iPon Hírek

WoW statisztikák

Dátum | 2009. 09. 18.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Austinban megrendezésre került Játékfejlesztők Konferenciáján a World of Warcraft producerei, Frank Pearce és J. Allen Brack részletesen bemutatták a játék struktúráját és a hátterében álló szervezetet.


Szó esett többek között a World of Warcraft csapat kukázott előző projektjéről is. A világ egyik legsikeresebb MMO-ja előtt egy sci-fi, squad-okra alapuló RPG-n, a Nomad-on dolgoztak. Rengeteg időt fektettek a játékba, de a Blizzard végül úgy gondolta, hogy nem ez az a játék amit el akarnak készíteni. (További érdekességek a Sqadról a Joystiq hasábjain találhatók.)

Brack és Pearce felfedte, hogy a WoW működtetése 20,000 számítógépet vesz igénybe, amelyek összesen 1,3 petabyte háttértárral és 75,000 processzormaggal rendelkeznek. A gépeken túl 4600 ember dolgozik folyamatosan azon, hogy mi nap mint nap kezelésbe vehessük csinos elfjeinket és még csinosabb orkjainkat. A játék maga 5,5 millió kódsorból áll, körülbelül 2 millió szónak megfelelő szövegből és 1,5 millió művészi elemből (textúrák, modellek, animációk, videók, zenék). Kiegészítőkkel együtt a WoW-ban összesen 70,000 varázslatot (a nem mágia alapú skilleket is beleszámolják), 40,000 NPC-t és 7650 küldetést találhatunk. A belövés óta a teszterek és a felhasználók 180,000 bugot találtak benne (ez se piskóta szám).

Mint azt elmondták, a Bizzardnak jelentős veszteségei vannak a minden évben megrendezésre kerülő BlizzCon rajongói rendezvényeken, még úgy is, hogy 100 dolláros darabáron eladják az összes jegyet (20,000), nem beszélve az internetes és kábel tévés jegyekről. A rendezvény lényege a marketing (további részletek a GameSpot-on olvashatók).

BlizzCon: elf csoportkép
A páros még jó néhány érdekes információval szolgált arról is, hogy hogyan szervezik a kreatív dolgozóikat. Több emeletes menedzsment hierarchiájuk van, melynek legfelső szintjén Pearce tanyázik, alatta pedig Brack és Tom Chilton vezető dizájnerek vannak. Nekik összesen 8 menedzser tesz jelentéseket, akik a 30 osztályvezetővel és csapataikkal tartják a kapcsolatot. Ezek az egységek pedig már az alkalmazottak egyéni erősségeit figyelembe véve vannak strukturálva. (Akit érdekel, hogy hogyan működnek az egyes részlegek, azoknak irány a Gamasutra.)

A World of Warcraft evolúciójáról és készítéséről az Eurogamer is adott ki egy terjedelmes cikket, rajongóknak kötelező darab.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Insignia
2009.09.18. 18:55
VISSZA A HIRHEZ

két nvidiás hír közé jött egy kis wow
fura is hogy ide senki se kommentel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Avisto
2009.09.19. 12:31
Frostshockon is bedobták már ezeket a számokat, kicsit talán többet és pontosabban, akiket érdekel a téma és akarták már kommentelhették ott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gedezoli
2009.09.20. 00:25
Azért nem féltem a Blizzard-ot, hogy jaj szegény veszteségesen rendez meg egy marketing rendezvényt. Azért a WoW hoz rendesen a konyhára ahhoz, hogy ilyet simán benyeljen. Hierarchiában még mintha kicsit sok lenne a menedzser, majd elképzelhetőnek tartom, hogy egy következő hírben pedig ennek lapításáról beszélnek majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!