iPon Hírek

X-box-szintű mobil-3D-t ígér év végére az ARM

Dátum | 2009. 03. 23.
Szerző | Gabriel
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Reményei szerint a piacon elsőként biztosítana már valóban konzolos minőségűnek nevezhető grafikát okostelefonokra (és hasonló jellegű készülékekre) az ARM. Elmondásuk szerint ugyanis az új Mali-200 és Mali-400 lapkáik nem csupán jelentősen fokozott teljesítményt, de OpenGL ES 2.0-támogatást is magukkal hoznak majd.

Sorszámát tekintve nem meglepő, hogy a Mali-200 lesz a gyengébb változat, de még így is 16 millió háromszöget fog renderelni másodpercenként - vagyis mintegy 533.000-et képkockánként.

A  Mali-400-as megfelelő hátteret biztosít 1080p-s videók lejátszásához, és természetesen remekbeszabott 3D-s megjelenítésekhez is.

Egyelőre még nem neveztek meg konkrét eszközöket, amelyek már ezekkel az egységekkel jelennének meg, viszont feltehetőleg sokhelyütt számíthatunk majd rájuk, mivel mintegy 27-en licenszelték tőlük a technológiát - köztük például az LG, a Motorola, a Pantech és a Samsung. Várhatóan december környékére láthatnak majd napvilágot az első ilyen készülékek. Lehet hogy konkurenciát kapnak a PowerVR chipjei? (Az X-box szinttel úgyis túloz a gyártó)

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Svindler
2009.03.23. 20:20
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. hungarypet...
2009.03.23. 20:48
533 fps na ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. johnny6
2009.03.23. 21:03
@hungarypeter
Számolni tudsz?
1s alatt 16000000 háromszög
1frame alatt 533000 háromszög
16000000/533000 = ~ 30,0188 fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. leviske
2009.03.23. 21:30
Kíváncsi leszek, hogy ebből mi lesz. A Nokia és az nVIDIA az X86 felé mozdult el, vélhetőleg joggal. Az ARM egyre kevésbé lesz versenyképes, ahogy a Netbook-ok és a mobilok közelítenek majd egymáshoz felépítésben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gebana
2009.03.23. 23:12
"A Mali-400-as megfelelő hátteret biztosít 1080p-s videók lejátszásához"

ezen becartam, ki néz hd-t "mobilon"?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Freeman10
2009.03.24. 00:17
Gondolom HDMI kimenet lesz rajta vagy vallami mást nem igen tugok elképzelni mert ilyen nagy felbontásu kijelzö telefonba nem lesz

kettö dolog amire kiváncsi leszek hogy mennyire fog melegedni a telefon a másik hogy mennyit bir az aksi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sirpalee
2009.03.24. 23:11
A 16 millió háromszög másodpercenként elég nagy átverés...

Összehasonlításképp egy x360 500 millióra képes (egy újabb grafikai processzor meg mégtöbbre).

Ez a legtöbb esetben úgy jön ki, hogy textúrázás, pixel shading nélkül nyersen átküldenek annyi vertexet amennyit csak tudnak. (mindezt természetesen statikusan, bármilyen transzformáció nélkül, ami gyakorlatilag megoldhatatlan egy játékban)

2 eset lehetséges, vagy unified shader felépítésű a grafikai egység, ilyenkor bármilyen árnyalás, pixel számítás, iszonyúan visszafogja az átküldhető vertexek számát (a pixel shader nagyon költséges, ezért a legtöbb rendererben amennyit csak lehet a vertex shader dolgozik), vagy pedig hagyományos felépítésű, tehát fix számú vertex és pixel egység található rajta (az opengl ES 2.0 specifikációk miatt, ezek 3.0-s shaderek, tehát geometry shader természetesen nincs). Ekkor viszont, mivel az esetek nagy részében nem kiegyensúlyozott a vertex / pixel műveletek eloszlása, így mindig várakozás van. Ha túl sok a vertex művelet a pixel shaderek "ülnek", fordított esetben pedig a vertex egységek (ez a gyakoribb). Tehát még rosszabb mint egy unified processzor esetén, mivel az képes közel 100%-os kihasználtsággal dolgozni.

Tehát ebből az 533ezerből, jó ha 10-15ezer átmegy framenként (példaként, egy iphone kb 7ezer polyt bír el framenként), egy átlagos scene-n, de szanaszét optimalizálva, is jó ha a maximum 10-edrészét elérik (vagy annyit sem).

Aztán arról szó sincs, hogy ezek a dögök mennyit fognak enni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!