iPon Hírek

Witcher 3: QTE események nélkül jön

Dátum | 2013. 03. 03.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mint megtudtuk, nem lesznek QTE események a Witcher 3-ban. Sok teszter már belevetette magát, hogy előzetest írjon a játékról, a német World of Players hasábjain részletesen leírják az újdonságokat.
A harmadik epizódban Geralt sokkal agilisabb lesz, most már tud ugrani és mászni is. Az új harcrendszerben már célozhatsz egyes testrészeire az ellenfeleknek, sok szörnynek vannak gyenge pontjai is, amikre koncentrálhatunk. Valami olyasmit kell elképzelni, mint a Fallout 3-as VATS rendszert. Geralt vadászhat majd állatokra a prémjükért és karmaikért, ezt elősegítendő kapott egy nyomolvasó képességet. Színkódok szerint érzékeli a vadakat, így előre felkészülhet minden harcra. A vadászatból szerezhető dolgokat felhasználhatjátok alapanyagként vagy eladhatjátok őket pénzért. Fontos változtatás, hogy a küldetéseken kívüli ölésért egyáltalán nem kaptok majd tapasztalati pontokat, kizárólag a questekből szerezhettek XP-t. Az, hogy mennyiért adhatjátok el értékeiteket, függ a helyi közösség gazdagágától, ami dinamikusan változik. Ahogy azt már írtuk a bejárható világ hatalmas lesz, így Geralt most már lóra vagy hajóra is szállhat, hogy gyorsabban áthidalja a távolságokat. Betörhet lovakat az Axii mágikus jel segítségével vagy akár meg is veheti a hátast. Kölcsönözet hajókat a kikötőkben vagy vízpartokon (valószínűleg azokat is megveheti, ha tetszik). Viszont ha még így is túl időigényesnek találjátok az utazást, lesz gyorsutazásra is lehetőség már ismert helyek közt. A világban sehol nem lesznek láthatatlan falak. A töltések kapcsán viszont még nem tudni, hogy a fejlesztők különválasztják-e a belső tereket a külső világtól (mint a Skyrimben). A CD Projekt Red mondta is, hogy nagy nyílt világok felépítésében sokat tanult az Elder Scrolls szériától. A fő történeti szál nagyjából 50 óra játékot ígér, de ha elszöszöltök a mellékküldikkel is, akkor ez 100 órára tolódik. A világ 36 féle állapotba kerülhet a tetteitek nyomán, és három fő végződése van a kalandnak (minden epilógus 1 óra hosszú). A mentéseiteket áthozhatjátok az előző játékokból, így az egyes karakterekkel való kapcsolataitok is átjönnek, bár ezek nem lesznek hatással a főszálra.
Geralt 60-as szintig tud elmenni a Witcher 3-ban, a fejlődés pedig jóval komplexebb lesz, több testreszabási lehetőséggel. A szörnyek nem lépkedik majd veletek a szinteket, szóval óvatosan kell majd kalandoznotok, nehogy az elején valami olyasmit vállaljatok be, ami még túl nagy falat lenne. Ez nyilván visszafelé is működik, egyes ellenfelek idővel nem nyújtanak majd kihívást, értelmesebbek, például banditák feladják majd a veletek való küzdelmet, ha túl erősek vagytok. Civileket nem ölhettek, ha piszkálódtok, lopkodtok, szólnak az őröknek. Pénzkeresésre lesz majd egy csomó minijáték is, szerencsejáték, fejszedobás, stb. A másodikkal szemben ebben a részben lesz tanító mód is, ami eleinte nagyon hiányzott az elődből és később implementáltak is egyet az Enhanced Edition-be. A Witcher 3 jövőre jön PC-re és PS4-re (de valószínűsíthető az új Xbox is). A PC és konzolverziók külön UI-t kapnak majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. Konigstige...
2013.03.03. 09:18
Nálam instant vétel lesz az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tibaimp
2013.03.03. 10:53
Egy kérdés, mi az a "QTE esemény"?

Fast travel lesz, az helyes, magyar szinkron tuti nem, bár én élveztem az első esetében, teljesen más volt úgy játszani egy kalandjátékkal, hogy minden mozzanatot, minden párbeszédet 100%-ig megértettem. Kijátszottam a Skyrimet, a Ghotic-okat is, e önámítás lenne azt állítani, hogy mindent tökéletesen megértettem, ezért volt különleges a Witcher 1 (most készülöm kitolni harmadjára) .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. vivanto
2013.03.03. 10:54
A "QTE esemény" kissé redundánsan hangzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vivanto
2013.03.03. 11:23
@tibaimp
Nem tudom, hogy ninja vagy tényleg kérdés. Utóbbit feltételezve, QTE := Quick Time Event, konzolos örökség (inkább ökörség). Amikor valami animáció történéséhez hisztérikusan kell nyomkodni valami gombot, de igazából semmi lényegi user-interaction nem történik.

