iPon Hírek

Virtuális valóság: halhatatlan gyerekek és végtelen benzin

Dátum | 2015. 02. 04.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Ugyan időről időre megjelennek olyan, minden ízükben elborult játékok, mint a Saints Row: Gat out of Hell, a legtöbb fejlesztő igyekszik előtérbe helyezni a realizmust. A programokban egyre gyakoribb, hogy nyüzsgő, élő és lélegző településeket járhatunk be. Külön csapatok foglalkoznak azzal, hogy a nem a mi világunkban, vagy alternatív idősíkokon játszódó alkotásokban felbukkanó kultúrák logikusan legyenek felépítve, és elhiggyük, hogy azok a valóságban is létezhetnének. A fegyverek, járművek, és egyéb eszközök viselkedése is egyre inkább hasonlít a mindennapokban megszokotthoz. Ám hiába minden erőfeszítés, akadnak olyan elemek, amik alig-alig változtak a hetvenes-nyolcvanas évek óta. A lista lehet, hogy szőrszálhasogatásnak tűnik első olvasásra, de míg a fejlesztők elképesztő energiákat ölnek jelentéktelen melléktényezők kidolgozásába, addig jogos a kérdés, hogy miért nem próbálják meg elkerülni az elemi hibákat, vagy furcsaságokat? Benzin nélküli kocsik. Nem szívesen lennék egyetlen virtuális világ olajtermelő államának sejkje sem, mer jól láthatóan nincs szükség az amúgy létfontosságú nyersanyagra. Ráadásul, mivel igen kevés benne a tápanyag, még a kenyeremre sem kenhetném a haszontalan, büdös folyadékot. Egy autóversenyes játéknál még csak-csak érthető, hogy nem terhelik ezzel az amúgy a valóságban is csak másodperceket igénybe vevő elemmel a felhasználókat. De azoknál a nyitott világú címeknél, amiknél az ember nem tud úgy átmenni az utca másik oldalára, hogy ne jöjjön vele szembe három döntési lehetőség, két véletlen találkozás, és öt potenciális küldetés, érthetetlen, miért nem kezdenek végre valamit ezzel a design elemmel. Kifejezetten érdekes, és szórakoztató lenne a bűnöző-szimulátoroknál, hogy ha nem figyelünk oda, a kocsink esetleg a rendőrök elöli menekülés kellős közepén áll le. (A Need for Speed Worldben ugyan jelen van a benzin, de a lehető legnegatívabb formában, gyakorlatilag azzal vehetünk plusz játékidőt a mikrotranzakciós címben.) Lopakodás. Remek példája annak, hogy a játék-logika hogyan képes felülírni a józan észt. Számos esetben a pénzkereset egyik legbiztosabb forrása, ha akár zsebesként, akár rablógyilkosként, de megszerezzük az NPC-knél lévő, jó áron eladható vagyontárgyakat. Ehhez rendszerint lopakodnunk kell, amivel nem is lenne baj, ha leendő áldozataink minimálisan életszerűen reagálnának rá. A legtöbbször ugyanis semmi gyanúsat nem látnak abban, hogy valaki akár hosszú perceken keresztül azzal foglalatoskodik, hogy a hátukba kerüljön. Még viccesebb az egész szituáció, ha nem az adott karakter értékeit, hanem az életét próbáljuk elvenni, és kivont karddal, vagy kibiztosított pisztollyal keresgéljük az orvtámadáshoz leginkább megfelelő pillanatot. Képzeljük el mindezt a valóságban. A bíró el sem ítélné azt, aki ennyire amatőr módon próbál kifosztani, vagy megölni valakit, mert elég büntetés neki, hogy olyan hülye, hogy azt hitte, sikerrel járhat.
Higiénia. A legkevésbé sem vágyok olyan programokra, amiknél a főhős bél, vagy hólyagműködése akár csak említés szintjén is előkerül, de többször is felmerült bennem, hogy vajon miképpen kerülik el a járványokat a játékokban. Fürdőszoba szinte csak a horrorokban akad, máshol hiánycikk. Egy átlagos fantasy-univerzumban a kolera nagyobb fenyegetést jelentene, mint az összes gonosz ősmágus, elvetemült sárkány, élőhalott nagyúr, és egyéb gonosztevő együttvéve. A Skyrimben életem egyik legsokkolóbb élménye volt, amikor rájöttem, hogy a méregdrága Proudspire major büszke birtokosaként még egy pottyantós budi sem árválkodik a kertemben. A ház ára, minden kiegészítővel együtt 39000 septim, amiből egy érme körülbelül akkora, mint egy féldolláros, és hozzávetőlegesen harminc grammot nyom. A hát értéke összességében tehát 1,17 tonna színaranyénak felel meg. Egy kiló a sárgán csillogó nemesfémből 11.5 millió forint a piac jelenlegi állása szerint. Vagyis 13,455 milliárd forintért az ember kap egy olyan villát, aminek komfortfokozata a béka hátsója alatt helyezkedik el. A legnagyobb átok a nordok földjén kétségkívül az, ha ez embernek jó az orra. Gyerekek. Ingoványos talajra érkeztünk. Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a legaljasabb dolog amit gyerek ellen valaha is elkövettem, az volt, hogy közöltem egyikükkel, aki egyébiránt annyira irritálóan viselkedett, hogy simán lehetett volna egy abortuszpárti szervezet reklámarca, hogy nincs Télapó. Rászolgált. Utána futnom kellett az apja elől, de megérte. Ha egy videójátékban élnék, még ezt a szerény bosszút is kétszer meg kellett volna fontolnom, mert azokban a kiskorúak elpusztíthatatlan entitások. Ütheted őket, ameddig akarod, rájuk robbanthatsz egy (alighanem WC és fürdőszoba nélküli) házat, csak felbosszantod őket, mert százból kilencvenkilenc alkalommal megölhetetlenek. Ha egy kicsit továbbgondoljuk ezt, akkor egy közepesen elszánt óvodás hercegségeket pusztíthatna el a két kezével. A játékprogramokban mindenki a kölykök kívánságait lesné, mert az utolsó, amit akarsz, hogy egy bosszúszomjas, minden sérülést egyetlen karcolás nélkül túlélő ellenlábasod legyen. Van olyan, a legtöbb játékból kiirthatatlan hiba, hiányosság vagy koncepcionális tévedés, ami idegesít titeket?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. patrik2991
2015.02.04. 15:29
GTA-ba benzin... Mikor láttatok olyat, hogy egy lopott autót azért hagyott ott valaki, mert kifogyott a benzin? Illetve az érme másik oldala, van itt olyan elvetemült aki >100 kilométert ment egy autóval? Amúgy szerintem kb. az összes részhez elérhető benzin mod, csak az se túl reális, hogy 20 sarok alatt kifogy a benzin.

