iPon Hírek

We Happy Few – totalitárius rémálom drogokkal

Dátum | 2015. 03. 12.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

A We Happy Fewról már a bejelentésékor kiadott trailer alapján tudni lehetett, hogy egy nem mindennapi hangulatú alkotással állunk szemben. A programban a leginkább a hatvanas évek Londonjára hasonlító Wellingon Wellsből kell elmenekülnünk, ahol egy diktatórikus rezsim drogokkal, és agymosással tartja a mesterséges vidámság kábulatában a lakosságot. Mivel a rendszer szinte tökéletesen működik, nem számíthatunk senki jóindulatára. Ha kiderül, hogy másképpen gondolkozunk, végünk, a kormányzat és a tömeg nem ismer irgalmat.
Mindez önmagában is elég érdekesen hangzik, hogy számot tarthasson a közönség figyelmére, de Guillaume Provost, a Compulsion Games alapítója további információkkal igyekezett felcsigázni az érdeklődőket a PAX East 2015-ön. A nyilatkozatból kiderült, hogy a játék procedurálisan generált lesz, vagyis minden alkalommal máshogy néz majd ki a város, ami jelentősen megdobja majd az újrajátszhatósági értékét. Ennél is fontosabb azonban, hogy az ígéretek szerint a játék szinte tökéletes szimulációja lesz annak, hogy milyen érzés is az, ha egy átlagember a túlélése érdekében kénytelen úgy tenni, mint ha megingathatatlan támogatója lenne egy őrült, emberellenes rendszernek. Minden pillanatban azon fogunk rágódni, hogy nem tettünk-e korábban valami olyat, ami bajt hozhat a fejünkre, és paranoiánk csak fokozódni fog, ahogy haladunk előre a történetben. Hősünk ugyanis nem harcos, és bár használhat egyszerűbb fegyvereket, sőt, párat ő maga is létrehozhat a rendelkezésére álló alapanyagokból, a túlerő előbb vagy utóbb, de legyűri. Ezért meg kell próbálnia annyira „normálisnak” tűnnie, amennyire csak tud, mert minden, a dolgok megszokott menetétől eltérő esemény gyanús a szinte robotként élő helyiek számára. Ha csak sétálgatunk fel-alá az utcán, az még senkinek sem szúr szemet, és biztonságban vagyunk. Ellenben azt, hogy lopakodjunk-e, vagy egy alternatív útvonalon levágjunk egy kanyart, kétszer is meg kell gondolnunk. Mert ha valaki mégis észrevesz minket, nem tudja le a dolgot egy vállrándítással, hanem szól a közelében lévőknek, hogy valaki rendellenesen viselkedik, máris futhatunk az életünkért. Minél feltűnőbb amit teszünk, annál nagyobb a potenciális nyereség, de az ellenreakció is arányos. Ha túlvállaljuk magunkat, vagy nem tervezzük meg elég alaposan az akciónkat, végünk. A helyzetet tovább bonyolítja majd, hogy ki kell elégítenünk a karakter létszükségleteit, azaz ennünk és innunk kell, valamint időnként - ha akarjuk, ha nem -, a túlélésünk érdekében be kell vennünk pár szemet a Joy nevet viselő kábítószerből. Ez az anyag segít abban, hogy ne tűnjünk ki a tömegből, de mint minden narkotikumnak, vannak mellékhatásai, és ha túl sokszor élünk vele, könnyedén túladagolhatjuk magunkat.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. asdsa
2015.03.12. 15:51
Végre egy játék, aminek tetszik a koncepciója. Nagyon kíváncsi leszek rá, milyenre sikerül majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dbelam asdsa
2015.03.13. 12:50
Akkor ajánlom előtte a Psychonautsot, erős angol nem árt ahhoz, hogy mindent megérts belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sensorprim...
2015.03.14. 09:13
a videót megnézve nekem a bioshock ugrik be mint hasonló hangulatú game.
Rapture city-ben is mindenki "boldog" de őrült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Woodstock
2015.03.16. 13:10
Nekem is egyből a Bioshock ugrott be még a grafika is hasonló...de nagyon bejövős!!
Nem tűnik agyatlan játéknak és az ötlet is jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!