Mióta nem lehet szerkeszteni hozzászólást a fórumon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MrFox
2013.03.03. 12:17
"QTE := Quick Time Event, konzolos örökség (inkább ökörség)."

Fiatal korod miatt nyilván nem tudod, hogy ez nem ökörség, hanem anno (1982-85) olyan játékok alapja volt, mint a Space Ace, Dragon's Lair. Nyilván pécén nem kell erőltetni, mivel az alapvetően szövegszerkesztésre és táblázat kezelésre lett kitalálva, nem játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. vivanto
2013.03.03. 12:55
"Fiatal korod miatt nyilván nem tudod"

De kedves, a vén kujon megszólalt, biztos nagyon jól tudod, jajj mit tettem, remélem azért még tegezhetlek?

Ne feltételezz olyanokat, amiről gőzöd sincs. Az általad említett játékok még mindig konzolosoak, ha tényleg olyan öreg és bölcs vagy, tudhatnád hogy a konzolok nem PS3-al és xbox 360-al kezdődtek.

Ha le akarsz nyűgözni, mondj egy ereditleg is amiga vagy c64-re írt QTE programot. Bizonyára létezett, de közel sem a mai retard szinten használták. Sokkal inkább kényszerből, egyszerű jelenetválasztásként létezett, ahogy az általad említett programoknál is, ami ma már nevetséges lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. patrik2991
2013.03.03. 14:40
vivanto: osztom a véleményed, röhejes egy dolog hogy nyomkodd a space-t aztán meg ez e betűt amilyen gyorsan csak tudod, tényleg, akkora fantasztikus élményt nyújt, szerintem elég lenne ha az egész játék ennyiből állna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp
2013.03.03. 16:10
vivanto: Kösz tényleg nem tudtam, hogy mi az, de így már ok. Amúgy én sem tartom nagy játékélménynek ezt, akkor már jó hogy kihagyják belőle, érdekes a Skyrim-ben sincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Taragas
2013.03.03. 18:15
Inkább rakják vissza az első rész harcrendszerét. A 2. rész nagyon érdekelt volna, 5x áltam neki, de én imádok kombókat kifejleszteni, de itt meg van egy, azt érjük be azzal(ráadásul olyan mű néhol a mozgás, az első részben sokkal kidolgozottabb volt). A fejlődési fa, is egy kalap sz.... nem ért. Én nem tudtam végig nyomni a 2-őt emiatt. Még szerencse, hogy haver végig szenvedte, és elmondta mi van benne. Remélem a 3. jobb lesz ilyen szempontból, bár inkább lehetne kombókat kifejleszteni, mint ilyen "jelöljük meg a tökét, és ott szúrd meg módszert" alkalmazni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Taragas
2013.03.03. 18:15
Sajnos ez dupla lett....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Koppee
2013.03.03. 20:36
Látom a grafikája nem sokkal másabb a 2-nél. Remélem nem lesz sokkal nagyobb gépigénye, igaz a nyitott világ hozzácsap egy kicsit gondolom. Kíváncsi leszek rá, remélem méltó lesz rá, hogy felkerüljön az 1 és a 2 mellé a polcra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Crytek01
2013.03.03. 21:14
Ej most olvasom Dx11 és PhysX-et is tud majd a game!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Whysper
2013.03.03. 22:44
Jók ezek játékok tényleg nem azért ,de Én nekem mondjuk ,ha már ilyen RPG akkor a skyrim és azért mert több játszhatóság ,de nem is az hanem itt kapok egy kész karit amit oda specelek ahova akarok ,de nem tudok mások általam megszerkesztett karakter magamévá tudni . Én szeretem ,ah magam állítom be ,hogy nézzen ki és milyen fajú legyen . nekem ez hiányzik az ilyen játékokból!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ereshkigal
2013.03.03. 22:53
Whysper: jó elbíbelődni a karaktergenerálással, de azért azt te is belátod, hogy mivel a Witcher játékok erősen A. Sapkowski könyveire támaszkodnak, fura lenne, ha a főhős nevét, nemét, jellemét, stb. kedvünk szerint válogathatnánk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Shinjiii
2013.03.04. 08:02
Megnézhetnénk egy Fahrenheit-et, vagy Heavy Rain QTE nélkül mondjuk, csak így, hogy a vitátokat befejezhetnétek. De való igaz, hogy egyes játékokban nem kell erőltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kray
2013.03.04. 08:57
Szerintem a srácok ismét nagyot fognak dobbantani. Eddig bejött nekik és nem is szállt fejükbe a dicsőség. Remélem nem hiába bízunk bennük ennyien
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.03.04. 12:19
Ne spammeld már tele a falat! : D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.03.04. 12:25
Hát ez érdekes volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. vivanto
2013.03.05. 13:12
@Shinjiii
Már mióta nem téma, ne hisztizz nekem. Persze tény, konzolon kevésbé idegesítő, de azért kétlem, hogy a Heavy Rain a QTE miatt lett annyira jó játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!