iPon Hírek

Visszaad egy processzormagot az Xbox One a játékoknak

Dátum | 2015. 01. 06.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A PlayStation 4 és az Xbox One hasonló hardverrel jelent meg 2013 őszén, és ugyan a GPU és a memória esetében nagyobb az eltérés a két gép között, a processzor szinte ugyanaz mindkettőben - a 8 magos (kétszer 4 modul) AMD Jaguar. Szintén közös volt a két gépben, hogy az operációs rendszer és egyéb alkalmazások számára a kezdetektől elkülönítettek körülbelül 3GB memóriát, valamint 2 processzormagot, így a játékok körülbelül 5GB RAM-ot és 6 processzormagot használhattak. Ez bevett szokás a konzolok esetében: a megjelenéskor a gyártók még nem biztosak benne, hogy később milyen újdonságokat szeretnének behozni, így inkább előre elkülönítenek erőforrásokat, hiszen azokat később már nem lehetne visszavenni a játékoktól - ráadásul a generáció elején nem is szükséges minden erőforrást a fejlesztők kezébe adni, hiszen az előző konzolokhoz képest így is nagy lesz az ugrás. Szintén jellemző, hogy a konzolok későbbi életében ezekből az elkülönített erőforrásokból a gyártók jelentős mennyiséget visszaadnak a játékfejlesztők kezébe. Most így tett a Microsoft is, ugyanis elérhetővé tette a 7. processzormag egy részét, bizonyos feltételekkel. Egyrészt eleve csak akkor válik elérhetővé ez a mag, ha a fejlesztők kikapcsolják a NUI-t, vagyis azt az API-csomagot, ami az in-game hangutasításokért felelős. Ezt leginkább néhány exkluzív játék használja jelenleg, a Forza Horizon 2-ben például a beépített GPS-hez beszélhetünk. A NUI nélkül a játék nem tud saját, egyedi hangutasításokat fogadni, de ez vélhetően a legtöbb címnél egyáltalán nem probléma. A rendszerszintű hangutasítások ettől függetlenül aktívak maradnak (például az "Xbox go home"), amikor pedig egy ilyen utasítást kiad a játékos, a 7. mag terhelése elérheti az 50%-ot, így ilyenkor csak a mag felét használhatják majd a játékok. Ha nincs hangutasítás, akkor a 7. mag terhelése 20%, ami azt jelenti, hogy 80% marad a játékoknak. Mivel belátható, hogy játék közben viszonylag ritkán adunk ki hangutasítást a rendszernek, és akkor is jellemzően olyan parancsot, ami amúgy is kivisz a játékból, így a 7. processzormag 80%-a vélhetően az idő nagy részében rendelkezésre áll. Persze kérdéseket ettől még felvet a dolog, hiszen ezek szerint körülbelül 20%-nyi időt továbbra is lefoglal a rendszer, ami pedig nyilván a cache-használatra is kihat, de feltételezhetjük, hogy a Microsoft nem véletlenül ölt munkát ebbe az egészbe, és összességében azért lesz haszna a CPU-limitált játékoknál. Most már biztos: félkész szoftverrel indult az Xbox One Mindezt egyébként a napokban az internetre kiszivárgott XDK-ból (Xbox Development Kit) tudjuk, amiben mellesleg elolvasható az összes változás a fejlesztői környezetben, egészen 2012-től kezdve. Ebből egyértelműen kiderül, hogy az Xbox One megjelenésekor érkező játékoknál még nem volt kész a konzoloknál jellemzően használt alacsony szintű grafikus API, így azok majdnem teljesen az alap Direct3D 11-et használták, az arra jellemző, PC-n is tapasztalt hatalmas többletterheléssel - így nézve pedig kész csoda, hogy a viszonylag gyenge hardverrel rendelkező konzol ki tudott magából pumpálni olyan címeket, mint a Ryse, vagy Forza Motorsport 5 (utóbbi 1080p és 60fps). Az alacsony szintű, D3D Monolithicnek, vagy Monónak nevezett API-t 2014 során folyamatosan hozta be a Microsoft, és 2014 májusától vált kötelezővé a használata minden játék számára, onnantól kezdve a sima Direct3D 11 kikerült a fejlesztői készletből. Ez lehetőséget adott a Microsoftnak arra, hogy masszívan elkezdjen optimalizálni az Xbox One hardverére, és bővíteni az API-t kifejezetten olyan hívásokkal, melyek kedveznek a konzol felépítésének, a GPU képességeinek, és persze a beágyazott memóriának. Így például 2014 nyarára végre elérhetővé vált az aszinkron compute, és 2014 őszétől teljesen kihasználható lett a partially resident textures, avagy virtuális textúrázás, avagy a hardveres megatextúrázás. Ez pedig különösen fontos, hiszen ezzel rendkívül hatékonyan ki lehet használni a konzol gyors, de mindössze 32MB-os beágyazott RAM-ját.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

