iPon Hírek

Warhammer Online offline módban?

Dátum | 2013. 12. 21.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A héten már olvashattátok, hogy a Warhammer Online bezárta kapuit, az EA végleg lekapcsolta az 5 éves MMO szervereit. Andrew Meggs (Skyrim, Camelot Unchained), aki részt vett a játék fejlesztésében blogján leírta, hogy lehetséges, hogy mégis van módja a játék megőrzésének az utókor számára, igaz csak szóló módban, létezik ugyanis egy csak belső használatra fejlesztett verzió, amely szerver nélkül is képes futni. A következőket írta erről: "Nem voltak bejelentkező, vagy karakterválasztó képernyők. Nem voltak NPC-k és más játékosok sem. Nem volt játékmenet sem, csak te és előtted az egész világ. Röpködhettél, mint Superman, és oda teleportálhattál, ahová akartál. Megnézhetted a naplementés és a napfelkeltét Altdorf felett, láthattad az örökké égő tüzek füstjét. És láthattad az ezer meg ezer munkaóra és szakértelem eredményét, amelynek köszönhetően ez a világ létrejött, és melyet most megszüntettek." Meggs szeretné, ha ez EA kiadná a játék kliensének legújabb verzióját, de átállítanák a játékmódot offline-ra. "Nem kellene hozzá kiadni művészi munkát tartalmazó fájlokat, és nem lenne nagyméretű a letöltés. Magától is tudna futni, és a patch fájlokból, melyek ott ülnek az utolsó játékosok hard drive-ján ki tudna olvasni mindent. Nem jelentene konkurenciát egy jelenlegi vagy jövőbeli játéknak sem, hiszen már nem játék, hanem egy hely, ahová a rajongók egyedül is ellátogathatnak, hogy visszaemlékezzenek az ott töltött időkre." "Olyasmi lenne ez, amit az a több száz fejlesztő, aki a játékon dolgozott meg tudna mutatni egy napon majd a gyerekeinek is. Egy darab történelem ez a 2113-as játéktudományi professzoroknak, hogy jobban megértsék, milyenek voltak az MMORPG-k az agyi implantok ideje előtt." "Nem a WAR lenne, mert az csak a többi játékossal együtt létezik. Egy interaktív múzeum lenne, ami bemutatná, milyen volt a WAR, hogy ne tűnjön el teljesen a feledés homályában. Ez egy olyan kezdeményezés, melyet mi fejlesztők indítanánk, hogy megőrizzük egy élő emléket változó médiumunk létrejöttéről és pusztulásáról. Én nem tehetem ezt meg, mert otthagytam a kódot, amikor eljöttem az EA-tól. De az emberek az EA-nál könnyedén megtehetik." "Kérlek, tegyétek meg." Nem Meggs volt az egyetlen a játék fejlesztői közül, aki kommentálta a WAR bezárását, az egyik producer John Drescher is nyilatkozott blogján. Elmondta, hogy nem akarja a régi sebeket piszkálgatni, az évek során úgyis sok pletyka és találgatás volt azzal kapcsolatban, ami játék körül folyt, ezek közül pár igaz volt, de a legtöbbnek nem volt semmi alapja. Az meg, hogy kiderül-e egyszer, mi történt valójában a nálánál sokkal magasabb fizetési kategóriába tartozó emberektől függ, ezért inkább a lényeget fogalmazta meg: "Büszkék voltunk, amikor a játék elindult és bíztunk benne. Tudtuk, hogy hatalmas lehetőségek rejlettek benne. Tudtuk, hogy gondosan felépített és megalkotott darab volt, melyet több száz odaadó fejlesztő készített gondos munkával. Tudtuk, hogy ezek a fejlesztők éveket töltöttek el az életükből azzal, hogy mindent beleadjanak és biztosítsák, hogy a WAR ott legyen mindenütt és az egész világon élvezhessék." Drescher is azt tartotta leginkább szomorúnak, ami az MMO fejlesztés kegyetlen valósága: évekkel később már nem veheti elő a játékot, hogy gyerekeinek megmutathassa, mit volt az, amin olyan sokat dolgozott. Elővettem én is a régi screenshotokat, és egy könnycseppet elmorzsolva szemem sarkából visszaemlékeztem a WAR-ral eltöltött kellemes órákra. Meg kell adni, a játéknak megvolt a maga hangulata. Reméljük a volt fejlesztőknek sikerül valahogy összehozniuk interaktív múzeumukat. Ha nem, akkor már csak a screenshotokon, videókon és az emlékeinkben élhet tovább a játék.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Eretnek90
2013.12.21. 10:29
Annyira azért nem volt jó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskoller
2013.12.21. 10:58
Miért nem adják el a szervekek kódját, lehetne privát szervereket csinálni, a kliens-t meg tovább lehetne árulni nyomott áron. A játék nem halna meg, akár újra népszerű is lehetne...

