iPon Hírek

Xbox 360: pendrive támogatás és slim változat

Dátum | 2010. 03. 19.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

A Joystiq által szerzett dokumentációk azt bizonyítják, hogy az Xbox 360 nemsokára megkapja az oly régóta áhított USB Mass Storage Device támogatást, amivel a PS3 már 2006-os megjelenése óta rendelkezik. A funkció valószínűleg egy tavaszi rendszerfrissítéssel érkezik majd, és engedélyezni fogja, hogy külső meghajtókra (legtöbb esetben pendrive-okra) menthessük játékok adatait és onnan fel is használhassuk őket.

Ahogy megérkezik a frissítés, az Xbox felhasználók letölthetnek majd Xbox Live Arcade játékokat, Xbox Live Indie játékokat, DLC-ket és tapaszokat is a külső meghajtóra, amik ugyebár sokkal nagyobbak is lehetnek mint a most kapható, erősen túlárazott Memory Unitok (memóriakártyák), amiknél a maximális méret mindössze 512MB. A nagyobb tárhelynek köszönhetően elérhetővé válik az a funkció is, hogy teljes játékokat másoljunk a külső meghajtóra, ez eddig csak a merevlemezre mehetett (már ha volt). A lemeznek így is bent kell lennie, hogy a biztonsági ellenőrzést megejthesse a konzol.


A dokumentáció alapján a meghajtónak legalább 1GB-osnak kell lennie és a rendszer első behelyezésnél egy kompatibilitási ellenőrzést is le fog futtatni. A rendszerpartíció 512MB-ot fog elvinni, és a maradékra pakolászhat a felhasználó, de csak maximum 16GB-ig. Ha ennél nagyobb külső meghajtót csatlakoztatunk, akkor sem fog többet látni az Xbox. Első használatnál két opciót fog felajánlani a gép: Configure now vagy Costumize. Előbbi esetben a rendszer beállítja a lehető legnagyobb méretet (maximálisan 512MB+16GB), míg második esetben a meghajtó egy részét elkülöníthetjük egyéb adatoknak (mp3-ak pl.).

Elég egyértelmű, hogy a Microsoft csak a memóriakártyáknak akar búcsút inteni, amiket eddig foggal-körömmel védett. Az általa nem hitelesítetteket ki is zárta a rendszerből, pedig azokból voltak nagyobbak, mint 512MB. Persze ezt nem véletlenül tette, hiszen eléggé vérlázító ára volt a kártyáknak, úgyhogy valószínűleg nem kis haszonnal árulta őket. Ugyanez a helyzet a merevlemezekkel is, de ezt a piacot megtartja magának az MS, nyilvánvalóan ezért vezették be a 16GB-os korlátot. Az egyetlen kiskapu, hogy egyszerre két külső meghajtót is használhatunk, így akár 32GB is rendelkezésre állhat, de ha már hármat rakunk be, akkor az utoljára behelyezett meghajtót nem fogja látni a rendszer. Tehát aki Arcade vagy kis merevlemezes gépet vett és nagyobb tárhelyre van szüksége, annak maradnak az MS Xbox-hoz készített merevlemezei.

Viszont ha már az Xbox-nál tartunk érdemes egy kis kitérőt tenni más területekre is, mert úgy néz ki, hogy a vas is változni fog hamarosan. Utalásokat már maga Ballmer is elejtett ezzel kapcsolatban, úgyhogy a közeljövőben (talán ősszel) érkezhet egy új, kisebb Xbox 360, legalábbis minden jel erre utal. A lenti képeken a legszembetűnőbb dolog, hogy egy nagy chipet látunk csak rajta, anno pedig pletykaszinten azt hallhattuk, hogy az új, Valhalla kódnevű alaplapon már egybe lesz építve a processzor a GPU-val, ami helytakarékosságot, és jobb hűtést eredményezhet (főleg ha közben csíkszélességet is csökkentenek). Persze az egészet illik egyelőre fenntartásokkal kezelni, de logikus lépésnek tűnik, hogy a PS3 Slim után a Microsoft is letesz valamit az asztalra, hiszen még elég sokáig el szeretnének lenni a 360-nal.


Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. skillet
2010.03.19. 17:33
pedig milyen okosság is lenne külső hdd-t rákötni a gépre usb-n. kár, hogy a 360 nem annyira okosítható mint az elődje. arra még linuxot is telepítettek sokan, meg médiacentert. én a mai napig média lejátszásra használom. csak elmúlt felette az idő. a hd anyagokat nem bírja el. ezért lenne jó valami nagy okosság 360ra. de a szlim verziót nevetségesnek tartom. ez eleve mindig a szoni hülyesége volt. a májkroszoft csak nem csinálja meg. felesleges. minek?
nem is értem. miért kellene egy komplett alaplapot processzorostul, optikai meghajtóstul, mindenestül kisebb helyre besúvasztani??? a gép ugyanazt fogja tudni. felesleges pénzkidobás az áttervezés. lehet ez csak számomra érthetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. CarKiller
2010.03.19. 17:39
Ha nem frissítenék, nem vennék annyian...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Svindler
2010.03.19. 17:45
skillet: még az is lehet, hogy a kisebb alaplapot arra használják majd, hogy elférjen a házban a tápegység, ideje lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. KBB
2010.03.19. 17:47
A slim verzió(a csökkentett csíkszélességgel) nem hülyeség, vagy talán az alacsonyabb fogyasztás és a kisebb melegedés smafu?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. CarKiller
2010.03.19. 18:21
KBB: lehet már nem is kéne piros ledeket beleépíteni, de tuti nem 3-at
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. csigabigaf
2010.03.19. 18:56
Skillet: Marketing.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabiii
2010.03.19. 19:17
Inkább kiadhatnák már a következő generációs xboxot.. aztán az a natallal jöhetne is majd a jézuskától..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. danikollar
2010.03.19. 19:29
A hűtés már a Jaspernél is jó. Tudom. mert nekem is ez van(+Jtag), és ez már a 3. Xbox360-am, úgyhogy tudom miről beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CarKiller danik...
2010.03.19. 19:34
Igazad van, nekem sincs már gondom a Jasperrel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Riddick77
2010.03.21. 13:54
A költségek csökkentése , a technológia frissítése ,új vevők szerzése... Lásd Ps2 vagy Ps2 slim...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY
2010.03.22. 01:38
Szegények próbálnak összetákolni valami újabb cuccot ami nem hullik szét 1 év alatt, és félnek mert most a Sony nagyon odavert nekik.

Ha egy kis eszük lenne az új gépet terveznék, nem ezt a régit foltozgatnák hogy hátha még rá tudják sózni valakire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kihaennem
2010.03.23. 15:35
sehova nem vert oda a sony!
X360 és PS3 két külön dolog. Semmiben sem kell öket egymáshoz hasonlitani hardware ugyekben.
Soha semmi probléma nem volt egyik haveromnak se a boxával.

1 dolgo ami fontos szerintem.!!.
Minden olyan game ami multiplatform az X360 on sokkal jobb ez tény.
Ugyanis (ez a box hátránya miatt van) a PS3 sokkal erősebb gép mint az X360 igy ha valami a két gépen megjelenik ott x360ra kell fejleszteni. Viszont ami furcsa hogy PS3 on akkor is részletszegény lesz a környezet.
Ps3 nak csak az egyedi cimei miatt van piaca. De ez nem számit , nem egy játékot akar az ember tartani egy consolon.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!