56. gery84
2015.01.06. 13:26
De az xbox-ban a magok 1,75Ghz-en futnak a ps4-ben meg 1.6Ghz-en.

Hát CPU terén jóval erősebb lett így az XBOX, mint ellenfele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Kirrr
2015.01.06. 13:43
A ps4-ben meg GDDR5 osztott ram van és jó szoftver. A szabadon cserélhető vinyóról már ne is essen szó... sakk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. mesmar Kirrr
2015.01.06. 13:56
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. 5hR3kY
2015.01.06. 13:57
Ez a magfelszabadítás körülbelül annyit ér mint halottnak a csók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Asagrim 5hR3k...
2015.01.06. 14:00
Azok meg mélyen hallgathatnak, akik anno azon nyavalyogtak, hogy még csak most jött ki az XBONE de már trükközni kell a felbontással .... hát tessék, meg is van miért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. atti2010
2015.01.06. 14:03
Ha olyan szemetet adnak ki a szoftveresek mint Far Cry4, Assassins Creed akkor feloldhatnak 20 magot is ugyan ott vannak, fogadni merek hogy a BF4 Hardline játék fényévekkel többet fog kihozni a vasból mint ezek az Ubisoftos 1000 éves játékmotorral felvértezett vackok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Asagrim atti2...
2015.01.06. 14:06
+1

Vajon XBONE-on se indult el a FC4 USB-s játékvezérlővel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. atti2010
2015.01.06. 14:18
Ezeket az xboxos fejlesztőket sajnálom azért. Édesanyjuk netezős gépében is több a kraft, erre programozniuk kell zsebszámologépre kb.

Ha az édesanyjuk R9-270X gépen tolja a nettet akkor nagyon nagy lehet a pazarlás és akkor még nem is beszeltünk a Low-Lewel API-ról viszont ennek a kihasználására fel kellene emeljék a lottyadt seguket és neki kellene állni szoftvert írni..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Asagrim
2015.01.06. 14:19
Cikket meg nem olvassuk el, igazad van, halál felesleges ... elég a címre reagálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. robesz22 atti2...
2015.01.06. 14:20
Teljesen igazad van, nem a konzolokkal meg a hardwarel van a gond hanem az összegányolt , félkész game-ekkel. Nézzünk meg egy Skyrim-et X360-on moddolt texturával és fényekkel + pár grafikai hangolással, és leesik az álla az embernek ,hogy egy 10 éves konzol és egy 2011-es game,hogy hozhat ilyet jah és 2 GB pluszban nem 30-40 GB.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. atti2010 Asagr...
2015.01.06. 14:22
Nem is az a lényeg hanem hogy megint el lehessen sírni hogy milyen gyenge hardvert rakott az AMD a konzolokba, bár nem próbáltuk de azt írták a neten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. InGen
2015.01.06. 14:27
Srácok, próbáljunk meg ontopic maradni, és érdemben reagálni. Nagyon oda fogok figyelni ennek a topicnak a moderálására, nehogy véletlenül PS4 vs. Xbox One vs. PC trollkodásba fajuljon az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Terror Asagr...
2015.01.06. 14:38
Úgy gondolod, hogy ahol trükközni kellett eddig a felbontással, ott plusz egy mag vagy os update segíteni fog, és most már kajak megy majd a full hd 60 fps-sel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Asagrim Terro...
2015.01.06. 14:45
DX11 helyett a konzolhoz készült API-val? Igen. Látom te se olvastad el a cikket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Terror
2015.01.06. 14:47
De, elolvastam, csak nem szoktam mindent készpénznek venni, amit olvasok. Az sem világos, hogy a már megjelent játékok ettől hol lesznek gyorsabbak, hacsak totál át nem írják őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Asagrim Terro...
2015.01.06. 14:49
A már megjelent játékok szerintem sehogy. A novembertől készülő XBONE API-t használó játékok fognak ebből először profitálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Terror
2015.01.06. 14:52
Tehát akkor végül is jogos volt azon röhögni, hogy trükköznek a felbontással, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. xcomman
2015.01.06. 14:55
Pl egy tetrist ami akad? vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Asagrim Terro...
2015.01.06. 15:26
Mindenki aki azon kárörvendett, hogy mennyit szívnak az 1080p/60 FPS betartásával, vagy megközelítésével elkezdte magyarázni, hogy így meg úgy hulla gyenge az XBOX alatt a vas, így totálisan jogtalan volt, mert a DX11 okozta overhead volt a ludas.

