iPon Hírek

Veszteséges negyedévet tudhat maga mögött az AMD

Dátum | 2014. 04. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Megérkezett az AMD legfrissebb pénzügyi jelentése, amely ezúttal a vállalat első negyedéves pénzügyi eredményéről rántja le a leplet. Ahogy az a lenti táblázatból is kiderül, a cég megint veszteséget termelt, de a Wall Street elemzői így is örülnek az eredménynek – mindjárt el is mondjuk, miért. A 2014-es pénzügyi év első negyedéve 1,4 milliárd dolláros teljes árbevétellel zárult, ami az előző év azonos időszakához képest 28%-kal magasabb érték. Sajnos ehhez az adathoz nem profit, hanem veszteség társul, méghozzá 20 millió dolláros. Érdekesség, hogy az AMD még így is felülmúlta az elemzők várakozásait, ami azért nem egy rossz hír.
A 28%-os árbevétel-növekedés nagyrészt a remekül fogyó grafikus processzoroknak, illetve az egyedi SoC egységeknek köszönhető – utóbbiaknál a PlayStation 4-re, illetve az Xbox One-ra kell gondolni. E területeken 118%-os növekmény mutatkozott az előző év azonos időszakához képest. További jó hír, hogy a grafikus processzorok átlagos eladási ára is emelkedett. A processzor üzletág már nem teljesített ilyen jól, e területen ugyanis 12%-os csökkenés mutatkozott, ami a csökkenő szállítási mutatóknak köszönhető. Az előző évhez képest a processzorok átlagos eladási ára is csökkent. A cég veszteségét mégsem ezek, hanem az okozta, hogy most vált esedékessé a GlobalFoundries-szel 2012-ben kötött egyezség utolsó részletének kifizetése, ami 200 millió dolláros kiadást jelentett. Az AMD vezetője, Rory Read a jelek szerint bizakodó, tervei szerint az idei év végére az AMD teljes árbevételének fele új üzleti szegmensekből fog érkezni, ami nem hangzik rosszul. A következő negyedév folyamán negyedéves szinten 3%-os (+/-3%) árbevétel-növekedésre számít a cég, így 1,4 milliárd és 1,48 milliárd dollár közötti teljes árbevétel elérésére lehet esély. A Wall Street elemzői csekélyebb, 1,36 milliárd dolláros teljes árbevételre számítanak. Meglátjuk, végül melyik jön be.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

62. gery84
2014.04.18. 14:37
most vált esedékessé a GlobalFoundries-szel 2012-ben kötött egyezség utolsó részletének kifizetése, ami 200 millió dolláros kiadást jelentett.

Mi van?! nem pont fordítva kellene lennie? Mivel az AMD eladta a GlobalFoundesinek a chip gyártást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. tibaimp gery8...
2014.04.18. 14:52
Igen, de mivel az így már egy másik külön cég lett, bizony fizetnie kell a gyártásért kő keményen.

Mikor elolvastam a címet, mondom mi van, a csodálatos konzol eladások ellenére veszteség, ez nem igaz....erre hozzák is a cikkben, hogy a konzol szépen tejesített, de még így is kevés.
Komolyan, itt már a felső vezetéssel van a hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Asagrim
2014.04.18. 14:58
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. atti2010 tibai...
2014.04.18. 15:01
A cég veszteségét mégsem ezek, hanem az okozta, hogy most vált esedékessé a GlobalFoundries-szel 2012-ben kötött egyezség utolsó részletének kifizetése, ami 200 millió dolláros kiadást jelentett.

Már hogy lenne gyártási költség, ez egy régi szerződés utolsó részlete volt, azt hogy miről szólt meg nem tudom de annyira nem is érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. gery84
2014.04.18. 15:17
200 millió dollár nem kis pénz nagyon retardáltak vezetik az a céget hogy ilyen üzletet kötnek, hogy eladnak egy részleget, gyártás technológiájuk 0 mivel még csak most álltak átt a 28nm-re, miközben a konkurencia már a 20 meg 14nm-en jár.
AMD helyébe ott hagynám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. atti2010 gery8...
2014.04.18. 15:30
Ez nem ilyen egyszerű, a legtöbb csipet 28nm gyártatják és minden gyártósorra szükség van, konzolok, GPU, APU és ahogy kinéz könnyen megeshet hogy a 20nm az AMD és az Nvidia is kihagyja tehát még egy jó darabig szükségük van rá, ha pedig megvettek a Samsungtól a 14nm licencet és év végén valóban beindul a gyártás akkor jövőre is igénybe veszik, ezek sokkal bonyolultabb dolgok minthogy a fotelből el lehessen dönteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. csabi02 gery8...
2014.04.18. 15:32
Még jó,hogy ott hagynám,hiszen nem rég itt iponon volt egy hír ami a kihasználatlan Intel gyártósorairól szólt és bérbe adásukról...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. atti2010 csabi...
2014.04.18. 15:35
Eddig mégsem rohanta le őket senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. rastawicc
2014.04.18. 15:49
Talán ha időben sikerülne piacra dobni a portékát, jobban állnának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. pdx06
2014.04.18. 16:32
Nem sokan tanulhattak itt közgazdaságtant ahogy elnézem. Az egyik veszteségfajta az, mikor a kiadások meghaladják a bevételt, a másik pedig amikor viszonyítunk valamihez, például az előző negyedévhez. Magyarul ha valaki az egyik negyedévben jelentős profitot termel, a következőben pedig egy kicsivel kevesebbet, az is veszteségnek számít. Például ha valaki a munkahelyén kevesebb fizetést kap mint előző hónapban. Nem fognak csődbe menni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Terror pdx06
2014.04.18. 17:11
Ilyet biztosan nem tanult egyikőnk sem a közgáz egyetemen, mert ilyen nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. gab78
2014.04.18. 17:55
gery84: Nincs nagy baj a GloFos gyártástechnológiával, a Kaveri tranzisztorsűrűsége jobb, mint a Haswellé! A gond az, hogy nincs piaci részesedésük, esik minden. Kevesebb VGA-t adnak el, CPU-t/APU-t is csak elvetemült fanok vesznek... a Kaveri is csak óccóé megy... eközben az Intel meg szét keresi a buciját.

Ehelyett a tákolás helyett, brutál VGA-t, brutál APU-t kellene letenni az asztalra, amire azok akik 3000$ kiadnának egy Titan Z-ért sorban állnak. És büszkén hirdetik, hogy nekik csúcs Radeonjuk van, csúcs AMD procijuk... Az AMD procijai a saját VGA-jukat sem képes kihajtani, ezek után mit várnak? Mindenki majd ujjongani fog? Sornban állnak majd a cuccaikért? Hát nem. Az AMD-nél nem tudják, hogy a legjobb marketing a szájmarketing! Amikor mindenki agyon dícséri, mert qrva jó... ehelyett meg a szidkozódás, hogy még csak a Llano szintjét is épp hogy hozza.