Vagy ki is adhatnák magának a játéknak a kódját, lehetne opensource MMO-kat irogatni vele. Mondjuk utóbbi valszeg azért nem kivitelezhető, mert a készítők is más csoportok kódjait bérlik, pl. az engine kódját.

Annyi lehetőség van, a végleges leállás a legnagyobb butaság szerintem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kray
2013.12.21. 11:46
Eretnek90 szerinted a WoW annyival jobb volt? A méretéhez képest ez a játék elég sokat nyújtott. Főleg azoknak akik ismerik a világot.
Én speciel örülnék neki ha kiadnák legalább ilyen módon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Megyeric
2013.12.21. 13:06
Eretnek90,

Félreérted a cikket. Nem azért akarnák ezt a "virtuális" múzeumot mert azt gondolják a világ legjobb, vagy legalább is egy nagyon jó mmorpg volt. Azért akarják ezt így kiadni vagy megőrizni mert hosszú évek fejlesztő munkája volt benne. Sok öröm és sok bánat az 5 év alatt. Igen is jó ötlet és szép búcsú egy ilyen kvalitású mmo-tól. Ezt az összes mmorpg megérdemelné amelyet bezártak. Emberek dolgoztak rajtuk, barátok és kollégák és legyen az bármilyen embereknek készítették.

Minden érzelgősség nélkül írom ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. DogTheDog
2013.12.21. 13:23
Kiskoller,gondolom nem tudnak a licenszet megkapni.Nehez kontrollalni egy nyilt kozosseget.Az pedig nem tenne tul jot a markanak meg az univerzumnak,ha jonnenek a zold elfek,meg a piros sapkas manok vagy a kis ponilovak(persze ezek csak peldak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller DogTh...
2013.12.21. 13:24
Igaz.

Viszont a privát szerver simán jártható út lenne ilyen szempontból.

Szerk: A zöld elfek problémája megoldható megfelelő licenszeléssel. Csak a kód opensource, az artwork nem, ilyen játékok léteznek, más hasonló IP esetén is (pl Dune)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Avisto
2013.12.21. 16:59
Ilyen verzió annak idején a wow Burning Crusade-ből is kiszivárgott. Arra már nem emlékszem hogy kipróbáltam e vagy csak videót láttam róla, de sok értelme nem volt, tényleg csak annyi hogy a tájat végig tudta járni az ember aztán csókolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nancsi
2013.12.21. 18:33
@kiskoller: Nem akarnak konkurenciát egy jövőben megjelenő MMOjuknak - ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gKomor
2013.12.21. 18:47
indult privat server aznap ahogy lelottek a jatekot, meg folyamatban van a dolog kicsit (server oldali kod meg nem aktiv teljesen, toltik fel dataval a dolgokat), de egesz igeretes - talan lesz belole valami 1-2 honap mulva. en sokat jatszottam a jatekkal, jo lenne ha lehetne meg valahogy, ugyhogy bizakodok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller nancs...
2013.12.21. 19:33
Ez max akkor lenne releváns, ha 1-2 éven belül piacra dobnának egyet, ami kizárt dolog, mert akkor már bejelentették volna.