Majd vegyük elő a témát, ha a konzolhoz készült API-val nem készülnek normális grafikai minőségű játékok, addig csak alaptalan fröcsögés bármi kritika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Terror
2015.01.06. 15:53
Engem nem érdekel, hogy mi jogos meg mi nem, mint ahogy az sem, hogy miért áll a MÁV szerelvény. Ha már kifizetted a jegyet, el akarsz jutni a-ból b-be, és nem várni háromnegyed órát Püspökladánynál. Persze van rá magyarázat, de kit érdekel? Nem úgy működik, ahogy kéne. Azt sem garantálja semmi, hogy az új API-val nem fognak szívni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. atti2010 Terro...
2015.01.06. 16:22
Jó akkor az új API-ig lehet fröcsögni, úgysem fog változni semmi, és ha egy bika Intel CPU lenne benne akkor sem lenne jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Zabalint Terro...
2015.01.06. 16:41
De te nem vettél meg semmit, nem is akartál, egyébként az összes konzol generáció elején szívás van, aki konzolt akart és volt agya, az mindig várt, amíg lement az ára és elhárulnak a problémák. Te viszont csak fröcsögni jársz ide.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Tunya1987
2015.01.06. 16:47
Ezt azért nem igazán értem... ha már speciális APU egységet csinált az AMD, akkor miért nem lehetett volna 2 db kisebb teljesítményű processzormagot beépíteni pluszba a chipbe, ami csak a rendszer futtatásáért felelne, meg a hangvezérlésért?! Nem voltak meg előre összeállítva az igények, hogy mire akarják majd használni a konzolt?! Vagy, hogy mire lesz majd szükség?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pdx06 Tunya...
2015.01.06. 17:00
Szerintem semmi köze ahhoz az AMD-nek hogy mire kap megrendelést. Magát a konzolt is meg kellett terveznie valakinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010 Tunya...
2015.01.06. 17:04
A csip rendben van viszont ahhoz hogy rendesen működjön hozzá illő játékmotort kell írni amit minden kiadó tudott és sokan be is tartottak viszont az Ubisoft okoskodott hagyta a régi 7-8 éves toldott foldott játékmotorjait és most megszívta mert nem tudják rendesen futtatni a szoftvert az adott hardveren, persze könnyebb volt azt elterjeszteni hogy gyenge a cucc mint beismerni hogy sóherek voltak egy új motort venni vagy írni, ha a BF4 rendesen fut a vason pedig a legkomplexebb játék akkor a többinek is kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. wishformor...
2015.01.06. 17:24
@ocsabi
ne viccelj mar, nem varhatod el hogy ennyi a jatekert kifizetett penz utan, meg neki kelljen aljon szoszmotolni valami options nak hivott aljas menube es keressen grahics ra vonatkozo tetelt. egyebkent is a customizacio mega moddolhatosag az ordogtol valo, pusztulni a kell.

