iPon Hírek

WildStar - idén elmarad a karácsony

Dátum | 2014. 10. 08.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az MMO játékosok egy része mindig érdeklődve várja az ünnepi eseményeket, fesztiválokat, hülyéskedést és jutalmakat. A WildStar erősen fogyóban lévő közönségének azonban idén csalódnia kell, elmarad a Halloween és a karácsony is. A WildStar életének nehéz szakaszában jár: a játékból hamar elfogyott a tartalom, a nehéznek ígért raidek nem bizonyultak igazán nehéznek és nem érkezett annyi újdonság, hogy képes legyen hosszú távon is megtartani a játékosokat. A népesség csökkenésének következtében összevonják a szervereket megaszerverekké (bár a Carbine váltig állítja, hogy eredetileg is ez volt a terve). A stúdió emellett lelassította az újdonságok megjelenését is, a cél, hogy a jövőben inkább kevesebb frissítés legyen, de azok kevésbé legyenek bugosak. Az ünnepi események elmaradása is ennek a váltásnak a következménye. Kristen "Caydiem" DeMeza tartalomtervező a WildStar fórumán a következőképp nyilatkozott erről: "Nagyszerű dolog, ha sok minden megvan előre tervezve, mert így meg lehet változtatni a sorrendet annak függvényében, hogy mire van szüksége épp a játéknak. Nagy hiba lenne olyan fix sorrendet fenntartani, amely nem alkalmazkodik a játék igényeihez." "Az ünnepek nagyszerűek, de fontosabb, hogy a játék jól működjön. Az időt arra fordítottuk, hogy azokat a hibákat javítsuk, melyek már érintették a játékosokat." DeMeza azt is elmondta, hogy a Shade's Eve (a játékban a Halloween megfelelője) már többé-kevésbé kész állapotban van, de még sok tesztelést igényelne. A Winterfestből (karácsony) még nem volt meg sok, amikor úgy döntöttek, hogy felfüggesztik. A rövid ideig tartó időszakos eseményeknél nagyon fontos az alapos tesztelés, mert ha az élő szervereken jön ki a hiba, nem mindig van idő arra, hogy kijavítsák, és így előfordulhat, hogy a játékosok arra az évre már kimaradnak a jóból. Sajnos viszont az ünnepek elmaradása hozzájárul ahhoz, hogy az elvándorolt játékosoknak egyre kevesebb oka legyen visszatérni. Kapcsolódó cikkeink: WildStar béta élmények WildStar - fullextrás űrwestern
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. BReal
2014.10.08. 12:15
Egy újabb WoW ölőnek (?) kikiáltott cím újabb bukása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. croix
2014.10.08. 12:50
Ehhez képest még TERA-ban is jóval többen voltak a fizetős időszak végén, nemhogy most amikor már csak popót vakarni járunk fel, meg 1-2 új guild tagnak beszerezni a felszerelést, még így is jóval többen vagyunk mint WildStar-ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gbrgraphix
2014.10.08. 12:57
Hja, semmi köze ahhoz sem hogy glassdoor szerint egyre többen hagyják ott Carbine-t a rossz management miatt. Ha free to play lesz, visszamegyek napi questeket csinálni én is. De 15 usd havonta nem ér.
Főleg hogy creed-el (ingame vehető subscription) eléggé melléfogtak. Aki hardcore játszik annak telik rá, ergo nem költ valódi sub fee-re, aki pedig esténként akar 1-2 órát játszani nem elég hogy alul felszerelt lesz, de még havi 15 dollár büntit is fizethet érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. junpet
2014.10.08. 13:22
A Wildstar miatt nem jött (még) ki (talán nem is fog) a Blade & Soul nyugatra... GG.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kerty
2014.10.08. 13:23
nembaj, legalább lesz mit kipróbálni ha f2p lesz

szerk: kaptam újságírói meghívót a bétára még annak idején, sajna időhiányban a barátaimnak adtam tesztelésre. Szerintük nagyon nagy móka volt. Hiszek nekik, de 2014-ben nekem neméri meg mmo-rakölteni, teljesen mindegy mennyire vártam egyébként. Hátha f2p-ként feltámad ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Padrepapp
2014.10.08. 13:26
A CREDD-hez (játékbeli pénzért vásárolható havidíj) meg csak annyit, hogy jelenleg 5 óra kifarmolni, szóval egyáltalán nem igaz, hogy csak azok tudják megfizetni akik napi 5-6 órát játszanak.