Ami viszont ezeken kívül bennem is felmerült már, az amikor egy játékban valaki (legyen npcbot sp-ben, vagy valaki mp-ben) a zsebéből húz elő egy rakétavetőt. És itt nem a cartoon grafikával bíró játékokra tessék gondolni.

Illetve, amikor szaladgálok, felveszek még 1 virágot, és máris nem tudok továbbmenni, mert túlterhelt vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. magerg
2015.02.04. 15:33
Ebből is látszik hogy a Duke Nukem Forever megelőzte korát. Volt benne fürdőszoba és a benzin is kifogyott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Asagrim
2015.02.04. 15:59
A moddolható játékokról nem ejtenék szót, mert ott minden megváltoztatható. (Nincs pottyantós? De van!)

Mai napi sokkal szívesebben játszok a Conquest Frontier Wars játékkal, ha űrstratégiával akarok játszani a 4x játékok túlbonyolítottsága nélkül, mert ott van ellátmány, és egy hadiflotta bizony ki tud futni az energiából.

A Knights and Merchants / Stronghold Crusader szintén az ellátmány miatt szimpatikusabb.

Azt meg rühellem, mikor egy shooterben kampány módban kizárólag hullarablással lehet csak töltényt és új fegyvereket szerezni, holott bázisról küldenek ide meg oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. tomchee
2015.02.04. 16:00
A hihetetlen méretű zsebek?
(asszem egyedül a Bloodrayne 2-ben volt egy olyan cheat, h az összes fegyódat mutatta rajtad felaggatva... )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Zabalint patri...
2015.02.04. 16:09
A túlterheltséget van ahol úgy oldották meg, hogy csak lassít, vagy elkezdenek potyogni a cuccaid.