nem csodalom hogy a fejelsztok es a managerek nem tamogatjat grahics options-t, meg ok sem olyan batrak hogy kinezzek azt a fajta ertelmet / hajlandosagot abbol a kozonsegbol akiknek fejlesztenek. Egy lehuzas mint penzugyileg, mint szellemileg.
Speciel monnyuk nem is tartom problemanak, legalabb kitisztul a PC piac, egyre kevesebbet kell magyatazni az r=1 nek a forumon hogy merre van a start menu, mer arra nem kepes hogy guglizzon 2-t.
Egyetlen nagy problema van sajnos, hogy a console iranyu fejlesztesek befolyassal vannak a PC-re is, ha ez megszunne, akkor lenne josag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. SzAdamAndy wishf...
2015.01.06. 17:47
Legalábbis amíg a két platformra a fejlesztés nem válik szét semmi jót nem remélhetünk pcn, ha már console, kell hogy létezzen.

De ugye senki sem áldozna plusz időt és pénzt mégegyszer megírni ugyan azt, port azt kész is. Szóval igen amíg vannak console-ok pcn csak szívni lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. csul1
2015.01.06. 18:10
Számomra furcsa, hogy régen ámultam-bámultam milyen grafikájú játékok jöttek konzolra míg hasonló szépségért pc-n igen csak mélyre kellett nyúlnunk a zsebünkbe. Most pedig alig jelentek meg az új generációs konzolok és azt látom hogy, nem bírja 1080p-ben csak 720-ban és 60- helyett 30 fps-el megy. (Szerény véleményem, hogy 60fps azért kell egy élvezhetőségi szinthez.) Pár ezerrel többért összerakott pc-n röhögve elmennek ugyan ezek a címek szinte fullon és persze az sem kizárt, hogy még szebb grafikával. Ja és általában csak portoltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Riddick77
2015.01.06. 19:27
Frankó. Karácsonyra egy Xone Limited lett. Szerintem, ahogy kijön a Win10 ,akkor a meglévő oprendszer/eket / is lecseréli az MS rajta.
És, még tudnak pár százalékot kipréselni a gépből,bár amit láttam játékokat rajta,azok nagyon pengék voltak. COD AW,Halo Collection,Diablo Reaper...
Így már jóval erősebb gép lesz,mint az x360 volt. /Ami szintén nagyon jó a Slim verziók óta./ De,az XONE joy-a az vadállat,überel mindent amit eddig próbáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. iattilagy gery8...
2015.01.06. 20:16
Gondolom lemaradt a a végéről. A ps4 gpuja a GDDR5 miatt kb. kétszer gyorsabb (több shader is van benne), konzolon nem kell bika proci.

#30 atti2010: Nem tudom melyik idióta volt az ubi-nál aki a lowlevel konzolos api helyett konkrétan indie játékokhoz való apiban írta az ac, de pénz beszél... Mondjuk az a unity pc-n is egy foshalmaz, de legalább nem proci limitje van mint az eddigieknek a 6 magos 3.2Ghz-re húzott xeonon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Riddick77 iatti...
2015.01.06. 21:14
Papiron erősebb a Ps4 hardvere,de a valóságban a különbség leheletnyi lesz. Az MS feljebb húzta a CPU órajelét,és most már plusz 1 maggal többet is használ az XONE. DE, szerintem sok esetben a CPU lesz a limitáló tényező ezeknél,mivel alul vannak "járatva frekvenciában" . És,aki már látott olyat,hogy egy erősebb cpu val,hirtelen jobb lett ugyanazon VGA teljesítménye is,az pontosan tudja,hogy a CPU limit mennyire fontos tud lenni. De,itt egy videó a szkeptikusoknak.: http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps4-vs-xbox-720-which-is-better-1127315/3