Most őszintén ki lenne a vevő? Annak akinek Denebtől jobb van nem fog venni, inkább vesz egy dGPU-t, annak akinek Sandy-je vagy jobb procija van, hülye lenne azt lecserélni, ami mikor is jött ki? Ők is bedobnak egy dGPU-t és szeva... A piac nagy része le van fölözve... egyszerűen ez nem elég jó a piacnak. Azt meg a világba nem értem meg, hogy ott figyel benne a GDDR5 támogatású memóriavezérlő, mi a b.......................ért nem képesek kiadni egy a XBONE és a PS4-hez hasonló koncepciójú boardot??? Arra még talán lennének vevők is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Phantomstr...
2014.04.18. 18:52
Nem meglepő, nagyon keményen megdolgoztak ezért az eredményért. A GPU-ikra nem lehet panasz, azok megfelelnek a konkurenciának, vagy még jobbak is. CPU oldalon viszont kb 4 éve egy helyben toporognak. Akinek van a gépében egy Phenom X6, annak az a minimális teljesítménytöbblet, amit a Steamroller, tehát a frissített Bulldozer kínál, nem éri meg a platformcserét. 3 hét múlva jön a frissített Haswell, év végén a Broadwell. Lehet, hogy az AMD 8 magos csúcsprocijai jövőre már az i3-mal fognak verekedni. Amit a Kaveri eddig hozott, eddig több, mint szánalmas.



Az AMD-t jelenleg a GPU részleg tartja életben. Nem tudom, hogy az ATI fúzió vitte-e el ennyire rossz irányba a CPU fejlesztéseiket, de ha egyébként is ilyesmit terveztek, mostanra már lazán csődbe mentek volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. pdx06
2014.04.18. 20:23
Szépek a diagramok, de amíg nem veszek észre idegesítő hátrányt a gyakorlatban is az AMD-nél, addig engem hidegen hagy. Mikorra pedig már minden igényelni fogja ezt a teljesítménytöbbletet, addigra már bagóért osztogatják a nextgen procikat amiknél már alap kategóriában lesz ez a teljesítmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. I.Jozsef83
2014.04.18. 20:32
Ezzel majd talán rendbe jön AMD :

[14 nm-es FinFET gyártástechnológiához juthat az AMD]

A fenti változás az AMD számára sem lesz mellékes, sőt: kiemelten fontos lépésről van szó. A vállalat ennek köszönhetően hozzáférhet a 14 nm-es FinFET gyártástechnológiához, amit különböző processzorok és grafikus processzorok gyártatásához vehet igénybe, sőt, gyártástechnológia tekintetében végre az Intellel is versenyre kelhet. Az AMD boszorkánykonyhájában több ígéretes CPU architektúra is készül, amelyek mellé remélhetőleg már csak a 14 nm-es FinFET gyártástechnológiára van szükség ahhoz, hogy a cég ismét versenyképes lehessen az Intellel szemben.

Plusz beáll SSD gyártásba is ... szóval csak fordul az a kocka .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Phantomstr... pdx06
2014.04.18. 20:39
Már most alap az a teljesítmény. A belépő szinten osztogatják az ilyen erejű procikat és eléggé érezni a különbséget. Na persze nem netezés meg Word-ben pötyögés közben, de arra meg a mai napig jó egy Dual Core E2xxx is.

@I.Jozsef83
Legyen úgy, de én már nem előlegezek meg semmit az AMD-nek. Vártuk már megváltóként a Bulldozert és a Kaverit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. DogTheDog I.Joz...
2014.04.18. 20:46
lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. tibaimp atti2...
2014.04.18. 21:21
Miért, szerinted a global ingyen gyártja a procikat az amd-nek? Tuti nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. gab78
2014.04.18. 21:35
I.Jozsef83:

A gyártástechnológia nem változtatja meg a rá épülő dizájnt. Ha az szar, teljesen mindegy milyen a gyártás, a termék szar lesz! Az AMD-nél szemléletmódosításra van szükség. Különben esélytelenek a sikerre, bármiféle technológiával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. atti2010 tibai...
2014.04.18. 21:54
Nem gyártja ingyen de egyértelműen lejön a leírtakból hogy ez egy régi szerződés utolsó törlesztő részlete, akkor miért kell megpróbálni úgy feltüntetni hogy drágábbak a költségek mint a bevétel?

gab78 Az AMD -nel nem kell semmifele szemléletváltás mert meg soha nem voltak ilyen jó irányba mint mióta Rory vezeti, hogy magasról tesznek a csúcs CPU-ra jól teszik, 2-3 év és senkinek sem fognak zuhanyozni a szerver részlegen kívül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Terror
2014.04.18. 22:31
Ja, hát ilyen jó irányt még soha nem vettek. Ennél már csak az lenne jobb, ha nem -20 millióval, hanem -200-zal dübörögne az üzlet. Pedig hogy megmondtad nemrég, a konzolbiznisz, az aztán hogy beindítja az AMD-t. Jaja, beálltak pozitívba kemény egy negyedéven keresztül, aztán folytatódik tovább a csődtömeg. Hogy végül a konzolokba az ő chipjük került, az nem AMD win, hanem egyszerűen csak ők voltak egyedül annyira retardáltak, hogy erre fejlesszenek, miközben az Intel és nVidia hülyére keresi magát mobil termékekkel meg szerverekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.04.18. 22:41
atti2010

Már hogy lenne gyártási költség, ez egy régi szerződés utolsó részlete volt, azt hogy miről szólt meg nem tudom de annyira nem is érdekel.

Ne már, hogy az AMD fő részvényesét, azaz Téged ne érdekeljen

2-3 év és senkinek sem fognak zuhanyozni a szerver részlegen kívül.

Zuhanyozni?????? Bakker Te mosod a procijaidat?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010 Digu
2014.04.18. 22:53
Hiányozni akart az lenni csak mobilról írok és eléggé egérmozi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... Terro...
2014.04.19. 00:22
Azért van bőven pénz a konzolpiacon is.

@atti2010
"Hiányozni akart az lenni csak mobilról írok és eléggé egérmozi."