A benzin vagy idegesítő lenne, ha a kis világhoz igazítottan gyakran kifogyna, vagy értelmetlen, ha reális fogyasztáshoz és tank mérethez igazodna. Mondjuk nem kéne emlegetni, mert valamelyik NFS játéknál tervezik, hogy nem a játékot kell majd megvenni, hanem a virtuális benzint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Zabalint
2015.02.04. 16:11
A gyerek kinyírásra is tudok mondani példákat, pl. Black and White-ban többet ért, ha gyereket áldozol fel, mint ha felnőttet. Más most nem jut eszembe, de biztos volt még, ahol lehetett.

Ja tényleg, GTA-ban gondolom azért nincsenek kölkök, hogy ne lehessen őket hentelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pdx06
2015.02.04. 16:15
A legfontosabbak kimaradtak amik sose változtak:

-Maguktól becsukódó ajtók
-Piros robbanóhordók

Ami viszont van: Kajától fingás a Redneck Rampage játékban, sok italtól hányás. Pedig 1997-es az első rész.

Higiénia: Esetleg Sims, vagy a The Forest.

Benzin: Mafia 1, Kamionszimulátorok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Zabalint
2015.02.04. 16:21
Nekem amúgy úgy rémlik, volt Commodore-on valami felülnézetes autóverseny játék, ott futamok között tankolni kellett, kb. 3 futamot bírt egy tankolással az autó, ha verseny közben kifogyott, akkor megállt a kocsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. eriol Zabal...
2015.02.04. 16:32
Pl: Fallout 2.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. TheEnginee...
2015.02.04. 16:34
Ha nem csak PC-t nézünk, ott a GranTurismo sorozat PS-en...
Ott is kell tankolni, ráadásul a gumi is kopik. (Adott veresenyeken legalább is.) Sőt olajcsere is létezik.

Pedig az első GT 97-ben jelent meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Zabalint pdx06
2015.02.04. 16:43
A falként funkcionáló, semmilyen módon sem áthatolható ajtók is megérnének egy misét. Ugyanez sövényben, de legjobb ha nincs is ott semmi, csak nem tudsz tovább menni. Régi játékokban meg nem volt kapaszkodás, vagy még ugrás sem, így egy fél méteres szegély is megakadályozhatta az áthaladást.

Ha már ilyen határok, volt egy Big Red Racing nevű játék, na ott ha lementem a pályáról, érdekes helyeket találtam, valamint minden pálya kisbolygószerűen körbejárható volt, ha egyenesen mentem, visszatértem a kiinduló ponthoz egy idő után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tbalazs
2015.02.04. 16:52
De ott van pl a DayZ még el sem készült, de tankolni azt már kell benne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Netere
2015.02.04. 17:42
Ami szinte semmit nem fejlodott az pl az AI. Nagyon sok esetben ket opci van: tamad vagy nem tamad. Ritka az olyan hogy hezitalnak vagy egy nagyobb veszteseg vag sebesules utan menekulnek vagy kerlelore fogjak. Ugyan ez az a healthel is. El vagy halott. Nincs olyan hogy sebeulestol fuggoen gyengul pl vervesztesegtol vagy az az lesz neki gyengebb ami megserult. Ezeket a rekaciokat lehetne finomitani. pl egy rpg ben is hiaba vagyunk 40.,szintuek egy kis gedva goblin csapatbugyan ugy nekunktamad megha sarkany pancelban jarkalunk is. Mi lenne ha egy bizonyos szint utan ok rezelnenek be tolunk es inkabb elkerulnek az osszetuzest? Na ilyesmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mikej95
2015.02.04. 18:56
Kedvencem, ami még nem volt: ahogy gyengül a boss, úgy erősödnek a támadásai. Vagy éppen egy boss harc, ahol ha nyersz akkor is veszítesz az at követő animációban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. nemlehet
2015.02.04. 19:22
Maffia I-ben bizony volt benzin és jól is működött. Volt olyan mikor az utcán parkoló kocsiban alig volt benzin és ha azzal indultál valami küldetésre akkor szívás volt. Szerintem ott jól volt megoldva, szivesen látnék máshol is ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. HiperHunte...
2015.02.04. 21:20
A stamina és annak hiánya:
Eddig kevés olyan fps-sel találkoztam, amelyben ne lehetett volna végtelen ideig sprintelni.
Ennek az ellenkezője, hogy pl. Dark Souls 1 és 2-ben kb. ugyanannyi staminába kerül gurulni és vagdosni egy tőrrel. Meg gurulhatsz 3x egymás után, de 5 mp sprintelés után lassítanod kell,mindezt nehéz fém/kővértben(ez utóbbi csak a DS2-re igaz).
Ja, és ezzel kapcsolatban: kb. minden játékban lehet futni, mindegy, hogy milyen armor van a karakteren. Akár órákon keresztül is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zabalint Neter...
2015.02.04. 22:25
Rengeteg RPG-ben van olyan, hogy csata közben lécel le a vesztésre álló ellenség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Zabalint Hiper...
2015.02.04. 22:28
Azért stamina-ra vannak jó példák, pl. egyes GTA részekben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. bruce_prin...
2015.02.04. 22:38
A cikk lopakodos resze szerintem nem fedi a valosagot.
Pont az a lenyeg, hogy az ellenfel nem tudja kivont kardal sunnyogunk korulotte.
Ha latja akkor mar nem lopakodunk.