Persze,lehet csalnak kicsit a felbontással XONe-on,és nem nativ 1080p,de a végeredmény amit látsz tökéletes szerintem. Ja,és a XONe joypad meg 10/10 es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. DogTheDog
2015.01.06. 21:36
Neki is XBone van,johogy moderal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. siriq Asagr...
2015.01.06. 23:40
Az emberek megvettek mar jo regen az "uj nextgen" konzolokat. Nem sok kedvuk van itt varakozni a megvaltora, plane nem majd akkor nyilatkozhatnak errol. Addig meg maradjanak csendben es oruljenek a szarnak....... Erdekes egy meglatas. Kiadtak November 22, 2013 most pedig mar 2015 van. Meg varjunk, hogy irhassunk arrol, hogy elegunk van a sz@rbol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. atti2010
2015.01.07. 08:41
Azt is figyelembe kell venni hogy az előző konzol generáció megjelenésekor még hatalmas tér volt a grafikai fejlődésre ami manapság egyre jobban kezdi elérni a határait, olyan hatalmas durranásokra már nincs mit várni esetleg az Oculus hozhat valamit vagy hasonló cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csabi02 atti2...
2015.01.07. 09:30
Az sem volt ám olyan durva,mert akinek akkor normális gépe volt az simán bírta az akkori játékokat 1680x1050-be is tolni nemhogy 720p...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BReal Riddi...
2015.01.07. 10:10
Nekem személy szerint túl nagy a Box kontrollere, és jobb az elrendezése a PS kontrollereknek. Így egyértelmű volt, hogy géphez Logitech F310-et veszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zabalint csul1
2015.01.07. 10:15
Nem kell a 60 fps átlagosan, hanem az kell, hogy a minimum legyen 30 fps.

A konzolnak nem az az előnye, hogy szebb lenne a grafikája, hanem az, hogy sok évig nem kell a zsebedbe nyúlnod hardverileg, ha a legújabb játékokkal akarsz játszani. Cserébe drágábbak a játékok, gyengébb a grafika, nincsenek RTS-ek, és külön célgépet vettél valamire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Humbuk csul1
2015.01.07. 10:29
Nem lett volna semmi gond, ha nem indul be a marketing gépezet és hypeolja az olümposz csúcsáig a nextgen konzolokat.
Pc-n azért kell mélyen a zsebünkbe nyúlni, mert nem érdeke senkinek sem az optimalizáció. Amolyan: " jahh Józsi hagyd a francba, nem érdekes, hogy egy kód 50 órajel alatt fut le vagy 3 alatt, majd a sok noob vesz új procit magának és le van tudva"
Természetesen nem vagyok játékfejlesztő, de amikor mikrokontrollert kell programozni.. (40-60-100Mhz) akkor igen csak csinnyán bánik az ember az erőforrásokkal.
Kételkedni nem érdemes ebben, hogy esetleg urban legend amit írok, mert ékes bizonyítéka ennek az előző konzol generáció... Többszörösen erősebb a gépem Xb360-nál vagy a ps3 nál és van olyan játék amivel még mindig birkózik a gépem...

Vagy a már sokat említett Skyrim moddolva magasabb textúrákkal jobban fut a gépemen, mint az alap...
Tisztában vagyok vele, hogy bizonyos válaszidőkben és memória kezelésben jobb tud lenni a konzol, de azért az, hogy ilyen bughalmazok jönnek ki amiket "játéknak" "teljes verziós" szoftvernek hívnak... BS!

Kíváncsian várom, hogy mi lesz még a fejlemény, mert azért van még tartalék bőven ezekben a konzolokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010 Humbu...
2015.01.07. 10:39
Kíváncsian várom, hogy mi lesz még a fejlemény, mert azért van még tartalék bőven ezekben a konzolokban.

Most majd rájönnek hogy nem lehet trükközni a szoftverek összegányolásával és jobban fognak figyelni, az Assassins Creed Unity rendesen leszerepelt minden szempontból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010
2015.01.07. 11:10
Ezzel együtt a 18 milliomodik PS4 kelt el ha valóban nem lenne jó nem vásárolnák, pár megsértődött Nvidia fan terjesztget hülyeségeket a neten de ez sokakat nem érdekel amint az eladások mutatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csabi02 Zabal...
2015.01.07. 11:12
A ps3-at 2007ben 140ért vettem.
2008-ban 136ezerből egy erős c2d-s gépet raktam össze Gainward G.S. HD4850-el,ami otthon egy cimborámnál még mindig bírja,szebb a ps3 textúráknál.
Az egyedüli negatív dolog az egészben,hogy a pc-s réteget mindig kényszerítik a váltásra az új játékokkal,pl ezek a minimum hw igény szarságok,vagy a DX11 megjelenésekor, mindenképp kellett olyan játék, ami DX11 only,nehogy a csóka tudjon játszani a 2éves csúcs vga-val,az sem baj ha a grafika kb Doom3 szinten van ...

