iPon Hírek

X-COM: Enemy Unknown betekintés

Dátum | 2012. 03. 07.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A 2K hatalmas pénzösszegeket és erőforrásokat fektetett abba, hogy az X-COM igazi tripla A-s, multiplatformos  játék lehessen. A Firaxisnál 50-60  ember dolgozik rajta közel négy éve. "A 2K mindenbe belement, mindent megadtak, amit csak kértünk" – mondta a fejlesztést vezető Jake Solomon, akinek az eredeti X-COM a kedvenc játéka, ezért is szeretné, ha az új darab hű lenne a régihez.

De hogyan sikerült meggyőzni a kiadót arról, hogy érdemes egy olyan játékba fektetnie, amely egy olyan műfajhoz tartozik, melynek ma már nincs olyan nagy rajongótábora, mint régen?

Solomon szerint pont ez volt az egyik érv, amely meggyőzte a 2K-t, akik nem félnek attól, hogy egy hiánypótló játékkal felélesszenek egy műfajt. Az is meggyőző érv volt, hogy az eredeti játék még mindig jó eladásokat produkál Steamen.

Az X-COM PC-n kívül PS3-ra és Xbox 360-ra is meg fog jelenni. Solomon szerint jól fog működni a dolog, input szempontjából sokkal egyszerűbb átültetni konzolra, mint a Civilizationt. "Az egész alapja a kezelőfelület és a kiválasztások, ami nem bonyolult. A harcban pedig legtöbbször a katonáinkat irányítjuk, ill. kiválasztjuk, milyen képességeket használjanak. Ez a fajta irányítás jól működik kontrollerel is. Valódi X-COM játékot készítünk, ami kontrollerrel is jól irányítható. A csapatban vannak, akik a kontrollert preferálják, és vannak, akik az egeret és a billentyűzetet részesítik előnyben. De nincs ellentét a kétfajta irányítási rendszer között, mivel input szempontjából nincs benne semmi bonyolult."

A PC-sek táborából páran aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a konzolos megjelenés miatt a játék le lesz butítva. Solomon válasza erre a következő volt:

"Nem hibáztatom az embereket. Csak annyit mondok, remélem a Fireaxis név, és PC-re készített Civ játékok számítanak valamit a megítélésünket illetően. Ahogy egyre több részlet derül ki a játékkal kapcsolatban úgy ez a kérdés egyre kevésbé lesz probléma. Rengeteget adtunk hozzá a játékhoz. A kérdés nem is az, mit szedtünk ki belőle. Órákig tudnék arról beszélni, amit hozzátettünk: fedezékrendszer, új képességek, új fegyverek, új tárgyak, páncélok és ellenfelek. Az eredeti idegenek is új képességeket kaptak. Igazán sokat adtunk hozzá, tudom, hogy marketingdumának hangzik, de tényleg így van."

"Az eredeti a kedvencem, úgyhogy elmondhatom, hogy igyekszünk a lehető legjobb tudásunk szerint elkészíteni a játékot, amelynek meglesz a maga összetettsége, ugyanakkor  olyan módon bontakozik ki, hogy nem terheli túl a játékost. Nyilvánvaló, hogy különbözni fog sok konzolos játéktól, ez nem kérdés. Összetettségben olyat mutat, amit sokan nem láttak még."

Solomon szerint az X-COM a konzolosoknak egy újfajta élményt nyújt majd. Az aggodalmaskodó PC-sekkel pedig szívesen leülne, elbeszélgetne és megmutatná nekik a játékot. Az X-COM konzolon és PC-n egyaránt hozni fogja az élményt. "Nem változtattunk meg a játék elemeit. A PC-s kezelőfelületen van pár dolog, amit konzolon nem szerepel, ennek az az oka, hogy nagyítással és bizonyos dolgok taktikai bemutatásával kapcsolatban nagyobb szabadságunk van PC-n. A kezelőfelület természetesen különböző lesz, de a játék elemei, és az interakciók azonosak lesznek konzolon és PC-n."

A játék idén ősszel jelenik meg.

Kapcsolódó cikkünk:
X-COM: Enemy Unknown – az igazi, újra

UPDATE: Közben a CNG Hungary felrakott egy magyar feliratos változatot is a videóból, lent már az látható

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Butchy
2012.03.07. 12:35
A videó végénél a bázis ... Super NeeD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. szala11
2012.03.07. 13:43
Elég jónak tűnik. Nameg a bázis is faxa..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gyiku
2012.03.07. 22:16
ez vegre jo lesz, legalabbis a kezdet biztato.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pentaloon
2012.03.08. 10:16
A taktikai rész elég igíretes. Kiváncsi vagyok hogy oldják meg a bázistámadásokat, és hogy mennyire sikerül érdekesre a "research tree" és a gyártás/kereskedelem.

Nagyon várós!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!