iPon Hírek

Windows 7 Warp10: szoftveres DX10 támogatás

Dátum | 2008. 11. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Windows Vista megjelenésekor a PC gyártó vállalatoknak megvoltak a saját terveik arra, hogy miként reklámozzák Vista-kompatibilis konfigurációikat, illetve különböző hardver elemeiket. A Microsoft közbelépett és bevezette a "Windows Vista-Capable" azaz "Windows Vista Képes" felirattal ellátott matricákat, amelyeket a különböző noteszgépekre és asztali számítógépekre ragasztották, hogy így szemléltessék: a termékek tökéletesen megfelelnek a Windows Vista követelményeinek. Igen ám, de ezek a matricák sokféle gépre rákerültek, köztük olyanokra is, amelyek csak DirectX 9-es hardvert tartalmaztak, így nem feleltek meg maradéktalanul az új operációsrendszer egyik újításának, azaz nem voltak DirectX 10 kompatibilisek. A vállalatra ezért a gyakorlatért nemrégiben bírságokat is kiszabtak.


Ahhoz, hogy a fent említett problémákat elkerüljék, a Microsoft a Windows 7 esetében bevezeti a WARP 10-es (Windows Advanced Rasterization Platform) megoldást. A WARP 10 a DirectX 10-es technológiához kínál szoftveres raszterizációt, ennek köszönhetően a nem DirectX 10 kompatibilis rendszerek is képesek lesznek a DirectX 10 által kínált lehetőségek  kihasználására, persze - ahogy említettük - csak szoftveresen, a processzor igénybevételével. A WARP 10 első béta változata a 2008. novemberi DirectX SDK részeként jelenik meg. A technológia segítségével akár egy Pentium III 800 MHz-es processzorral ellátott rendszer is képes lesz igénybe venni a DirectX 10 támogatást. A WARP 10 a több szálon dolgozó, többmagos processzorok teljesítményéből szintén képes profitálni. A Microsoft állítása szerint a Windows Vista minimális rendszerkövetelményeinek megfelelő rendszerek tökéletesen kompatibilisek lesznek a WARP 10-zel is.

A helyzet azért továbbra sem ennyire rózsás, ha megnézzük, hogy napjaink processzorai mire képesek, amennyiben szoftveres 3D-s gyorsításra fogjuk be őket. Jó példa, hogy egy Intel Core i7-es modell a népszerű Crysis című játékot 800x600 pixeles felbontás mellett 7,36 képkocka/másodperces teljesítménnyel tudta futtatni. Ez a sebesség még így is gyorsabb, mint az Intel DirectX 10 képes integrált videó vezérlőjének alig több, mint 5 FPS-es eredménye. Az alsó táblázat segítségével egyértelmáen látszik a szoftveres DirectX10 hátránya a hardveres megoldással szemben. Az ötlet ennek ellenére is figyelemreméltó.

A WARP 10-ről további részleteket az alábbi oldalon találunk: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd285359.aspx.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. bszoke88
2008.11.30. 20:54
vissza a cikkhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. leviske
2008.11.30. 21:09
Ha ezt hamarabb meglépik, akkor a DX10 nem biztos, hogy ott tartana ahol tart.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ZioN
2008.11.30. 22:40
Kíváncsi vagyok,kompatibilis lesz-e az XP-vel.Szerintem nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pluto
2008.12.01. 18:52
Zmasterrel egyetértek, hogy azért nem adják ki XP-re a DX 10-et meg a 11-et hogy megvegyék az új OS-eket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!