Az hogy a játék nem elég nehéz az finoman szólva is túlzás.

A játékot már bétában másfél éve játszó HC klánok, akik a játék megjelenése óta heti 6 napon 8 órát raidelnek, még mindig nem jutottak a 40 fős raidek végére.

A sima játékos társadalom be sem jutott a 20 fős raidekre, mert nem tudták megcsinálni a silver dungeon-öket, ezért hagyták ott tömegesen a Wildstart.

Évek óta sírnak az MMO fórumokon a játékosok, hogy mennyire le vannak butítva a játékok, jön végre egy játék ami kihívás, és rájönnek, hogy nem is akarnak megdolgozni egy játékban semmiért, inkább vissza mennek WoW-ba, ahol party finder-rel meg lehet csinálni egy instát, úgy hogy csak 1 skillt nyomogatunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. wishformor...
2014.10.08. 13:36
@Padrepapp
csak eros insta contentel nem lehet eladni egy jatoket, ez jol latszik, azert sok masnak is a helyen kellene lennie, pvp, player driven economy,
utobbi meg csak ugy lehetseges, ha valahogy megoldjak, hogy mondjuk elvesszen a geared, es ujra kelljen farmolni / gyartani. enelkul csak tier after tier themepark, es arra mar ottvan a wow, nem kell tobb, ezert is buknak meg ezek a jatekok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. i2k010
2014.10.08. 15:46
Mi is az az "insta"?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. monki i2k01...
2014.10.08. 16:32
http://en.wikipedia.org/wiki/Instance_dungeon

Keywords in nutshell: Erősebb mobok, jobb loot, csapat munka, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szefmester i2k01...
2014.10.08. 16:45
A csapattársakon kívül csak te vagy meg az ellen... mindezt erősebb ellenfelek, és nagyobb jutalom reményében csinálva. Netán az egyéni sztoriszálat viszi előrébb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ereshkigal BReal
2014.10.08. 18:13
Nem WoW-killerként volt reklámozva. Általában a wowb*zik dobálóznak ezzel a kifejezéssel, amikor azzal jönnek, hogy ugye ők megmondták...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim
2014.10.08. 18:32
Szóval arra hogy fogynak a játékosok, mert kevés a tartalom, az a megoldásuk, hogy még kevesebb tartalmat adnak ki, de azokat bugmentesen.

Nóóóórmális Margit?

Kevesebb script kiddie kell a fejlesztőcsapatba, hogy ne csináljanak fejlesztés közben akkora mennyiségű bugot, hogy ne lehessen ütemterv szerint annyi tartalmat kiadni, ami a játékosbázis fenntartásához szükséges. Szerintem ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Szefmester
2014.10.08. 18:44
Adjanak tartalmat a casual rétegnek is. A profi klánok körberöhögik ezeket az instákat, vagy versenyeznek hogy ki tudja minél kevesebb résztvevővel a leggyorsabban megcsinálni, de azok akik magányos farkasok, és kényszerből lépnek csak partyba egy instaquest miatt is meg tudják csinálni a menetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ICanFly92
2014.10.08. 19:02
én nagyon vártam... aztán szereztem zárt bétára kulcsot, hát pénzt nem adnék érte, f2p-nek még talán elmenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Bzsolt
2014.10.08. 23:52
Ez a játék a feleslegesen jelent meg kategóriát kimeríti.
Annak idején 4-5 éve, amikor megjelent az első trailer az akkori E3-on, mindenkinek leesett az álla, teljesen más irányt és stílust képviselt. Anno arra beruháztam volna én is. Azonban amivé vált idő közben az röhej. Ezt ilyen formában kiadni is nagy bátorság volt. Most még content nélkül is marad ehh. Megy a süllyesztőbe. NC Softnak inkább a Lineage3-ra kellene koncentrálnia már, nem ilyen bugyuta gyerekjátékokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.09. 00:21
Ezért is raktam oda a kérdőjelet. Mindenesetre én minden mmo-nál azt látom minimum egy kommentben, hogy majd bizony ez üti be az utolsó szöget a WoW koporsójába. Aztán látjuk mi lesz szinte mindből: LotR online, SW ToR, ESO, hogy csak a legnagyobb címeket említsem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. madcaptain
2014.10.09. 00:51
Latszik sokan nem is jatszotak a jatekkal akik hozzaszoltak.

