iPon Hírek

Yahoo vs MS: Tényleg vége lenne, végre...?

Dátum | 2008. 06. 13.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Többször is hihettük már ezt korábban; egy időben úgy tűnt ugyan, hogy végleg megszabadult a Yahoo a Microsoft-fenyegetéstől, aztán újra felmerült egy részleges felvásárlás réme, majd egy Yahoo-részvényes, bizonyos Carl Icahn is elkezdett kavarni, hogy mégis teljes egészében az MS kezére játssza a céget - és a hidegháború azóta is folyamatosan dúlt. Nemrég azonban a Yahoo bejelentette, hogy véget ért egy hosszú tárgyalássorozata a Microsofttal, amelynek keretében az utóbbi a Yahoo kereső-ágazatának legalább egyes részeit szerette volna felvásárolni. Ebben azonban nem tudtak megegyezésre jutni - leginkább azért, mert a Yahoo vezetősége szerint egy ilyen megállapodás hosszú távon végzetes lett volna a cég számára és nagy károkat okozott volna minden befektetőjének is.

Ennek ellenére a Microsoft is előállt egy olyan közleménnyel, miszerint valamiféle részleges felvásárlási megegyezésre továbbra is nyitott, akár az eredeti ajánlatánál magasabb fizetség ellenében is - figyelembe véve azonban a Yahoo álláspontját és eddigi valóságos legendáját a Microsofttal folytatott küzdelme terén, nem valószínű, hogy akár később is megszületne bármilyen megállapodás ilyen téren - hacsak Carl Icahn valóban nyélbe nem üti a palotaforradalmát. Várhatóan azonban még ebben az esetben sem érheti el eredeti célját, mivel a Yahoo közleményében az is szerepelt, hogy a Microsoft "egyértelműen" kijelentette, hogy nem áll már szándékában teljes egészében felvásárolni a Yahoot, legfeljebb egy részét (lásd fent).

Mindezt pedig a Google azon bejelentése koronázza meg, miszerint véglegesítették a megállapodásukat a Yahoo-val, egyrészt a hirdetési partnerséget, másrészt pedig a Gchat és a Yahoo! Messenger hálózatok összefésülését illetően, hogy aztán mindkét oldal felhasználói szabadon cseveghessenek immár egymással is. A Yahoo emellett szabadon köthet hasonló megállapodásokat más hirdető-szolgáltatókkal is, és annyi Google-hirdetést helyez el az oldalain, amennyit csak szeretne. Mi több, jogilag is mindent tökéletesen tisztázni kívánnak mindenki előtt, így a megegyezés életbe léptetését akár három és fél hónappal is hajlandóak kitolni, hogy kellő időt adjanak az USA Igazságügyi Minisztériumának a megállapodás alapos áttekintésére, hogy minden esetleges antitröszt-ügyet idejekorán tisztázhassanak és elrendezhessenek.

A Google véleménye szerint kettejük megállapodása egyáltalán nem példa nélkül való, hiszen például a Toyota is eladja a hibrid technológiáját a General Motorsnak, holott világszerte épp ők ketten számítanak a két legnagyobb autógyártónak; hasonlóképp, a Canon is ellátja lézernyomtató-motorokkal a HP-t, holott egyébként a lézernyomtatók világpiacán ők is versenytársak. Ugyanígy, a Yahoo és a Google is eleven vetélkedést fognak folytatni a továbbiakban is, ezáltal is tüzelve a további innovációt, aminek pedig végeredményben csakis a felhasználók lehetnek a nyertesei. A megegyezés alapjáraton négy évre szól, amit aztán a Yahoo még kétszer három évvel meghosszabbíthat, ha úgy látja jónak - végeredményben tehát akár tíz éves együttműködés is születhet a két óriás között, tovább halványítva az esetleges Microsoft-befolyás rémét.

Mindent összevetve tehát úgy tűnik, most már talán végre valóban véget érhetnek a hidegháborúk - bár végszót e téren majd csak akkor mondhatunk, ha gond nélkül lezajlik a Yahoo ezévi közgyűlése is és Icahn-től sem kell már tartania a vezetőségnek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!