Botrányos a helyzet akármit veszel és már igazán jó játék sincsen,régen meg azt sem tudtuk mivel toljuk,mert volt vagy 10kedvence mindenkinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 csabi...
2015.01.07. 11:21
Botrányos a helyzet akármit veszel és már igazán jó játék sincsen,régen meg azt sem tudtuk mivel toljuk,mert volt vagy 10kedvence mindenkinek.

Elkurvultak a gyártók, mindenki a pénzre hajt tartalom meg semmi hiába szép a grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. 5hR3kY Zabal...
2015.01.07. 12:37
Hagyjuk már ezt a nem kell a zsebedbe nyúlnod dolgot! Vegyünk egy Xbox One gépet 130 000- HUF-ért. Nézzünk egy olyan gépet amivel full HD-ban simán lehet játszani: Deszka 20, i5 49, 2x4GB 1600MHz 22, 1TB 15, ODD 4.5, Chieftec 550W 15, Ház 10, GTX760 70. Az egész kijön 210 alatt. Vegyünk havonta a géphez egy új játékot. Xbox= 17-18000 HUF/db, PC 10000 HUF/db. Éves szinten 204-216000-HUF a konzol és 120000 a PC. Már az első év alatt behozza a PC az árkülönbözetet! Mivel két évig ki fogja bírni a PC így utána ha eladjuk vagy 30-ért belőle a VGA-t, a második év után lesz több mint 110 000 HUF VGA-ra! Ezután én nem látom hogy olyan nagy előnye lenne a konzoloknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DogTheDog 5hR3k...
2015.01.07. 12:51
Marpedig rohadt nagy elonyuk van,csak nem technikailag.
Viszont van itt a vilagon nehany millio arc,aki szereti oket,mert jo jatekok jonnek rajuk,es sokszor csak rajuk.
Aki PC-s az a PC-t isteniti,aki konzolos az azt,aki jatekos,annak meg mind kell.
Sok szempontbol a telkom is jobb,mint a 20x annyiba kerulo PC,mert sok olyan app van ra,ami nincs PC-re,evvan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. masko
2015.01.07. 14:16
A konzolban akkor csalódtam, mikor kiment a divatból az offline coop a játékokból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zabalint 5hR3k...
2015.01.07. 14:35
Azt írtam hardverileg nem kell a zsebedbe nyúlni sok ideig, de azt is írtam, hogy a játékok meg drágábbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zabalint 5hR3k...
2015.01.07. 14:37
Hozzáteszem a valóságban a játékok árai miatt még nagyobb a különbség, mivel PC-re sok éves játékokat sokkal nagyobb kedvezménnyel lehet megvenni időnként (most pl. GTA full pack 3-tól Episodes of Liberty City-ig 9 dollár volt Steamen). Ha meg eleve nem igény a legújabb játék, akkor még a választék is sokkal nagyobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010
2015.01.07. 16:50
Ezeket kérte a Sony és a Microsoft, az AMD szívesen belerakott volna egy nagyobb CPU-IGP -t is és drágábban adná, ezek kis fogyasztású Jaguár magok 2-4 pluszba nem dobta volna az egekbe a TDP keretet sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csabi02
2015.01.07. 18:59
Az,hogy a konzolok jelenleg gyengélkednek valójában nem a 8magos jaguar miatt van,elég csak a két konzol közötti különbség megnézni és ezért üres mindig a PS4-es polc,bárhova is megyek a boxok meg rohadásig vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.07. 23:18
Egyebkent ezt mar leirtak neked szazszor, hogy ez a hw van most ennyit tud es kesz. A trabantnak a gyartojat nem szidom mert mar jo ideje nincs kapcsolatom a termekukkel Keves a konzolban a kakao az nem a user problemaja. Ha nem hasznaljak ki a programozo ,szinten nem a user problemaja. Sz@r jatekot csinalnak szinten zenesz. Remelem igy mar ertheto. Jelenleg ez igy egy kuka ebben a pillanatban par cimtol eltekintve. Nem ezt vartak az emberek stb.
Egyebkent irtak mar mashol, hogy a karacsonyi nagy szezon PS4-nel valahogy nem is jott ossze. Maradtak az atlagos eladasi eredmenyek.
Azt, hogy az egeszet meg megspekeli a gyaro tipikus hibaja (framepacing) az csak a hab a tortan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. siriq
2015.01.07. 23:43
Hirtelen meg annyit, regebben irtak(abu) meg 2013-ban, hogy csak kaveri szintu APU fogja az IGNITE engine-t kihasznalni rendesen. Nos, PC-n minimalis gep kell az egeszhez es konzol szinvonalat hoz nem 30 illetve 60 fps mellet(100 illetve felette). Szepen lehet PC-re optimalizalni es nem kellene ezeket a fercelt konzol portokat erolteni. Egyaltalan nincs hasznara a PC-s piac szamara. Sajnos nagyon ossze akarjak kotni a ket dolgot, mondhatnam kez a kezben port de egyszeruen sz@rt adnak ki konzolra annak mar csak sz@r PC-s verzioja lesz ha csak nem foglalkoznak vele erdemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Riddick77
2015.01.09. 17:54
Szerintem,rossz a megközelítésed.

