valakit legalább olvassátok el mit írt. Az meg hogy jó-e valami vagy rossz teljesen magánvélemény. Lehet számotokra rossz a Suzuki, de másoknak tökéletes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ThePoweR
2010.04.17. 16:32
Hogy lett vita egy olyan hírből ami arról szól hogy az amd nyereséges. Mér baj az? Legyen veszteséges vagy mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Dj Macis 2...
2010.04.17. 20:39
Örüljünk együtt az AMD sikerének...
Én is örülök!
Meg én is!
Meg az Intel is!
Ja, ö nem!

30 év és az AMD beéri az intelt! (legkésőbb)

AMD fun...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szedah
2010.04.17. 21:04
rini:
"...Az érdekesség mégis az, hogy amikor piacra kerül egy hordozható gépük akkor árban ugyan ott van mint az Intel terméke. Mégis inkább az Intelt választják a gyártok és csak keveset az AMD változataiból...."

Talán azért, mert az AMD-nek a felső és a CULV szegmesben nincs versenyképes terméke, és az Intel mondjuk ezekre kedvezményt kínál a partnereinek, ha a közép kategóriában (ahol az AMD tarthatná a lépést) őt preferálják.
Persze ez sokrétű, mert benne van a vásárlóknak az Intel neve iránti nagyobb bizalom, és még sok más valóban.

Az ár/teljesítmény viszonylat meg mért ne számítana? Ezek cégek nem sportklubok, hogy érzelmi alapon döntsek. Ha veszek egy asztali gépet, akkor előszőr átgondolom, hogy mire kell, aztán megnézem, hogy az adott szegmensben melyik a legjobb választás, de a teljesítmény nem csak a "sebességre" vonatkozik, hanem a megbízhatóságra is. Mindkét cégnél voltak problémák időnként. Nem veszek Intelt, ha az általam választott procival gondok vannak, és nem veszek AMD-t ha éppen azzal vannak gondok. Meg én érzem magam hülyének, ha hozzáértőként kiadok 1-2% plusz teljesítményért plusz 10e forintot a 40e-es kategóriában. Ha meg nem ért valaki hozzá, akkor vagy adnak a boltban valamit, vagy vesz Macet (Intellel).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Sytyx
2010.04.17. 21:25
Mikrobi: nincs semmi sértődés részemről, csak példaként hoztam a Suzukit, mivel Terror megemlítette és te is autós példával jöttél.
Hogy témába is vágjak, csak így tovább AMD. Lesz pénzük több és lesz mit áldozni fejlesztésre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.04.17. 21:29
Szedah - Pontosan ezt írtam amit most megerősítettél. Az AMD-nek nincs annyi terméke a különböző szegmensekben, hogy egyszerűen versenyezni tudna az Intel termékfelhozatalával. Holott pontosan innen van a hatalmas nyereségének nagy része.

Az ár/teljesítmény viszonyba azért kötöttem bele, mert ez mindig, mindenkinél mást jelent. X megengedheti magának, hogy a legjobbat vegye meg míg más azon siránkozik, hogy menjen le 30 alá. Egyszerűen mások az egyes emberek, cégek igényei és mindezért mást jelent az ár/érték arány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Szedah
2010.04.17. 21:38
rini:
"Az AMD-nek nincs annyi terméke a különböző szegmensekben, hogy egyszerűen versenyezni tudna az Intel termékfelhozatalával."

Csakhogy ezzel visszaélni azért, hogy a versenyképes szegmensben kiirtsa az ellenfelet, az nem csak tisztességtelen, hanem törvénytelen. Ezért fizetett az AMD-nek az Intel, mert ha nem él ezzel a hatalmával, akkor az AMD is tudott volna nagyobb piaci részesedést elérni.

Ok, ár/érték arány tényleg szubjektív, van akinek a Mac is megéri, és nem a "nyers" teljesítménye miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm
2010.04.17. 21:40
Szia PoweR!
Ugy lett ilyen vita , hogy az Intel által a veztető pc.gyártóknak világyszerte fizetett és biróságok ,hivatalok által kifogásolt pénzekből bőségesen jutott a "szaksajtó " bértollnokainak.Az ő" objektivan "végzett teszteredményeiknek hála
a vásárlóközönség soraiban is sikerült kialakitani a megbizó által elvárt ered-
ményt.Arról még nem nagyon olvastam hogy valaki meg tudta volna ismételni ott-
hon a tesztek során elert eredményeket az irások hatására vásárolt ,elvileg
ugyanolyan összetevőkkel.Az ugyanis mindig kifelejtődik ,hogy ahhoz kellett
még a 10-12-ezres hütő és, akkor már nem 95W TDP ...stb.
De a realitás látszatának kedvéért a 16 oldalas cikk végén mejegyzés:
..egy kicsivel többe kerül mint a konkurens.