Csúcs procikra mindig van igény és mindig van, ahol jól jön az extra sávszélesség. De ha az AMD így folytatja a dolgokat, 2-3 év múlva nem csak a csúcskategóriából fognak hiányozni, hanem a belépőszinten fognak verekedni a piacon maradásért vagy elmennek beágyazott rendszerekhez alkatrészt gyártani, mint a VIA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gab78
2014.04.19. 00:39
atti2010: Csak annyit mondok, nézz piaci részesedést, nézd meg melyik mennyi profitot termel, és ez elég jól rá is világít arra, hogy sz@r amit csinálnak. Lehet neked tetszik amit művelnek, de a piac nem vevő rá. És amire a piac nem vevő, az elsüllyed.

A konzolban óriási a lehetőség, de eddig nem látom hogy élnének ezzel. És valszeg még egyszer nem lesznek abban a kitüntetett helyzetben hogy mindhárom konzolba ők szállítsák a procikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. 5hR3kY
2014.04.19. 07:04
Az emberek felfogásán kellene változtatni alapvetően. Beléjük kalapálták hogy mindenből a legerősebb kell mert az a jó, és már jön a frusztráció, ha nem a legnagyobb felbontáson, űbermax részletességgel és minimum 600 FPS-el játszanak.

Nálam már lassan 2 hete ketyeg egy A10-7850K és valami eszméletlen cucc. Ha valaki azt mondta volna nekem 6 évvel ezelőtt hogy majd 2014-ben integrált kártyán fogok 1080p-ben játszani, simán kiröhögtem volna. Sok mindent nem teszteltem még de ezek 1080p maxon simán mennek, és egyik sem nagyon esik 30 FPS alá, bár az AA-t meg az AF-et nem toltam nekik csúcsra, illetve az ambient occlusion effekteket is hanyagolom, és nem haltam bele:

Aliens vs. Predator, Aliens: Colonial Marines, Battlefield: Bad Company 2, Burnout Paradise, Dead Island, Just Cause 2, Kiling Floor, Rage

Egyedül a gyári hűtővel nem békültem ki, de azt cserélni fogom hamarosan, mert kicsit hangosnak találom, de nem csoda mert eléggé kicsi a borda rajta. Összességében butaságnak tartom az olyan megnyilvánulásokat hogy az AMD szart gyárt, nem azzal van baj, hanem az emberekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. atti2010 gab78
2014.04.19. 07:40
Szerintem meg lesznek mert az 1 cég aki igazan komolyan veszi a gamer piacot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Fada
2014.04.19. 08:17
A helyzet az, hogy az AMD eddigi nagy szerencséje, hogy az intelt nem lehet monopolhelyzetben hagyni az x86 piacon, a másik pedig, hogy az arab befektetők folyamatosan nyomják bele a tőkét.

Ha sikerül beraknom a historikus grafikont a papírok árfolyamáról, azon az látszik, hogy sem az APU-forradalom, sem a konzolok nem okoztak kiugró eredményeket (hosszú távon) az árfolyamban, pedig higgyétek el, ezek már régen bele vannak árazva. Ami azt jelenti, hogy a befektetők szerint ennyit ér: a felszínen maradást. Persze ez pillanatok alatt megváltozhat, egyelőre azonban a parketten az intel, az ARM, az nVidia sokkal jobban teljesít.

A legutóbbi adatok szerint a cég piaci kapitalizációja 2,68 Mrd USD. Ez annyit tesz, hogy a tőzsdén forgó összes részvény értéke ennyi, ami jelentősen változhat, és mondjuk nyilván nem ennyiért lehetne hozzájutni (és nem sima közkézhányados felvásárlással). Összehasonlításképpen, az intel értéke fentiek szerint 134,44 Mrd USD, az nvidiáé 10,29 Mrd USD (azaz közel ötszörös értéke van jelenleg, miközben - egyelőre - szűkebb a portfoliója).

Összességében eddig úgy néz ki, hogy a piac szerint a folyamatos AMD-s világmegváltást helyén kezelik (és beárazzák az intel mondjuk sokszoros K+F keretét is, hiszen hiába az AMD mutatja az irányt, ha ők aratják le a babérokat). Talán most érdemes long pozíciót fölvenni, a következő negyedévben bővülést várnak PC-fronton.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. sjacint
2014.04.19. 08:58
Nem értem, hogy egy egy új termék előtt miért magasak a várakozások.
Aztán meg jönnek a nagy csalódások.
Majdnem mindenki túlzó jelzőket használ.
Sokan mint pl. terror is csúsztatnak/hazudnak.
Komolyan olyan mintha nem komoly emberek hanem gyerekek beszlgetését olvasnám.
Le kellene szállni a földre.
A siker az sok sok év és sok sok ember munkája egy ekkora cégnél.
Évek óta tartó veszteséges működés után ez már egy jó alap.
Long pozíció? Van benne valami, kösz a tippet.

Hozzátenném ég, hogy az optimalizálatlan játékkal (wot) ha akarok játszani sajnos váltanom kellene fx6100-ról i5-4770-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pdx06
2014.04.19. 11:12
Az emberek maguk se tudják hogy mit akarnak, mégis várják az új termékeket. Én csak olyasmire költök ami tényleg szemmel láthatóan változtat az addigi környezeten. Például a 3D, meg most az Oculus Rift. Az hogy most ki mivel játssza végig a BF4-et. Intellel vagy AMD-vel hát hova szarjak... sikerült végig vinni? Igen. No ez a lényeg, nem holmi fps-t ábrázoló diagramok meg csíkok. Azokkal sohase voltam előrébb, főleg amiatt az éves szinten megjelenő 1-2 nagyobb hardverigényű játék miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. gab78
2014.04.19. 12:20
5hR3kY: Hoznék egy példát, bemész bármelyik mobilszolgáltatóhoz, és Blackberryt akarsz venni, mit csinál az eladó? Nem kiszolgál, hanem lebeszél, hogy vegyél Samsungot. Miért? Kérdezed. A válasz: Mert a Blackberry az sz@r. Visszakérdezel, volt már a kezében? Használt már? A válasz: Nem!

Na és itt a probléma. Leszaroznak valamit, amit még csak nem is ismernek. Ugyan ez van az AMD-vel is, majdnem. Van egy csomó jó dolog az APU-ikban, TrueAudio, egységes memória, Mantle... a gond azonban az, hogy 1 nem nagyon használja senki, 2 évek óta megy a duma, hogy ez a fúzió majd milyen jó lesz. De ez nem jó se a Llano vásárlóknak, se a Trinity/Richland vásárlóknak, ők nem kapnak semmit. 3, Az AMD a klasszikusan az APU-t CPU-ként használó alkalmazásokra elfelejtett figyelni. már jó ideje ugatom, persze itt ez hatástalan, hogy nem egy gyengébb teljesítményű processzort kell megpróbálni jóvá tenni azzal, hogy az iGPU erejét hasznosítjuk, mert alig akadnak ilyen alkalmazások, ahol van ott lehet hogy jó, de minden más alkalmazásban hátrányt jelent. Hanem egy jó és kihangsúlyozom, hogy egy jó processzort kell jobbá tenni, azáltal, hogy az amúgy is komoly értékéhez/teljesítményéhez, hozzáadunk valami pluszt, az iGPU erejét.

