iPon Hírek

Zűrök az iPhone-os C64-emulátor körül

Dátum | 2009. 06. 22.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Számos cifra ügyet produkált már az Apple az iPhone-alkalmazások engedélyezési folyamatával, ám a legújabb azért külön figyelemreméltó, mert itt az Apple egyik "agyféltekéje" ténylegesen nem tudta, hogy mit akar a másik - vagyis a cég két saját részlege került összeütközésbe egymással.

A Manomio ugyanis kifejlesztett egy iPhone-os C64-emulátort. Természetesen minden részletre odafigyeltek, hogy minden tiszta és jogszerű legyen. Megvették az alkalmazáshoz a Commodore 64 licenszet annak a jelenlegi tulajdonosától, a Killoo Apps-től. Egyeztettek még az Apple Europe-pal is, ahonnan szintén pozitív megerősítést kaptak, egy olyan megjegyzéssel együtt, hogy "izgatottan várják" az alkalmazást.


Mit gondolna az ember ezek után? Nyilván hogy minden rendben lesz, az alkalmazás sikeresen befuthat és sok pénzt termelhet - a fejlesztőnek és az Apple-nek is. Ám ehelyett mi történt? Az Apple központi alkalmazás-engedélyező részlege elutasította a C64-emulátort, azzal az indoklással, hogy az iPhone SDK szabályzatának 3.3.2-es pontja kimondja, hogy egy alkalmazás sem telepíthet vagy indíthat el semmi módon egyetlen másikat sem.

Ami azonban kétszeresen is abszurd, egyrészt azért, mert ennek ellenére számos olyan alkalmazást engedélyeztek már eddig is, ami pedig pontosan ezt teszi (így például a Frotz) - másrészt pedig, mint láthattuk, az európai Apple-részleg kimondottan örült a kezdeményezesnek és maximálisan támogatta, bátorította is azt. Láthatólag azonban az engedélyezőket ez nem érdekelte különösebben.

Lehet, persze, hogy nemsokára észbe kapnak, és az emulátor végül mégis engedélyezésre kerül - vagy nem. Kérdés, mennyire érdekli az Apple-t valójában a C64-rajongók tábora.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. d311c
2009.06.22. 16:25
VISSZA A HIRHEZ

Az Apple szimplán hülye, asszem. Biztos attól félnek, hogy utána mindenki márcsak a C64 felületet használná. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szerzetes
2009.06.22. 18:56
Én már fejlesztem a C64-ben írt iPhone vírusomat, bosszúból amiért nekem nem lehet ilyenem! Engedélyezzék csak, aztán majd wehehehehe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. prohlep
2009.06.22. 21:29
d311c: "Az Apple szimplán hülye, asszem. Biztos attól félnek, hogy utána mindenki márcsak a C64 felületet használná. :-)"

Apple nem hülye, hanem menetközben kapcsolt, hogy a C64 egy igen jól programozható számítógép, iPhone méretek esetén egészen jó grafikával (ne feledjük, hogy volt asszem 8 úgynevezett sprite, ami a grafikára szuperponálható ikonok voltak úgy, hogy amint átírtad az offszetjét, máris másutt volt az ikon, ez elég sok játékhoz elegendő volt).

Apple rájött, hogy a C64-en keresztül kiadják a kezükből az iPhone programozhatóságát.

MÁRPEDIG AZ IGAZI ÜZLET ABBAN VAN, HA A FELHASZNÁLÓ FÜGGŐSÉGBE VAN DÖNTVE, ÉS MINDENT CSAK FELHASZNÁLÓBARÁT MÓDON KAPHAT MEG, ÉS EZ PERSZE NEM A FELHASZNÁLÓNAK PÉNZTÁRCABARÁT.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!