De amit itt osszeirtatok nehanyan az tokeletesen jo.
AZ VOLNA NEXTGEN!!!!!!
Meg a normalis a jatekmenetbe beleszolo fizika.
Nem a 4k, uj fajta a kepkockat 4* kimatekozo motion blur, meg a hasonlo gyokersegek.

#14:
Azokert en is "rajongok".
Amikor lemeszarolsz egy banankoztarsasgnyi embert a leheto legneccesebb helyzetben aztan jin egy idiota video ahol a fohost leutik egy ajto mogul, vagy egy fegyveres fogadja az ajto mogott amitol egybol megadja magat.
Egy olyan bagatel helyzetben amjnel csak durvabbak voltak a jatekban es meg egy full kezdo se szivna meg.
Meg amikor a jatek kozepen mar nem tudnak hogy neheziteni es elveszika fegyvereid.
Ezert lett a nagy "kedvencem" a far cry 3, mert ott pofatlanul 2*is eljatszak.
Ez szerintem az otlettelenseg legalja..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. bruce_prin...
2015.02.04. 22:52
Amugy a mafia 2-ben volt budi keglinkben.
Kad, meg zuhanyzo is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. madcaptain
2015.02.05. 03:24
A lenyeg a szorakoztatas. Legtobbszor semmit nem implementalnak ami realis. A realitast a szimulatorok mufaj kepviseloi probaljak visszaadni tob b kevesebb sikerrel. (A kecskektol meg nem lattam review-t a Goat simulatorrol)
A legnagyobb kihivas olyan AI-t csinalni ami nem tunik total idiotanak de nem is nyirja ki azonnal a jatekost. (mivel mindig rendelkezesre all az adat a jatekosrol, mindig 100%-ban kilehetne purcantani egy gepi AI-val)

Probalj celozni 20km/h futas kozben valosagban Vagy egyszerre cipelni 200kg-nyi fegyvert es ugrandozni.