Nyílván van már privát szerver, minden híres MMO-hoz van (jómagam is futattam WoW szervert a gépemet) de más az, ha a készítő kiad egy szerverkódot meg más az ha a userek tákolnak valamit össze kiszívárgott adatokból, nem mellesleg illegálisan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Leon121
2013.12.21. 19:48
A Games Workshop nem hagyná, hogy más szerezzen bevételt bármilyen módon a játékból, vagy mást szórakoztasson a Warhammer világ anélkül, hogy ők pénzt kapnának érte. Azért a játék világa élvezeti értékének nagy részét a Warhammer név és stílus adja, ami pedig a GW tulajdona, és védi, ami az övé. Nem hiszem, hogy ebből bármi kódeladás, vagy ingyenesen letölthetővé tétel lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Avisto nancs...
2013.12.21. 20:47
Ha a játék bárminek is számottevő konkurenciát jelentett volna valószínűleg nem zárják be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Ereshkigal
2013.12.22. 19:42
Nem tudom kinek van ideje manapság arra, hogy offline mmo-ban egyedül rohangáljon és nézze közben a napfelkeltét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gKomor
2013.12.22. 20:17
@kiskoller
nyilvanvaloan abbol hogy egyszer futtattal egy wow servert a gepeden messzemeno kovetkezteteseket lehet levonni arra nezvest, hogy egy masik jatekkal mas emberek mire lehetnek kepesek - mindenesetre engem nem zavar ha igy latod, en adok egy eselyt nekik, ha komolytalan akkor sem vesztettem semmit - de ha megsem, akkor meg erezhetem jol magam a jatekban esetleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Kistoll
2013.12.22. 21:45
Én nagyon szerettem ezt a játékot mert a jókat lehetett pvp-ni ... RvR-ni, akár grindelős fejlődés nélkül is. Engem pont ez fogott meg. Látható volt, hogy ez lesz a vége, mert már vagy 2 éve nem fejlesztették, nem haladt a korral, nem voltak számottevő javítások, sem tartalom bővítések. Teljesen elhanyagolta az EA. Gondoljunk csak bele, ha a WOW-ot sem fejlesztenék állandóan, nem lennének új tartalmak meg eventek, erre a sorsra jutna 3-4 év múlva. Mert ugye ha az összes kasztot ami érdekelt kihúztad már teljesen, megvan a legűbertáposabb epic cucca, egy idő után már érdektelenné válik,uncsi lesz, nem lesz kihívás és nem fogsz vele játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller gKomo...
2013.12.22. 22:38
Szerintem olvasd el még párszor mit írtam, mert a válaszodnak nincs nagy logikai kapcsolata az én hsz-emmel.

Egy privát szerver igenis illegális. Innentől kezdve bármilyen szervezet, egyén, 100% hogy alacsonyabb minőséget fog szolgáltatni neked, mint egy official szerver. Nem fog senki sem milliókat áldozni normális szerverekre, emberekre és infrastruktúrára egy olyan üzlet esetén, amit bármikor lekapcsolhatnak, mert törvénybe ütközik. Ezen kár vitázni.

És igen, alacsonyabb színvonalú a szolgáltatás, ha nem adja oda a fejlesztő egyrészt magát a szoftvert, másrészt leírást, specifikációt, harmadrészt netalántán a supportot hozzá. Ezt nem azért látom így, mert egyszer futtattam egy WoW szervert, hanem mert egy igen minimális rálátásom már van az üzleti szoftverekre és azok üzemeltetésére.

De ha te ezt nem látod, akkor nincs miről beszélnünk, nincs elég közös pont egy normális beszélgetéshez.


Nem a privát szervereket és az üzemeltetőjüket fikázom, hanem elismerem, hogy sokkal nehezebb dolguk van, mint egy, magát a kódot is fejlesztő csapatnak.



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. LGx
2013.12.23. 11:34
Games Workshop beszüntette a magyar (és az összes külföldi, leszámítva kb 4 világnyelvet) WH és WH40k könyvkiadásokat is.
emögött is a rohadt pénzéhségük van. a következő WH vagy WH40k játék tuti full házon belül lesz. majd vesznek programozókat, infrastruktúrát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Lazahunter
2013.12.23. 13:36
Ennyit a készültekor a fejlesztők által is csak 'WoW killernek' becézett játékról ... végül mégiscsak öngyilkosság lett a vége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. KisDre
2013.12.23. 15:57
Tucat MMO-nak tűnik, wow szintű grafikával (bár kevésbé mesés)
Nem csodálom hogy bukott

Amúgy erről az jutott eszembe, mikor még a WoW ifjú korában volt vagy még ki se jött csak bétában, még netem se volt, de haveroktól megszereztem egy offline módját ahol ha hordás voltál, nem találtál 1db NPC-t se, csak allysoknál volt "élet". Azt hiszem szörnyek se igazán voltak de ilyenekre már nem emlékszem, azonban jó volt belebarangolni a tájba és szétnézni, mégha maga a játék és úgy általában az MMO-k már nem is tetszenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Megyeric
2013.12.23. 19:26
Van egy warhammer mod a Medieval 2-höz. Ott írtak ilyeneket hogy elborult meg tucat, meg de furák ez a kislevitánusok (hogy milyenséges? ). Azt se tudták eszik-e Sigmart vagy az valami káromkodás.