Most nagyon el foglak szomorítani, ha az AMD-nél nem ekkora balfácánok, már 2010-2011 körül játszhattál volna "APU-n" 1080p-ben. Azt kellett volna csak tenni, amit az Intel tett. Van egy CPU-juk, van egy GPU-juk és egy tokra teszik. Ezt megtette az Intel... mert gondolkoztak. Nem kezdtek eszelős integrálása, csak léptek előre egyet. Az AMD azonnal akart mindent... holott ha akkor ezt megteszik egy kis GPU-t tesznek a proci mellé, akár úgy is hogy még plusz memóriát kell integrálni a tokra, ma nem itt tartanának, mert lehet a dolog drága lett volna, de vették, vitték volna, ahogy a i5-750 és társait is vitték... csak épp sokszoros GPU teljesítménnyel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Asagrim 5hR3k...
2014.04.19. 12:39
Kivétel nélkül felsoroltad azokat a játékokat, amik nekem még fullHD-ban is ultrán mentek egy HD4850-en.

Én javaslataim:
The Witcher 2, Thief, Far Cry 3, Metro Last Light, Assassin's Creed Black Flag, ezeket már medium grafikán sem bírná a csodás A10-7850K fullHD-n.

Annyira alacsony hardverigényű játékokat soroltál fel hogy számomra úgy hangzott ez az okfejtés, hogy "nem szar ez, mert 300 FPS-sel megy a Quake3", azon meg végképp eldobom az agyamat, hogy pontosan a legtöbb számítási kapacitást igénylő beállításokat nem állítottad be (mert a felbontás a legkevesebb, a lényeg az hogy mit csinálsz azon a felbontáson), de ettől persze az APU még mindig istenkirály.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010 Asagr...
2014.04.19. 12:53
Az a baj hogy a saját igényeidet szabod másokéra, nagyon sok embernek pakoltam össze APU -val szerelt gépet és mind meg van elégedve mert nem játszanak full grafikán sőt meg médiumon sem de olcsó volt és akadás mentesen tud netezni, filmezni, játszani., most a Kaveri jóval erősebb ezeknél és elkezded fikázni, persze ezek nem Crysis3 full grafikára valók de az emberek legalább 90% elvan ezek nélkül és fényévekkel jobb az Intel grafikus lassítóinál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Asagrim atti2...
2014.04.19. 13:09
Nem, itt az a baj, hogy szelektíven felsorol olyan játékokat amiknek a grafikai teljesítményigénye a béka segge alatt van, aztán általánosít, hogy baj van az emberek felfogásával, mert ez az APU baromi jó dolog.

Szóval az ő igényeit szabta másokéra, én csak kiegészítettem, hogy akkor már a játéklista is általános legyen ...

"mert nem játszanak full grafikán"

Úgy akartad mondani hogy mert ezáltal nem tudnak full grafikán játszani, ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. 5hR3kY
2014.04.19. 13:45
Asagrim: Szövegértés megy-e? "Sok mindent nem teszteltem még de ezek" = A lent felsorolt játékok vannak perpillanat telepítve a gépemre, így azért csak azokat soroltam fel, mert még csak azokkal próbáltam. Ez aztán a pofátlanul szelektív felsorolás.....

"azon meg végképp eldobom az agyamat, hogy pontosan a legtöbb számítási kapacitást igénylő beállításokat nem állítottad be " Itt estél bele az általánosításba, mert nem attól lesz jó egy játék ha bekapcsolsz alatta valamilyen ambient occlusion effekteket. Én megvoltam több mint 30 évig ambient occlusion effektek nélkül, szerintem kibírom hogy ha nincs bekapcsolva. De ezek szerint neked az számít hogy minden csili-vili grafikai effekt fusson demintazállat, az hogy milyen a játék a kutyát nem érdekli csak hogy jól nézzen ki?. Esetleg akkor nálad is kijön a frusztráció ha egy grafikai effekttel kevesebbel vagy kénytelen játszani, vagy kisebb AA/AF-en és az már milyen szar?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.19. 14:00
Igen, az még mindig csak a te igényeidnek felel meg. Én pl fillérre ugyanabból a pénzből veszek egy i3-at egy R7-250 társaságában, kussban van a gyári hűtője és el van verve az A10 CPU és GPU teljesítményben is. A kérdés már csak az, hogy rajtad kívül ki akar még miniITX gépet építeni játékra (aki ráadásul sajnálja a +3 ezret low profile R7-250-re).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim 5hR3k...
2014.04.19. 14:01
Érdekes hogy témánként változik a véleményed.

Ha APU-t kell védeni, hirtelen nem számítanak a jelentős teljesítménycsökkenést okozó grafikai beállítások, de másik cikknél meg "könyörgöm már 2014-et írunk! Láttam én elég kockát az Atari 2600 klónokon!"

Ennyire a témához igazodó, egymással szöges ellentétben álló véleményekkel nem tűnsz valami túlzottan hitelesnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.19. 14:13
"De ezek szerint neked az számít hogy minden csili-vili grafikai effekt fusson demintazállat, az hogy milyen a játék a kutyát nem érdekli csak hogy jól nézzen ki?"

Egy játékot valamilyenre terveztek. Ha van két géped, ami ugyanannyiba kerül, de az egyik ugyanolyan beállítások mellett jobban futtatja vagy magasabb grafikai minőség mellett ugyanúgy, akkor az a gép jobban teljesít, jobb élményt nyújt. A játék audiovizuális műfaj. A látvány hozzátartozik az élményhez, akkor is, ha nem a legfontosabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. 5hR3kY Asagr...
2014.04.19. 14:38
A megoldás az hogy meg kell találni, az értelmes középutat. A brutális grafika sem ésszerű, de a kockás sem, szvsz. Ha megfigyeled a másik cikknél a hozzászólásomat, ott sem követeltem Crysis 3 szintű grafikát, de itt sem írtam hogy miden legyen kockás, mert csak az fut az APU-kon.

