iPon Hírek

Vesztésre áll a hagyományos kábeltévé

Dátum | 2011. 01. 18.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában tavaly novemberben 31 ezerrel 1,385 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből. A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt.

, Invitel Zrt.

, UPC Magyarország Kft.

, FiberNet Zrt.

, DIGI Kft.

, PR-TELEKOM Zrt.

, Tarr Kft.

, ViDaNet Zrt.

, PARISAT Kft.

, RubiCom Zrt.

, HD Platform Kft.

, Hello HD Kft.

, UPC DTH S.

á.

r.

l.) tavaly november végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván. 2010 tizenegyedik hónapjában e cégek előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,3 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 2010 novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 830 ezerről 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,7 százalékos, novemberben 47,1 százalék volt. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, az októberi 29,5 százalék után november végén 29,4 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,3 százalékról 25,9 százalékra nőtt, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része a tizenegyedik hónapban 24,9 százalékon stagnált. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt. A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!