iPon Hírek

Watch Dogs - a végső finomhangolás (hó)napjai

Dátum | 2014. 04. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Azt már eddig is tudtuk, hogy a Watch Dogs őszi halasztása óta eltelt hónapok leginkább finomhangolással teltek. Most azonban a játék kreatív igazgatója, Jonathan Morin beszélt egy kicsit bővebben arról, mit is jelent ez. Nos, az a csapat számára is egyértelmű volt, hogy a megjelenésig hátralévő hónapokban már nem érdemes alapvetően új lehetőségeket beépíteni a játékba. "Csábító volt a gondolat, hogy még beletegyünk ezt-azt. De a helyzet az, hogy ugyanabba a csapdába estünk volna, mint korábban" - mondta Morin, rávilágítva arra, hogy a készítők gyakorlatilag már egy majdnem megjelent játék előtt ültek, így a legokosabb döntés az volt, hogy amihez nem muszáj, ahhoz ne is nyúljanak hozzá. "Megnéztük, min akarunk módosítani, és ezt nagyon precíz, célzott módon tettük meg. Már így is egy hatalmas játékunk volt, így a legfontosabbnak azt éreztük, hogy minden kapcsolatban álljon egymással, ráadásul a lehető legsimább módon. Nagy dolgokat nem tettünk hozzá (a játékhoz), csak finomhangoltunk". A játék végső tesztelése során (még ősszel), amikor minden összeállt, a készítők úgy érezték, néhány helyzetben a szükségesnél több akadályt állít a játékos elé a program. Ez egy hasonló, hatalmas nyitott világú anyagnál sokszor megesik Morin szerint, hiszen annyi animációt, grafikai elemet, hangot és szöveget kell elkészíteniük, hogy nem feltétlenül tudnak mindenre előre gondolni. "Előfordulhatott, hogy elkezdtünk játszani, és olyan helyzetekben találtuk magunkat, mint korábban soha. Ezek nem mindig sültek el jól, így több időre volt szükségünk." Ami a Watch Dogs utolsó hónapjait rendkívül produktívvá tette, az a tény, hogy egy olyan játékon dolgozhattak tovább, ami összeomlások és komolyabb hibák nélkül működött. Ez pedig egy új kiindulópontot jelentett. "Anélkül tudtunk újra betenni apróságokat, vagy megoldani bizonyos problémákat, hogy az ezer másik hibát okozott volna, vagy elrontott volna más rendszereket. Mindenki finomhangolt, de egy nagyon stabil, megbízható környezetben. A csapat hatékonysága ennek köszönhetően sokszorosan megnövekedett."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. mikej95
2014.04.10. 21:14
Még rontanak a grafikán, hogy konzolon meglegyen az atomstabil 30fps 720p, esetleg 1080i mellett és növelik a PC-s gépigényt, hogy még "nextgenebb" legyen? Mert valahogy a PS4 nem hozza azt, amit anno a PS3, a PS2 vagy bármelyik Box.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. AgeOfVampi...
2014.04.10. 22:34
Csak nekem hangzik tragikomikusnak, hogy egy nagyjából kész játékon még bugmentesítenek/finomhangolnak vagy nevezzük aminek akarjuk, és ezt úgy mesélik mintha a világ csodája lenne? Látszik, ha késznek ítélnek egy játékot rögtön ki is adják, mindegy mennyire bugos még
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2014.04.11. 09:52
Nem csak neked. De sajnos manapság már álló ovációt kaphat az a csapat aki úgy ad ki játékot hogy az első héten nem kell kiadni valami súlyos hibára javítást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. predike07
2014.04.11. 10:27
Régen ez nem volt szenzáció,külön bejelentésre szoruló hír,hogy egy kész játékot akarnak kiadni.Régen ez ALAP dolog volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. i2k010
2014.04.11. 12:16
Én még olyan játékra is tisztán emlékszem, amihez még javítás (patch) sem kellett - sem a megjelenésekor, sem utána, soha.
Volt ilyen is.

Manapság meg az a csoda, ha nem első napos javítással kezd egy játék a STEAM-en, vagy az Originen....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim i2k01...
2014.04.11. 12:47
"Én még olyan játékra is tisztán emlékszem, amihez még javítás (patch) sem kellett - sem a megjelenésekor, sem utána, soha.
Volt ilyen is."


Nyilván nem 40-50 millió kódsorral.

Nem a fejlesztők a hibásak, hanem a kiadók, akik ostorral csapkodják a fejlesztőket, hogy betartsák a túlzottan rövid határidőt.

Egy teljes franchise címeihez néha 3 fejlesztőt alkalmaznak, akik egymás mellett párhuzamosan dolgoznak új címeken, így idejük is van normálisan megcsinálni mindent, és évente jöhet egy cím 3 éves fejlesztési idővel (Ubisoft - Assassin's Creed).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kissdev
2014.04.13. 20:36
Call of Duty sorozat is hasonlóképp 3 stúdió által készül, 3 évente került ugyanahhoz a csapathoz a játék. Az egészből azt akarom kihozni hogy a 3 év sem garancia a kasszasikerhez, és szerintem a CoD leágazóban van, mint singleplayer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. atti2010 Asagr...
2014.04.13. 21:31
Nem a fejlesztők a hibásak, hanem a kiadók, akik ostorral csapkodják a fejlesztőket, hogy betartsák a túlzottan rövid határidőt.

Ez 100% igaz, a BF4 senki sem akarta kiadni az EA kívül, határozottan meg volt mondva hogy nincs kész a játék de jött a COD Ghost és nem volt mese pedig a BF4 egy sokkal komplikáltabb játék és a motor is ki lett cserélve, míg a COD már vagy 5 éve használja ugyanazt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!