iPon Hírek

Zalman tápegység, hatékony és halk hűtéssel

Dátum | 2012. 03. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG


A Zalman ZM750-HP Plus névre hallgató tápegység egy felső-középkategóriás 750 wattos példány. Az újdonságnál a gyártó szakított a tradíciókkal: a klasszikus alumínium hűtőbordák helyét rézből készült hőcsövek vették át, amelyek a hőtermelő felületekkel közvetlenül érintkeznek, majd  a hőt eljuttatják az alumínium lamellákig, ahonnan azt egy 140 milliméteres átmérőjű ventilátor fújja le. Mivel passzív módon rengeteg hőt adnak le a hűtőbordák, így a ventilátornak elég kevés dolga van: a légkeverő alacsony fordulatszámon pörögve szállít megfelelő mennyiségű levegőt, ezáltal a tápegység nagyon halkan üzemel.


A ZM750-HP Plus moduláris kábelezéssel érkezik és hatékonyan bevethető két videokártyából álló multi-GPU rendszerek építéséhez is. A 80 Plus Silver minősítés alapján a termék jó hatásfok mellett üzemel. A tápegység négy darab +12 voltos tápággal érkezik, amelyek közül kettő 28 ampernyi áramerősség leadására képes – ezek látják el árammal a PCIe tápcsatlakozókat. A harmadik tápág 25 ampernyi áramerősséget tud leadni – ez a SATA/Molex tápcsatlakozókhoz és 24-tűs ATX tápcsatlakozóhoz szállít áramot. A negyedik tápág 20 ampernyi áramerősséget kínál, amit a processzorhoz tartozó tápcsatlakozó használhat.


Az új tápegység úgynevezett „dual-forward switching” típusú felépítéssel érkezik és aktív PFC támogatással is rendelkezik. A termék túlárammal, túlfeszültséggel, alacsony feszültséggel, túlterheléssel és túlmelegedéssel kapcsolatos védelmet egyaránt felvonultat.


A ZM750-HP Plus hamarosan elérhető lesz kereskedelmi forgalomban, ára pedig 190 dollár környékén fog elhelyezkedni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. kiskoller
2012.03.16. 12:06
Na, mostanában akarok tápot vásárolni, ont kapóra jön ez!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010
2012.03.16. 12:13
kiskoller 60K árával kimondottan olcsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mikej95
2012.03.16. 12:31
Jó drága, de effektív, halk és hűvös is. Ez már az Enermax-hoz van közelebb és nem a CM-hez. Bőven túlél 3 másik tápegységet is, kodegányból pedig ki tudja hányat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pusztito
2012.03.16. 12:32
jó az 40k nak is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. atti2010
2012.03.16. 13:32
pusztito 200 euró az nem 40k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. vzsryl mikej...
2012.03.16. 13:43
Vicces amit írsz, mert ebben szintén Enhance bél van, mint a hasonló kategóriájú CM tápokban, de a CM ennyiért már 80+ Gold hatásfokú változatot is kínál.
Azt hogy mit él túl, az sem ilyen egyszerű. Egyrészt azonos körülmények között biztos, hogy nem bírná tovább, mint pl az említett CM táp. Az Enermax minőség pedig más kategória. Enhance is top gyártó, de van különbség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Powerdream
2012.03.16. 17:28
A 190 dollár sem 200 euró.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm
2012.03.16. 18:00
Miért kellet így felszabdalni a 12V-os ágat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. atti2010 Power...
2012.03.16. 18:02
Igen de a legjobb átszámítási mód a PC alkatrészeknél (lehet másnál is), ha a dollár helyet eurót számolsz mert így kijön az áfa+vám stb különbözet, mert ezek az árak csak Amerikában érvényesek és minden előbb általam felsorolt illeték nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kiskoller
2012.03.16. 18:40
Igaz, árat nem néztem

Így már nem az igazi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. atti2010 kisko...
2012.03.16. 18:57
Hát nem, kapsz itt a Ipon-on FSP Aurum tápokat nagyon jó árban, én egy ZEN 400-at vettem 20K -ért, azóta sem láttam ennyiért. Köszi Ipon!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. KaiotEch
2012.03.16. 19:55
Egyszer volt Zalman tápom. Az is olyan átmatricázott FSP. Le is égett... Többet egyik márkából sem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010 Kaiot...
2012.03.16. 20:03
Szervizben dolgozom, a márkás tápok nagy része a felhasználó vagy a hálózat hibája miatt füstöl.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010
2012.03.17. 10:18
A Corsairnak is a FPS csinálja a belsőt tehát nagy különbség nem lehet, legalábbis minőségi szempontból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Vendég-Ven... atti2...
2012.03.17. 10:49
Milyen felhasználói hibákra gondolsz? Egy minőségi tápnak semmilyen felhasználói hiba esetén nem szabad tönkremennie, kivéve mondjuk azt, ha beleönti a teát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010 Vendé...
2012.03.17. 11:02
Pld. ha alul méretezi a tápot, vagy 2Kg por van a szellőzőben, hibás szétégett csatlakozók stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. vzsryl atti2...
2012.03.17. 12:32
A Corsair-nek 3 beszállítója van:

1. CWT (Ebből van a legtöbb)
2. Seasonic (ebből is elég sok van)
3. Flextronics (csak az AX1200W)

Az AX750-ben a Seasonic X-750 enyhén módosított változata van. Semmi köze az FSP-hez, és konkrétan minden FSP-nél jobb minőségű, még az Aurum 750-nél is, pedig abban csak japán kondenzátorok vannak.

Egyébként egy jó minőségű táp user error következtében nem füstölhet el, és főleg nem vihet magával más alkatrészt. Mégpedig azért, mert minden kellő védelemmel fel kell legyen szerelve, és kikapcsolással kell reagáljon az esetleges túlterhelésekre. Ha egy ilyen táp mégis elfüstöl vagy kárt tesz valamiben, akkor a gyártójának a minőség-ellenőrzési osztályán valaki nagyon rossz munkát végzett.
A táp kiporolása már más lapra tartozik, és csak közvetve van köze a táp hibájához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm Kaiot...
2012.03.17. 13:16
Egy időben az FSP beszállított a Zalmannak is.
Ettől független hogy te egy darabbal megjártál, az FSP bátran ajánlott és stabil jó táp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Vendég-Ven... atti2...
2012.03.17. 13:46
"Pld. ha alul méretezi a tápot"

Alulméretezett táp használata egyenlő a táp túlterhelésével. Ha a táp a túlterheléstől tönkremegy, akkor az a gyártó hibája.

"vagy 2Kg por van a szellőzőben"

Annyira ez sem egyértelmű. Sok táp le van plombálva, így a usernek alig van módja a felületekre lerakódott, esetleg a forróbb felületekre ráégett por eltávolítására. A rázással, kocogtatással kárt is okozhatsz, a porszívóval meg akár ESD-t is okozhatsz (statikus elektromosság a műanyag szívócsonkban). Amúgy a tápokban többnyire felül van a NYÁK, a hűtendő felületekre így nemigen tud por lerakódni. Na meg a túlmelegedés elleni védelem elvárás egy minőségi tápnál.

"hibás szétégett csatlakozók"

Ezek sem károsíthatják a jól megtervezett tápot. Ugye senki nem szórakozik azzal, hogy rövidre zárja a csatlakozókat, egyéb esetben pedig nem a csatlakozó húz ívet, még rövidzárnál sem. Ugye user errorról beszélünk, nem a táp szándékos, tudatos megrongálásáról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ThompsoN
2012.03.17. 13:52
Múltkor sikeresen rövidre zártam a CX500-asom 12V_os ágát, egyből le is kapcsolt. Áramtalanítottam, utána gyönyörűen ment. Azért egy normális tápot nem olyan könnyű tönkretenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010 Vendé...
2012.03.17. 14:50
Alulméretezett táp használata egyenlő a táp túlterhelésével. Ha a táp a túlterheléstől tönkremegy, akkor az a gyártó hibája.

Alulméretezett tápban a kondenzátorok nagyon hamar tönkremennek a többi dolgot már nem is részletezem, a hibás csatlakozó lehet a konnektor is ugye ami ha nem vagy rosszul érintkezik igencsak probléma lehet.



ThompsoN A leggagyibb táp is lekapcsol rövidzárlat esetén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ThompsoN atti2...
2012.03.17. 15:17
Az más kérdés, hogy utána el is tudod-e indítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vendég-Ven... atti2...
2012.03.17. 17:22
"Alulméretezett tápban a kondenzátorok nagyon hamar tönkremennek a többi dolgot már nem is részletezem"

Ne is, mert ez nem védi a gyártót. Ha a táp nem kapcsol le túlterhelés esetén, akkor az a táp ipari hulladék.

A túlterhelés meg ugye relatív fogalom, mindig az adott táp teljesítményéhez mérendő. Így az alulméretezett táp és a táp túlterhelése egy és ugyanaz.