A problema a jatekkal:

1. Nem Wow szintu macskam atfut a billentyuzeten + epic casual raidek.
2. Player skill kell az iranyitashoz. Aki bena akciojatekban, platformerben az itt kerem eselytelen. Aki netan lagol vagy gyenge gepe van az kb. harc elott halott. Ennel a pontnal 90%-a a WoW jatekosoknak elverzik.
3. A sokfos nehez raidek mint endgame mar idejetmult, tul sok idot vesz el.
A mai fiatalokat nem erdekli, mert inkabb mobaznak, mobil jatekokakkal toltenek el par percet minthogy orakig ugyanazon a bosson "szenvedjenek"
A regi hc reteg aki meg mindig 10-20 ev utan is raidelne naphosszat meg mar nagyon kicsi vagy nem fog egy gyerekekre designolt rozsaszinu nyuszis jatekkal szorakozni es mar megvan a sajat MMO-ja ahol kieli magat.
4. P2P havidijas - ennyi minosegi B2P, F2P jatek mellett mar nagyon nem korszeru koncepcio. A Rift kisebb gepigennyel, konnyebben tanulhato jatekmenettel, teljesen ingyen! sokkal tobbet ad.
5. Sok single player megvette mert elvolt vele a beta-ban ingyen. Ok azok akik mindig otthagyjak az mmo-kat mert elerik a maxszintet kifutnak a questekbol az endgame meg vagy nem erdekli oket/nincs ra idejuk vagy szimplan tul neheznek tartjak. Reszben miattuk van a szokasos elso honap utani oriasi nepesseglecsokkenes. Szimpla single player jateknak veszik meg."vegigjatszak"= elerik a max szintet azt jonapot, eszuk agaba nincs elofizetni/raidelni.

Amin valtoztatniuk kene, hogy sikeres legyen:

0. Nehezseg nerfelese durvan. 2014-ben a sikeres jatekok hard-on felelnek meg a 10-20 evvel ezelotti easy-nek. A jatekosok nagyresze casual aki csak szorakozni akar es nem a kihivas miatt jatszik, mint az oldschool hardcore reteg.
1. Sokszintu nehezseg - nyusziful Lilikenek 3masodperces reakcioidovel is leverheto bossok jopofa rewardokkal, mig HC faszagyerek Pistinek kicsit jobb reward nagyobb nehezsegen.
2. B2P + mikrotranzakciok. Az egesz vilag/design csilivili sokszinu hulyesegei szinte orditanak a mikrotranzakcios modellert.
3. Game Engine optimalizacio, hogy gyengebb gepeken is jol fusson.
4. Leroviditeni a raid harcok idejet, 5-10 percnel ne tartson semmilyen harc tovabb.

Amiert en fizetnek:

Nulla quest, idorablo trivialis tartalom semmi.
Csak szintiszta lobbybol elerheto nehez raid mod, ahol max szintrol kezd a karid. Sot reszemrol akar XP/szintek se kellenenek.
De a felszereles a skilljeid vmilyen rendszer alapjan fejleszthetok legyenek, ahogy olod a bossokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fratello madca...
2014.10.09. 09:40
"Amin valtoztatniuk kene, hogy sikeres legyen:"

A felsoroltak jó része (0, 1, 3 mindenképpen) maradéktalanul megvan pl. a Final Fantasy XIV-ben: Választható nehézségű trial-ok, dungeon instance-ok, raid-ek (normal, hard, extreme, savage), minden új raid először a HC játékosokra van belőve, majd mikor ők egy-két hónap alatt kpörgették, nerfelik őket hogy a casualok is megcsinálhassák (anyázik is emiatt a HC réteg, pedig ők cserébe ilyenkor megkapják extraként nehezített verzióban is), a gépigényéről nem tudok nyilatkozni (PS4-en tolom), de nem hallottam PC-s panaszt rá (lagra pl. talán kétszer ha hallottam panaszt fél év alatt partiban).

Viszont cserébe keményen havidíjas, és nem mindenkinek jön be a világ látvány"világa" (pedig mocskosul szép)...
(És olyan rendszere van hogy egy karakterrel kitolhatod az összes kasztot, baromi rugalmas az egész.)