Na az előbbi hozzászólás is hasonló mosolyra futtatta az arcom. Tűnik? Játszottál vele? Biztos nem mert akkor tudnád, hogy az egyik legjobb RVR rendszer volt benne. Ilyet azóta se tudott egy mmo sem felmutatni. A többi része valóban sablonos volt.
Mondjuk a világához egy jelenleg kitalált mmo sem tud még hasonlót sem adni. Ez több mint 20 éve létezik és gazdagodik. A wow fejlesztői még a kisautót tologatták a szőnyegen amikor már számtalan könyv jelent meg ehhez a világhoz.

A GW meg valóban megöli a hozzám hasonló rajongókat. Lassan minden drágább mint megérné. Személy szerint a legutolsó WH40K alapdobozzal meg voltam elégedve, eszméletlen minőségű figurák voltak, de valahogy az ezt megelőző szériák mindkét erában messze túlárazott és minőségileg is kifogásolható termékek voltak. A festékek pedig baromi drágák lettek. Lassan LGx-nek lesz igaza és jön egy új EA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller
2013.12.23. 22:48
Fun Fact: Anno a Warcraft 1 is egy, a Warhammer univerzumban játszódó RTS-nek készült, uccsó pillanatban bukták a licenszet, úgyhogy gyorsan átszínezték az orkokat picit és összedobtak egy új keretsztorit a fejlesztők
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Whysper
2013.12.25. 12:53
Jó volt nem volt jó? Az biztos ,hogy ezt a világot nem hagynám veszni bármilyen formában jelentetnék meg . akár teljes ráncfelvarrással. Mint pl az Oblivion után Skyrim nagyon jó lett és nem hagyták veszni az Oblivionnal azt az univerzumot. Jó tudom könyv kártya terepasztal ,de jó lenne PC console akármiben is egy ráncelvarott Warhammer világ!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Whysper
2013.12.25. 12:56
Azok a jó kis várostromot! remélem azért ,hogy mint az Elrdescroll online itt is lesz valami érdekes dolog egy kis pihentetés után! Igen sajnos sz.tem neneka játéknak az volt a baja ,hogy rosszkor jelent meg és mindenki mindig vissza ment WOW-ba pedig sz.tem sokkal érdekesebb volt vagy legalábbis olyan oldaláról közelítette meg az MMO-t amit a WOW nem nyújtott!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. madcaptain
2013.12.27. 02:30
Mit vartok ti az Electronic Arts kiadotol? En max. 3-adszori Amerika legrosszabb vallalata cimet.
Csak a penz erdekli oket szarnak azok a jatekosra, fejlesztore, jatekra. Ami megy nekik az a horroraru DLC-k kiadasa, legtobbszor teljes jateknak feltuntetve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hympyke
2013.12.28. 10:21
Én csak bottal piszkálom meg a játékokat a boltokban amiket kiadnak.. kézzel nem merem megfogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Megyeric
2013.12.29. 22:13
Elindult egy privát szerver. Játszani már lehet rajta kis túlzással, mert egy bugtenger. A teljes adaptáció 39%-nál járnak. Aki szívesen segítene a bugok jelzésében és a questek gatyába rázásában az keressen rá és hajrá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rcv6ss
2013.12.30. 06:37
Akit érdekel:
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Beatmad
2014.01.01. 13:28
én megvettem anno nagyon jó volt, felüdülés a wow után.
Az hogy erre a sorsra jutott csak az EA-nak köszönhető.
követni fogom a privát szervert, hátha tákolnak belőle majd valami játszható verziót és lehetne kikapcsolódásként nyomni pár ostromot
ami számomra megölte régen az a lag és az 5 fps volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!