A játék programok nagy részét már konzolokra fejlesztik,és később max. átírják PC-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. SgScorpion
2015.01.12. 15:26
Gratulálok, hogy papír alapján döntötök a konzolokról...
Ez esetben az iPhone-ok meg használhatatlan vackok a maguk 2 magos procijukkal...
Papír alapján egy APU-nak nem kéne futtatni a játékot, mégis megteszi... Ugyanis a kapcsolat a VGA és a CPU között sokkal erősebb, mint bármelyik PCI-E 16milliócsillióx.
A PS4-nek hiába van jó hardware-e, de a szoftvere és a szolgáltatásai olyan szinten visszataszítóak, hogy az ember 3x is meggondolja érdemes-e sony terméket venni (Köszönöm, hogy a PS VITÁm használhatatlan lett...köszönöm sony).
Az Xbone hardware-e igaz gyengébb, de az Xbox live szolgáltatások, illetve a szoftverei (hamarosan OS váltás+dx12) sokkal jobbak...

Vegyük alapul a most lezajlódó Lizard Squad támadást: A PS rendszere Autómatikus MTU-val még mindig nem működik mindenhol, de ezzel szemben az Xbox live képes volt helyrejönni 13 óra alatt... Érdekes nem??

Kontrollerben meg nem akarok vitát nyújtani, de a sony kontrollere élettartamban+elrendezésben meg sem közelíti az xbox-ét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror SgSco...
2015.01.12. 16:04
Mivel ezeket a játékokat nem heterogén kódra írták, totálisan mindegy, hogy közvetlen-e a kapcsolat a cpu és gpu között. Továbbá ha a pcie sáv lenne a bottleneck, és nem a GPU ereje, akkor ezen a grafikonon tökegyforma vonalakat látnál: [LINK] Kerüljük a debil demagógiát. Csak úgy mellesleg ezekben a fantasztikus apukban gyengébb a grafilkus chip, mint a grafikon legalján látható kártyában. Ezért nem lesz az apu soha játékosplatform.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint Terro...
2015.01.12. 16:47
"Továbbá ha a pcie sáv lenne a bottleneck, és nem a GPU ereje, akkor ezen a grafikonon tökegyforma vonalakat látnál"

Az, hogy mi a szűk keresztmetszet, az nem 1 bites kérdés, mert algoritmus függő. Az tény, hogy a mai játékokat nem heterogén platformra fejlesztették, a konzoloknál viszont ha valamit villantani is akarnak a fejlesztők, kénytelenek lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. atti2010 Zabal...
2015.01.12. 16:54
A legutolsó elemzés szerint ilyen heterogén játékok az év végén jelennek meg majd akkor elválik mekkora hátszelet kapnak az APU-k, minden esetre az API is sokat jelent



mantle



DX11

ugyanazon a beállításon ég meg a föld a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!