Ami a hibás konnektort illeti, azt meg csak üggyel-bajjal nevezheted user errornak, bár ha annak nevezed, akkor a közvetlen villámcsapást vagy az áramszolgáltatói hibát is nyugodtan annak mondhatod: miért nem húzta ki a tápot a konnektorból az a süket user vagy miért nem használt surge protectort, igaz? Ha ilyen tágan értelmezed a user error fogalmát, akkor mindent bele tudsz tuszkolni, még az árvizet is, mert ugye miért nem zárta vízhatlan dobozba azt a fránya tápot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller atti2...
2012.03.17. 17:29
Én a 800GS-el szemezgetek egy ideje. Ha már veszek egy tápot, veszek egy erőset, nem kell aggódni hogy túlterhelem valaha is. Viszont anyagilag nem egy nagy érvágás, most jó árban van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Georg17
2012.03.17. 17:29
Egy jó tápban van túlfesz védelem, hővédelem, túlterhelés védelem, rövidzár védelem és még minden más, amit csak el tudtok képzelni. Szóval egy jó tápot tönkre tenni??? Hát elég nehéz. Forrasztópákával esetleg.

Nekem volt Kodegány is. 6 évig bírta. Akkor lett kicsit beteg, amikor az alaplap hűtőbordája leesett a videókarira, s zárlatot okozott. Nem csinált tömegpusztítást, csak utána nehezen bírta elindítani a rendszert. Volt, hogy 2. 3. indításra volt hajlandó elég kakaót adni a cuccnak, hogy felálljon a vindóz. De még pár hétig bírta, aztán szép csendben elhalálozott. Nem rántott magával semmit. Szóval elég tisztességesen viselkedett a nehéz megpróbáltatások alatt is. Az a konfigom azóta is hibátlanul üzemel. A hűtőbordát Arctic Cooling ragasztóval ragasztottam vissza, mivel a rögzítése javíthatatlan volt. Szóval még a régi Codegen tápok se mind volt rossz. De ma már nem ajánlom őket.

Corsair, Seasonic, Enermax, XFX, FSP, Cooler Master. Van miből választani. Mindegy, mennyi az ára, hisz. úgyse 5E Ft lesz egyik se. De egyszer kell megvenni és jó sokáig használni. S akkor már nem is tűnik olyan drágának.

Erről a tápról pedig vásárlás előtt érdemes megnézni egy megbízható, részletes, hiteles tesztet. S utána levonni a következtetéseket. Mint ahogy minden más tápnál is. Bár ez a szétszabdalt +12V-os ág nekem legalábbis nem szimpi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Georg17
2012.03.17. 17:38
Vendég-Vendög

Teljesen igazad van. Egyébként épp azon gondolkodtam, hogy elvileg teával vagy árvízzel sem lehet kinyírni egy jó tápot, hiszen rövidzár védelem van. Csak ki kell szárítani és megy tovább. Elvileg!!! Végül lehet, hogy tényleg csak forrasztópákával vagy kalapáccsal vagy úthengerrel lehet egy jó tápot tönkre tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ThompsoN
2012.03.17. 17:40
Szerintem azt sem élné túl, ha betenném egy kemence tűzterébe, és kicsit befűtenék neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Vendég-Ven... Georg...
2012.03.17. 18:40
Elvileg nem, a gyakorlatban talán előfordulhat. A tea ui. kárt tehet a védelmi áramkörökben is (pl. a benne lévő ionok miatt vezetésbe visz egy tranzisztort, amit nem kellene), kiiktatva azokat. A túláramvédelem pl. úgy működik, hogy egy tranzisztor (vagy összetettebb áramkör) figyeli a kimenetre kötött igen kicsi ellenálláson (ami többnyire nem is alkatrész, hanem egy NYÁK-csík) eső feszültséget. Ha ez a feszültség meghalad egy adott értéket, akkor egy beavatkozó áramkör lekapcsolja a tápot. De természetesen meghibásodhat az érzékelő vagy a beavatkozó áramkör is, csak ez nagyon-nagyon ritkán fordulhat elő, mert ezek az áramkörök nincsenek nagy igénybevételnek kitéve. Ráadásul egy tranzisztor többféleképpen is tönkremehet: lehet szakadás vagy zárlat is valamely elektródáján. Az egyik esetben túláram nélkül is lekapcsolja a tápot (ez a kisebbik baj), a másikban viszont túláram esetén sem kapcsolja le (ez a nagyobbik).

Szóval a bejutó vízzel az a baj, hogy olyan helyekre is eljut, amihez a user a táp megbontása nélkül nem fér hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Georg17
2012.03.18. 21:06
ThompsoN

Valóban. Előbb a kondok durannának el, majd a forrasztások adnák magukat, aztán lehet az egész elolvadna úgy, ahogy van. Szóval, igen. Igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!