A fejlesztők saját bevallása szerint egyfajta MMO theme-park létrehozása a cél, ahol a szóló játékosok ugyanúgy megtalálják a számításukat hosszú távon mint a HC raidbubusok, lesz pl. kaszinó, "lóversenypálya" (óriáscsirkékkel amiket majd a játékosok nevelnek és versenyeznek velük), hardcore puzzle-questek (amiknek az a jellegzetessége hogy a SEMMILYEN ingame segítséget nem kapsz a megoldásához, semmi "bejelölöm-a-térképen-hova-kell-menni meg hatalmas-felkiáltójelek-az-NPC-feje-fölött-akivel-beszélni-kell, mindent párbeszédekből kell kitalálnod), saját ház (nem instance hanem "valóságos" lakónegyed-zónák) hatmilliárd-féle bútorral, padlóval, tapétával, tetővel, anyámtyúkjával), stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ranger madca...
2014.10.09. 11:07
Ezen már én is elgondolkodtam, lehet ideje lenne valakinek meglépni azt, hogy kiemelik a raidelés koncepciót és kifejezetten arra fókuszálva építenek fel egy játékot. Lennének kisseb néhány fős insták, meg hosszabb raidek, folyamatos frissítéssel, testreszabható skill összeállítással, változatos felszerelésekkel hogy aztán lehessen theorycraftolni hogy is öljük meg a bosst. Meg persze ladderrel mert mindenki worldfirst akar leni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Ereshkigal BReal
2014.10.09. 12:14
Persze, kommentekben olvasni sok ilyet, az meg a ló másik oldala: fikázzuk a WoW-ot. A Blizzard jókor volt jó helyen. Ha ma jönne ki a játéka, csak ugyanúgy egy MMO lenne a jobbak közül, mint társai.
Egyébként nekem csak az Age of Conan és a Rift rémlik, ahol beszólás jelleggel utaltak a Blizzard játékára a készítők. A figyelemfelkeltés egyik működő eszköze ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bugger
2014.10.09. 13:54
"kevesebb bug"... naja, bétában is b*sztak javítani a bugokat. Ezzel már elkéstek egy "picit".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. retal79
2014.10.09. 13:57
Egyszerűen az a baj vele, hogy naivak voltak a fejlesztők, azt gondolva, hogy csak a HC rétegnek el lehet adni egy játékot. A WoW sikere nem csak abban rejlik, hogy bejáratott, és jó időben indult, hanem abban, hogy nyitott a casual réteg felé, és ma már sokszintű, skálázható a nehézsége, így több réteg tud szórakozni vele. Ennyi. Egy nagyon szűk réteget szolgál ki jelenleg a WS, és nekik sem nyújt túl sok tartalmat, én pl. elértem azt a szintet a karival, hogy raidek között nem nagyon van mit csinálnom, max megyek a többiekkel instázni ha kell ember. Szóló embereknek eleve ez van, aki nem raidel, annak nem sokminden van. Ezért aztán nem is sokan érzik jogosnak pl. a havidíjat, amit eredetileg is leginkább a havi content update-ekkel igazoltak a fejlesztők, amit most ugye ritkítanak... Az mondjuk más kérdés, hogy tényleg elég könnyű kitermelni goldban a havidíjat, ha nem is rögtön, de 1-2 hónap játék után max szinten már egy casualnak sem tétel. Amúgy mondjuk nagyon jópofa és élvezetes játék a hibáival együtt is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.09. 16:24
Nem nem, nem a készítőkre gondoltam, hanem azokra a játékosokra, akik a Warcraft bukását várták ezekkel a játékokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. babem
2014.10.10. 11:52
Már csak azt lenne jó tudni melyik lesz az az MMO amelyik meg is tudja tartani manapság a közösségét. A legnagyobb bajom nekem mint casual játékosnak az, hogy a kíváncsiság hajt tovább a következő új játékra. És abból aztán manapság nincs hiány. Nos ebbe a rendszerbe nem igazán fér bele egy WildStar féle fizetős game.
Két újoncra leszek kiváncsi, az egyik a már megjött ArcheAge, ahol jelenleg, lassan egy hónap után is hatalmas a tolongás, de már érezhető egy kis ritkulás. A másik a Skyforge amiben az előbb említett szintlépés nélküli fejlődés lesz a nagy újdonság.
Egyébként A WS-ban az egyik legnagyobb bakinak a vicces grafika és a komyoly story közötti ellentmondást tartom (a fizetősség után)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!