Phantomstranger: A legolcsóbb i3 CPU: 27810- HUF + A legolcsóbb R7 250: 20636- HUF Ha ezt összeadjuk akkor 48446- HUF-nál járunk. Az A10-7850K perpillanat: 43054- HUF. A kettő különbözete 5392- HUF. Nézhetjük a hőtermelést / fogyasztást is ami egy i3 + R7 250 esetében 55W + 65W míg az A10-7850K esetében 95W. A kussban lévő i3 gyári hűtőt megnézném azért, csak a végén nehogy ilyen legyen: [LINK] És a VGA zajáról még nem is tettünk említést, illetve arról sem hogy lesz a gépben egy újabb alkatrész ami meghibásodhat. Ha lecserélem a hűtést az A10-7850K-n az nekem 3900-ba fog fájni, de az i3 esetében hozzá kell adni a VGA árához egy csendes hűtőt, vagy eleve olyat nézni amin az van, ami meg eleve többe kerül. Jó példa mondjuk a passzív hűtéses XFX R7 250 ami már: 26478- HUF. Persze mindenki azt vesz ami neki szimpatikus, nekem az általad felvázolt megoldás nem volt az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.19. 19:35
"A legolcsóbb i3 CPU: 27810- HUF + A legolcsóbb R7 250: 20636- HUF Ha ezt összeadjuk akkor 48446- HUF-nál járunk. Az A10-7850K perpillanat: 43054- HUF."

Platform szinten gondolkodj, ne csak a magában a prociban. Az i3 mellé odateszel egy 1600MHz-es RAM-ot, az A10 mellé meg 2133-ast, hogy ne sírja el magát. Vagy ha nem, még annyit sem tud. Meg aztán az AMD hűtő instant csere. Mint mondtam, nekem is AMD-m van jelenleg, van tapasztalatom ezeknek is a gyárihűtőjével, sőt, első kézből van összehasonlítási alapom az Intel hűtőkkel is.

A procihűtő teljesen random, de a specifikációiban meg épp 90-95W a maximum, amihez ajánlják vagyis az A10 nagyon a határon billeg.

"A kussban lévő i3 gyári hűtőt megnézném azért, csak a végén nehogy ilyen legyen: És a VGA zajáról még nem is tettünk említést,"

Hát én még ilyet nem hallottam, pedig a szomszéd szobában is megy egy Intel proci gyári hűtővel. A videokártya zaja meg nem referenciahűtő esetén sokszor alig van. Ami a "bevásárló listán" szerepel, egy olyan GPU, amit passzívan le lehet hűteni (lásd a 26 ezer forintos példád) és rárakott az ASUS egy ránézésre kb. 8 centis ventilátort. Meglepne, ha lenne hangja.

"illetve arról sem hogy lesz a gépben egy újabb alkatrész ami meghibásodhat."

Ezt a hülyeséget mindig elmondod. Milyen sűrűn is hibásodnak meg?
Konkrétan, ha a statisztikákat nézzük, valami földrengető user error vagy rohadt nagy balszerencse kell, hogy egy videokártya meghibásodjon. Vagy nálad valamiért sorban mennek tönkre a videokártyák, hogy már venni sem mersz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim Phant...
2014.04.19. 19:41
"Milyen sűrűn is hibásodnak meg?"

HD4850-et használok, amit a megjelenés évében vettem. Eddig volt egy időleges VRAM hibajelensége ami megszűnt teljesen pár hét alatt, amúgy köszöni szépen jól van, és azért fogom lecserélni mert a legacy driver 8.1-hez nem UEFI-s, így CMS nélkül nem indul a gépem vele.

Szóval igen, előbb szorulnak cserére elavulás miatt, minthogy tönkremennének, és itt nálam egy 19 colos monitorral még csak nem is a teljesítményével van gond, hanem a megszűnt támogatás késztet cserére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2014.04.19. 20:12
Jól értem, most arról megy a vita, hogy egy magas fogyasztással megáldott, ráadásul drága alsó kategóriás CPU-nak és egy alsó kategóriás GPU-nak van-e piaca?

Nem, nincs. Ott a cikk címében a válasz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. csabi02
2014.04.19. 21:42
Szegény A10-est már megjelenésekor halálra ítélték az 53ezer ft-os nyitó árcédulával,mert az elődök kb 20ezer ft-al olcsóbban nyitottak és azért az valóban megérte (főleg mivel csak 1csipetnyit jobb tőlük a 7850k),de így,hogy negyedéven keresztül 53-56ezer ft csak elriasztották a vevőket,bár most 43ropi,de még ez is túl sok sztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. 5hR3kY Phant...
2014.04.20. 14:36
Én speciel egy Team Group 8GB Xtreme Vulcan 2133MHz-es kit-tel hajtom a gépem, ami annyiba fáj árban amennyiben a képen látható 1600MHz-es Kingston. Viszont én alapból az i3 alatt is cserélném a hűtőt, nem bízok én a gyári megoldásokban. Az Alpine 64 PRO-tól azért én nagyobb hőcsövest fogok rárakni. Egy LC-Power Cosmo Cool LC-CC-95 perpillanat a kiszemelt ami amúgy egy átcímkézett Zalman Songmu.

A VGA-knak általában azért van hangjuk. Ha rátolnak egy nem passzív hűtést akkor általában a hűtőbordán spórolnak. Az utolsó dVGA-m még egy Inno3D Geforce 6600 GT volt amin le kellett cserélnem a hűtést egy Zalman VF-700 AlCu-ra mivel a gyári hűtővel bekapcsoláskor 59 fokos volt a GPU, viszont a csere után már 40 fokról indult úgy hogy csak 5V-ot kapott a venti. Az alaplapok után a második helyen a VGA-k szerepelnek a halálozási listán. Eléggé sok döglött be például az alulméretezett passzív hűtéses Gigabyte Silent Pipe szériából. Szerintem amit annó eladtunk mind meghalt 2-3 év után. (Ezért nem vennék passzív hűtéses kártyát) De előszeretettel döglöttek le a VRAM-ok is a kártyákon, főleg ha valami noname IC-kkel szerelték. Ja meg az olcsó kínai hűtőventilátorok is traktor hangot kölcsönöznek a kártyáknak 1-2 év után, nem győztük kókányolni, mert a kedves gyártók 48 ezer féle hűtőt használtak, és nem lehetett kapni a kártyákra ventit, ha meg bordával cserélted, akkor sok esetben nem ért annyit a kártya, mint az új hűtés. Az elmúlt 6-7 évben kezdtek már normálisabb hűtést pakolni a kártyákra, amik már vállalhatóak. Jut eszembe itt van a szekrényben egy InnoVision Mighty 3DII ami döglött. A gép látja hogy ott a kártya, de a drivere meg azt írja mikor telepítenéd hogy nincs kártya a gépben. Bár ha a szekrény jött elő van ott még tökéletesen működő S3 Trio64V+ is.

csabi02: Én 40-ért vettem az A10-7850K-t, nekem annyit megért. A megjelenési árat én sem fizettem volna ki érte, így inkább vártam pár hónapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.20. 17:49
Nekem van egy HD5770 VaporX-em. Gyárilag rakták rá, nincs hangja. Előtte HD4670 volt, gyárilag Zalman VF700 van rajta (pont, mint a képeden), 5 éve szolgál és a szomszéd szobában még mindig megy. De van még működő Radeon 8500LE is, a faterom használja a gépégen, az már több, mint 15 éves és van még a pincében S3 Trio64V+, meg egy-két ISA foglalatos Trident, azok is üzemképesek (voltak, amikor lekerültek).