Vagy a beledlonek 10-et es meg mindig elsz es futkarozol jatekmenet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. SnowCat
2015.02.05. 07:48
Nekem a kedvenc ilyenem, ami a cikkben is volt indirekt említve, és leginkább az MMO/RPG műfajt sújtja az az 'arany'.
Amikor a kimaxolt MMO karakter pár millió aranytallérral rohangál, ami akár pár tonnának is megfelelhet.
Nem nagyon láttam még olyan játékot ahol a pénznek számoltak volna a súlyával. (Egyetlen régi MMO-t tudok csak, ahol limitálva volt mennyi arany lehetett nálad, ezért rendszeresen arany tömbökké kellett olvasztani, aminek volt súlya)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Leon121 SnowC...
2015.02.05. 08:56
Everquest 2-ben régebben (jóóó régen) volt súlya a pénznek, és nem is váltotta át automatikusan a kisebb egységeket. Szóval ha 20 szörnyből fejenként 10 rezet szedtél ki, akkor az 200 réz maradt, és nem 2 ezüst - és volt súlya is neki rendesen. Aztán érdemes volt levásárolni valami kajára, vagy bármire, esetleg betenni bankba, hogy elfogyjon a sok apró. Az ilyenek leírva jópofának tűnnek, de egy idő után inkább csak bosszantóak, és nem feltétlenül adnak az élményhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zabalint SnowC...
2015.02.05. 09:10
A másik, hogy a legtöbb játékban az alap pénznek nincs is egy idő után jelentősége, az értéke 0, mert a jobb itemeket nem lehet vele megvenni, és amúgy is mindenkinek van belőle dögivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Lazahunter
2015.02.05. 09:39
Azért egy csomó játékban van wc ... érdekes, hogy pont az RPG-kben vagy tútlélő játékokban nincs, ahol még enned is kell

Leginkább az lehet érdekes, hogy hiába van wc, odamész és nem tudsz csinálni semmit ... pedig emlékszem, hogy van 1-2 olyan játék, ahol lehet pislantani ... pl ha jól rémlik pl a Duke Nukem 3D-ben, pedig az nem mai darab

Az lenne érdekes, mikor egy H1N1-ben pl a piszkos víz megivása után (ami annyit tesz, jelenleg, hogy lemegy a HP-dből pár százalék, amit kötözéssel vissza is tudsz szerezni, nagyon életszerű) pár perccel rád jönne a hasgörcs, és kissé mosott, dölöngélő kép mellett kellene keresned egy wc-t vagy bokrot, addig még védekezni sem tudnál ... de a sok konzerv kaja is kiválthatná na ez a túlélő játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zabalint Lazah...
2015.02.05. 09:59
Ja, jól emlékszel, Duke Nukem 3D-ben lehetett, és olyankor magyar hanggal azt mondta, "áh, ez jól esett", meg asszem 10 életerőt feltöltött, de csak egyszer lehetett használni (pályánként vagy újratöltődött, nem tudom).

Postal 2-ben is lehet pisálni, de ott nem szükséges a wc :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii
2015.02.05. 10:53
Engem a csőlátás zavar a legjobban főleg lopakodás során, ami az új MGS-ben végre felszámításra került nagyrészt.

Még az Isolation-ben is röhej, hogy elmegy melletted az Alien úgy, hogy tökre látja a karakteremet az asztal alatt.

Sok játékban simán elmész az NPC mellett, aki csak előre lát, de oda is csak 10 méterre előre, 45 fokkal jobbra már nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hcsa
2015.02.05. 11:29
Bár mostanság kevesebbet játszom, de:

-talán egyedül a Stalker-ban találkoztam besülő fegyverrel (de az is csak az én karakteremnél volt). Kb. 20 éve játszottam egy játékkal, kilépek a sarok mögül, ott vár egy vigyorgó gonosz a pisztolyával... és csak kattan egyet a stukker, mire elkezdi káromkodva ököllel püfölni.
-a több napos ide-oda mászkálás során hősünk megjegyezhetné, némi vakarózás közben, hogy nem ártana megfürödni (elképzelem a max élmény játékokat megfelelő szag-generátorokkal...)
-főleg zombi játékokban a rengeteg légy nekünk sosem okoz gondot (pedig a valóságban...)
-az amerikai filmek egyik visszatérő eleme, hogy szinte egyfolytában kávéznak, engem egy időben nagyon zavart, hogy játékokban szinte sosem

