iPon Hírek

Virtual Retinal Display: élethű kép egyenesen a szemeinkbe

Dátum | 2013. 10. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Az Oculus Rift VR szemüvege sokakat lenyűgözött, ám talán már van nála érdekesebb megoldás is, hála az Avegant mérnökeinek. A Virtual Retinal Display névre hallgató szemüveg valósághű képet biztosít viselőjének, sőt, még a szemeit sem fárasztja, ugyanis egy ötletes megoldást alkalmaz a kép továbbítására. Az Evegant elnök-vezérigazgatója, Ed Tang a CNet munkatársának beszélt arról, nagyjából mit kell tudni a Virtual Retinal Display névre hallgató eszköz prototípusáról.

Az újdonság LCD kijelzők helyett egy speciális megoldást alkalmaz, amely mikrotükör-tömbökből áll. Ez a speciális tükörrendszer a kisteljesítményű fényforrás fényét egyenesen a szemüveg viselőjének szemeibe irányítja, ami újszerű felhasználói élményt biztosít. A képet Ed Tang úgy jellemezte, hogy olyan, mint ha egy LCD kijelző képét hasonlítanánk össze egy ablaküveg mögött feltáruló látvánnyal - a különbség szembetűnő. Sajnos a speciális megoldás miatt a termék képét nem tudják megmutatni, de maga a szerkezet azért megcsodálható az alábbi videón.
A speciális képalkotó rendszer, amely a visszavert fényt egyenesen a szemekbe juttatja, több előnyt is kínál. Egyrészt nem kell tartani pixelesedéstől, sőt, megfelelő beállítás után a viselő elé táruló kép is remek minőségű, egységes. Nem mellékes az a tény sem, hogy a technológia a szemeket sem fárasztja, így akár hosszú órákon át is viselhető a szemüveg. Az eszköz segítségével (egyelőre) szemenként 1280 x 800 pixeles felbontás érhető el, de a tükrös technológia jóvoltából ezt a felbontást a valóságban nagyobbnak érezhetjük. A képfrissítési ráta már a prototípus esetében is félelmetesen magas, 240 FPS-es értéket képvisel, de ez akár tovább is növelhető, ha szükséges. A színvisszaadás a tesztelő szerint egész jó, a kép pedig abszolút nem zavaró, sőt, inkább kényelmesen nézhető. Az Avegant újdonsága a videó- és filmnézőket veszi célba, de akár játékra is használható lehetne. A fenti videón látható prototípus összességében tehát remek tulajdonságokkal rendelkezik és "vásárlóbarátabb" kivitelére sem kell már sokat várni, hiszen az a tervek szerint a következő év első negyedévében érkezik. Remélhetőleg az év elején megrendezésre kerülő CES alkalmával ismét találkozhatunk a termékkel, de már jóval vonzóbb kivitelben, esetleg pontos megjelenési dátummal és árral karöltve.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. MrFox
2013.10.15. 13:13
Ezen mit kellett feltalálni? A DLP technológia alapja a mikrotükör rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zodiac83
2013.10.15. 13:51
"Ezen mit kellett feltalálni?"

Csak annyit, hogy ezt a technológiát akár erre is lehetne használni, és azt, hogy hogyan.
Definíció szerint ez is az innováció egy formája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zsolt200
2013.10.15. 14:38
Nagyon kicsi a lencse, így mindig egy adott irányba kell nézned, meg sem mozdíthatod a szemed, ráadásul nem mindenkinek ugyanolyan távolságra van a 2 szeme egymástól. Ha megnövelik akkor még jó is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Grisa
2013.10.15. 15:35
KRITIKA:
"ráadásul nem mindenkinek ugyanolyan távolságra van a 2 szeme egymástól."

VÁLASZ:
"sőt, megfelelő beállítás után a viselő elé táruló kép is remek minőségű, egységes."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. zsolt200
2013.10.15. 18:41
Igen, ezzel a fókuszra utalnak, én is láttam a videóban hogy azt lehet állítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BorosN
2013.10.15. 20:55
Igen ez a jövő Igaz még fejlődni kell, csiszolni kell a részleteket.

A lényeg hogy rájöttek hogy a kép a szemünkbe a retinán keletkezik és nem érdemes a kijelzőket tovább növelni.
CAPRICA aki látta tudja mire gondolok amikor azt írom HOLOBAND
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lajcsi1975
2013.10.15. 22:26
Majd a tv lobby elmagyarázza nekik hogy ne probálkozzanak ilyenekkel amíg a 80-colos panelekért arcpirító összegeket lehet elkérni. Én már régebben megszellőztettem itt azt a tézisemet miszerint a már több mint 10 éve is létezett videoszemüvegek miért nem fejlődtek egy grammot sem.

De ne legyen igazam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!