Problémám eddig csak olyan kártyákkal volt, amik messze földön hírhedtek voltak a minőségük hiányáról. Mint az említett Inno3D, illetve a Giga sem mindig tudja eltalálni, milyen hűtést tegyen a kártyára. Egy időben kifejezetten gány minőséget árultak. De ha a szar gyártók cuccai bedöglenek, az nem minősíti a piac összes szereplőjét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. 5hR3kY Phant...
2014.04.20. 21:43
Sajnos az átlag számítógép vásárlónak embereknek az olcsó cuccok kellenek, azok meg általában rosszabb minőségű alkatrészekből készülnek. Ezért kellett árulnunk annó Inno3D, Manli, Powercolor, Palit meg ilyen csoda márkás VGA-kat. Már ránézésre láttuk annó hogy a hűtőventilátor nem fog rajta kibírni másfél évet. Mindenesetre halott CPU-ból jóval kevesebbet láttam, mint VGA-ból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010 csabi...
2014.04.20. 22:06
Elég szép halálráítélés hogy mindet megveszik az OEM-ek ezért nem tudnak leválogatni kellő mennyiségű A8 Kaverit és állítólag a ceruza is ezért fogott olyan vastagon, hamarosan én is halálra ítélek egyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.20. 22:22
Csakhogy most minőségről van szó, te pedig kényszeresen a legrosszabb videokártyákba kapaszkodsz és még mindig nem azzal törődsz, hogy lehet minőséget venni az A10 platform árán i3-mal és diszkrét videokártyával, és azért a bizonyos összegért 1,2-1,5-ször nagyobb teljesítményt kapsz.

Egyébként is elég érdekesen kezelted az összehasonlító listákat. Én még az AMD javára is csaltam. Az inteles oldalra nem a legolcsóbb kapható 1600-as memóriát tettem és nem a legolcsóbb R7 250-est, az AMD mellé meg a legolcsóbb 2133-as memóriát, amit akkor a webshopban találtam és egy olcsó hűtőt.

Te kiszúrtad az előző generációs i3-at (-400 forint az én választásomhoz képest), egy hulladék DDR3-as R7 mellé (-2000). Oké, ebben az esetben csökkennek e különbségek, CPU oldalon kb egy szintre kerülnek és GPU oldalon is szorosabb a verseny, csak épp így rohadtul torzul a kép.

Lehet itt pörögni a meghibásodási lehetőségeken, meg platform szinten 2-3 ezer forintnyi, egy egész PC árához képest elhanyagolható különbségen, de a tények, azok tények maradnak.

Egyébként meg mesélhetnél még nekem egy-két dologról.

Milyen gyártó, az a Team Group? Nem ismerem, és csak annyit látok, hogy a legolcsóbbak közt van, nehogy olcsó húsnak híg legyen a leve, ha már a meghibásodásokon rugózol.
Ha meg megbízható, a lenti összehasonlító bevásárlólistára mehet az a Kingston helyett, és nagyjából megint előáll az ott vázolt különbség.

Miért használsz ilyen embertelenül sok hangulatjelet. Baromi zavaró és elég nehéz így komolyan venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror atti2...
2014.04.20. 22:23
Nem lenne egyszerűbb végre felébredni a fanatizmusból, és venni egy i5-ot, aminél amúgy erősebb APU-t az AMD nem gyárt még vagy 5 évig legalább? Ez a csóró chip kb. egy 7 éves Core 2 Quad szintjén van még mindig. Amennyi pénzt eddig ezekbe invesztáltál, már régen egy Core i7-nel csapathatnád, de neeeeeem, mert az AMD az Isten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. 5hR3kY Phant...
2014.04.21. 01:57
A többletteljesítmény a fogyasztás kárára megy, ami nálam számít nagyon is.

Sajnos már 18500- HUF alatt nem kapsz Dual Chanel 1600 MHz-es RAM-okat, úgyhogy nincs ordenáré árkülönbözet az 1600 és a 2133-as modulok között ha a legolcsóbb szettet nézzük akkor is vagy 1000 HUF. De akkor egyesítsük a számításainkat:

AMD A10-7850K 3.70GHz FM2+ BOX Black Edition : 43.054 Ft
TEAM GROUP 8GB Xtreme Vulcan 2133MHz CL11 KIT TLYD38G2133HC10QDC01 : 19.634 Ft
ARCTIC COOLING Alpine 64 PLUS : 3.645 Ft

Összesen: 66.333 Ft.

Nézzük a másik oldalt az én szemszögömből, hogy ha egy 100% csendes gépet akarok a te alkatrészeiddel:

INTEL Core i3-4130 3.40GHz 1150 BOX : 28.311 Ft
KINGSTON 8GB HyperX Blu DDR3 1600MHz CL10 KHX1600C10D3B1/8G : 18.491 Ft
ARCTIC COOLING Alpine 11 Pro Rev. 2 : 3.505 Ft.
XFX R7-250A-ZLH4 R7 250 1GB GDDR5 Core Edition PCIE : 26.478 Ft

Összesen: 76.785- Ft.

Ez biztos csendes gép lesz a passzív VGA miatt, és a nem gyári Intel hűtővel. Mivel a gyári Intel i3-hoz adott hűtők zajszintjét nem ismerem, és a nem passzív videokártyákét sem, így ha biztosra akarok menni ilyen konfig kell. De nézzük meg mi van akkor ha amit írtál VGA csendes, és a gyári hűtő is kussban van:

INTEL Core i3-4130 3.40GHz 1150 BOX : 28.311 Ft
KINGSTON 8GB HyperX Blu DDR3 1600MHz CL10 KHX1600C10D3B1/8G : 18.491 Ft
ASUS R7250-1GD5 R7 250 1GB GDDR5 PCIE : 22.003 Ft

Összesen: 68.805- Ft.