Csak így hirtelen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. s7abo
2015.02.05. 15:28
Ha emlékeztek a Commandos: Strike Force-ra, abban úgy voltak a katonák, hogy ha túl közel mentél hozzájuk tiszti álruhában, akkor elkezdtek nézegetni, hogy hű, ez a csóka nekem gyanús, és pár másodperc után, ha nem mentél arrébb, vagy ölted meg őket, akkor rád fogták a fegyvert, mert felismertek, hogy idegen vagy. És ez szerintem egy nagyon jól működő megoldás volt, mert nem mozoghattál figyelmetlenül, csak mert tisztnek vagy öltözve. Persze minél alacsonyabb rangú ellenfelek közé mentél, annál kevésbé méregettek. Meglátták a sok csíkot a vállapon, és betojtak, meg tisztelegtek egyből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim s7abo
2015.02.05. 16:37
Ellenben akkor is felismertek mint ellenséget, ha egy "kölcsönvett" tankban furikáztál lövöldözés nélkül ... aminek semmi értelme, mert nem láthattak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. j.panzer
2015.02.05. 16:59
Én az elpusztíthatatlan tárgyakat gyűlölöm nagyon. Oké, hogy nem lehet mindent leprogramozni, hogy törjön, de ha már XY programozó valahova odatesz egy TV-t, számítógépet, ha össze nem is törik, ha rálövök, legalább a kép tűnjön már el róla, mint egy minimális jelzéseként, hogy akkor ezt most szétlőttem.
A golyóálló PC-k, TV-k és üveglapoknál jobban csak azt utálom, mikor a golyónyomok "felszívódnak". Ez még oké volt 10 éve, de ma már igazán eltűnhetne ez a fajta trehányság a játékokból.

A másik, amit utálok, az a végtelen zseb. Az, hogy kisebb dolgokból (max pisztoly méretűek) 3-4-5-6 darabi el fér a karakternél (távcső, health pack, étel, 1-2 szerszám, stb.) még elmegy, de mikor komoly akciójátékokban 5-6-7-8 gigantikus fegyver van az embernél, és még csak nem is látni rajta, az gáz.
Persze egy Serious Sam stílusú játékban nem zavar, de komolyabb címek alatt igen.

Mint ahogy ennek az ellenkezője is meg tud őrjíteni, azaz mikor 1 max 2 fegyvered lehet, és ha bele döglesz, akkor sincs több.
Tipikus példa volt a Halo 1, ahol tök mindegy volt, hogy egy 1 kilós pisztolyt, és egy 5 kilós karabélyt vittél magaddal, vagy 2 30 kilós giga fegyvert, 2 fegyód volt, és kész.
Külön vicces volt ez annak fényében, hogy a főhős - köztudottan - egy 300+ kilós szervópáncélban tolta, amivel még egy tantok is megemelt fél kézzel. Biztos nagyon megterhelő lett volna szegénynek, ha egy pisztoly és egy puska mellé még egy plazmapisztolyt is magával kellett volna vinnie. Még csak azt sem mondom, hogy használni kellene tudnia mindhármat, de legalább szállítani lehetett volna. Sokszor úgy toltam (Legendary fokozaton) hogy TAB-bal dobáltam magam előtt 2-3 fegyvert, és így haladtam előre, méterről méterre. Agyfax.
És persze csak az látszott, ami a kezedben volt, a másik rejtélyesen felszívódott.

Ebből a szempontból a Mass Effect volt az etalon. Volt lehetőség 5 fegyóra, kevesebb lehetett, több nem, ha sok cuccot vittél, hamar kidöglöttél.
Szintén jó volt még a Chrome, ahol valamiféle hátizsákod volt, X méretű, abba úgy pakoltál és azt, amit akartál, és ahogy belefért. Vihettél egy nagy fegyót, és pár egyéb kelléket, vagy egy nagy fegyót, egy kicsit, és mást semmit, vagy több kisebb fegyót, és sok ellátmányt.
Az zseniális volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. FaL
2015.02.05. 18:05
szerintem a mai FPS-ek és RPG-k egyik legidegesítőbb jelensége a "konzervdoboz, amiben elakad a katona" fejezet. Ha annyi 1 Ft-osom lenne, ahányszor meghaltam egy játékban azért mert az épp aktuális főhősöm egy lécen, konzervdobozon vagy akár egy tetves kavicson nem tud átfutni, megakad benne és vagy irányt váltasz vagy átugrod de el nem enged az hétszentség...

ami meg most nagyon szemet szúrt az a Dying Light-ban, hogy hiába a 2015-ös gépigény és übergigabrutál látvány és napszakok meg mittoménmicsoda, de a fizikai motorba már nem fért bele az, hogy a földön heverő dolgok esetleg reagáljanak az interakcióra...nem, a legutolsó újságpapír is oda van betonozva... nesze nekem realitás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!