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2010.04.17. 21:56
Látod ebben egyetértünk, hogy ez tisztességtelen esetleg törvénytelen dolog. Azért írom így mert országonként változó ez a dolog. Viszont abban sem hiszek, hogy a másik nem követett el disznóságokat. A tökéletesen tisztességes cég megnevezés számomra ismeretlen fogalom. Legfeljebb nem csinált akkora disznóságokat vagy nem derültek ki róla ilyen dolgok. De ez nem azt jelenti azt, hogy nem csináltak ilyet. Az igazság az, hogy most is, és ezután is játszani fogják ezt a játékot. Legfeljebb csak később derül ki az igazság az egészről. Esetleg sohasem.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szedah
2010.04.17. 21:59
rini:
Tökéletesen egyetértek.

Köszönöm, jó kis vita volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Joe82
2010.04.17. 22:12
Több mint 10 éve rakok össze gépeket . Amd - t Intelt , minkettőnek megvan az előnye és a hátránya .
Játékok szempontjából tekintem a dolgokat.
A P2 P3 -ig tényleg az intel volt a király ,ez tény . Akkor jöttek ki a K6 os AMD procik (350Mhz)
Szerintem az AMD az 1000 - 1400Mhz - es Thunderbirdek óta elég rendesen veri teljesítményre az Intelt ( az 1.4 Ghz Thunderbirdeket meg se karcolta egy Intel ) . De a magas teljesítmény komoly hűtést is igényelt az tény , de jó érzés volt tudni hogy egy vadállat lakozik a gépben .

Az ATI a 9600XT(128mb/128bit) , és a 9800 XT(256mb / 256 bit ) kártyájával szerintem fölbe taposta az Nvidiát anno ! Akinek volt ilyen karija szerintem a mai napig visszasírja . Igaz akkor 170 ezer volt egy 9800xt DE MÉG MA IS COD 6 OZOL VELE !!! Voltak Nvidiáim is persze , abból a Titaniumok voltak a királyok de csak egy kis ideig .
Játékra AMD+ATI szerintem ez alap .
Egy érdekesség : Első configomon egy Pentium 166 Mhz ( ezt szerettem ) 64 Vram Ati Rage Pro 8MB kari - val toltam le először a Diablo 2 őt !(a 3D - s beállítással!!! ) , Mai nap egy 6000x2 4GB ram 4870-512mb radeonnal ugyanúgy tolom a D2 -őt !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pdx06
2010.04.18. 15:13
Már megint bejöttek az Intel hozzászólások, holott a cikknek semmi köze az Intel-hez. Mert nem bírják ki az Intel tulajok hogy ne ne kóstolgassák az AMD tulajokat, meg fordítva Komikus. Van választék, vegyen mindenki azt amire igénye van. Az a lényeg hogy normálisan fussanak a szoftverek, ennek a feladatnak elvégzésére pedig mindkét gyártó termékei képesek. Nincs min vitatkozni.

Lehet hogy valamilyen téren az egyik teljesítménye nagyobb mint a másiknak, de kutyát sem érdekli ha nincs gond a sebességgel. Aki videót akar minden nap kódolni az Intelt vesz tekintettel arra hogy egy nagyobb fájlnál 4 perccel előbb végez mint egy AMD(más előnye nincs), aki pedig játszik annak elég az AMD is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2010.04.18. 15:36
Azért érdekes a hozászolásod, mert a mondanivalód első felét magad cáfolod meg a második felével. Nem kellene akkor neked sem felhozni ilyen példát. Az igazság az, hogy máshoz nem tudjuk hasonlítani és ezért kerül elő az Intel is ilyen cikkeknél és fordítva is igaz.

A második felével természetesen egyet kell, hogy érsek de úgy is írhattad volna, hogy az Intel ugyan úgy alkalmas a játékra mint az AMD. Sőt mivel a jelenlegi játékok a Herzekből vagy a magokból profitálnak legnagyobbat, így ezek a döntök ezekben az alkalmazásokban. De mi lesz ha néhány játék nem csak ezekből fog profitálni hanem az utasításkészleteket is elkezdené alkalmazni mint az többi tesztprogram.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. axe
2010.04.18. 22:20
Intelem van, de tisztelem az AMD-t szerintem teljesen mindegy melyiket veszed. Örüljünk inkább az AMD sikerének, és így nem, vagy nem mostanában fog csődbe menni így lesz konkurencia hogy olcsóbban vehessük a CPU-t vagy a pénztárcánknak megfelelően a lehető legjobb ár/teljesítmény arányút.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Riddick77
2010.04.19. 08:35
Gyanus az a 2009első negyedéves Profit - 416 Milliárd dollár?? Nem millió??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. doktorovic...
2010.04.19. 12:56
pdx06 - 2010-04-18 15:13:38 - elmaradott....
axe - 2010-04-18 22:20:52 - nem konkurencia az INTELNEK, szóval ha nem lenne is ittlenne az ára. Nem érti meg a sok szögeltagyú, hogy saját magával verseng mert az AMD neki nem ellenfél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. doktorovic...
2010.04.19. 12:57
Riddick77 - 2010-04-19 08:35:23 - gondolkozz csak egy kicsit és számolgass. Amint ezt megteszed már válaszoltál is a saját kérdésedre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!