Sajnos még így is drágábbra jön ki egy kicsivel. Lehet hogy van olyan akinek a többletteljesítmény miatt megéri, de nekem a fogyasztás is figyelendő szempont, ezért döntöttem az AMD mellett. A zajszint meg nálam a másik hűtővel biztos hogy minimális lesz, míg ezen utolsó variációnál az Inteles gépnél kérdéses a dolog. Ha megvenném és hangos lenne, akkor a hűtők lecserélése a CPU és a VGA fölött kb. akkora többletköltség lenne mintha eleve másik coolerrel, és passzív VGA-val vettem volna.

Persze nem minden ember egyforma, van akit nem érdekel a fogyasztás, és a zajszint és nála csak a teljesítmény lesz a fontos, ő biztos hogy az Intel mellett fog dönteni. Én inkább beáldozom a nagyobb teljesítményt cserébe az alacsonyabb zajszintért és a kevesebb fogyasztásért.

A meghibásodás mindenhol benne van a pakliban. A régi 66GT-men is ha nem cserélem le a gyári hűtőt, szerintem 3 évet nem bírt volna ki az a kártya akkora melegedéssel. (Amúgy a mai napig megy a szomszédban)

Az előző felsorolásom pedig azért volt olyan érdekes, mert mindenből a legolcsóbbat néztem, hogy nehogy az legyen hogy direkt drágábbat írtam.

A Team Group-ról elég ennyit tudni: "All Team Group’s “Team” brand memory module series enjoy lifetime warranties, which means that from the day of purchase, if the product is damaged due to natural causes, free maintenance service is provided during product’s service life." Szerintem ez meggyőző.

Hangulat ember vagyok, ezért muszáj hangulatjeleket használnom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csabi02
2014.04.21. 09:15
atti2010:
Az is lehet,hogy kevesebbet gyártottak belőlük és ezért fogyott el.

shreky:
40ezerér már elfogadhatóbb,bár nekem még mindig csábítóbb a plusz 2000ft al drágább intel + teljes értékű r7 250 1gigás gddr5 konfig verzió.

A team group xtreem mivel nem elterjedt, (kis hazánkban főleg nem) így sokan nem ismerik,de nekem is az van, még akkor vettem amikor fele ennyibe sem került a ram,de idáig nincs vele gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.04.21. 10:06
Egyébként az AMD tragédiája klasszikusan a kicsi, folyamatosan a túlélésre játszó cégek sajátja. Valóban innovatív, (kényszerből) a jövőre koncentráló és azt (kénytelen-kelletlen, mivel a jelenben képtelen versenyezni) megértő vállalat. Ténykérdés. Csak a (távolabbi) jövőt a jelenben akarja erőltetni, ami konkrétan a támogatás miatt nem működik.

Mire az APU-k lesznek a mainstreamek, addigra az intel is épkézláb GPU-t fog a CPU-i mellé rakni.

Azért időnként abba is érdemes belegondolni, hogy az AMD az ATI felvásárlásából él, persze a know-how-t folyamatosan és nagy erőkkel bővítve. Az intel ugyebár meg azért van fikázva, mert a GPU-i a haloványabbnál is haloványabbak. Amiket egyébiránt szinte teljesen a saját erejéből készít. Normálisan skálázódó architektúrát építeni meglehetősen bonyolult feladat, Abunak van erről egy jó cikke, olvasható.

Olyan forgatókönyvet nem említek, mi lett volna, ha évekkel ezelőtt ők meg az nVidiát vásárolják fel, mint a "konkurencia". AMD-oldalról Sátánt kiáltanának, igazságtalanságot.

Persze ilyenkor az érv meg az, hogy az intel már annyi pénzt összelopott meg bűnözött, hogy annyiból az AMD már ray-tracinggel megbírkózó 25W-os otthoni APU-kat gyártana.

És ugye mindezek a viták olyan térben zajlanak, ahol minden mérhető, számszerűsíthető, nem filozófia vagy egyéb bölcsészettudomány...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.21. 10:38
A passzív videokártya és a szerintem nem létszükséglet CPU hűtő nélkül a különbség már nem 10, hanem 2000 forint. Egy konfig árában ez teljesen elhanyagolható, ettől a két gép még egy árban van és a ~másfélszeres teljesítménytöbblet még mindig fennáll.

A fogyasztáskülönbség üresjáratban nem hiszem, hogy lényegesen több lenne, terhelve már inkább. Ez számít, ha miniITX (alkalmi) gamer gépet építesz... amit kb ezer felhasználóból egy tesz meg. Szóval ez az A10 versenyképességét gyakorlatilag semmiben nem befolyásolja. A felhasználók döntő többsége vagy nem játszik és akkor tök fölösleges a 43 ezres A10 vagy diszkrét videokártyában gondolkodik, akkor meg gyakorlatilag bármelyik erősebb, mint az A10.

Az élettartam garancia meg jelenti, hogy a memória végig bírja a tervezett élettartamát. Vettem már 7 év garanciával memóriát, amit 3 év után vissza kellett küldenem cserére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Phantomstr... 5hR3k...
2014.04.21. 11:25
Egy kicsit részletesebben tárgyalva a fogyasztás témát. Az csak egy adat. A felhasználók döntő többségénél az számít, hogy a fogyasztás, teljesítmény és ár arányban legyen egymással.

Konkrét példákra levetítve:
Nézd meg az FX-6300 árgrafikonját. Néhány hete még az i3-4330-hoz volt közelebb, mostanra becsúszott néhány száz forinttal a 4130 alá. Miért? Mert nagyjából ugyanazt a teljesítményt kínálja (átlagban 5%-on belül van egymáshoz a három proci) lényegesen magasabb fogyasztáson.

Persze ezen még tud változtatni a felhasználás módja, a fogyasztás-teljesítmény arányon javít, ha a felhasználó sokat foglalkozik videófeldolgozással, de az már egy elég kis réteg a felhasználókon belül. A a videófeldolgozást kivesszük, akkor viszont romlik ez a mutató. És ugye az ár azonos.

Az A10-7850K-ra vetítve ezt a dolgot. A konkurenciája az i5-4440, ami 2000 forinttal drágább, ami platform szinten el is tűnik és az i3+diszkrét videokártya, aminél platform szinten árban minimális a különbség. Ha CPU teljesítmény kell, az A10 kb a fele annyiba kerülő 760K-val van egy szinten és ~17%-kal múlja alul az i3-at, ~60% a különbség az i5 javára. A fogyasztása az utóbbihoz áll közelebb. Ha a lényeg a grafikus teljesítmény, akkor az i5 IGP-je verve van, az A10 2x gyorsabb, viszont az i3+diszkrét videokártya 1,5x gyorsabb az A10-nél.

És itt jön képbe a felhasználó. A felhasználók döntő többségének ez i3+diszkrét videokártya jó kompromisszum, ugyanazért a pénzért azt választják, mert a többlet fogyasztásért megkapják arányosan a többlet teljesítményt. Aztán vagy te, akinek a fogyasztás elsődleges a teljesítménnyel szemben. Hogy milyen arányban van egymással a két felhasználói csoport? Az AMD már 10 éve szinte folyamatosan veszteséges, az Intel pedig nyereséges. Az AMD piaci részesedése a CPU piacon <20%, az Intelé ~80%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.04.21. 11:42
Ha a valóság nem egyezik az elképzeléseinkkel vagy vágyainkkal, akkor a valóságban van a hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gabesz7630
2014.04.22. 08:29
I.ntel Jozsi 83 hol van?

Nagy valoszinuseggel mindenkit a vilagon aki nem amd-t vett megfenyegettek meg megvertek hogy intelt vegyen.
Igaz?
A maradek meg hulye es nem ert hozza.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gabesz7630 Phant...
2014.04.22. 08:35
Azt azert vedd hozza a 4. bekezdesnel, hogy aki amd-t vesz 70%ban kibassza a gyari hutot mert kave daralo. Es akkor mar nem is olcsobb az az olcsobb.

Amugy tok igazad van.
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gabesz7630 Phant...
2014.04.22. 08:46
Az amdnel mindig ez volt. Ezt nem az ati felvasarlasa okozta.
Az egy eloremenekules volt a reszukrol.
Egysszeruen a procijaik matek reszei szarok (ezert forceoljak szerintem a gpu altalaos szamitasra valo hasznositsat).
A tobbivel semmi gond nincs.
Anno az athlon 2500 xp-m 1 gigaval gyorsabban bootolt be mint a kesobbi core 2 duom 2-vel. De ha elkezdtem fizikat szamoltatni 3ds maxal a core 2 duo vagy 4* gyorsabban vegzett ugyanazzal.

Az amdnek egyetlen eselye volna csak hulyek mint a segg (most is az athlon 5350be beleraktak egy egycsatornas memoria vezerlot a barmok).
Az uj kisfogyis vonalat kene tovabb vinni (az a cpu teljesitmeny amit tud jatekra teljesen rendben van) es a cpu mag melle, nem egy 8400, meg hasonlo gagyikat behgyomoszolni ami szart sem er. Hanem belerakni a legjobbat ami meg belerekhato.
Athlon 5350be mondjuk 7770-et (vagy a mostani r sorozatu megfelelojevel barmi is az) pl...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. atti2010 gabes...
2014.04.22. 09:49
Athlon 5350be mondjuk 7770-et (vagy a mostani r sorozatu megfelelojevel barmi is az) pl...

És milyen memóriát teszel mellé hogy vigye a HD 7770 sávszelességét mert ez a gond, meg az hogy egyesek nem bírják megérteni az APU nem a dVGA leváltására készült hanem egy CPU-IGP kombináció amire ha íródnak játékok akkor sokkal hatékonyabb lesz mint a mai CPU-k, az AMD se hülye hogy berakjon egy 4 magos CPU mellé akkora IGP-t ami elveri az R9-270-et (GDDR5 lehetséges lenne de drága) és kinyírja a legjobban vásárolt dVGA piacát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Phantomstr... gabes...
2014.04.22. 11:30
Nem volt ez mindig így. Az Athlon XP, Athlon 64, Athlon 64 FX az AMD aranykora volt, hülyére verték a másfélszer magasabb órajelen járó Pentium 4 kazánokat. A kétmagosított változat is simán lenyomta a Pentium D-ket. Nem véletlen, hogy a Bulldozernél visszahozták az FX márkanevet. Marketing.

A problémák ez után a korszak után kezdődtek, amikor lassan felépítettek először egy, mostanra két generációnyi teljesítmény hátrányt. Az előbbi aranykorban tudtak egyszerre jövőbe mutatók és a jelenben is versenyképesek lenni. Az integrált memóriavezérlővel vagy 5 évvel előzték meg az Intelt. Az AMD már valódi 2 magos procikat gyártott, amikor az Intel még egybetokozott egymagosokat.

Ezt az utat vesztették el, mintha az AMD elfelejtette volna, hogy kell processzort csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2014.04.22. 11:51
Az integrált memóriavezérlővel egy centivel sem előzték meg az Intelt, mert hiába integrált, ha egyszer egy lassú szar. Ugyanez igaz a négymagos processzorukra is, a fantasztikus Phenom még egy kétmagos Wolfdale-t se nyomott le. Pont ez a helyzet most a 8 magos csodaFX-szel is.

Ezek már vagy tíz éve a marketingnek gyártják a processzort, a teljesítmény meg sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Phantomstr... Terro...
2014.04.22. 13:41
De bizony, hogy akkoriban előnyben volt, sokkal jobb volt a memóriaelérése, mint a Pentiumoknak. Emellett én kétmagosokról beszéltem.

A négymagosoknál is igaz, hogy az AMD-nek volt előbb rendes négymagosa, míg az Intel kétmagosokat tokozott egybe, de a Phenom attól még szar volt. Ott már elvált egymástól náluk az előremutató és a jelenben is versenyképes technológia. Az AMD 65nm-es gyártástechnológiája pocsék volt, a sokat csúszott Phenom alacsony órajeleken járt, zabált mint egy buldózer ( ) és melegedett, mint egy Prescott magos Pentium. De legalább lassú volt.

A 45nm és a Phenom 2 bejött, felzárkóztak a második generációs Core2 Quadokra, csak a Nehalemmel együtt jött, így nem tudott visszazárkózni a csúcskategóriába.

Aztán kijöttek a szintén sokat késett Bulldozerrel, megint (a tervezettekhez képest) alacsony órajel, magas fogyasztás és gyártástechnológiai gondok. Legalább már ők is 32nm-en voltak, és nagyjából felzárkóztak a Westmere-re... csak akkor már kint volt a Sandy Bridge. Nagyjából fél év múlva frissítettek egyet a Piledriverrel, csak akkorra már kint volt az Ivy Bridge 22nm-en. Sokáig mentette az árazás, de még mindig ugyanazzal kénytelenek kiállni a Haswell és az év végén érkező Broadwell ellen, ami ha minden igaz, már 14nm-en készül.

Már most is csak az AMD fanatikusok veszik meg jövőre meg. Kíváncsi vagyok, meddig él meg belőlük a cég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!